אינוויז צופה הזמנות נוספות של 20-50 מ' דולר השנה, המניה עולה
אינוויז אומנם צופה הכנסות מתחת לצפי האנליסטים ל-2025, אך החברה ציינה כי היא צופה הזמנות חד פעמיות נוספות של בין 20-50 מיליון דולר בהמשך להזמנות חד פעמיות בסך 80 מיליון דולר עליהן דיווחה לפני כחודשיים
אינוויז Innoviz Technologies -1.69% המפחת מערכות LiDAR לשימוש ברכבים אוטונומיים דיווחה על תוצאות מעל לצפי ברבעון הרביעי של 2024 - החברה דיווחה על הכנסות של 6 מיליון דולר לצד הפסד של 11 סנט למניה, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 5.86 מיליון דולר והפסד של 13 סנט למניה.
ל-2025 החברה צופה הכנסות של בין 50-60 מיליון דולר בעוד האנליסטים ציפו ל-76.7 מיליון דולר, אבל נוסף לכך אינוויז צופה גם הזמנות חד פעמיות בהיקף של בין 20-50 מיליון דולר.
"אני מרוצה מאוד מהסיום החזק שלנו לשנת 2024 ומההתפתחויות וההישגים האחרונים, שיש להם פוטנציאל לשנות את מצבה הפיננסי והתפעולי של אינווי ב-2025 ואילך," אמר עומר כילף, מנכ"ל ומייסד-שותף של אינוויז. "בחודשיים האחרונים נכנסנו לתוכנית תשלומי NRE בסך של כ-80 מיליון
דולר עם הלקוחות המרכזיים שלנו, הכרזנו על אופטימיזציה של פעילותנו שאנו מעריכים שתניב חיסכון שנתי של 12 מיליון דולר, והשלמנו הנפקת הון שהניבה הכנסות ברוטו של כ-40 מיליון דולר משני משקיעים מוסדיים. המימון מחזק את החוסן הפיננסי שלנו, מספק מרחב פעולה תפעולי, ואנו
מאמינים שהוא יסייע לנו להגיע לאבני הדרך הקריטיות של ה-NRE ולהיערך ל-SOPs ב-2026 ולייצור המוני ב-2027".
ההזמנה בסך 80 מיליון דולר עליה דיווחה אינוויז לאחרונה הגיעה אחרי מהלך שנוי במחלוקת מצדו של כילף. כילף צייץ יום לפני ההודעה בחשבון X האישי שלו: "רצינו לעדכן אתכם שאנחנו הולכים לשתף אתכם בהודעה גדולה מחר במסחר המוקדם". המניה קפצה והחלו בשוק ספקולציות אפילו על רכישה של אינוויז על ידי מובילאיי, אך בסופו של דבר החברה דיווחה כאמור על ההזמנה החד פעמית.
- המתחרה הגדולה של אינוויז פושטת רגל: האם זה טוב או רע לחברה הישראלית?
- אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוחחנו אז עם עו"ד גיל צ'רצ'י בכדי לשמוע את חוות דעתו המקצועית על המהלך של כילף: "כילף לא מסר מידע, אבל הוא הביע חוות דעת - וזה עשוי לעורר את ה-SEC", הוא אמר.
ההודעה על ההזמנה עדיין התקבלה בחיוב אצל המשקיעים והמניה המשיכה לעלות, והגיעה אפילו לשער של מעל 2 דולר, ואת הזינוק הזה החברה ניצלה כדי לגייס ולדלל את המשקיעים בסבב גיוס של כ-40 מיליון דולר, מה שהפיל את המניה שנסחרת היום בשער של מתחת לדולר ושווי שוק של כ-160 מיליון דולר אחרי צניחה של 45% בשנה האחרונה.
- 3.אתם מתכוונים יורדת (ל"ת)אנונימי 26/02/2025 21:26הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 26/02/2025 18:21הגב לתגובה זומניה יורדת כרגיל עם החברה הזאת
- 1.מושקע 26/02/2025 15:57הגב לתגובה זוהונו את המשקיעים ורימו אותם בדרכים רבות ומגוונות.הנהלת אינוויז פשוט משקרת ומרמה את המשקיעים שלה לאורך שנים ולראיה המניה קרסה במעל 90 אחוז.
- אנונימי 26/02/2025 17:01הגב לתגובה זויש פיתוח מוצר בין המורכבים שיש טכנולוגית פיתוח שיקח שנים שעולה הרבה מאוד כסף.סבלנות העתיד שיך ללידארים.
- אנונימי 26/02/2025 18:42אין עתיד ללידר וזה בן אדם שקצת מבין. קצת.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
