שי וינינגר למונייד
צילום: בן קלמר
דוחות

למונייד עקפה את הצפי; קונה את מטרומייל בחצי מיליארד ד'

ההפסד היה 1.08 ד' למניה על הכנסות של 35.7 מ' כשהאנליסטים ציפו ל-1.16 ד' ו-33.4 מ', בהתאמה. תחזית ה-EBITDA לשנה הונמכה בטענה שערך הלקוחות בתקופת ההתקשרות עולה ומצדיק את עלויות השיווק. מטרומייל  פועלת בתחום ביטוחי הרכב
איתי פת-יה | (1)

חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד עוקפת את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי של השנה כשהיא מציגה הפסד בסך 1.08 דולר למניה על הכנסות של 35.7 מיליון דולר. בשוק ציפו להפסד עמוק יותר של 1.16 דולר למניה על הכנסות ברמה של 33.38 מיליון דולר.

בצד הדוחות, רגע אחרי שהכריזה על השקת פעילות ביטוחי רכב, למונייד מדווחת על רכישת חברת ביטוחי הרכב הדיגיטלית  METROMILE INC (NCM) בעסקת מניות של חצי מיליארד דולר. למונייד איבדה כ-6% במסחר המאוחר אמש בוול סטריט לאחר ההודעה, בעוד הנרכשת מטרומייל הוסיפה 7%.

ההכנסות הוכפלו מרמה של 17.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ואילו ההפסד הועמק מ-30.9 מיליון דולר (0.57 דולר למניה) ל-66.4 מיליון דולר. סך הפרמיות המצטברות בתקופה ובחישוב שנתי (IFP - in Force Premium) עלה ב-84% ל-346.7 מיליון דולר (תחזיות האנליסטים: 338 מיליון), כשהעליה מיוחסת לגידול של 45% במספר המבוטחים (1.36 מיליון בסוף התקופה), ולצד זאת עלייה של 26% בפרמיה מכל לקוח ל-254 דולר (דולר מעל לצפי בשוק). הפרמיות שהורווחו נטו בתקופת הדוח עלו ב-86% להיקף של 79.6 מיליון דולר.

לאור אלה, הרווח הגולמי המתואם עמד על 15.2 מיליון דולר, עלייה של 63%. הוצאות מכירות ושיווק, מחקר ופיתוח והנהלה וכלליות עלו באופן כזה שהעמיק את ההוצאות התפעוליות פי שניים ל-82.4 מיליון דולר. כך, ה-EBITDA המתואם היה שלילי בסך 51.3 מיליון דולר, עמוק יותר ב-23.7 מיליון דולר לעומת שנה קודם לכן.

ברבעון הנוכחי, הרביעי של השנה, למונייד מצפה לפרמיות מצטברות (IFP) בהיקף של 384-380 מיליון דולר (כך גם בשנה כולה, שכן הסעיף מחשב את הפרמיות השנתיות על בסיס החוזים של סוף התקופה), פרמיות שהורווחו נטו בסך 88-89 מיליון דולר, הכנסות של 39-40 מיליון דולר, EBITDA מתואם ברמה שלילית של 50-52 מיליון דולר, הוצאות על תגמול מנייתי בסך 19 מיליון דולר והוצאות הוניות (CAPEX) של 3 מיליון דולר.

לשנה כולה תחזית החברה היא לפרמיות שהורווחו נטו של 291-292 מיליון דולר, הכנסות של 126-127 מיליון דולר, והפסד EBITDA מתואם של 183-185 מיליון דולר. בסעיף האחרון מדובר בהורדת התחזית ב-12 מיליון דולר.

"הדבר נובע בעיקרו משמרנות בגישת תועלת מאמצי השיווק, ברקע הטרנד שאנו מזהים לפיו ערך כל לקוח למשך תקופת ההתקשרות גדל (מה שמצדיק יותר את עלות ההרכשה - א.פ)", הסבירו בחברה. סיבה נוספת בה נקבו היא "האצה נוספת של עלויות ההשקה של ביטוח הרכב החדש. הוצאות נוספות שתוכננו ל-2022 הוקדמו כדי לתמוך ביעדים". פרמטרים נוספים בתחזית השנתית הם ההוצאות על תגמול מנייתי שמוערכת בסך 50 מיליון דולר והוצאות הוניות בסך 11 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

מטרומייל הנרכשת הפכה ציבורית במסגרת מיזוג לתוך שלד ספאק אותו הנפיקה קבוצת הפינטק  COHEN & COMPANY INC. (COHN). מאז השיא בפברואר, מנייתה איבדה 84%. כעת, עבור כל 19 מניות של מטרומייל, בעלי המניות יקבלו מניה אחת של למונייד - כך לפי מתווה העסקה הטעון את אישורם של בעלי מניות מטרומייל הנרכשת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הכנסות נמוכות (ל"ת)
    רון 09/11/2021 11:14
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.