הקמפיין: קמפיין ראשון ל'מותג' ואבסולוט מתכוננת לסילבסטר

Bizportal בכל שבוע, אוסף בשבילכם את הקמפיינים המעניינים, המפתיעים והמובילים של השבוע
מאיה זיסר |

מידי שבוע עולים קמפיינים רבים בכלי המדיה השונים, חלקם בתקציבים נמוכים וחלקם בכסף גדול. אתר Bizportal מביא לכם את רשימת הקמפיינים הבולטים שעלו בשבוע החולף. לקמפיינים של השבוע שעבר

המותג ניקול משיק מוצר חדש בקמפיין בהשקעה של 1.5 מיליון שקל

חברת 'חוגלה קימברלי' באמצעות המותג, 'ניקול', משיקה מוצר חדש בקטגוריה, מטליות לחות חד פעמיות לרצפה. המהלך ייתמך על ידי קמפיין פרסום נרחב.

הקמפיין שנעשה באמצעות משרד הפרסום 'גיתם BBDO' ויעלה בכל ערוצי הטלוויזיה בשני גלים.בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקל ויכלול סרטון טלוויזיה, קמפיין אינטרנט, יח"צ ופעילות בנקודות המכירה.

עמית רוזנברג, מנהל מותג 'ניקול' מציין כי "המטליות הלחות החד פעמיות לניקוי הרצפה הם תוצר של חדשנות נוספת מניקול שנולדה מתוך הבנה ומחשבה על נוחות וטובות הצרכן".

הקמפיין החדש ממשיך את האסטרטגיה הפרסומית של 'ניקול' ומציג סיטואציות קומיות מחיי היומיום של זוג ממוצע, בהן מוצגת בצורה קומית ההבדלים בין גברים ונשים בכל נושא ההתנהלות בבית ובמטבח.

אלי יצפאן חוזר לתפקיד המחסנאי וחושב ב'בריטית'

קבוצת 'ויסוצקי', יצרנית התה, מעלה בימים אלה קמפיין פרסום לסדרת ה'ארל גריי' תחת הסיסמא 'ארל גריי אמיתי זה ויסוצקי', בכיכובו של השחקן והבדרן אלי יצפאן בהשקעה של 2 מיליון שקל. הקמפיין נעשה באמצעות משרד הפרסום יהושע - TBWA ויעלה בערוצי המדיה השונים.

יצפאן בקמפיין זה מגלם, בדומה לקמפיין קודם ,דמות של מחסנאי בויסוצקי, תוך שהוא כותב מכתב תודה למלכת אנגליה (שהיא אחת הדמויות המזוהות עם יצפאן) עבור ה'ארל גריי' של ויסוצקי. מחשבותיו, באנגלית כמובן, גורמות לו לבלבול והוא מבקש עזרה בתרגום.

הקמפיין ממשיך את הקו שהציגה ויסוצקי בקמפיין הקודם בהשתתפו של יצפאן, בו הוצג מגוון המוצרים הרחב של הסדרה באמצעות דמויות שונות החל ממחסנאי החברה ועד דמויות אתניות מארצות שונות מהן מגיעים חומרי הגלם עבור ייצור התה של ויסוצקי.

לדברי אורלי חרש, סמנכ"לית השיווק של קבוצת ויסוצקי, "ה'ארל גריי', שהוא תה אנגלי במקורו, מהווה קטגוריה מובילה עם 10% משוק התה".

אבסולוט בקמפיין למהדורת אספנים לקראת הסילווסטר

חברת הכרם, יבואנית ומשווקת יין ואלכוהול, משקיעה 1.2 מיליון שקל בקמפיין רחב היקף למותג אבסולוט וודקה תחת הסלוגן: In an absolute world you rock - בעולם אבסולוטי אתה עם הלהקה.

מדובר בהשקה של 'אבסולוט רוק', מהדורת אספנים לקראת הסילווסטר כמחווה לעולם הרוק'נרול. הבקבוק עטוף בשמלת עור ומעוטר בניטים.

אבסולוט מהדורת הרוק היא אריזת אספנות במהדורה מוגבלת של כ-3.6 מיליון בקבוקים בכל העולם. מהדורות קודמות מבית אבסולוט כוללות את אבסולוט מסקרייד ( נשף מסכות) אבסולוט דיסקו, אבסולוט בלינג בלינג ו אבסולוט מיני בר (פופ אפ).

לדברי רונית אבנר אפשטיין, סמנכ"לית שיווק בחברת הכרם, "אבסולוט החלה לפני כשלוש שנים מסורת של מהדורות מוגבלות לאספנים לקראת הסילווסטר, מהלך שמוכיח את עצמו כהצלחה גדולה מאוד בישראל וברחבי העולם. אנו צופים שהמהדורה החדשה 'תיעלם' מהמדפים תוך חודש עד חודשיים".

הקמפיין כולל פרסום במגזינים, אינטרנט, שלטי חוצות, קמפיין בארים ומועדונים (של 'לעומק התודעה'). בנוסף, מעצב מטעם 'הכרם' יעצב כ-50 חנויות אלכוהול ברחבי הארץ.

היקף שוק הוודקה בישראל עומד על כ-370 מיליון שקל בשנה במונחי מחירי מדף. יש לסייג נתון זה מכיוון שלא ניתן להעריך את נפח השוק בשוק הקר (שם נמזג המשקה בכוסות). שוק הוודקה מהווה מעל 50% מסך שוק זה במונחים כמותיים.

דמויות ירוקות לרדיו ירוק

קבוצת 'רדיו ללא הפסקה', השיקה תחנה חדשה eco99fm - רדיו ירוק אשר האג'נדה של התחנה היא העלאת המודעות הסביבתית והעברת תכנית ומסרים ירוקים שיסייעו לחנך את דור המאזינים של התחנה. הפיכת התחנה לירוקה משרתת מגמה שמראה שעסקים מגיבים ישירות לסגנון החיים הניו-אייג'י.

משרד הפרסום SMG אשר גם מתג את הרדיו החדש עולה בקמפיין חדש לרדיו, בעלות של כמיליון שקל ויתמקד בטלוויזיה, שילוט חוצות ומודעות בעיתונות הארצית. במרכז הקמפיין דמויות ירוקות שהם שילוב של קומיקס ואקולוגיה. שני עולמות תוכן המעבירים את המסר הירוק.

לדברי מישל קרמרמן, מנכ"ל אקו 99 FM : "המגמה הירוקה תפסה תאוצה בשנים האחרונות בעולם כולו, ולכן שמה לה למטרה התחנה הפיכת נושאים ירוקים ליותר ידידותיים למאזינים, ונגישים על ידי הדגשת התועלת האישית והמיידית של כל אחד ואחד לנושאי איכות הסביבה".

פעילות גרילה למאבק בעמלות הבנקים

המועצה לצרכנות יצאה לאחרונה למאבק כנגד עמלות הבנקים. בימים אלו מובילה המועצה קמפיין גרילה שבמסגרתו מסתובב רכב המכונה, 'המו-מוביל', ופועל בתל אביב, מול הנהלות הבנקים בתל אביב ברחוב יהודה הלוי ורוטשילד. הפעילות תחת הסיסמא 'נמאס שהבנקים חולבים אותנו'.

המו-מוביל, משמיע קולות געיית פרות, וישנם אנשים המחלקים גלויות לעוברים ושבים הקוראות לצרכנים להצטרף למאבק - קידום החקיקה לביטול עמלות העו"ש , ובמטרה למנוע מהבנקים להרוויח רווחים כפולים ובלתי מוצדקים

מחשבונותינו.

המותג 'לחמי' בקמפיין טלוויזיה לעוגות של המותג

חברת 'ליימן שליסל' משווקת מותג העוגות והעוגיות 'לחמי', עולה בקמפיין טלוויזיה לסדרת עוגות השמרים שושנים של המותג.

הקמפיין יעלה באמצעות משרד הפרסום, 'יורו ישראל' בטלוויזיה, בערוצים 2 ו-10, למשך שבועיים והיקפו נאמד בכ-3 מיליון שקל, תחת הסלוגן , 'איזה מזל שהיום יש לחמי'.

לדברי אורית גור אריה, מנהלת מותג 'לחמי' ב'ליימן שליסל', מסרה כי " סדרת עוגות השמרים שושנים נחשבת לסדרה מובילה בקטגוריית העוגות הביתיות של 'לחמי'".

קמפיין ראשון למותג הפרטי

חברת 'ברנד פור יו', יצרנית המותג הפרטי עבור הרשת הרביעית 'המותג', יוצאת לראשונה בקמפיין פרסום טלוויזיוני חדש בהשקעה של כ-1.5 מיליון שקל.

קמפיין הפרסום, אשר הופק באמצעות משרד הפרסום 'הביילינים', יכלול מספר סרטוני טלוויזיה זאת במטרה להחדיר את 'המותג' לתודעת הצרכנים - תחת הקונספט: 'המותג. ניפגש בסופר'.

חברת 'ברנד פור יו', משווקת במסגרת 'המותג' למעלה מ-1,000 מוצרים במחירים אשר הינם נמוכים פעמים רבות ממחירי המותגים המקוריים. 'המותג' משווק ברשתות רמי לוי שיווק השקמה, מחסני להב, מחסני השוק, ויקטור , סופר דוש ועוד.

'שטראוס פריטו ליי' בקמפיין לצ'יטוס חדש

'שטראוס פריטו ליי' יוצאת בפעילות חדשה לילדים תחת מותג צ'יטוס. במסגרת הפעילות יושק החטיף בצורת קפיצים בטעם גריל. במקביל להשקת החטיף החדש החברה מציעה מבצע חדש ואתר וירטואלי חדש בעברית

ההשקה תלווה בקמפיין טלוויזיה ואינטרנט בהיקף השקעה כולל של משקיעה כ-2 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיילי צהל חרבות ברזל
צילום: דובר צהל

בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה

האמנה החדשה, שנקראת "אמנת זמינות פיננסית לסיוע לחיילים וחיילות בשירות חובה", תעודד את הבנקים להעניק פתרונות יצירתיים, להקפיא הליכים משפטיים ולשפר את הנגישות הפיננסית של חיילים לאורך השירות ובסיומו

רן קידר |
נושאים בכתבה בנק ישראל חיילים

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל השיק מהלך ראשון מסוגו, שמטרתו להעניק סיוע פיננסי ייעודי לחיילי וחיילות חובה. האמנה החדשה, שאומצה באופן וולונטרי על ידי כלל המערכת הבנקאית, מתיימרת להתמודד עם תופעה שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה במיוחד: חיילים בשירות סדיר שמוצאים את עצמם תחת עומס כלכלי מהותי, לעיתים כבר במהלך השירות, ונושאים איתם את נטל החובות גם לאחר השחרור. 

היוזמה, הקרויה "אמנת זמינות פיננסית", נבנתה בשיתוף פעולה של שורת גופים ובהם הבנקים, חברות כרטיסי האשראי, איגוד הבנקים, משרד המשפטים (הסיוע המשפטי), רשות האכיפה והגבייה, ועמותת "נדן". לפי הפיקוח, מטרת האמנה אינה רק הקלה מידית על חיילים הנמצאים בקשיים, אלא גם מניעה, באמצעות כלים לשיפור הידע הפיננסי והנגישות לשירותים. 

מרכיב מרכזי באמנה הוא הטיפול בחוב. על פי המתווה, בנקים שיעמדו בהוראות יקפיאו הליכים משפטיים למשך שנה לחוב של עד 15 אלף שקל, וינסו לגבש עם החייל החייב הסדר תשלומים מקל, בהתאם ליכולותיו. ההקפאה תוארך בעוד חודש אם החייל ריצה עונש מאסר של 30 יום ומעלה. מדובר במהלך שיש בו היבט חברתי מובהק, אם כי המבחן המשמעותי יהיה מידת השימוש בו בפועל, ובעיקר מידת שיתוף הפעולה מצד הבנקים עצמם, שיכולים אמנם להעניק הקלות נוספות, אך אינם מחויבים לכך. 

כחלק מהשינוי, ימנו הבנקים אנשי קשר ייעודיים לחיילים, שיקבלו הכשרה ממוקדת בהובלת הגופים הרלוונטיים, כולל מפגש עם נציגי צה"ל והסיוע המשפטי, ויוכלו להציע פתרונות בהתאמה אישית. כל חייל יוכל לפנות לאיש הקשר בבנק שבו מתנהל חשבונו, ללא תלות במקום השירות או הסניף. במקביל, תוענק גמישות תפעולית, תעודת חוגר תוכר כאמצעי זיהוי רשמי לפעולות בסיסיות בבנק, חיילים יוכלו לפעול בכל סניף הקרוב אליהם ולא רק בסניף האם, ויונפקו כרטיסי חיוב דיגיטליים זמינים עבור חיילים המשרתים הרחק מהבית. 

באשר לאשראי, תצא המלצה להציע מסגרות מותאמות ליכולת הכלכלית של החיילים, תוך הפחתת סיכון להיכנסות למינוס או לחריגות לא מבוקרות. מעניין לראות שהאמנה אינה עוסקת רק בהיבט המיידי אלא גם בתקופות חריגות, כמו מלחמה. ההתייחסות למבצעים כמו "חרבות ברזל" ו-"עם כלביא" מעידה על לקח ברור שלמד הפיקוח: בתקופות לחימה נדרשת רמה גבוהה של גמישות ונכונות מצד המערכת הבנקאית לפעול ברגישות מול חיילים שנפגעו, נפצעו, או נמצאים בזמינות מבצעית אפסית. 

פרופ צבי אקשטיין  (אורן שלו)פרופ צבי אקשטיין (אורן שלו)

"כיבוש עזה אינו רק אתגר ביטחוני אלא איום כלכלי חמור על ישראל"

פרופ' צבי אקשטיין, ראש מכון אהרון למדיניות כלכלית: "הסדרה בשילוב רפורמות כלכליות יכולה להחזיר את המשק למסלול של יציבות וצמיחה"

רן קידר |

מכון אהרן למדיניות כלכלית באוניברסיטת רייכמן מפרסם ניתוח הבוחן את ההשלכות הכלכליות של שלושה תרחישים ביטחוניים־מדיניים אפשריים הנוגעים לחזית עם עזה: סיום הלחימה והסדרה בינלאומית לניהול אזרחי של רצועת עזה; סיום הלחימה בעזה, ללא הסדרה. כיבוש מלא של רצועת עזה הכולל ניהול אזרחי מתמשך בידי ישראל

הניתוח שנבנה בשיתוף מומחי ביטחון מצביע כי כיבוש עזה כרוך בהוצאות ביטחוניות גבוהות, צפוי לגרור סנקציות כלכליות, ימנע יישום רפורמות תומכות צמיחה ויוביל לפגיעה ברמת החיים של האזרחים וביציבות הפיננסית של המשק. תרחיש כזה יוביל ל"עשור אבוד" – שנים רבות של צמיחה איטית - כפי שקרה לאחר מלחמת יום כיפור.  לעומת זאת, בתרחיש הסדרה והעברת הניהול האזרחי של רצועת עזה החל מ-2026 לאחריות בינלאומית תתאפשר חזרת המשק למסלול של צמיחה כלכלית כפי שקרה לאחר האינתיפאדה השנייה.

מכון אהרן מפריד בניתוח הכלכלי בין הטווח הקצר (2027-2025) לטווח הארוך (2035-2028). בכל אחד מהתרחישים הוערכו היקפי המילואים הנדרשים, היקף העובדים שיעדר ממקום העבודה, העלויות הביטחוניות והשפעותיהם על הגרעון, הצמיחה ויחס החוב לתוצר. 

כיבוש מלא של רצועת עזה

בתרחיש זה צה"ל נוקט בפעילות צבאית עצימה מאוד ברבעון האחרון של 2025 וכן ב-2026, לרבות גיוס מילואים רחב של כ-100 אלף אנשי מילואים. ישראל, מתוקף החוק הבינלאומי, מחויבת בחלוקת מזון ובשירותים אזרחיים בסיסיים לתושבי עזה. הפעילות הצבאית, יחד עם  ההוצאות בגין ניהולה האזרחי של עזה, לרבות חלוקת המזון, מגדילות את ההוצאות הצבאיות ב-2025 וב-2026 אל מעל ל-9% תוצר בשנה, ואת הגרעון בשנים אלו ל-7.6% ו-7.9% בהתאמה. החוקרים מדגישים שבכל התרחישים שנבחנו מתקיימת התאמה תקציבית של 2% תוצר (הפחתת הוצאות או העלאות מיסים) בשנים 2027-2026.  צמיחת התוצר בתרחיש זה תיפגע באופן משמעותית:  0.7% ב-2025 ו-1.1% ב-2026. ותוביל לצמיחה שלילית של התוצר לנפש (ירידה של 1.1% ב-2025,  ושל 0.7% ב-2026). תוצאות אלו הן סכנה של ממש ליציבות הפיננסית של ישראל – יחס החוב לתוצר צפוי לעלות ל-75.9% בסוף 2026 ול-78.8% ב-2027. רמות אלו של יחס חוב לתוצר צפויות להוביל להפחתה משמעותית של דירוג החוב של ישראל, לזינוק בפרמיית הסיכון ולעלייה בעלויות מימון ומחזור החוב של הממשלה. החוקרים מניחים כי תחת תרחיש כיבוש עזה לא יהיה ניתן ליישם רפורמות תומכות צמיחה כלכלית כגון השקעה בהון האנושי, בתעסוקה, בתשתיות ובעיקר תשתיות תחבורה ותשתיות דיגיטציה של המשק.

תרחיש זה טומן בחובו סיכונים גדולים לכלכלה הישראלים וליציבות המשק: ראשית, תנאים אלו לא יאפשרו מימון מלא של דרישות מערכת הביטחון  צפויה פגיעה משמעותית בשירותי האזרחיים, בעיקר בריאות, חינוך והשקעות בתחבורה. בנוסף, תרחיש כזה יחריף את מצבה המתדרדר של ישראל בזירה הבינלאומית הצפויה להטיל סנקציות כלכליות שיפגעו בחברות יצוא, בעיקר יצוא הייטק, ובייצור מקומי בשל קושי ביבוא מוצרי גלם וביניים.