למונייד עקפה את הצפי; קונה את מטרומייל בחצי מיליארד ד'
חברת הביטוח הדיגיטלי למונייד עוקפת את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי של השנה כשהיא מציגה הפסד בסך 1.08 דולר למניה על הכנסות של 35.7 מיליון דולר. בשוק ציפו להפסד עמוק יותר של 1.16 דולר למניה על הכנסות ברמה של 33.38 מיליון דולר.
בצד הדוחות, רגע אחרי שהכריזה על השקת פעילות ביטוחי רכב, למונייד מדווחת על רכישת חברת ביטוחי הרכב הדיגיטלית METROMILE INC (NCM) בעסקת מניות של חצי מיליארד דולר. למונייד איבדה כ-6% במסחר המאוחר אמש בוול סטריט לאחר ההודעה, בעוד הנרכשת מטרומייל הוסיפה 7%.
ההכנסות הוכפלו מרמה של 17.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ואילו ההפסד הועמק מ-30.9 מיליון דולר (0.57 דולר למניה) ל-66.4 מיליון דולר. סך הפרמיות המצטברות בתקופה ובחישוב שנתי (IFP - in Force Premium) עלה ב-84% ל-346.7 מיליון דולר (תחזיות האנליסטים: 338 מיליון), כשהעליה מיוחסת לגידול של 45% במספר המבוטחים (1.36 מיליון בסוף התקופה), ולצד זאת עלייה של 26% בפרמיה מכל לקוח ל-254 דולר (דולר מעל לצפי בשוק). הפרמיות שהורווחו נטו בתקופת הדוח עלו ב-86% להיקף של 79.6 מיליון דולר.
לאור אלה, הרווח הגולמי המתואם עמד על 15.2 מיליון דולר, עלייה של 63%. הוצאות מכירות ושיווק, מחקר ופיתוח והנהלה וכלליות עלו באופן כזה שהעמיק את ההוצאות התפעוליות פי שניים ל-82.4 מיליון דולר. כך, ה-EBITDA המתואם היה שלילי בסך 51.3 מיליון דולר, עמוק יותר ב-23.7 מיליון דולר לעומת שנה קודם לכן.
- למונייד מזנקת בטרום לאחר דוחות הרבעון השני
- למונייד הכתה את התחזיות; המניה מזנקת ב-8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון הנוכחי, הרביעי של השנה, למונייד מצפה לפרמיות מצטברות (IFP) בהיקף של 384-380 מיליון דולר (כך גם בשנה כולה, שכן הסעיף מחשב את הפרמיות השנתיות על בסיס החוזים של סוף התקופה), פרמיות שהורווחו נטו בסך 88-89 מיליון דולר, הכנסות של 39-40 מיליון דולר, EBITDA מתואם ברמה שלילית של 50-52 מיליון דולר, הוצאות על תגמול מנייתי בסך 19 מיליון דולר והוצאות הוניות (CAPEX) של 3 מיליון דולר.
לשנה כולה תחזית החברה היא לפרמיות שהורווחו נטו של 291-292 מיליון דולר, הכנסות של 126-127 מיליון דולר, והפסד EBITDA מתואם של 183-185 מיליון דולר. בסעיף האחרון מדובר בהורדת התחזית ב-12 מיליון דולר.
"הדבר נובע בעיקרו משמרנות בגישת תועלת מאמצי השיווק, ברקע הטרנד שאנו מזהים לפיו ערך כל לקוח למשך תקופת ההתקשרות גדל (מה שמצדיק יותר את עלות ההרכשה - א.פ)", הסבירו בחברה. סיבה נוספת בה נקבו היא "האצה נוספת של עלויות ההשקה של ביטוח הרכב החדש. הוצאות נוספות שתוכננו ל-2022 הוקדמו כדי לתמוך ביעדים". פרמטרים נוספים בתחזית השנתית הם ההוצאות על תגמול מנייתי שמוערכת בסך 50 מיליון דולר והוצאות הוניות בסך 11 מיליון דולר.
- מנכ"ל פלנטיר: "אנחנו במירוץ חימוש AI נגד הסינים; אסור להפסיד"
- שיאים חדשים באסיה ברקע ההתקדמות בין ארה"ב לסין; עליות חדות בחוזים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מטרומייל הנרכשת הפכה ציבורית במסגרת מיזוג לתוך שלד ספאק אותו הנפיקה קבוצת הפינטק COHEN & COMPANY INC. (COHN). מאז השיא בפברואר, מנייתה איבדה 84%. כעת, עבור כל 19 מניות של מטרומייל, בעלי המניות יקבלו מניה אחת של למונייד - כך לפי מתווה העסקה הטעון את אישורם של בעלי מניות מטרומייל הנרכשת.
- 1.הכנסות נמוכות (ל"ת)רון 09/11/2021 11:14הגב לתגובה זו
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

מנכ"ל פלנטיר: "אנחנו במירוץ חימוש AI נגד הסינים; אסור להפסיד"
"אנחנו תומכים בישראל. גם כשהיו ביקורות, עמדתי על שלי. זו אינה עמדה פוליטית, אלא מוסרית"
מנכ"ל פלנטיר אלכס קארפ מצהיר: "אנחנו במרוץ חימוש. לא נניח לאויבים שלנו להוביל, אסור לנו להפסיד - זה יעלה לנו בעצמאות". פלנטיר, חברת המודיעין הדיגיטלי שהחלה דרכה בתמיכה בצבא האמריקני ומאז הפכה לשחקן מרכזי בכל הנוגע לניתוח נתונים עבור ממשלות, ארגונים ביטחוניים וחברות ענק, חתמה לאחרונה על שיתוף פעולה בהיקף של מאות מיליוני דולרים עם Lumen - ענקית תשתיות תקשורת. המטרה: להאיץ את התשתית הדיגיטלית שתשרת את הדור הבא של הבינה המלאכותית.
"אנחנו מדברים על שדרוג תשתיות שיאפשרו ביצועים גבוהים פי 200, תוך הפחתת עלויות תפעול. זה מה שיאפשר לאמריקה להישאר מובילה ולא לקנות את הטכנולוגיה של יריבותיה - כולל את הרעיונות שלנו עצמם", מסביר קארפ. מבחינתו, אין שאלה של אם לפתח את הטכנולוגיה - אלא מי יעשה זאת קודם". קארפ הציג בשיחה עם פוקס את האג'נדה שלו והסביר כי מדובר במירוץ חימוש AI שארה"ב חייבת לנצח בו.
תשתית מתקדמת = עליונות גיאופוליטית
"אם נשים מגבלות על עצמנו, מי שירוויח הם הסינים. אנחנו חייבים להפעיל את המודלים האלה מהר, בזול, ובעיקר - במקום שבו הם נחוצים. כל השאר הוא תיאוריה אקדמית", מוסיף קארפ. לדבריו, האתגרים המרכזיים כעת הם שליטה על עלויות הענן, זמינות תשתית ברמה מדינתית, ואבטחת המידע ברמות הכי גבוהות. "השאלה היא לא רק איך להפעיל מודלים של בינה מלאכותית, אלא איך לעשות זאת בתנאים שמבטיחים אפקטיביות כלכלית וביטחונית - ולכן אנחנו רצים, מהר".
"אנחנו תומכים במערב, ותומכים בישראל. גם כשהיו ביקורות, עמדתי על שלי. זו אינה עמדה פוליטית, אלא מוסרית". הוא התייחס לכך שפלנטיר הייתה אחת החברות היחידות בתעשיית ההייטק האמריקאית שגיבו בגלוי את ישראל במהלך המשבר האחרון, גם במחיר עזיבת עובדים.
- פלנטיר חתמה על עסקה של 200 מיליון דולר עם ענקית הטלקום לומן
- המלצת קנייה למניה הכי מנופחת בשוק - מישהו פה השתגע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא גם הביע הערכה לנשיא טראמפ: "הנשיא הצליח להחזיר בני ערובה, לעצור את הדימום באוקראינה ולחזק את הביטחון בגבול. אני מכיר בכך - זו לא פוליטיקה, זו הערכת הישגים. כל מי שמתעקש לא לראות את זה פשוט לא מוכן ללמוד מהמציאות".
