וחדר נחירות כבר יש לכם?
שוק הדיור בארה"ב הוא תחום מאוד דינאמי ומניב חידושים שחלקם מיושמים גם בשוק הישראלי עם התאמה מקומית.
על פי תוצאות סקר מגמות דיור מסתבר שרוכשי דירות כבר לא רוצים דירה as is, ומעדיפים תכנון בהתאמה אישית לתנאים ולסגנון החיים שלהם. רצוי עם חדר נחירות ההולך ומסתמן כלהיט מבוקש ופתרון מומלץ להצלת חיי הנישואין. מדובר בעוד יחידת שינה קטנה הצמודה לסוויטת ההורים, עם קיר מבודד וגישה מתוך חדר השינה המשותף.
נחירות הן תופעה רווחת מאוד בקרב שכבות רחבות באוכלוסיה, שמעיבה על איכות השינה, עם השלכות על התיפקוד במשך היום ועם השפעה מצטברת על חיי הנישואין. במקום לשלח את הנוחר לישון בסלון, שלפעמים נמצא בקומה התחתונה, חדר הנחירות הצמוד מספק פתרון נח ופרקטי, במרחק צעדים ספורים ומאפשר שינה נינוחה, שהיא צורך חיוני לכל אחד. לפי תחזיות של ארגון קבלני הבנייה למגורים בארה"ב, עד שנת 2015 לכ-60% מבתי המגורים יהיו חדרי נחירות כחלק מהתכנון המובנה, והמגמה תלך ותתרחב.
שלי, שלי, שלנו
בכל דירה יש מרחב מגורים "שלנו" ומרחב מגורים "שלי". לבן יש חדר משלו. גם לבת. גם לאבא יש חדר עבודה, ומה עם אמא? גם היא רוצה חדר משלה. מהסקר עולה כי נשים רבות הביעו צורך בפינה משל עצמן בתוך הדירה. קונכיה, מחוז מפלט, פינת עבודה, כל אחת הגדירה את זה אחרת, אך בפועל מדובר בחדר שהוא רק של אמא. כשביקשו מהן לתאר אותו, מרביתן אמרו "חדר קטן, עם כורסה נוחה, שולחן עבודה עם מחשב, חלון עם אור יום, ספריה קטנה, מכונת קפה".
כיום בעידן המחשב והאינטרנט, בהרבה בתים שני בני הזוג ממשיכים את עבודת המשרד גם בבית, ולכן שני חדרי עבודה הופכים לצורך מבוקש בין אם בני הזוג עובדים מחוץ לבית, או רק מהמשרד הביתי שלהם. שוחרי מגמה זו טוענים כי היא מסייעת גם לשיפור איכות הסביבה: פחות שימוש ברכב, הקטנת תצרוכת הדלק, פחות זיהום אוויר ופחות עומס תנועה בכבישים.
פינוקי מקלחת
תחום מאוד קריאטיבי שמשלב טכנולוגיה חדישה, עיצוב מתקדם ודגש על חוויית משתמש. ללמדנו שיש מקלחת פרקטית ויש גם מקלחת "חווייתית". ומהי אותה חווייה? כשהמים זורמים מראש ה"טוש", יש קרני לייזר שמתבייתות על טיפות המים ומקנות תחושה של מקלחת תחת גשם של כוכבים נוצצים. המהדרין משלבים את זה עם צלילי מוסיקה "מרעננת" המופעלת עם פתיחת זרם המים, כמובן בטמפרטורה מתוכנתת מראש. המגמה התחילה ממכוני ספא יוקרתיים ועכשיו חודרת גם למגרש הביתי.
מטבח עם אי
מסתבר שחלק ניכר מרוכשי דירות מעדיפים את המטבח שלהם במבנה של אי המהווה ציר מרכזי בחלל המטבח, ולא משטחי שיש הצמודים לקירות. כמו כן הם רוצים תכנון המאפשר יותר שטחי אחסון ומעדיפים שדלתות הארונות במטבח לא יהיו מזכוכית, אלא מחומר אטום שלא חושף את ה'בלאגן' המתהווה לפעמים בתוך הארונות. בנוסף הביעו הנשאלים רצון שבין המטבח לחדר המגורים יהיה חצי קיר מפריד כדי לתחום בין שני המרחבים הצמודים.
חדר ארונות גם לילדים
בדרך כלל יש חדר ארונות רק בסוויטת שינה של ההורים, אולם מסתבר כי הרבה הורים היו רוצים גם חדר ארונות קטן צמוד לחדר הילדים, שלטענתם תמיד מאופיין באי סדר עם בגדים, משחקים וצעצועים מפוזרים על פני כל החדר. הם סבורים שחדר ארונות יפתור להם את הבעיה. כן, בטח.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.