בבנק הפועלים החלו לסקר את דלק רכב ב"תשואת יתר"
החלשות מנית דלק רכב בחודשים האחרונים לצד סביבות מאקרו ומיקרו חיוביות מביאות את האנליסטים רחלי גרשון וירון פרידמן להעריך את המניה כהזדמנות השקעה, ולפיכך הם מעניקים לה המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 36.6 שקל - גבוה בכ-29% ממחיר המניה הבוקר באחד העם (טרם הפתיחה).
דלק רכב, נזכיר, עוד קודם להמלצה, הינה יבואנית הרכב הגדולה בישראל ונמצאת בשליטת קבוצת דלק (כ-61.5%). החברה מיבאת את מכוניות מאזדה ופורד, ומחזיקה בנתח שוק של כ-23% משוק הרכב ב-8 החודשים הראשונים של 2005.
גרשון ופרידמן מספרים, כי לחברה חשיפה גבוהה מאוד לשוק הליסינג, שעל פי ההערכה מהווה כמחצית ממכירותיה, בעיקר במכוניות מקבוצה 2 (מאזדה 3 ופורד פוקוס).
שוק הרכב, הם מוסיפים, צפוי להנות ב-2005 ממכירות שיא, של 155 אלף מכוניות, ועד שנת 2008 צפוי השוק לצמוח לכ-180 אלף מכוניות. השניים מעריכים, כי החברה תמכור השנה כ-36 אלף מכוניות, וב-2006 - 37.7 אלף מכוניות.
באשר להפחתת מסי הקניה, שתחל בדצמבר הקרוב, סבורים האנליסטים של בנק הפועלים, כי זו לא תוזיל משמעותית את מחירי המכוניות בשלב הראשון וזאת, הם מסבירים, בשל קיזוז שנגרם מההפחתה בפטור ממס על חלק מאביזרי הבטיחות ברכב. עם זאת, הם מסייגים, המשך הפחתת מס הקניה צפוי להוזיל את המחיר ללקוח בשוק הראשוני והמשני, ולהביא להוזלה של מחירי המכוניות החדשות מעבר לשיעור הפחתת המס.
גרשון ופרידמן צופים עוד, כי בשנים הקרובות תשיק החברה דגמים נוספים, בהם היורשות של מאזדה 6, וכן היורשת של מאזדה 3 הפופולרית (שתוחלף ככל הנראה ב-2007). כמו כן, הם מפנים את תשומת הלב לכך שבחברה שוקלים ליבא רכבי שטח מתוצרת פורד (פורד אקספלורר) - תחום שבו היא אינה פעילה לפי שעה.
ולבסוף - השניים מניחים כי דלק רכב תחזיר לעצמה את נתחי השוק שלה מהשנים האחרונות, למרות השחיקה שחלה במעמדה בשנה החולפת.