דוחות

למונייד עקפה את הצפי; קונה את מטרומייל בחצי מיליארד ד'

ההפסד היה 1.08 ד' למניה על הכנסות של 35.7 מ' כשהאנליסטים ציפו ל-1.16 ד' ו-33.4 מ', בהתאמה. תחזית ה-EBITDA לשנה הונמכה בטענה שערך הלקוחות בתקופת ההתקשרות עולה ומצדיק את עלויות השיווק. מטרומייל  פועלת בתחום ביטוחי הרכב
איתי פת-יה | (1)

חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד עוקפת את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי של השנה כשהיא מציגה הפסד בסך 1.08 דולר למניה על הכנסות של 35.7 מיליון דולר. בשוק ציפו להפסד עמוק יותר של 1.16 דולר למניה על הכנסות ברמה של 33.38 מיליון דולר.

בצד הדוחות, רגע אחרי שהכריזה על השקת פעילות ביטוחי רכב, למונייד מדווחת על רכישת חברת ביטוחי הרכב הדיגיטלית  METROMILE INC (NCM) בעסקת מניות של חצי מיליארד דולר. למונייד איבדה כ-6% במסחר המאוחר אמש בוול סטריט לאחר ההודעה, בעוד הנרכשת מטרומייל הוסיפה 7%.

ההכנסות הוכפלו מרמה של 17.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ואילו ההפסד הועמק מ-30.9 מיליון דולר (0.57 דולר למניה) ל-66.4 מיליון דולר. סך הפרמיות המצטברות בתקופה ובחישוב שנתי (IFP - in Force Premium) עלה ב-84% ל-346.7 מיליון דולר (תחזיות האנליסטים: 338 מיליון), כשהעליה מיוחסת לגידול של 45% במספר המבוטחים (1.36 מיליון בסוף התקופה), ולצד זאת עלייה של 26% בפרמיה מכל לקוח ל-254 דולר (דולר מעל לצפי בשוק). הפרמיות שהורווחו נטו בתקופת הדוח עלו ב-86% להיקף של 79.6 מיליון דולר.

לאור אלה, הרווח הגולמי המתואם עמד על 15.2 מיליון דולר, עלייה של 63%. הוצאות מכירות ושיווק, מחקר ופיתוח והנהלה וכלליות עלו באופן כזה שהעמיק את ההוצאות התפעוליות פי שניים ל-82.4 מיליון דולר. כך, ה-EBITDA המתואם היה שלילי בסך 51.3 מיליון דולר, עמוק יותר ב-23.7 מיליון דולר לעומת שנה קודם לכן.

ברבעון הנוכחי, הרביעי של השנה, למונייד מצפה לפרמיות מצטברות (IFP) בהיקף של 384-380 מיליון דולר (כך גם בשנה כולה, שכן הסעיף מחשב את הפרמיות השנתיות על בסיס החוזים של סוף התקופה), פרמיות שהורווחו נטו בסך 88-89 מיליון דולר, הכנסות של 39-40 מיליון דולר, EBITDA מתואם ברמה שלילית של 50-52 מיליון דולר, הוצאות על תגמול מנייתי בסך 19 מיליון דולר והוצאות הוניות (CAPEX) של 3 מיליון דולר.

לשנה כולה תחזית החברה היא לפרמיות שהורווחו נטו של 291-292 מיליון דולר, הכנסות של 126-127 מיליון דולר, והפסד EBITDA מתואם של 183-185 מיליון דולר. בסעיף האחרון מדובר בהורדת התחזית ב-12 מיליון דולר.

"הדבר נובע בעיקרו משמרנות בגישת תועלת מאמצי השיווק, ברקע הטרנד שאנו מזהים לפיו ערך כל לקוח למשך תקופת ההתקשרות גדל (מה שמצדיק יותר את עלות ההרכשה - א.פ)", הסבירו בחברה. סיבה נוספת בה נקבו היא "האצה נוספת של עלויות ההשקה של ביטוח הרכב החדש. הוצאות נוספות שתוכננו ל-2022 הוקדמו כדי לתמוך ביעדים". פרמטרים נוספים בתחזית השנתית הם ההוצאות על תגמול מנייתי שמוערכת בסך 50 מיליון דולר והוצאות הוניות בסך 11 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

מטרומייל הנרכשת הפכה ציבורית במסגרת מיזוג לתוך שלד ספאק אותו הנפיקה קבוצת הפינטק  COHEN & COMPANY INC. (COHN). מאז השיא בפברואר, מנייתה איבדה 84%. כעת, עבור כל 19 מניות של מטרומייל, בעלי המניות יקבלו מניה אחת של למונייד - כך לפי מתווה העסקה הטעון את אישורם של בעלי מניות מטרומייל הנרכשת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הכנסות נמוכות (ל"ת)
    רון 09/11/2021 11:14
    הגב לתגובה זו
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.