שוב אירופה אדומה: הדאקס סגר בירידות של 1.8%

הנפט נופל עוד 3.5% אחרי הקריסה אתמול. הקאק מוביל את הירידות. החוזים בוול סטריט הולכים ומאדימים
גיא ארז | (12)
נושאים בכתבה אירופה

יום שני לירידות באירופה כאשר המדדים העיקריים ביבשת סגרו בירידות של עד 2.6%. מדד הסטוקס 600 אשר מציג את סנטימנט המניות הכללי ביבשת גם הוא ירד ביותר מ-2%. 

עונת הדו"חות המשיכה היום באירופה וענקית האנרגיה BP חשפה את הבטן הרכה של החברות הגדולות כלפי הירידה החדה במחיר הנפט. החברה דיווחה על ההפסדים השנתיים הגבוהים ביותר מזה עשרים שנים בסך של 6.5 מיליארד דולר.המנייה צנחה בכ-9%. 

דאקס

CAC 40 0.04%

פוטסי

EURO STOXX 50 -0.7%

הבנק השוויצרי UBS פרסם את הדו"ח שלו לשנת 2015 והציג רווח נקי של 79 סנט למניה. רווחי הבנק היו גבוהים מהצפי של השוק, אך הזהיר כי הריביות הנמוכות, התנודתיות בשווקים והחוזק של הפרנק השוויצרי מאיימים על הרווחיות של הבנק.

מתחילת השנה איבד מדד הדאקס 11%, הקאק ירד 7.6%, ומדד הפוטסי הבריטי מציג את אחת התשואות הפחות-גרועות בעולם, עם ירידה של פחות מ-5.4%.

בתוך כך, אפשרות יציאתה של בריטניה מגוש היורו מתחילה לתפוס תאוצה, כשהיום יציגו פקידים בכירים בגוש היורו למנהיגי היבשת אפשרויות שונות בנושא זה.

היום פורסם השינוי במספר הבלתי מועסקים בגרמניה לחודש ינואר שהיה גבוה מהצפוי, וכמו פורסם גם שיעור האבטלה במדינה, שעמד על 6.2% - נמוך מהצפי. הנתונים חיזקו מעט את מטבע האירו מול השקל ומול הדולר.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנליסט 03/02/2016 00:25
    הגב לתגובה זו
    הפירמידה של חברות האנרגיה הולכת להתרסק ולרסק איתה ביחד את הבנקים. 6.5 מיליארד הפסד זה רק הסיפתח...
  • 4.
    אושר 02/02/2016 14:22
    הגב לתגובה זו
    אתם נורמליםjQuery20307506283109541982_1454415478832 התגובות פה הם רגשיות לחלוטין.. צריך להיות אובייקטיבים לפי ניתוח גרפי ומגמות ולא לפי ספקולציות של רווחי חברות וחדשות. אני משתעשע לקרוא פה את החדשות מידי יום וכמובן את התגובה. הכיוון הוא למטה.. כל האינדיקטורים הטכנים מראים זאת. ואכן כל תיקון מעלה למטרת ירידה. חבל שהפורום פה הוא באוירה תחרותית שכל אחד רוצה לעשות קופה על השני.. הדרך הנכונה היא לחשוב שמי שכותב פה הוא משריע קטן.. וצריך לחשוב יחד איך להרויח מעושי הגלים לא מאלו הקטנים שסוחרים 10 או 20 אלף (אפילו 200)
  • יוסף פותר החלומות 02/02/2016 19:18
    הגב לתגובה זו
    תשאל את אסטרולוג זה בדיוק כמו מנתח הטכני זה רק אשליה של ידע כולם פו יודעים בדיוק כמוך תמשיך להשתעשע בגרפיים שלך
  • 3.
    סוחר 02/02/2016 12:45
    הגב לתגובה זו
    תמיכה 9630 יעד לפריצה 9700 השבוע נטוס ל 9900 ואפילו ל 10100 נפט יעלה חזרה ל 34 כל עוד מעל 28.5$ נתראה בעוד שבוע
  • איך אתה קונה דאקס באיזו תעודה? (ל"ת)
    רון 02/02/2016 14:19
    הגב לתגובה זו
  • יוסף פותר החלומות 02/02/2016 19:28
    .MTF' Dax 30 קרן מחקה דמי ניהול 0.25 . בקרנות מחקות אין מרווחי ציטוט לכן אם אתה לא אחד שמנסה לתזמן את השוק ואתה משקיע מושכל לטווח הארוך אני חושב שזה האופציה האופטימלית בשבלך.
  • פסגות ..קסם... תכלית (שקלי עדיף ) (ל"ת)
    גרמניה הגדולה 02/02/2016 15:31
  • 2.
    מי מקשיב להם בכלל תעשה מה שנכון בשבילך (ל"ת)
    אורן 02/02/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יג 02/02/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    השנה. מה שברור הוא שהם לא יודעים כלום! מה שמפחיד זה שחלק ניכר מהם מנהלים את הכספים שלנו בפנסיות ובקופות הגמל!!
  • יוסף פותר החלומות 02/02/2016 19:36
    הגב לתגובה זו
    והמצחיק זה שהם לא יודעים יותר טוב ממך או מכל אחד אחר
  • אחי 02/02/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    מארהב עובר לארופה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיותאשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיות
דוחות

אלסטיק עקפה את תחזיות הרווח, אבל צונחת בעקבות האטה בענן

למרות הכנסות ורווח מעל הצפי ועלייה בתחזית 2026, האטה בענן ונתוני צמיחה “רכים” מערערים את הביטחון בשוק

רן קידר |
נושאים בכתבה אלסטיק

חברת אלסטיק Elastic -7.02%  , המספקת פתרונות חיפוש וניתוח נתונים לעסקים, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח ובשורת ההכנסות. למרות זאת, השוק הגיב באופן שלילי והמנייה צונחת במסחר המוקדם, ורושמת ירידה מצטברת של 17% מתחילת השנה. הפער בין הדוחות החזקים לבין תגובת השוק נובע מסימני האטה במנוע הצמיחה המרכזי של החברה, שירותי הענן. האטה זו מטילה ספק ביכולתה של אלסטיק לשמור על רמת צמיחה גבוהה בסביבה תחרותית ומאתגרת יותר.

על פי הדוחות שפורסמו ביום חמישי בלילה, אלסטיק הציגה רווח מתואם של 0.64 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים שעמדה על 0.58 בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-423.5 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה, וגבוה מהציפיות המוקדמות שעמדו על כ-418 מיליון דולר.

החברה ציינה כי היא ממשיכה לראות ביקושים ליכולות החיפוש, האבטחה ויכולות האנליטיקה, במיוחד בארגונים גדולים. במהלך הרבעון נחתמו מספר עסקאות משמעותיות, מה שמלמד על המשך אמון הלקוחות בפלטפורמה.

מעונן חלקית

עם זאת, למרות הצגת נתונים מרשימים, השוק התמקד דווקא בחולשה היחסית במגזר הענן, התחום הנחשב למנוע הצמיחה המרכזי של אלסטיק בשנים האחרונות.

הכנסות הענן של אלסטיק צמחו ברבעון ב-22%, והציגו ירידה לעומת 24.5% ברבעון הראשון. מעבר לכך, לפי הניתוחים, תחזית ההנהלה לרבעון השלישי מצביעה על המשך האטה ואף על ירידה בקצב הצמיחה העתידי.