אחרי רבעון חלש: מנכ"ל גיימסטופ רוצה לרכוש חברות
גיימסטופ כבר היתה עם רגל וחצי בקבר, כשלפתע גילו אותה עדר של משתתפי פורומים באתר רדיט. המובילים של הפורומים דיברו על "להרוג את השורטיסטים" וסימנו את הנקמה דרך מניית גיימסטופ. המניה היתה בירידה מתמשכת של עשור והעסקים הלכו ונעלמו. מי קונה דיסקים בחנויות? משקיעים מתוחכמים עשו שורט על המניה, ומדובר בשחקנים מאוד גדולים. הרווח שלהם הוא כאשר המניה יורדת והם הרוויחו תקופה ארוכה עד שעדר החליט "להרוג אותם".
הסיפור של גיימסטופ לא קשור לתוצאות עסקיות ולמצב החברה ושוויה. הוא היה קשור רק לרצון "לחסל את הרעים". זה היה מסחר ספוקטלטיבי חסר היגיון. ראשי העדר סימנו את המטרה והסבירו שאם כולם יקנו את מניית גיימסטופ היא תעלה והשורטיטים יפסידו. בשורט להבדיל מרכישת מניה, אפשר להפסיד יותר מההשקעה כולה. ואז בינואר 2021 ניתן האות והיתה הסתערות על המניה שזינקה מרמה של 3 דולר (לפני ספליט של אחת לארבע) ל-480 דולר.
מאז היא ירדה ועלתה, אבל בדרך למטה ובין הזיגזגים במניה החברה גייסה מיליארדים. הכסף שגוייס לחברה שלא באמת שווה, הפך אותה לשווה. יש ה מזומנים שיחזיקו אותה על פני כמה שנים. יש כסף בקופה לשחק במשחקים, להיכנס לתחומים חדשים, לרכוש חברות, לנסות להגיע לעסק אמיתי. זה לא עבד. החברה ממשיכה להפסיד, היא אפילו מגדילה את ההפסדים שלה. הדוחות הנוכחיים מוכיחים זאת והחברה מחפשת רכישות. המניה בינתיים ירדה-צנחה למחיר של 22 דולר (אחרי הספליט) כך שמדובר בעצם בכמעט חזרה מלאה למטה. אלא שהשווי שלה 6.7 מיליארד דולר ובקופה יש לה מעל 1 מיליארד דולר.
הדוחות מאתמול - ההפסד גדל
חברת גיימסטופ GAMESTOP CORP, רשת חנויות אמריקאית של משחקי וידאו, מוצרי אלקטרוניקה ומשחקי מחשב, פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון אוקטובר של השנה לפיהם מכירות החברה הסתכמו ב-1.186 מיליארד דולר - מתחת לציפיות למכירות של 1.345 מיליארד דולר. החברה רשמה הפסד מתואם של 31 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים להפסד מתואם של 28 סנט למניה.
- גיימסטופ מזנקת 5% - מה הסיבה?
- שורט סקוויז: אופן דור מזנקת 1,800% בפחות מ-3 חודשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מכירות החומרה והאביזרים ירדו מ-670 מיליון דולר ב-2021 ל-627 מיליון דולר ברבעון הנוכחי - ירידה של 6.4%. מכירות התוכנה ירדו ב-19% משנה לשנה ל-352.1 מיליון דולר. המכירות במגזר אספנות צמחו ב-8% ל-207 מיליון דולר.
זו הייתה שנה קשה עבור מניית הממים. מניית גיימסטופ ירדה ב-45% מתחילת השנה נכון לסגירת המסחר אמש. באותה תקופה, מדד הנאסד"ק ירד ב-31%. במהלך שיחת המשקיעים של החברה, המנכ"ל מאט פורלונג אמר שהחברה אינה מספקת יעדים ותחזיות קדימה. המנכ"ל גם אמר שגיימסטופ תהיה פתוחה לבחון רכישה אם תמצא נכס אסטרטגי זמין במחיר אטרקטיבי.
ייתכן שזו הפתעה שהעסק של גיימסטופ לא הרוויח יותר משרשרת חדשות טובות לאחרונה בחזית מכירות התוכנה. בחודש שעבר, אקטיוויז'ן בליזארד ACTIVISION BLIZZARD הודיעה כי משחק Call of Duty האחרון שלה - Modern Warfare II - הפך לכותר הנמכר ביותר בהיסטוריה של שני העשורים של הזיכיון, והגיע למכירות של מיליארד דולר ב-10 הימים הראשונים שלו. שבועיים לאחר מכן, סוני הכריזה גם ש-God of War Ragnarök הפך למשחק שנמכר הכי מהר אי פעם בשבוע הראשון.
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
חלק מהסיבה עשויה להיות המגמה המתמשכת של גיימרים לקנות משחקים באופן דיגיטלי ישירות מהחנויות של יצרניות הקונסולות, לעומת ללכת לחנויות של גיימסטופ כדי לרכוש דיסקי משחק פיזיים. וול סטריט הייתה בדרך כלל פסימית לגבי מניית גיימסטופ וכך גם בזמן האחרון - לשניים מכל שלושה אנליסטים יש דירוג 'מכירה' או 'החזק' למניית החברה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
