אורפק מערכות: גידול של 30% בהכנסות ו-50% ברווח הנקי

מנכ"ל החברה: "אנו מנהלים שיחות ראשונות בנוגע לביצוע רכישה נוספת שתסייע להאצת הצמיחה של החברה בשוקי היעד שלה"
שי יוכט |

חברת אורפק מערכות, שמניותיה נסחרות בלונדון, והמוחזקת בשיעור של כ-59% על ידי חברת או.אר.טי טכנולוגיות הנסחרת בתל-אביב, מציגה רבעון 16 ברציפות של צמיחה בהכנסותיה וברווחיה.

אורפק מדווחת היום, כי סיימה את הרבעון השני של שנת 2007 עם רווח נקי בסך של כ-2.4 מיליון דולר, לעומת כ-1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של אורפק, העוסקת בייצור של מערכות לניהול תדלוק ולניהול תחנות דלק, צמחו בכ-30% לרמה של כ-13.8 מיליון דולר, לעומת כ-10.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של אורפק ברבעון השני הסתכם בכ-1.7 מיליון דולר, גידול של 10% בהשוואה לרווח התפעולי ברבעון המקביל ב-2006 שהסתכם בכ-1.5 מיליון דולר.

הגידול בהכנסות, מציינים באורפק, הושג, בין היתר, לאור המשך ההתקדמות והגידול בהיקפי פעילותה של החברה באירופה, שתורמת כ-63% מהכנסות. במהלך הרבעון השני חתמה אורפק על הסכם לרכישת 51% מחברה, הפועלת במזרח אירופה בתחום שירותי התדלוק, ובכך הרחיבה את פעילותה גם באוקראינה, בולגריה ורומניה.

בנוסף, הציגה אורפק צמיחה של כ-300% בהיקף הפעילות באסיה ואפריקה במחצית הראשונה של 2007 לרמת הכנסות של כ-4.5 מיליון דולר ברבעון השני.

ממאזנה של אורפק עולה, כי החברה נהנית מאיתנות פיננסית גבוהה. ההון העצמי של החברה עמד בסוף המחצית הראשונה של 2007 על כ-34.8 מיליון דולר, ובקופתה מזומנים בסך כולל של כ-23.8 מיליון דולר.

חיים כהן, מנכ"ל אורפק מערכות אמר היום: "אנו גאים באיתנות שמציגה אורפק, הנובעת מהביקוש הגבוה למוצרי אורפק בעיקר באירופה ובאסיה. לאור העובדה, שהחברה החלה את הרבעון השלישי של 2007 עם מרכיב משמעותי של צבר ההזמנות ופוטנציאל למכירות חוזרות מלקוחות קיימים, אנו צופים, כי אורפק תמשיך להציג צמיחה גבוהה גם בהמשך שנת 2007".

המנכ"ל הדגיש כי: "לאחר שהשלמנו את רכישתם של 51% מחברה, הפועלת במזרח אירופה בתחום שירותי התדלוק, אנו מנהלים שיחות ראשונות בנוגע לביצוע רכישה נוספת שתסייע להאצת הצמיחה של החברה בשוקי היעד שלה".

אורפק מערכות, הנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מתוחכמות לניהול תדלוק וניהול תחנות דלק. החברה הטמיעה את מערכותיה ביותר מ-9,100 תחנות דלק ובכ-1.7 מיליון כלי רכב בכ-30 מדינות. שווי השוק של אורפק עומד כיום על כ-500 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון

אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.

בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.

אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?

על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.

גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.

בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות