עומר כילף אינוויז
צילום: אינוויז
דוחות

אינוויז צופה הזמנות נוספות של 20-50 מ' דולר השנה, המניה עולה

אינוויז אומנם צופה הכנסות מתחת לצפי האנליסטים ל-2025, אך החברה ציינה כי היא צופה הזמנות חד פעמיות נוספות של בין 20-50 מיליון דולר בהמשך להזמנות חד פעמיות בסך 80 מיליון דולר עליהן דיווחה לפני כחודשיים

רוי שיינמן | (5)

אינוויז Innoviz Technologies 3.91%   המפחת מערכות LiDAR לשימוש ברכבים אוטונומיים דיווחה על תוצאות מעל לצפי ברבעון הרביעי של 2024 - החברה דיווחה על הכנסות של 6 מיליון דולר לצד הפסד של 11 סנט למניה, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 5.86 מיליון דולר והפסד של 13 סנט למניה. 


ל-2025 החברה צופה הכנסות של בין 50-60 מיליון דולר בעוד האנליסטים ציפו ל-76.7 מיליון דולר, אבל נוסף לכך אינוויז צופה גם הזמנות חד פעמיות בהיקף של בין 20-50 מיליון דולר. 


"אני מרוצה מאוד מהסיום החזק שלנו לשנת 2024 ומההתפתחויות וההישגים האחרונים, שיש להם פוטנציאל לשנות את מצבה הפיננסי והתפעולי של אינווי ב-2025 ואילך," אמר עומר כילף, מנכ"ל ומייסד-שותף של אינוויז. "בחודשיים האחרונים נכנסנו לתוכנית תשלומי NRE בסך של כ-80 מיליון דולר עם הלקוחות המרכזיים שלנו, הכרזנו על אופטימיזציה של פעילותנו שאנו מעריכים שתניב חיסכון שנתי של 12 מיליון דולר, והשלמנו הנפקת הון שהניבה הכנסות ברוטו של כ-40 מיליון דולר משני משקיעים מוסדיים. המימון מחזק את החוסן הפיננסי שלנו, מספק מרחב פעולה תפעולי, ואנו מאמינים שהוא יסייע לנו להגיע לאבני הדרך הקריטיות של ה-NRE ולהיערך ל-SOPs ב-2026 ולייצור המוני ב-2027".


ההזמנה בסך 80 מיליון דולר עליה דיווחה אינוויז לאחרונה הגיעה אחרי מהלך שנוי במחלוקת מצדו של כילף. כילף צייץ יום לפני ההודעה בחשבון X האישי שלו: "רצינו לעדכן אתכם שאנחנו הולכים לשתף אתכם בהודעה גדולה מחר במסחר המוקדם". המניה קפצה והחלו בשוק ספקולציות אפילו על רכישה של אינוויז על ידי מובילאיי, אך בסופו של דבר החברה דיווחה כאמור על ההזמנה החד פעמית.


שוחחנו אז עם עו"ד גיל צ'רצ'י בכדי לשמוע את חוות דעתו המקצועית על המהלך של כילף: "כילף לא מסר מידע, אבל הוא הביע חוות דעת - וזה עשוי לעורר את ה-SEC", הוא אמר.


ההודעה על ההזמנה עדיין התקבלה בחיוב אצל המשקיעים והמניה המשיכה לעלות, והגיעה אפילו לשער של מעל 2 דולר, ואת הזינוק הזה החברה ניצלה כדי לגייס ולדלל את המשקיעים בסבב גיוס של כ-40 מיליון דולר, מה שהפיל את המניה שנסחרת היום בשער של מתחת לדולר ושווי שוק של כ-160 מיליון דולר אחרי צניחה של 45% בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אתם מתכוונים יורדת (ל"ת)
    אנונימי 26/02/2025 21:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע 26/02/2025 18:21
    הגב לתגובה זו
    מניה יורדת כרגיל עם החברה הזאת
  • 1.
    מושקע 26/02/2025 15:57
    הגב לתגובה זו
    הונו את המשקיעים ורימו אותם בדרכים רבות ומגוונות.הנהלת אינוויז פשוט משקרת ומרמה את המשקיעים שלה לאורך שנים ולראיה המניה קרסה במעל 90 אחוז.
  • אנונימי 26/02/2025 17:01
    הגב לתגובה זו
    יש פיתוח מוצר בין המורכבים שיש טכנולוגית פיתוח שיקח שנים שעולה הרבה מאוד כסף.סבלנות העתיד שיך ללידארים.
  • אנונימי 26/02/2025 18:42
    אין עתיד ללידר וזה בן אדם שקצת מבין. קצת.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.