אמזון
צילום: Christian Wiediger unsplash

אמזון רוכשת חברת שירותי בריאות תמורת 4 מיליארד דולר

אמזון ממשיכה להעמיק את הכניסה לשוק שירותי הבריאות, באמצעות חברת One Medical, אותה היא רוכשת תמורת 18 דולר למניה; החברה מפעילה רשת של מרכזי טיפול ראשוני,  ודיווחה על הכנסות של 254.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022.
איתן גרסטנפלד |

ענקית הקמעונאות אמזון AMAZON רוכשת את חברת שירותי הבריאות One Medical תמורת 18 דולר למניה, ולפי שווי כולל של 3.9 מיליארד דולר, כך על פי הדיווחים של שתי החברות. העסקה, מעמיקה את הנוכחות של אמזון בתחום הבריאות, אליו מנסה החברה לחדור בשנים האחרונות.

בהודעה לתקשורת אמר ניל לינדזי, סגן נשיא בכיר של שירותי הבריאות של אמזון, כי בכוונתם לשפר את האופן שבו אנשים מזמינים תורים ואת חוויית הביקור אצל הרופאים. "אנחנו אוהבים להמציא כדי להקל על מה שאמור להיות קל ואנחנו רוצים להיות אחת החברות שעוזרות לשפר באופן דרמטי את חווית הבריאות במהלך השנים הקרובות", נכתב.

One Medical, שהונפקה בשנת 2020, מפעילה רשת של מרכזי טיפול ראשוני, ומציעה גם מגוון שירותי רפואה טלפונית. היא מחזיקה ב-188 משרדים רפואיים ב-25 שווקים, ומונה 767,000 חברים, על פי התוצאות הרבעוניות האחרונות שלה. החברה דיווחה על הפסד נקי של 90.9 מיליון דולר על הכנסות של 254.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022.

"יש הזדמנות עצומה להפוך את חוויית הבריאות לנגישה, משתלמת ואפילו מהנה יותר עבור מטופלים, ספקים ומשלמים", אמר מנכ"ל One Medical, אמיר דן רובין, בהצהרה.

אמזון גילתה עניין רב בתחום הבריאות כאשר רכשה ב-2018 את PillPack תמורת 750 מיליון דולר, תוך שימוש ברכישה כדי להשיק בית מרקחת מקוון משלה מספר שנים מאוחר יותר. החברה גם הגבירה את שירות הבריאות הטלפוני שלה, הנקרא Amazon Care, תוך שהיא מבקשת לפתח אבחון רפואי בבית.

בשבוע שעבר, דווח כי מספר לקוחות 'אמזון פריים' בארה"ב נתקע במחצית הראשונה של השנה ולא המשיך לצמוח. לאמזון היו בסוף הרבעון השני של השנה (30 ביוני) כ-172 מיליון לקוחות, רמה דומה לתחילת השנה, כך על פי הדיווח באתר בלומברג. ייתכן כי הסיבה לבלימת הצמיחה היא שאמזון העלתה את המחירים בחודש פברואר ב-20 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".