טים קוק
צילום: יחצ

״Hi There״ האייפון 12 נחשף - המניה נפלה ב-3%

אפל הציגה ארבעה אייפונים חדשים שתומכים בדור ה-5G ויכללו מצלמה משודרגת, מסך עמיד יותר ומעבד ננו-מימלטר; כחלק מהסדרה השיקה אפל את האייפון מיני בעלות של 699 דולר
אור צרפתי | (2)

מנכ״ל אפל (סימול:AAPL), טים קוק, הציג אמש את ה-iPhone 12 ואת ה-iPhone 12 mini, באירוע וירטואלי. טים קוק עלה לבמה ואמר כי האייפון הוא הסמארטפון הפופולרי בעולם ״אנשים אוהבים אותו, הוא מוביל במדד שביעות רצון של המשתמשים. הם אוהבים איך שהוא מחבר אנשים בצורה אישית, איך שהוא מבדר אותם, את סביבת ה-AppStore״ 

 

האייפונים החדשים יתמכו ברשת ה-5G. ״המשתמשים יכולים להיות בטוחים שהאייפון יבצע את כל המטלות והדרישות תוך שמירה על הפרטיות שלהם. כל שנה, אנחנו מציגים טכנולוגיה חדשה שמשנה את איך שאנחנו משתמשים באייפון. היום אנחנו מביאים את הדור החמישי לאייפון. הטכנולוגיה תאפשר הורדה והעלאה מהירה יותר", אמר המנכ״ל. ״אנחנו נרגשים מאוד מכניסת הדור החמישי לאייפון, אנחנו נציע את ה-5G בכל סדרת האייפונים החדשה״, הוסיף. 

 

האייפונים החדשים יתמכו רק בשניים מתוך שלושת סוגי ה-5G. המכשירים יתמכו בדור 5G מסוג ״גל מילימטר״, הסוג המהיר והחזק יותר שלא זמין כרגע בכל מקום ובעל קליטה חלשה בתוך מבנים, לצד ה-5G הארצי, חלש הרבה יותר אך בעל פריסה רחבה. (לכתבה המלאה)

 

האייפון יגיע בחמישה צבעים ומסך Super Retina XDR חזק יותר. הפעם רצינו לעשות משהו שרק אפל יודעת לעשות", אמרה דרנס הופ גילס, סגנית נשיא הנדסה. "זה האייפון מיני", הוא מגיע עם מסך בגודל 5.4 אינץ', כשהוא כולל פיצ'רים זהים לשל האייפון 12 הרגיל. "למעשה, האייפון 12 מיני הוא הסמארטפון דור חמש הקטן, הדק, והקל ביותר בעולם", מחירו ההתחלתי יעמוד על 699 דולר. 

 

בנוסף השיקה אפל את האייפון 12, אייפון 12 פרו, ואייפון 12 הפרו מקס, שמחירם ההתחלתי יעמוד על 799 דולר לדגם הבסיס, ו-1,099 דולר לדגם המקס. 

 

לראשונה, אפל משיקה אייפונים בעלי מעבד A14 Bionic בגודל 5 ננו-מטר. ״השנה המעבד מסמן יעד חשוב באייפון. הוא הסמארטפון הראשון בעולם שמגיע בגודל של 5 ננו-מטר. כך למעשה, אנחנו יכולים לספק ביצועים טובים יותר, להוסיף טכנולוגיות ולשמור על חסכון״, אמרה דרנס. 

 

״המעבד החדש משפר את החיסכון והביצועים, החל מהמעבד שכולל 6 ליבות. זה למעשה המעבד המהיר ביותר שיש בסמארטפון, כשהוא מהיר ב-50% מסמארטפונים אחרים. המעבד הגרפי כולל מעבד 4 ליבות, וביחס למתחרים, הוא מספק ביצועים טובים יותר ב-50% לעומת סמארטפונים אחרים״, הוסיפה.

 

חידוש נוסף שאפל מציגה הוא ה-MagSafe. מדובר במטען חדשני וטכנולוגי שמאפשר הטענה מגנטית, בדומה למחשבי המקבוק פרו. בגב האייפון נמצא מגנט שאליו מתחבר כבל וכך מתאפשרת הטענה אלחוטית, ללא הצורך למקם את האייפון על משטח הטענה. המטען יאפשר הטענה בו-זמנית של השעון והאייפון. 

קיראו עוד ב"גלובל"

 

כל אייפון יגיע עם כבל USB-C ל-Lightning (חיבור ההטענה של אפל) וללא מטען או אוזניות.

 

"כשאנחנו מתכננים את המוצרים שלנו, אנחנו דואגים שהם יעבדו זה עם זה בצורה חלקה, בצורה מאובטחת וכזאת שתגן על הפרטיות שלכם כי אתם אלו שצריכים לקבל את ההחלטה עם מי לשתף את המידע. השקנו לפני מספר שנים את ה-HomePod הרמקול הקולי. כעת, אנחנו רוצים להביא את החוויה של הרמקול לעוד אנשים. היום, אני גאה לחשוף דגם נוסף שיצטרף למשפחה". אמר טים קוק לקראת השקת הרמקול החדש שמבוסס על העוזרת הקולית SIRI. 

 

מחירו של הרמקול החכם יתחיל בכ-99 דולר, וזאת על מנת להתחרות באופן ישיר עם אלכסה של אמזון. אפל מקווים שהצרכנים ימקמו את הרמקול בכל חדר בבית, וכך יתקשרו בני הבית. 

 

בניגוד לצפי, אפל לא תשיק את אוזניות ה-AirPods Studio החדשות, שיועדו לשבת מעל האוזן, ולהחליף למעשה את אוזניות ה-״Beats״. גם ה-AirTags, גאדג׳ט שיעזור לכם למצוא את הדברים שאבדו, שעליו רצות השמועות כבר הרבה מאד זמן. 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לא ברור למה המניה ירדה... (ל"ת)
    14/10/2020 10:33
    הגב לתגובה זו
  • Hhh 20/10/2020 22:16
    הגב לתגובה זו
    כי האנשים התאכזבו שאין מטען
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTמניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPT

המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50

זינוק חד במניית SMX הציף עניין בטכנולוגיית הסימון שפיתחה החברה, אך בעיקר סימני שאלה על שווי מנופח - חברה של 350 מיליון דולר עם ביצועיים אפסיים
אדיר בן עמי |

מניית SMX SMX -59.09%   משכה בימים האחרונים עניין יוצא דופן בשוק האמריקאי. לאחר תקופה ארוכה שבה נסחרה ברמות נמוכות ובמחזורי מסחר מצומצמים, היא רשמה זינוק חד שהעלה את שווי החברה למאות מיליוני דולרים בתוך ימים ספורים. בסוף נובמבר נסחרה המניה בדולרים בודדים, וכעבור כשבוע כבר חצתה את רף 340 הדולרים. ביום המסחר האחרון הגיעה המניה לרמה של כמעט 500 דולר במהלך היום, אך מיד לאחר סגירתו צנחה בכ־23% לרמה של כ־254 דולר.


החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.


בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.


ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.


האתגר הכפול

מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.


חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיחנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמי

האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות

עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית

הדס ברטל |

ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%. 

רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.

ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.

גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות 

ספורה חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה, ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.


חנות של ספורה, מתוך האתר הרשמי
חנות של ספורה - קרדיט: מתוך האתר הרשמי