מי ומי במירוץ למשרת מנכ"ל דרורי שלומי
תהליך איתור המנכ"ל למשרד הפרסום דרורי שלומי BBDO האיץ בשבועות האחרונים - כך נודע לאייס. מאז סיום תפקידו של המנכ"ל הקודם רונן גלפרין (בסוף אוגוסט) שכיהן בתפקיד כשנה החלו בעלי המשרד יורם דרורי וטובית שלומי בגיבוש רשימת מועמדים פוטנציאליים בעלי שם שיוכלו להיכנס לתפקיד.
לאייס נודע כי בתקופה האחרונה נערכו פגישות בין בעלי המשרד למספר בכירים כאשר על הכוונת נמצאים כ-8 מועמדים. לאחר הניסיון שלא עלה יפה עם רונן גלפרין (כיהן כסמנכ"ל שיווק בויזה כ.א.ל בטרם מונה למנכ"ל המשרד) מכוונים כעת בדרורי שלומי למינוי מנכ"ל שצבר קילומטראז' רציני ונסיון עשיר בענף הפרסום.
השמות שעלו בינתיים הם נסים מויאל, המשנה למנכ"ל 'יהושע TBWA' שפרש מהמשרד לפני מספר חודשים ויובל לב, לשעבר במקאן אריקסון וכיום יועץ לאסטרטגיה שיווקית. שמות נוספים שעלו הם שירה ברקן ממקאן אריקסון שקיבלה פנייה לגבי התפקיד אך בין הצדדים לא התקיימה פגישה.
שם נוסף שעלה במסדרונות דרורי-שלומי ויכול לשמש כליהוק מעניין הוא ספי שקד שפרש מהשותפות בענבר מרחב שקד ומחפש אף הוא את האתגר הבא בשוק. ברשימה המלאה נכללים שמות נוספים של סמנכ"לי שיווק ופרסומאים שחלקם מגששים בסביבת המשרד ומנסים להציע את עצמם לתפקיד.
בתמונה הגדולה: מינוי מנכ"ל שיכול להצביע על עידן חדש
השנה האחרונה לימדה את יורם דרורי וטובית שלומי, בעלי המשרד כמה לקחים חשובים. מחד, הם הבינו שההחלטה לשים את הכסף על איש שיווק צעיר ומבטיח לא הוכיחה את עצמה ומנגד הם הזכירו לעצמם ולכל מנכ"ל עתידי שעשוי להצטרף אליהם שהם עדיין מנווטים את הספינה באופן פעיל.
בכיר בענף אומר על המשרד, כי "המשרד צריך כעת מנכ"ל בעל שם. מישהו 'סקסי' שיכול לעזור להם לעשות את הקפיצה לה הם מחכים ולהביא איתו לקוחות. יורם וטובית עשו עבודה מעולה עד עכשיו אבל הגיעו לתקרת הקשרים שלהם בצירוף לקוחות". הוא מוסיף ואומר: "במבט על המשרד ניתן לראות שבשנתיים האחרונות הוא לא השתתף ו/או זכה במכרזים בולטים בשוק. בנוסף, למרות הצמיחה שלו, גיוון הלקוחות דורש שיפור. הם צריכים להיכנס לקטגוריות נוספות, לצרף לקוחות מאתגרים ולנסות לרענן את התדמית".
- 6.מיכל 27/10/2011 08:21הגב לתגובה זוהוא היחצן. זו טעות הבנה
- 5.גיא 26/10/2011 23:22הגב לתגובה זומי רוצה לנהל את המשרד המגוחך הזה?
- 4.המעורר 26/10/2011 19:50הגב לתגובה זורק מי שיודע להביא כסף והוא מולטי דיסיפלינארי. לקוחות הולכים אחרי מנהלים שמבינים את הביזנס שלהם, ולא אחרי מי שיודע לעשות פרסומת שלושים שניות - שממילא עבר זמנה. דרורי ושלומי לא מבינים שהעולם השתנה. חבל על הזמן שלהם וחבל על מי שיבוא אליהם, כל עוד הם לא מבינים את זה. בהצלחה
- 3.ניסים בהצלחה (ל"ת)דונה 26/10/2011 15:05הגב לתגובה זו
- 2.תתעוררו ותשתנו כבר! 26/10/2011 14:09הגב לתגובה זואו ד"ר קבורקיאן או מכת חשמל
- 1.אלעד 26/10/2011 13:55הגב לתגובה זוהמשרד הזה מיצה עצמו מזמן. שום גימיק לא באמת ינער ממנו את האבק הרב שהצטבר במשך השנים.
בכמה יעלה מדד המחירים מחר?
מדד המחירים יפורסם מחר ב-14:00 בצהריים - איזה סעיפים ימשכו את המדד למטה ואיזה למעלה - ומה הנתון שהנגיד מחכה לו כדי להוריד ריבית?
אחרי חודשים של ציפייה, מדד המחירים לצרכן של אוקטובר שיתפרסם מחר צפוי להכריע לקראת הורדת ריבית ראשונה. המדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, מה שהוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5% והחזיר אותה אל תוך טווח היעד של בנק ישראל. מאז, השוק התייצב: הפסקת האש החזיקה מעמד, אי-הוודאות הגיאופוליטית ירדה, והשקל המשיך להתחזק לרמות של 3.20 שקלים לדולר, הגבוהות ביותר מאז אוגוסט 2022.
בתנאים האלה, תחזיות האנליסטים מתכנסות סביב עלייה של 0.5% במדד אוקטובר, מדד חיובי גבוה אך דומה לעלייה בתקופה המקבילה, שיניח את האינפלציה השנתית סביב 2.5%.
מה עשוי לדחוף את המדד כלפי מעלה?
אחד הסעיפים שקשה כיום לחזות הוא מחירי הטיסות, שהפכו בחודשים האחרונים למפתח להפתעות במדד. לאחר שבתקופת החגים נרשמה עלייה במחירי הטיסות, הכלכלנים מציינים כי הפתעה נוספת, גם אם לא בעוצמה שהפוכה לזו של ספטמבר, עלולה לדחוף את מדד אוקטובר כלפי מעלה מעבר לצפי.
גם ההלבשה וההנעלה נכנסים לחודש עונתי חזק. תחילת דגימת קולקציות החורף מביאה בדרך כלל לעליות מחירים חדות יחסית בעונתיות, כאשר הכלכלנים מציינים כי זה עשוי להיות אחד הסעיפים הדומיננטיים הפעם. לצד זאת, בסעיפי המזון (ללא ירקות ופירות) נרשמו עליות שמוסיפות עוד כמה נקודות בסיס למדד.
- האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה ימתן את המדד?
מנגד, הייסוף החד בשקל, שהעצים לאחר העלאת תחזית הדירוג לישראל שקרתה לאחרונה, צפוי למתן את המדד במגוון רחב של סעיפים המושפעים מייבוא. גם סעיף הפירות טריים עשוי להציג ירידות מחירים, שעשויות לעבוד נגד הלחצים העונתיים האחרים.
מדד המחירים לצרכן CPIהאם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, והציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%; אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות
להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה
אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. במקביל, השקל ממשיך להתחזק, ונכון לבוקר זה נסחר
סביב 3.25 שקלים לדולר, הרמות הנמוכות שנראה לאחרונה באוגוסט 2022, בעוד הדולר בעולם ממשיך להיחלש. גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמת ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, לאחר שחברת S&P העלתה את תחזית הדירוג מ"שלילית" ל"יציבה", בהמשך להחלטה דומה של פיץ'. התשואות הקצרות עלו
מתחילת נובמבר, והמרווחים באג"ח הדולריות הצטמצמו לרמות שמזכירות את התקופה שלפני המלחמה.
ברקע הדברים, הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל.
מה צופים האנליסטים?
הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית.
מודי שפריר, האסטרטג הראשי בפועלים, מציין כי “הייסוף המתמשך בשקל והתמתנות מגבלת הביקוש לעובדים צפויים למתן את האינפלציה גם במהלך 2026, בעוד עליית השכר הממוצע נראית מתונה ביחס לעבר”. לדבריו, השוק מתמחר כעת הורדת ריבית בהסתברות של כ-75%, והמדד הקרוב עשוי לקבוע אם היא תתממש כבר בהחלטה הקרובה ב-24 בנובמבר.
במזרחי טפחות מעריכים כי ההתמתנות במדדי מחירי הטיסות והחגים, יחד עם התחזקות השקל, צפויים להוביל למדד מתון יחסית. לפי הסקירה של הבנק, מדד אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.4% בלבד, מה שיוביל את האינפלציה השנתית ל־2.4%. “בהינתן סביבת שער החליפין החזקה והירידה במחירי הסחורות בעולם, קשה לראות כרגע לחץ אינפלציוני משמעותי נוסף”, נכתב.
- בנק ישראל רומז שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה?
- בנק ישראל פיתח כלי חדש לחיזוי אינפלציה: "מנהלי החברות יודעים יותר טוב מהמודלים הסטטיסטיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בלידר שוקי הון מציינים כי “הגידול בצריכה בחודשים האחרונים
נבע ברובו מהשלמת רכישות שנדחו במהלך המלחמה, אך נתוני אוקטובר מצביעים על יציבות ולא על גל ביקושים חדש”. לדבריהם, הלחצים האינפלציוניים נשארים מתונים, והם צופים עלייה מצטברת של 0.1% בלבד בשלושת החודשים הקרובים, לצד הורדת ריבית אחת בתקופה זו.
