טים קוק
צילום: יחצ

״Hi There״ האייפון 12 נחשף - המניה נפלה ב-3%

אפל הציגה ארבעה אייפונים חדשים שתומכים בדור ה-5G ויכללו מצלמה משודרגת, מסך עמיד יותר ומעבד ננו-מימלטר; כחלק מהסדרה השיקה אפל את האייפון מיני בעלות של 699 דולר
אור צרפתי | (2)

מנכ״ל אפל (סימול:AAPL), טים קוק, הציג אמש את ה-iPhone 12 ואת ה-iPhone 12 mini, באירוע וירטואלי. טים קוק עלה לבמה ואמר כי האייפון הוא הסמארטפון הפופולרי בעולם ״אנשים אוהבים אותו, הוא מוביל במדד שביעות רצון של המשתמשים. הם אוהבים איך שהוא מחבר אנשים בצורה אישית, איך שהוא מבדר אותם, את סביבת ה-AppStore״ 

 

האייפונים החדשים יתמכו ברשת ה-5G. ״המשתמשים יכולים להיות בטוחים שהאייפון יבצע את כל המטלות והדרישות תוך שמירה על הפרטיות שלהם. כל שנה, אנחנו מציגים טכנולוגיה חדשה שמשנה את איך שאנחנו משתמשים באייפון. היום אנחנו מביאים את הדור החמישי לאייפון. הטכנולוגיה תאפשר הורדה והעלאה מהירה יותר", אמר המנכ״ל. ״אנחנו נרגשים מאוד מכניסת הדור החמישי לאייפון, אנחנו נציע את ה-5G בכל סדרת האייפונים החדשה״, הוסיף. 

 

האייפונים החדשים יתמכו רק בשניים מתוך שלושת סוגי ה-5G. המכשירים יתמכו בדור 5G מסוג ״גל מילימטר״, הסוג המהיר והחזק יותר שלא זמין כרגע בכל מקום ובעל קליטה חלשה בתוך מבנים, לצד ה-5G הארצי, חלש הרבה יותר אך בעל פריסה רחבה. (לכתבה המלאה)

 

האייפון יגיע בחמישה צבעים ומסך Super Retina XDR חזק יותר. הפעם רצינו לעשות משהו שרק אפל יודעת לעשות", אמרה דרנס הופ גילס, סגנית נשיא הנדסה. "זה האייפון מיני", הוא מגיע עם מסך בגודל 5.4 אינץ', כשהוא כולל פיצ'רים זהים לשל האייפון 12 הרגיל. "למעשה, האייפון 12 מיני הוא הסמארטפון דור חמש הקטן, הדק, והקל ביותר בעולם", מחירו ההתחלתי יעמוד על 699 דולר. 

 

בנוסף השיקה אפל את האייפון 12, אייפון 12 פרו, ואייפון 12 הפרו מקס, שמחירם ההתחלתי יעמוד על 799 דולר לדגם הבסיס, ו-1,099 דולר לדגם המקס. 

 

לראשונה, אפל משיקה אייפונים בעלי מעבד A14 Bionic בגודל 5 ננו-מטר. ״השנה המעבד מסמן יעד חשוב באייפון. הוא הסמארטפון הראשון בעולם שמגיע בגודל של 5 ננו-מטר. כך למעשה, אנחנו יכולים לספק ביצועים טובים יותר, להוסיף טכנולוגיות ולשמור על חסכון״, אמרה דרנס. 

 

״המעבד החדש משפר את החיסכון והביצועים, החל מהמעבד שכולל 6 ליבות. זה למעשה המעבד המהיר ביותר שיש בסמארטפון, כשהוא מהיר ב-50% מסמארטפונים אחרים. המעבד הגרפי כולל מעבד 4 ליבות, וביחס למתחרים, הוא מספק ביצועים טובים יותר ב-50% לעומת סמארטפונים אחרים״, הוסיפה.

 

חידוש נוסף שאפל מציגה הוא ה-MagSafe. מדובר במטען חדשני וטכנולוגי שמאפשר הטענה מגנטית, בדומה למחשבי המקבוק פרו. בגב האייפון נמצא מגנט שאליו מתחבר כבל וכך מתאפשרת הטענה אלחוטית, ללא הצורך למקם את האייפון על משטח הטענה. המטען יאפשר הטענה בו-זמנית של השעון והאייפון. 

קיראו עוד ב"גלובל"

 

כל אייפון יגיע עם כבל USB-C ל-Lightning (חיבור ההטענה של אפל) וללא מטען או אוזניות.

 

"כשאנחנו מתכננים את המוצרים שלנו, אנחנו דואגים שהם יעבדו זה עם זה בצורה חלקה, בצורה מאובטחת וכזאת שתגן על הפרטיות שלכם כי אתם אלו שצריכים לקבל את ההחלטה עם מי לשתף את המידע. השקנו לפני מספר שנים את ה-HomePod הרמקול הקולי. כעת, אנחנו רוצים להביא את החוויה של הרמקול לעוד אנשים. היום, אני גאה לחשוף דגם נוסף שיצטרף למשפחה". אמר טים קוק לקראת השקת הרמקול החדש שמבוסס על העוזרת הקולית SIRI. 

 

מחירו של הרמקול החכם יתחיל בכ-99 דולר, וזאת על מנת להתחרות באופן ישיר עם אלכסה של אמזון. אפל מקווים שהצרכנים ימקמו את הרמקול בכל חדר בבית, וכך יתקשרו בני הבית. 

 

בניגוד לצפי, אפל לא תשיק את אוזניות ה-AirPods Studio החדשות, שיועדו לשבת מעל האוזן, ולהחליף למעשה את אוזניות ה-״Beats״. גם ה-AirTags, גאדג׳ט שיעזור לכם למצוא את הדברים שאבדו, שעליו רצות השמועות כבר הרבה מאד זמן. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא ברור למה המניה ירדה... (ל"ת)
    14/10/2020 10:33
    הגב לתגובה זו
  • Hhh 20/10/2020 22:16
    הגב לתגובה זו
    כי האנשים התאכזבו שאין מטען
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)

גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע

ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030  

ליאור דנקנר |

השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.

עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31%   בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.

אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?


מיליארדר בין לילה

ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.

בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.

אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיות

טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים

זינוק בנתוני הבטיחות והביצועים של FSD מקרב את טסלה להפעלה מסחרית של רובוטקסי, אך אישורים רגולטוריים ממשיכים לעכב את המהלך
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלה Tesla 1.27%  קרובה, יותר מאי פעם, ליעד אליו היא שואפת כבר שנים: הפעלת מערכת נהיגה אוטונומית מלאה ללא צורך בהשגחת נהג. לפי ניתוח חדש של פירמת ההשקעות פייפר סנדלר, הגרסאות האחרונות של תוכנת Full Self-Driving (FSD) מצביעות על קפיצה משמעותית בביצועים, מגמה שעשויה לאפשר לחברה להסיר נהגים מפקחים מניסוי הרובוטקסי שלה באוסטין.


הניתוח מבוסס על נתונים שנאספו על ידי FSD Community Tracker, אתר עצמאי המנטר את ביצועי המערכת. המדד המרכזי שנבחן הוא מרחק ממוצע עד ל”התנתקות קריטית”, אירוע שבו הנהג צריך להשתלט על הרכב באופן מיידי. לפי הנתונים, לאחר השקת גרסה 14.1.x באוקטובר, המרחק זינק מ־710 ק"מ ליותר מ־14,800 ק"מ. מדובר בשיפור הגדול ביותר שנמדד בארבע שנות איסוף נתונים. בפייפר סנדלר מציינים כי למרות שהגרסה העדכנית יותר, 14.2.x, הראתה ירידה מסוימת בביצועים, מגמה זו עשויה להשתנות עם הצטברות נתונים נוספים בשבועות הקרובים. בחברה מעריכים כי ככל שתתארך תקופת הניסוי בגרסה זו, המרחק בין התנתקויות יחזור לעלות.


שלוש שנות נהיגה ללא תאונה

מעבר למדדים הטכניים, הדוח כולל גם נתונים מניסוי הרובוטקסי באוסטין. מהמידע שנאסף עולה שהמתווה הנוכחי מצביע על מרחק של כ־64 אלף ק"מ בין תאונות, שבעה אירועים לאורך כ־450 אלף ק"מ. בהקשר למשתמש ממוצע בארה״ב, שנוסע כ־21 אלף ק"מ בשנה, מדובר בכשלוש שנות נהיגה ללא תאונה. הנתונים משליכים ישירות על הפיילוט של טסלה בתחום הרכב האוטונומי. אם מגמת השיפור תימשך, מעריכים בפייפר סנדלר כי החברה עשויה בקרוב להפעיל כלי רכב אוטונומיים באוסטין ללא נהג מפקח. האנליסט אלכסנדר פוטר אף שב ואישר את המלצת ה״תשואת יתר״ למניית טסלה עם מחיר יעד של 500 דולר.


מנכ״ל טסלה, אילון מאסק, תרם אף הוא לעלייה במודעות סביב יכולות התוכנה. בשבועות האחרונים טען כי גרסה 14.2.x מאפשרת לנהגים להסיט את מבטם מהכביש ואף לכתוב הודעות טקסט. אולם טענות אלו אינן מתיישבות עם החוק האמריקאי: ברוב מדינות ארצות הברית אסור לשלוח הודעות בזמן נהיגה, והכרה רשמית בנהיגה אוטונומית מלאה מחייבת אישור רגולטורי. נכון להיום, רק ויימו של אלפאבית מפעילה שירות רובוטקסי ברמה 4 עם היתרים מוגדרים ומגבלות גאוגרפיות. טסלה עדיין טרם קיבלה אישורים דומים, גם אם הנתונים מהניסויים האחרונים מצביעים על שיפור רלוונטי.


שנת 2026: נקודת מפנה לענף כולו

ההתעניינות הגוברת בתחום הרכב האוטונומי אינה מוגבלת לטסלה. אנליסטים במורגן סטנלי סבורים כי שנת 2026 תהיה נקודת מפנה משמעותית לענף כולו, על רקע התקדמות מהירה ביכולות עיבוד, בבינה מלאכותית ובתכנון מערכות בטיחות. אנדרו פרוקו, אנליסט הרכב החדש של הבנק, אמנם מציג גישה מתונה יותר ביחס לפייפר סנדלר בנוגע למניית טסלה, אך מסכים כי המערכת האוטונומית של החברה מעניקה לה יתרון תחרותי מובהק. לדבריו, היכולת להציע נהיגה אוטונומית אישית  ולא רק שירותי רובוטקסי עשויה לשנות את כללי המשחק בענף הרכב.