אמיר אדר: סלקום נותרה המנייה המועדפת בענף התקשורת, הוט נסחרת בתמחור חסר משמעותי
"בהתאם להערכתנו בתחילת המשבר, מניות התקשורת הגדולות בזק, סלקום ופרטנר מספקות חוף מבטחים למשקיעים תוך שהן מציגות תשואה עודפת מרשימה על מדד ת"א 100". מציין אמיר אדר, מנהל מחלקת ה-Sell Side של הראל פיננסים. יחד עם זאת, לדבריו עדיין הזהירות בתקופה שכזו מתבקשת, שכן פגיעה מסוימת תורגש וזאת בהתאם להימשכות ההאטה בשוק המקומי ולכן בהראל פיננסיםו מפחיתים את מחירי היעד של חברות התקשורת. "בשקלול תוצאות החברות ניתן לראות כי עמידותו היחסית של ענף התקשורת בפני האטה תאפשר לו הציג צמיחה שנתית ממוצעת של כ-1.7% בשנים 2009-10. הדיסקאונט המשוקלל עומד כיום על כ- 4% כך שהאטרקטיביות בענף עדיין קיימת, אם כי ה- up side בבזק נראה נמוך יחסית", מציין אדר. "כשאנו משקללים את ההאטה המתקרבת, עליית שער הדולר, צפי חלוקת דיבידנד והשינויים הצפויים במפת התחרות בשוק התקשורת בשנת 2009, אנו מגיעים למסקנה כי תחום הסלולר הנו החסין ביותר וזאת למרות כניסתה של פלאפון לרשת ה- HSPA והאופק הרגולטורי המאתגר". "מבין חברות ת"א 25, העדפתנו הינה סלקום, זאת לאור חסינותה הגבוהה יחסית והדיסקאונט בו היא נסחרת. בחברות ת"א 75 נדרשת מהמשקיעים יכולת נשימה ארוכה יותר, והמועדפת עלינו הינה הוט אשר חוסר הבהירות בנוגע לאופיה העתידי הוביל אותה לתמחור חסר משמעותי. בכלל פיננסים מותירים את מחיר היעד לסלקום ופרטנר כמעט ללא שינוי: 137שקלים ו-84 שקלים בהתאמה. להערכתם לא צפויה פגיעה משמעותית בתחום הסלולר, שימשיכו להציג שיפור ברווחים אך לא ברווחיות וזאת בכדי לתת ביטוי לכניסתה של פלאפון לרשת ה- HSPA ברבעון הראשון בשנת 2009, השפעת הרגולציה, עליית שער הדולר והמשך השחיקה בהכנסה הממוצעת לדקת שיחה. למניית בזק מפחיתים בכלל פיננסים את מחיר היעד ל-6.7 שקלים למניה, ירידה של כ-8% מהערכתם הקודמת. הפחתה זו נובעת בעיקרה מהעלאת שיעור ההיוון בפעילות החברות בקבוצה. "אם נביט לאחור לשנים 2002-3 נראה כי במהלכן נרשמה ירידה של כ-114 אלף קווים, כ-3.8% מסך הקווים הנייחים בסוף שנת 2001. מגמה זו בעת האטה לצד האפשרויות לחלופות זולות יותר בקרב כלל המתחרות עלולות להוביל להאצת השחיקה בפעילות הקווית של החברה". מציינים בכלל פיננסים. למניית הוט, מפחיתים בכלל פיננסים את מחיר היעד ל-40 שקלים למניה, ירידה של כ-30% מהערכתם הקודמת, הנובעת בעיקרה מהעלאת שיעור היוון ולקיחת תרחיש שמרני למדי בנוגע לשיפור התזרים התפעולי הנקי של החברה. בשנים 2002-2003 איבד שוק הטלוויזיה הרב ערוצית כ- 9,000 מנויים בלבד, פחות מאחוז ממצבת המנויים הכוללת. שירותי ה-TRIPLE PLAY צפויים לחזק את מעמדה של הוט שכן הם משרתים את הרצון לחסוך בשירותי תקשורת ללא צורך בוויתור על טלוויזיה רב ערוצית. . גם לנטוויז'ן ולסמייל מפחיתים בכלל פיננסים את מחירי היעד ל-44 שקלים ול-36 שקלים בהתאמה ולאינטרנט זהב ל-22 שקלים. המהפך בפעילות השירותים המנוהלים בנטוויז'ן, המקבל רוח גבית מהחלטת משרד התקשורת בנוגע לניוד המספרים בתחום העסקי והמשך צמיחת סמייל 012 בתחום הקווי צפויים לאפשר לחברות לצלוח את שנת 2009 גם בתרחיש של המשך שחיקה בתחום השיחות הבינלאומיות. הפחתת השווי משקפת את הסיכון בכניסת פרטנר לתחום ה-ISP, העלייה בשער הדולר הצפויה לפגוע במרווחים וכן גידול בסבירות לעלייה בצרכי ההון החוזר. מלבד השינוי בשוויה של סמייל012 אנו מפחיתים תחזיות לסמייל מדיה וזאת לאור הערכותינו לחשיפה מסויימת להאטה, כך שמחיר היעד לאינטרנט זהב יורד ל-22 שקלים.