אינוויז צופה הזמנות נוספות של 20-50 מ' דולר השנה, המניה עולה
אינוויז אומנם צופה הכנסות מתחת לצפי האנליסטים ל-2025, אך החברה ציינה כי היא צופה הזמנות חד פעמיות נוספות של בין 20-50 מיליון דולר בהמשך להזמנות חד פעמיות בסך 80 מיליון דולר עליהן דיווחה לפני כחודשיים
אינוויז Innoviz Technologies -7.09% המפחת מערכות LiDAR לשימוש ברכבים אוטונומיים דיווחה על תוצאות מעל לצפי ברבעון הרביעי של 2024 - החברה דיווחה על הכנסות של 6 מיליון דולר לצד הפסד של 11 סנט למניה, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 5.86 מיליון דולר והפסד של 13 סנט למניה.
ל-2025 החברה צופה הכנסות של בין 50-60 מיליון דולר בעוד האנליסטים ציפו ל-76.7 מיליון דולר, אבל נוסף לכך אינוויז צופה גם הזמנות חד פעמיות בהיקף של בין 20-50 מיליון דולר.
"אני מרוצה מאוד מהסיום החזק שלנו לשנת 2024 ומההתפתחויות וההישגים האחרונים, שיש להם פוטנציאל לשנות את מצבה הפיננסי והתפעולי של אינווי ב-2025 ואילך," אמר עומר כילף, מנכ"ל ומייסד-שותף של אינוויז. "בחודשיים האחרונים נכנסנו לתוכנית תשלומי NRE בסך של כ-80 מיליון
דולר עם הלקוחות המרכזיים שלנו, הכרזנו על אופטימיזציה של פעילותנו שאנו מעריכים שתניב חיסכון שנתי של 12 מיליון דולר, והשלמנו הנפקת הון שהניבה הכנסות ברוטו של כ-40 מיליון דולר משני משקיעים מוסדיים. המימון מחזק את החוסן הפיננסי שלנו, מספק מרחב פעולה תפעולי, ואנו
מאמינים שהוא יסייע לנו להגיע לאבני הדרך הקריטיות של ה-NRE ולהיערך ל-SOPs ב-2026 ולייצור המוני ב-2027".
ההזמנה בסך 80 מיליון דולר עליה דיווחה אינוויז לאחרונה הגיעה אחרי מהלך שנוי במחלוקת מצדו של כילף. כילף צייץ יום לפני ההודעה בחשבון X האישי שלו: "רצינו לעדכן אתכם שאנחנו הולכים לשתף אתכם בהודעה גדולה מחר במסחר המוקדם". המניה קפצה והחלו בשוק ספקולציות אפילו על רכישה של אינוויז על ידי מובילאיי, אך בסופו של דבר החברה דיווחה כאמור על ההזמנה החד פעמית.
- אינוויז שרפה 18 מ' דולר ברבעון - בקופה נשארו 13 מ' דולר
- ספליט הפוך בדרך? אינוויז לא עומדת בדרישות הנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוחחנו אז עם עו"ד גיל צ'רצ'י בכדי לשמוע את חוות דעתו המקצועית על המהלך של כילף: "כילף לא מסר מידע, אבל הוא הביע חוות דעת - וזה עשוי לעורר את ה-SEC", הוא אמר.
ההודעה על ההזמנה עדיין התקבלה בחיוב אצל המשקיעים והמניה המשיכה לעלות, והגיעה אפילו לשער של מעל 2 דולר, ואת הזינוק הזה החברה ניצלה כדי לגייס ולדלל את המשקיעים בסבב גיוס של כ-40 מיליון דולר, מה שהפיל את המניה שנסחרת היום בשער של מתחת לדולר ושווי שוק של כ-160 מיליון דולר אחרי צניחה של 45% בשנה האחרונה.
- 3.אתם מתכוונים יורדת (ל"ת)אנונימי 26/02/2025 21:26הגב לתגובה זו
- 2.משקיע 26/02/2025 18:21הגב לתגובה זומניה יורדת כרגיל עם החברה הזאת
- 1.מושקע 26/02/2025 15:57הגב לתגובה זוהונו את המשקיעים ורימו אותם בדרכים רבות ומגוונות.הנהלת אינוויז פשוט משקרת ומרמה את המשקיעים שלה לאורך שנים ולראיה המניה קרסה במעל 90 אחוז.
- אנונימי 26/02/2025 17:01הגב לתגובה זויש פיתוח מוצר בין המורכבים שיש טכנולוגית פיתוח שיקח שנים שעולה הרבה מאוד כסף.סבלנות העתיד שיך ללידארים.
- אנונימי 26/02/2025 18:42אין עתיד ללידר וזה בן אדם שקצת מבין. קצת.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
