הנאסד"ק ירד ב-1.2%; WeWork קרסה ב-40%, לייבפרסון קפצה ב-19%
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרו
ביידן עומד להגביל את ההשקעות בסין - בממשל ביידן עובדים כבר תקופה על צו שיגביל את ההשקעות של האמריקאים בסין, כשהחשש העיקרי הוא לגבי הקושי להבחין בין החברות המפתחות שבבים ובינה מלאכותית לשימוש מסחרי ולאלו שקיים בהן סיכון ליישום צבאי הכלכלה האמריקאית יכולה ליהנות מהחולשה בכלכלה הסינית; וגם - למה הורדת הדירוג לבנקים מרמזת על סוף העלאות הריבית - מאקרו: בעולם הגלובלי של היום חולשה בסין היא חדשות רעות לארצות הברית, אך במקרה זה יש גם נקודת אור; מה הגורמים שישפיעו על מדד המחירים בארצות הברית שיתפרסם ביום חמישי?; איך הורדת דירוג הבנקים תשפיע על הפד'? מיקרו: השקעה "משעממת" עם טוויסט. סין רושמת ירידה ראשונה במדד המחירים לצרכן אחרי שנתיים וחצי - ה-CPI, ירד ב-0.3% משנה לשנה - זוהי הירידה הראשונה שלו מאז בפרואר 2021. מדד המחירים ליצרן, ה-PPI, ירד ב-4.4% לעומת אשתקד.מניות במרכז
רובלוקס ROBLOX CORPORATION נפלה ב-20% לאחר שפספסה את הציפיות - החברה הציגה ירידה במספר המשתמשים הפעילים ובמספר השעות שמשתמשים מבלים בפלטפורמה (לכתבה המלאה) סוני SONY GROUP CORPORATION AMERICAN : השביתות בהוליווד שחקו את הרווחיות; צופה מכירות שיא לפלייסטיישן 5 - ענקית הטכנולוגיה היפנית פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון השני של השנה עם עליה עליה של 33% בהכנסות לצד ירידה של 31% בשורה התחתונה; למרות ביצועים חלשים בחטיבת הסרטים ומכירות מאכזבות של הפלייסטיישן 5 בחברה העלו את תחזיותיהם לשנה כולה. אימפריית שבבים: TSMC TAIWAN SEMICOND MNFCG CO תקים מפעל בגרמניה בהשקעה של 3.5 מיליארד יורו - לאחר שאינטל הודיעה על הקמת שני מפעלים בגרמניה, כעת מודיעה גם ענקית השבבים הטייוואנית על הקמת מפעל בסיוע הממשלה המקומית, אשר פועלת לחיזוק מעמדה בשרשרת הייצור של מוליכים למחצה. מניית קמעונאית המכוניות המשומשות המקוונת קארוואנה CARVANA CO. זינקה במסחר לאחר שהחברה אמרה כי היא צופה שה-EBITDA המתואם לרבעון השלישי יהיה מעל 75 מיליון דולר, גבוה מהתחזיות הקודמות שלה ומציפיות האנליסטים ל-46.4 מיליון דולר. החברה, שהכריזה על הסכם ארגון מחדש של חובות ביולי, ראתה את מחיר המניה שלה מזנק ביותר מ-850% עד כה השנה, הודות למוכרי שורט שממהרים לכסות את ההימורים שלהם. מניית ליפט LYFT INC CL A ירדה במסחר המוקדם לאחר שחברת הנסיעות רשמה ברבעון השני הכנסות של 1.02 מיליארד דולר, בהתם להערכות האנליסטים. במקביל, הרווח המתואם למניה הגיע ל-16 סנט, וגבר על הצפי להפסד של 1 סנט למניה.ישראליות בוול סטריט
טיגו אנרגיה טיגו אנרגיה נפלה ב-44% - בעקבות תחזית חלשה - לרבעון השני החברה רשמה הכנסות של 68.8 מיליון דולר, לעומת צפי אנליסטים של 71.9 מיליון דולר ו-17.6 מיליון דולר ברבעון התואם אשתקד. הרווח למניה עמד על 14 סנט למניה, בעוד הצפי היה ל-24 סנט למניה (לכתבה המלאה) דוחות נאייקס נאייקס (US) - ההכנסות עלו ב-36%, גידול של 41% במספר העסקאות - ההכנסות החוזרות מדמי שימוש חודשיים ועמלות סליקה צמחו בכ-42.9%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי עומד על 37% (לכתבה המלאה) קורנית קורנית דיגיטל עם תוצאות ותחזית חלשים - ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-56.2 מיליון דולר, מתחת צפי האנליסטים ל-56.75 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה עקפה עם הפסד של 15 סנט למניה, לעומת הצפי ל-21 סנט למניה. אך התחזית של החברה לרבעון השלישי מאכזבת: האנליסטים צופים הכנסות של 65 מיליון דולר אבל החברה מעריכה 60 מיליון דולר בלבד. אבן קיסר אבן קיסר ממשיכה לאכזב: עברה להפסד של 52 מיליון דולר - החברה הישראלית ממשיכה לפספס את צפי האנליסטים עם ירידה של 20% בהכנסות לצד מעבר להפסד בשורה התחתונה; החברה הושפעה מהמשבר הכלכלי שהביא לדידם לירידה בביקושים. דוח מאכזב לסיוה סיוה : ההכנסות ירדו ב-21%; המניה יורדת - החברה הישראלית שמניותיה נסחרות בנאסד"ק פספסה את צפי האנליסטים הן בשורה העליונה והן בתחתונה, עם הכנסות של 26.2 מיליון דולר לצד הפסד מתואם של 2 סנט למניה; המניה יורדת במסחר המוקדם. טאבולה טאבולה מכה את הצפי ומעלה תחזיות לשנה כולה; ההפסד המשיך להעמיק - ספקית המלצות התוכן הכתה את הצפי עם הכנסות של 332 מיליון דולר לצד הפסד של 31.3 מיליון דולר; צופה כי תסיים את 2023 כולה עם הכנסות של 1.44 מיליארד דולר (אמצע טווח), לצד EBITDA מותאם בטווח של 76.5 מיליון דולר (אמצע טווח). SciPlay SCIPLAY CORP CL A זינקה לאחר שתירכש ע"י חברה לפי שווי של 487 מיליון דולר - המחיר הוא 22.95 דולר למניה, פרמיה של 17% על מחיר המניה בשוק; החברות מצפות שהעסקה תיסגר במהלך הרבעון הרביעי של 2023; SciPlay תהפוך לחברה בת בבעלות מלאה של Light & Wonder. אנלייט אנלייט (US) עוקפת את צפי הרווח אך מורידה תחזיות - החברה רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה על הכנסות של 53 מיליון דולר בעוד צפי האנליסטים היה להכנסות של 69 מיליון דולר; מורידה את תחזית ההכנסות השנתית מ-290-300 מיליון דולר ל-265-275 מיליון דולר. לייבפרסון לייבפרסון (US) גוברת על הציפיות בוול סטריט וממנה מנכ"ל זמני - החברה רשמה ברבעון הרביעי רווח מתואם ש 5 סנט למניה על הכנסות של 97.5 מיליון דולר; צופה הכנסות של 97-101 מיליןו דולר ברבעון השלישי. לקראת הסוף? חברת WeWork WeWork פרסמה "הערת עסק חי", אבל יש מישהו שהרוויח מיליארדים - חברת חללי העבודה המשותפים, שפועלת ב-39 מדינות, בצרות פיננסיות גדולות. הפסידה 400 מיליון דולר, פספסה בגדול את תחזיות האנליסטים וצריכה כסף בדחיפות; המניה צנחה ב-23.7% במסחר המאוחר.- 4.יימח שמם אמריקקים מה הנפילה הזאת בשעה האחרונה?! (ל"ת)tt 10/08/2023 01:26הגב לתגובה זו
- 3.למה אתם לא מפרסמים על smci? (ל"ת)חן 09/08/2023 21:11הגב לתגובה זו
- 2.נשתה לכם הכל עם קשיות... (ל"ת)10 כפול 10 09/08/2023 16:49הגב לתגובה זו
- 1.100 09/08/2023 16:29הגב לתגובה זוקריסה כאוטית ולא קיבל?
- ואני אקבל (ל"ת)אני ביקשתי 09/08/2023 17:24הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
