אינטל העלתה את תחזית המכירות - השבבים הגיבו בזינוק
יצרנית השבבים הגדולה בעולם אינטל (INTC) הודיעה אמש כי היא מעלה את תחזית המכירות שלה לרבעון השני. החברה חוזה כי המכירות תסתכמנה בכ-9.3 מיליארד דולר, גידול של 200 מיליון דולר ביחס לתחזיות הקודמות שלה. קונצנזוס האנליסטים טיפס בהתאם וכעת חוזים לה בוול סטריט מכירות בהיקף של 9.2 מיליארד דולר, מול תחזית מכירות של כ-9 מיליארד דולר.
לידיעה היתה השלכה חיובית על שווקי המזרח הרחוק והיא גוררת אותם לעליות שערים. רבות מייצרניות השבבים פועלות ביפן, טאיוואן, קוריאה ואסיה בכלל, והמניות שלהן עברו להסחר בעליות. מדד הניקיי ביפן נסחר כעת בעליה בת 1.4%.
בעת המקבילה ב-2004 דיווחה אינטל על מכירות בסך כולל של 8.05 מיליארד דולר, ובמקביל היא חוזה כי שיעור הרווח הגולמי צפוי אף לגבור. כעת מדובר בשיעור פוטנציאלי של 57%, מול 56% בתקופה המקבילה אשתקד.
מומחי השבבים מעריכים כי מדובר בהצלחה חסרת תקדים למעבדי הסנטרינו של אינטל. מדובר בסדרת מעבדים חדשה שדורשת פחות אנרגיה ומעניקה ביצועים מיוחדים למחשבים ניידים. העובדה כי המחשבים הניידים הפכו ללהיט והם הולכים ומחליפים את מחשבי ה-PC הותיקים בארה"ב, תורמת גם כן להצלחה. השבבים הללו גם רווחיים יותר מבחינת אינטל, משום שבשווקים מעדיפים לשלם עליהם יותר מאשר על מעבדי הסלרון הותיקים.
מניות אינטל שכבר עלו ב-18% מאז תחילת מאי, נסחרו אתמול בתוספת של 2.2% במהלך המסחר, אך עברו למגמה של מימושים במסחר האלקטרוני שלאחר הסגירה. מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה העוקב אחרי מניות השבבים זינק במסחר התוך יומי בלא פחות מאשר 1.9% וחתם ברמת 438.49 הנקודות.
עוד בלטו בסקטור, מניות אפלייד מטריאלס העוסקת בייצור ציוד לבדיקת שבבים שעלו ב-3%, מניות מארוול שקפצו ב-3.3%, מניות AMD המתחרה באינטל שעלו ב-2.3%, ומניות נאשיונל סמיקונדקטורס שהרקיעו ב-9%.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
