הדוחות של אורמת גוררים תגובות מעורבות מאנליסטים

כלל פיננסים על אורמת תעשיות: "הצמיחה המהירה לא מתורגמת לרווחיות - מחיר היעד הוא 55 שקל למניה. IBI על אורמת טכנולגיות: "מדובר בדוחות סבירים ובהתאם לציפיות"
שי יוכט |

אורמת טכנולוגיות ( אורמת טכנ ), חברת הבת של אורמת תעשיות פרסמה היום (ה') את דוחותיה הכספיים, והתגובות של בתי ההשקעות לא אחרו לבוא: בבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה מסקרים הבוקר את מניות אורמת תעשיות ואורמת טכנולוגיות עם המלצת "תשואת שוק" למניית אורמת תעשיות ולמניית אורמת טכנולוגיות עם מחיר יעד של 55 שקל למניה ו-46 דולר למניה בהתאמה.

בשורה התחתונה בבית ההשקעות כלל פיננסים גורסים, כי הצמיחה המהירה לא מתורגמת לרווחיות ולכן הם בתחושה מעורבה לגבי הדו"ח הכספי. במחירים הנוכחיים מציינים בכלל כי הם ממליצים על אורמת תעשיות בתשואת שוק של 55 שקל ועקב זאת שאורמת טכנולוגיות זינקה ב 17% בפחות משבועיים והגיעה למחיר היעד שלהם הם מורידים את ההמלצה לתשואת שוק עם מחיר של 46 דולר למניה. האנליסט יובל בן-זאב מכלל פיננסים, מציין במיוחד את העובדה שהסיבה לרווחיות הנמוכה במגזר המוצרים, היא עלייה בהוצאות חמרי גלם, קניות מוצאים וקבלנות משנה שלא קיבלו ביטוי בהעלאת מחירי מכירה. עוד מבקשים להדגיש בכלל פיננסים כי ישנה ירידה קלה ברווח למניה כאשר בעוד שהרווח הנקי עלה במקצת בהשוואה לרבעון המקביל, הרווח למניה ירד מ-0.24 דולר 0.22 דולר.

בבית ההשקעות IBI כותבים על אורמת טכנולוגיות, כי הדוח שלה היה בסך הכל במסגרת התחזיות. לדעת הכלכלנים בבית ההשקעות, סיפור התקלות של הרבעונים הקודמים מאחרינו והוא יאפשר למשקיעים לחזור ולהסתכל על העתיד הורוד של החברה והתעשייה. עדות לכך, הם אומרים, ניתנה בחקיקה שעברה השבוע בארה"ב לפיו עד שנת 2020 לפחות 15% מצריכת החשמל

בארה"ב תגיע ממקורות ירוקים.

על פי האנליסט יובל זעירא מ-IBI: "מדובר בדוחות סבירים ובהתאם לציפיות. הנקודות החיוביות הן שסיפורי התקלות מאחורינו והחברה מאשרת את התחזיות להמשך השנה, הכנסות ממכירת חשמל של 214 מיליון דולר ומוצרים של 70-72 מיליון דולר, הנקודות החלשות הן שהחברה מתקשה לשמור על שיעורי הרווחיות היפים מהעבר. בסך הכל החברה ממשיכה לגדול ולצמוח, היא פועלת בתעשייה אטרקטיבית עם מומנטום חיובי חזק, וממשיכה בעקביות במימוש היעדים שהציבה לעצמה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון

אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי

לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.

בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.

אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?

על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.

גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.

בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

מונית
צילום: ביזפורטל

נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה


ארגון נהגי המוניות הכריז על שביתה לקראת ראש השנה במחאה על כוונת משרד התחבורה להכניס את אובר לפעילות חוקית בישראל. רשות שדות התעופה נערכת לעומסים ולפתרונות תחבורתיים



רן קידר |
נושאים בכתבה מונית אובר

שוב מאבק בין נהגי המוניות למשרד התחבורה, והפעם סביב היוזמה לשילוב שירות הנסיעות של אובר בישראל. ערב ראש השנה, כשבנתב"ג צפויים לעבור קרוב ל-86 אלף נוסעים ב-516 טיסות נכנסות ויוצאות, עשרות נהגי מוניות צפויים לפתוח בשיבוש תחבורתי כחלק מ"שביתה איטלקית" מקומית במחאה על כוונת המשרד לאפשר לאפליקציית Uber לפעול בישראל.

השיבוש צפוי לכלול אי הגעה של נהגים לנמל התעופה, מה שעלול לפגוע בזמינות שירותי המוניות במקום. עם זאת, מדובר ביוזמה של הארגון הקטן מבין שלושת הארגונים המייצגים את נהגי המוניות. שני הגופים המרכזיים, התאחדות נהגי המוניות בראשות כפיר בן זינו, והתאגדות נהגי המוניות מפורום העצמאים בהסתדרות בראשות זהר גולן, חלוקים ביניהם על אופי המאבק.

בן זינו, המייצג כ-5,000 נהגים, הודיע כי הארגון בראשותו יחל בצעדי שיבוש כבר מהערב, אך לא יחריף אותם בצורה שתקשה על הציבור בתקופת החג. לדבריו, אם לא יתקבל מענה מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישקל מהלך של הקמת מפלגה חדשה שתאגד נהגי מוניות ונציגי תחבורה ציבורית. מנגד, זהר גולן סבור כי שביתה אינה מוצדקת בשלב זה, וטוען כי ראוי לפעול רק לאחר שייגמרו כל האמצעים האחרים. לפי דבריו, הארגון יכנס דיון אחרי החג לגיבוש מהלכים אפשריים, אך מדגיש כי אם יוחלט על שביתה, היא תכלול את כלל הארץ ולא תתמקד רק בנתב"ג.

ברשות שדות התעופה נערכים למחסור במוניות באמצעות הפעלת קווים חלופיים של שאטלים ישירים ממרכז השדה לערים המרכזיות. בתיאום עם רכבת ישראל, נבחנת אפשרות להרחיב את תדירות הרכבות שיוצאות מהשדה, כולל במהלך ימי החג. ברשות מבקשים מהציבור להיערך בהתאם ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית או הגעה ברכב פרטי.

היערכות זו נמשכת גם לימי החג עצמם, מאחר שגם בהם עלול להימשך המחסור במוניות. הרשות שוקלת להפעיל שירות אוטובוסים גם בחג עצמו, אם יתברר שהביקוש עולה על ההיצע.


שביתה חלקית של נהגי המוניות