מי מוכר היום את מניית אפל?
מניית ענקית הטכנולוגיה אפל APPLE מזנקת היום ביותר מ-6% בעקבות חדשות הבינה המלאכותית של החברה שסיפקו את המשקיעים לפחות בטווח הקרוב. את העליות הללו סביר להניח מנצל גם המשקיע האגדי, וורן באפט, שהקטין את הנתח של ברקשייר בענקית הטכנולוגיה בחצי השנה האחרונה.
לפי הדוחות לרבעון הראשון של ברקשייר, באפט מכר אז מניות בשווי של 18 מיליארד דולר או 116 מיליון מניות. המחיר הממוצע בו ברקשייר מכרה מניות עמד על 181.83 דולר. ברקשייר מחזיקה כעת ב-789 מיליון מניות ששוות כעת באזור ה-152 מיליארד דולר ומהוות 43% מהפורטפוליו של החברה. למרות שבאפט פעמים רבות שיבח את ההשקעה באפל וציין כי ענקית הטכנולוגיה צפויה להישאר ההחזקה הגדולה ביותר בתיק של ברקשייר בשנה הקרובה, הוא כן אמר כי צפויות מכירות נוספות וסביר מאוד להניח שהוא מנצל את העליות האחרונות הללו על מנת למממש. מאז הפעם האחרונה שבאפט מכר מניות, אפל עלתה ב-13%.
אפל עורכת ביומיים האחרונים את אירוע המפתחים השנתי שלה והכריזה על חידושים רבים בתחום הבינה המלאכותית. בין היתר ענקית הטכנולוגיה השיקה את פלטפורמת הבינה המלאכותית החדשה שלה, Apple Intelligence, אשר תוטמע במוצריה השונים ובמערכות ההפעלה שלה. בכך, מנסה החברה לבדל את עצמה משחקניות הבינה המלאכותיות האחרות, ולדבוק לאסטרטגיה המסורתית, שהובילה אותה בעשורים האחרונים.
Apple Intelligence תהיה זמינה רק מאייפון 15 פרו ופרו מקס ואילך, שלפי הערכות מהווים רק 5% מהאייפונים הפעילים. המשקיעים מקווים כי העובדה שה-AI דורש חומרה ייחודית, תגרום לסייקל שדרוג בקרב המשתמשים, שיוביל לצמיחה במכירות ובהכנסות.
- אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר
- אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדיין לא ברור האם אסטרטגיית ה-AI החדשה של אפל מספיקה ורק הזמן יגיד. נכון לכרגע ההכרזות של אפל כן הצליחו לעודד את המשקיעים, כאשר המניה קופצת ואור הזרקורים עובר להשקת האייפון 16 בסתיו הקרוב.
בזמן שגוגל, מטא, אמזון ומיקרוסופט מיהרו להשיק בשנה וחצי האחרונות פלטפורמות חדשניות שמאפשרות למשתמשים אינסוף אפשרויות, אפל לקחה את הזמן, ובחרה להתמקד באופן שבו הבינה המלאכותית יכולה לשדרג את מוצריה הקיימים ולסייע למשתמשים בפעולותיהם היומיומיות. Apple Intelligence, תפעל באופן מקומי על המוצרים המתקדמים של החברה כמו האייפון 15 פרו, האייפדים החדשים ומחשבי המק בעלי מעבדי M1.
- 3.AL 13/06/2024 19:10הגב לתגובה זואי אפשר לקחת את כל המהלך תמיד. כשרמת הסיכון עולה (להבנתו) הוא צימצם את הכמות אבל עדיין מחזיק נתח לא מבוטל באפל
- 2.הדר 12/06/2024 16:38הגב לתגובה זותנודה קלה בהשקעות שלו, למעלה ולמטה, זה הרבה כסף. וכן, הוא עשה הרבה שטויות בהשקעותיו, לאורך השנים..
- 1.אפל בועה 12/06/2024 00:09הגב לתגובה זוכשבאפט מוכר זה אחד משניים .יש משהוא יותר טוב או שהמחיר מוגזם ואז מממשים.
- או שיש משהו פחות טוב, ואז מוכרים...... (ל"ת)הדר 12/06/2024 16:45הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.