אינטל העלתה את תחזית המכירות - השבבים הגיבו בזינוק
יצרנית השבבים הגדולה בעולם אינטל (INTC) הודיעה אמש כי היא מעלה את תחזית המכירות שלה לרבעון השני. החברה חוזה כי המכירות תסתכמנה בכ-9.3 מיליארד דולר, גידול של 200 מיליון דולר ביחס לתחזיות הקודמות שלה. קונצנזוס האנליסטים טיפס בהתאם וכעת חוזים לה בוול סטריט מכירות בהיקף של 9.2 מיליארד דולר, מול תחזית מכירות של כ-9 מיליארד דולר.
לידיעה היתה השלכה חיובית על שווקי המזרח הרחוק והיא גוררת אותם לעליות שערים. רבות מייצרניות השבבים פועלות ביפן, טאיוואן, קוריאה ואסיה בכלל, והמניות שלהן עברו להסחר בעליות. מדד הניקיי ביפן נסחר כעת בעליה בת 1.4%.
בעת המקבילה ב-2004 דיווחה אינטל על מכירות בסך כולל של 8.05 מיליארד דולר, ובמקביל היא חוזה כי שיעור הרווח הגולמי צפוי אף לגבור. כעת מדובר בשיעור פוטנציאלי של 57%, מול 56% בתקופה המקבילה אשתקד.
מומחי השבבים מעריכים כי מדובר בהצלחה חסרת תקדים למעבדי הסנטרינו של אינטל. מדובר בסדרת מעבדים חדשה שדורשת פחות אנרגיה ומעניקה ביצועים מיוחדים למחשבים ניידים. העובדה כי המחשבים הניידים הפכו ללהיט והם הולכים ומחליפים את מחשבי ה-PC הותיקים בארה"ב, תורמת גם כן להצלחה. השבבים הללו גם רווחיים יותר מבחינת אינטל, משום שבשווקים מעדיפים לשלם עליהם יותר מאשר על מעבדי הסלרון הותיקים.
מניות אינטל שכבר עלו ב-18% מאז תחילת מאי, נסחרו אתמול בתוספת של 2.2% במהלך המסחר, אך עברו למגמה של מימושים במסחר האלקטרוני שלאחר הסגירה. מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה העוקב אחרי מניות השבבים זינק במסחר התוך יומי בלא פחות מאשר 1.9% וחתם ברמת 438.49 הנקודות.
עוד בלטו בסקטור, מניות אפלייד מטריאלס העוסקת בייצור ציוד לבדיקת שבבים שעלו ב-3%, מניות מארוול שקפצו ב-3.3%, מניות AMD המתחרה באינטל שעלו ב-2.3%, ומניות נאשיונל סמיקונדקטורס שהרקיעו ב-9%.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.
