סוחרים בוול סטריט (גרוק)המניה שטסה ב-51% והמניות שיבלטו בוול סטריט
מה קורה בפוקס ניוז? על המהלך של פייזר, הצעד של וורן באפט והחוזים העתידיים
החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט בירידות של עד 0.3%. אחרי רצף עליות שהוביל לשיאים חדשים בשבוע שעבר, מימוש מתבקש, אבל והיו כבר לא מעט ימים בזמן האחרון שנראו כמו מימוש קל וסיימו בירוק. הכל פתוח, הנה המניות הבולטות היום במסחר.
פוקס מזנקת, מטסרה טסה
מניית פוקס ניוז FOX CORP. A DL-,01 0% מזנקת בכ-5% במסחר המוקדם אחרי שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אומר כי משפחת מרדוק צפויה להצטרף לקבוצת משקיעים שמתארגנת לרכישת הפעילות האמריקאית של טיקטוק. הקבוצה עשויה לכלול גם את לארי אליסון מאורקל ומייקל דל מדל. אורקל מוסיפה לעלות קלות, בין היתר בזכות דיווח על עסקת ענן גדולה עם מטא בהיקף כ-20 מיליארד דולר.
מטסרה Metsera 2% טסה בכ-51% במסחר המקדים אחרי דיווחים לפיהם פייזר Pfizer Inc 0.04% מנהלת מגעים לרכוש אותה תמורת 7.3 מיליארד דולר. ההסכם המסתמן כולל תשלום מזומן של 47.5 דולר למניה ותוספת של עד 22.5 דולר בהתאם לעמידה באבני דרך ביצועיות. מניית פייזר עולה בכ-1.4%. העסקה הפוטנציאלית ממקמת את פייזר כשחקנית מרכזית בתחום התרופות לירידה במשקל, שוק צומח שבו נובו נורדיסק Novo Nordisk A/S -1.78% ואלי לילי Eli Lilly and Co -1.39% כבר מובילות.
טסלה מתקדמת, באפט יוצא מ-BYD
טסלה Tesla -3.68% עולה בכ-0.7% בטרום מסחר, אחרי דיווח כי וורן באפט מכר את יתרת אחזקותיו ביצרנית החשמליות הסינית BYD. רווח של 3,900%: וורן באפט סגר את ההשקעה ב-BYD.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצעד נתפס כהחלשת אחת המתחרות הגדולות של טסלה וחיזוק למעמדה. מניית טסלה נמצאת במומנטום חיובי - היא עולה ב-8 מתוך 9 ימי המסחר האחרונים, ומתחילת השנה היא כבר מתחזקת בפלוס 6%.
קוינבייס Coinbase 4.72% יורדת בכ-3.4%, במקביל לירידה של 2.6% במחיר הביטקוין ב-24 השעות האחרונות.
קנוויו Kenvue 2.55% יורדת ביותר מ-2% אחרי דיווח על קשר אפשרי בין החומר הפעיל באקמול לבין אוטיזם. הממשל צפוי לבדוק.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אינטל Intel Corp יורדת 1.5% במסחר המקדים אחרי עלייה חדה של 23% בשבוע שעבר בעקבות השקעה של 5 מיליארד דולר מצד אנבידיה NVIDIA Corp. 0.04% ושיתוף פעולה לפיתוח שבבים חדשים.
אנבידיה Nvidia יורדת בכ-0.8%. כדאי לקרוא כאן על המטרה של שיתוף הפעולה בין שתי ענקיות השבבים - המרוויחות מעסקת אנבידיה ואינטל והמטרה של ענקיות השבבים: מכירות משותפות של 50 מיליארד דולר
ממשל טראמפ מודיע על הוספת אגרה של 100 אלף דולר לבקשות ויזת H-1B - מהלך שמשפיע על ענקיות הטכנולוגיה שיש להן עובדים שמגיעים מחו"ל. יש לזה השפעה גדולה על חברות IT גדולות לרבות אקסנצ'ר Accenture Ltd 1.83% שצפיה לאבד גובה.
בהמשך השבוע צפויים דוחות כספיים מחברות גדולות כמו מיקרון Micron Technology, Inc , קוסטקו Costco -0.09% , אקסנצ׳ר Accenture ונוספות.
- 1.אנונימי 22/09/2025 15:06הגב לתגובה זוהחברה הבאה להירכש זאת קמהדע לדעתי פימי יושבים שמה 45 אחוז ולא משחררים 1 נקוב גם שהמנייה היתה קרובה ל 10 דולר זרת לא המלצה כול אחד יפעל לפי שיקול דעתו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
5 עובדות על איקאה שלא ידעתם ועל הדוח האחרון של חברת הרהיטים
חמש עובדות על איקאה שכנראה לא ידעתם
איקאה נוסדה בשנת 1943 בשוודיה על ידי אינגוור קאמפרד כשהיה רק בן 17
שמה של החברה הוא ראשי תיבות של שם המייסד, החווה שבה גדל והכפר בו נולד
איקאה היא אחד מהצרכנים הגדולים ביותר של עץ בעולם, עם מאות אלפי טון של עץ בשנה
החברה מפעילה כיום מעל 450 סניפים בכ־60 מדינות ברחבי העולם
למרות שמרבית המוצרים שלה מגיעים להרכבה עצמית, איקאה מציעה שירותי הרכבה מקצועיים ברוב המדינות שבהן היא פועלת
איקאה מדווחת על ירידה חדה של 32% ברווח הנקי השנתי, בעיקר בשל השפעות של מכסים אמריקאיים, עלייה במחירי חומרי הגלם והשפעת מדיניות הורדת המחירים שאומצה בשנים האחרונות. החברה, שנחשבת לאחת מענקיות הריהוט בעולם, הציגה רווח נקי של 1.5 מיליארד יורו בלבד לשנת הכספים שהסתיימה ב־31 באוגוסט 2025, ירידה משמעותית לעומת השנה הקודמת.
למרות ההכנסות היציבות יחסית שעמדו על כ־26.3 מיליארד יורו, ירידה מינורית של 0.9% בלבד, שורת הרווח הציגה תמונה שונה לחלוטין. איקאה הסבירה כי המחירים הגבוהים של סחורות ועלויות לוגיסטיקה, במיוחד במחצית השנייה של השנה, נבעו מהאי־ודאות סביב מדיניות המכסים של ארצות הברית. אלו הקשו על החברה לשמור על רווחיות בשווקים מרכזיים כמו צפון אמריקה, שבה החברה משיגה חלק ניכר מהכנסותיה.
האתגר המרכזי מבחינת איקאה הוא העובדה שהיא פועלת על פי אסטרטגיה ברורה של מכירת מוצרים במחיר זול יחסית. בשנים האחרונות החברה השקיעה רבות בהורדת מחירים, בניסיון להחזיר את הקהל לאחר תקופת אינפלציה עולמית שהפחיתה את הביקושים למוצרי צריכה לא חיוניים. עם זאת, לדברי טולגה אונג'ו, מנהל הקמעונאות העולמי, "המציאות העולמית מחייבת אותנו להעלות מחירים מסוימים כדי להתמודד עם עליות העלות שאינן בשליטתנו."
- החלקתם בחנות? יכול להיות שמגיע לכם הרבה כסף
- סימנים מעודדים? המלאים במחסני איקאה חזרו למצבם לפני המגפה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הוסיפה החברה כי השקעות גדולות שבוצעו במהלך השנה, ובפרט רכישת שטחים ליערות חדשים בלטביה לצורכי אספקת עץ עתידית, ורכישת רשת חנויות בבמדינות הבלטיות, היוו גורם נוסף ללחץ על רווחיות החברה. ההשקעות נועדו להבטיח עצמאות בשרשרת האספקה של איקאה לטווח הארוך, אך בטווח הקצר הן הגדילו את ההוצאות באופן ניכר.
