טסלה רחוקה ב-30% מהשיא; האנליסטים מצאו כמה סיבות שיעזרו לה לעלות
מייסד ומנכ"ל TESLA INC אילון מאסק חשף באחרונה, רגע לפני השקת מודל ה-Plaid המשופר של הטסלה S כי גרסת ה"פלוס" עם הטווח המשופר תגנז כי אין בה צורך. ההודעה אכזבה את המשקיעים שבנו על שני מודלים חדשים, ולא אחד, כדי לתמוך במכירות - שיתמכו בתורן במניה התקועה, זו שמאז השיא של 900 דולר בינואר התממשה בכ-32%. אלא שגם ללא מודל הפלייד-פלוס, בגולדמן זאס למשל עדיין אופטימיים לגבי המכירות וההשפעה שלהם על המניה. בקנאקורד ובמורגן סטנלי מוצאים אף גורמים נוספים שלדעתם הולכים לספק דלק למניית החברה שרוצה לייתר את הדלק.
יאמר כי שלוש האנליסטים שנצטט כאן מלכתחילה ידועים כשוריים על מניית יצרנית הרכב החשמלי של מאסק. בגולדמן מדובר במארק דלניי שדווקא כינה את מודל הפלייד של טסלה S כ"רכב נישה" וזאת עקב תג המחיר – 130 אלף דולר. לא בדיוק מכונית העם. עם זאת, לטכנולוגיה, שכוללת שיפורי ביצועים והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בשתי שניות, הוא דווקא חלק שבחים. כך או כך, בעוד שתחזית הקונצנזוס היא למכירות של 825 אלף רכבי טסלה השנה, דלניי סבור שנראה מספרים גבוהים יותר, ברמה של 875 אלף מכוניות. על כן, הוא נותן למנייה המלצת קניה במחיר יעד של 860 דולר, אפסייד של 42.6% על מחיר השוק.
האופטימיות של אדם ג'ונס ממורגן סטנלי דווקא כן מתבססת על ההנחה, אולי תקווה, שיהיו מודלים נוספים (והרבה מהם) אבל עוד לפני כן, פשוט על הגברת הייצור של הסדרות הקיימות. ג'ונס מצפה להרחבת הייצור במתקן של טסלה בגרמניה וחוזה כי החברה תפתח עוד חמישה מפעלים עד אמצע העשור. במפעלים אלה אם כן, הוא רוצה בטווח הרחוק יותר לראות ייצור של דגמים נוספים, שכן לדבריו ארבע הסדרות הקיימות של טסלה (Y, X, 3 ו-S) פונות רק ל-15% משוק הרכב הפוטנציאלי. נזכיר כי בטסלה עמלים על השקה של הטנדר Cybertruck השנה.
"אפילו מי ששורי על המניה צריך להודות שהעלייה שלה במחצית השניה של 2020, גם אם מוצדקת מבחינה עקרונית, נדחסה לתוך חלון זמנים צר מאד", כותב ג'ונס ומזכיר: "המניה נתנה ביצועים של חמש שנים בתקופה של חמישה חודשים בלבד". ג'ונס גם כן נותן למניה המלצת קנייה ומבחינתו מחיר היעד צריך להיות כמו באותו שיא מינואר – 900 דולר למניה, אפסייד של 49.2%.
- אחרי הדו"חות הטובים: אופנהיימר נותן אפסייד של 28% לוויקס
- בוול-סטריט לא מתרשמים מהירידות באפל - רואים אפסייד של 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסט קנאקורד ג'ונת'ן דורשימר חושב בכלל שלאו דווקא מעסקי הרכב תבוא הבשורה, כי אם מהתקנות הפאנלים הסולארים במגזר הפרטי. "טסלה בעצם מייצרת מותג בתחום האנריגה ואקו-סיסטם שמזכיר את זה של אפל וכולל מספר מוצרים עם דגש על החיבור ביניהם: רכב חשמלי, אנרגיה סולארית ומערכות אגירה", כתב.
- 10.משה ראשל"צ 28/06/2021 07:50הגב לתגובה זואת הראש איפה לטעון את הרכב
- 9.טסלה הייתה חלוצה בתחום .בקרוב יהיו לה מתחרים קשים .מחיר המניה המנופח לא ישאר לאורך זמן . המתחרות יורידו אותה לשליש ממה שהיא היום (ל"ת)אלי 24/06/2021 11:50הגב לתגובה זו
- 8.כמו הטלויזיות lcd כשיצאו לשוק. גבו עליהם בהתחלה 3o k שח על 42 אינץ . והיום 42 אינץ עולה 5oo שח . היום רוב חברות הרכבים הסבו את קוי היצור לרכבים חשמליים, זה יגדיל את התחרות בשוק ויוריד את המחירים . מה גם שלימר מכונית חשמלית , טכנית זה יותר זול מרכב על דלק. (ל"ת)אריאל 24/06/2021 10:48הגב לתגובה זו
- 7.אסף 16/06/2021 09:52הגב לתגובה זוריאלית, אם הכל ילך להם כמו שהם רוצים שילך, השער שלה צריך להגיע לשער הנוכחי בעוד שנתיים-שלוש
- 6.טסלה צנחה השנה ב 40% . הם כבר לא בלעדיים, התחרות גדולה (ל"ת)משה הלל 16/06/2021 09:18הגב לתגובה זו
- 5.כדאי לחזור לניו מה אתם אומרים (ל"ת)שלומלה 16/06/2021 09:14הגב לתגובה זו
- 4.רק מזומן 16/06/2021 04:22הגב לתגובה זוהאינטרס שלהם שיהיו תנודות מזה הם חיים על חשבון הפראיירים.אנליסט מפליץ המלצה הפראיירים קונים אחר מנסח מכתב שמראה כמה זה יקר וכוולם מוכרים .אסלה שוב חצי מהשער היום אבל ימשיכו לנפח כי יש לטבלה פוטנציאל גאוני ומכירות פיצי.
- 3.מכונית מחורבנת 15/06/2021 23:37הגב לתגובה זוהכל מופעל מצג מגע... מספיק שבאמצע כביש מהיר נדפק משהו בצג-מגע והרכב מושבת.
- 2.החברה הכי מנופחת בבורסה (ל"ת)באפט 15/06/2021 23:33הגב לתגובה זו
- 1.יהווית 15/06/2021 23:23הגב לתגובה זושומר נפשו, ירחק.
רשת חשמל, קרדיט: גרוקשלב חדש ברפורמה בחשמל: רשות החשמל מגדילה את התחרות באספקה
רשות החשמל פותחת את המכרז התחרותי הראשון למספקים שיאפשר להם לראשונה לקנות הספק ממנהל המערכת בהיקף כולל של כ-500 מגה-ואט
רשות החשמל החליטה להרחיב את התחרות בשוק על ידי פרסום מכרז חדש שיאפשר למספקי חשמל פרטיים לקנות הספק ממנהל המערכת בהיקף כולל של כ-500 מגה וואט. ההחלטה תגדיל את היצע החשמל למספקים, תגדיל את הוודאות למספקים בתחרות ותאפשר מעבר של יותר צרכנים עסקיים ומשקי בית כבר בתחילת פברואר 2026. כמו כן הרשות מודיעה כי הליך נוסף צפוי בקיץ. בחודש מאי האחרון התירה הרשות למתקנים פוטו-וולטאיים ולמתקני אגירה במתח עליון, בהספק מצטבר של לפחות 2,000 מגה-ואט, למכור חשמל ישירות לצרכנים. כעת מפרסמת הרשות הליך תחרותי חדש, שנועד לאפשר למספקים לרכוש הספק גם ממנהל המערכת כפתרון זמני שיתמוך בהתפתחות השוק התחרותי בטווח הקצר ובעלות מינימלית, עד להבשלה מלאה של התחרות במקטע האספקה.
בהתאם להחלטה, נקבעו לוחות זמנים מהירים למכרז הראשון: מועד הגשת ההצעות הוא 30.12.2025, במטרה לאפשר את תחילת פעילות הזוכים כבר בתחילת פברואר 2026. ובכך להגדיל משמעותית את מספר הצרכנים שיוכלו ליהנות מחשמל במחיר תחרותי. הרשות מתכוונת להעמיק את התחרות במשק החשמל ולקראת קיץ 2026 צפוי להתפרסם הליך נוסף, עם מכסה של עד 500 מגה-ואט נוספים.
המספקים שישתתפו בהליכים יתחרו על המחיר שהם יהיו מוכנים לשלם למנהל המערכת עבור הספק שיאפשר את הרחבת פעילותם בשוק האספקה. בכל הליך יזכו ההצעות הגבוהות ביותר, עד לכמות שהוגדרה בכל הליך, ובכפוף לכך שהמחיר המוצע לא יפחת ממחיר המינימום שתקבע הרשות.
למעלה מ-300 אלף בתי אב בישראל כבר נהנים מהרפורמה במשק החשמל ומהאפשרות לעבור למספק פרטי ולקבל הנחות בחשבון החשמל. הרפורמה ברשת החשמל נועדה להתאים את מערכת החשמל לצרכים של משק מודרני, תחרותי ובעל חדירה גבוהה של אנרגיות מתחדשות. במסגרת הרפורמה, חברת החשמל צמצמה את פעילותה בייצור החשמל והתמקדה בעיקר בהולכה, בחלוקה ובניהול המערכת, בעוד שייצור החשמל נפתח לתחרות רחבה בין יצרנים פרטיים. מהלך זה נועד להגביר את היעילות הכלכלית, להפחית עלויות לציבור בטווח הארוך ולשפר את אמינות האספקה באמצעות גיוון מקורות הייצור.
- השקעות ענק באנרגיה - 90 מיליארד שקל עד 2030
- מנכ"ל חברת החשמל: "הבירוקרטיה עוברת כל דמיון לרעת תושבי מדינת ישראל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן ופרופ' רוזן. קרדיט: דוברות שר האנרגיה והתשתיותפרופ’ בריאן רוזן מונה למדען הראשי של משרד האנרגיה והתשתיות
משרד האנרגיה והתשתיות מודיע על מינויו של פרופ’ בריאן רוזן לתפקיד המדען הראשי של המשרד; בראש ועדת האיתור עמד מנכ"ל המשרד, יוסי דיין
משרד האנרגיה והתשתיות מודיע על מינויו של פרופ’ בריאן רוזן לתפקיד המדען הראשי של המשרד. זאת לאחר שמינויו אושר על ידי הממשלה. בראש ועדת האיתור לבחירת המדען הראשי עמד מנכ"ל המשרד, יוסי דיין.
פרופ’ רוזן הוא חוקר מוביל בתחומי האנרגיה, החומרים
המתקדמים והחדשנות המדעית. הוא משמש כפרופסור מן המניין במחלקה למדע והנדסה של חומרים באוניברסיטת תל אביב, וכיהן כסגן דקאן לבינלאומיות בפקולטה להנדסה. במהלך הקריירה שלו, חיבר רוזן בין אקדמיה, תעשייה ומדיניות ציבורית, ופיתח פתרונות פורצי דרך בתחומי הדלקים הסינתטיים,
תאי דלק, מימן ירוק וטורקיז, וייצור אמוניה דלת-פליטות.
לפרופ’ רוזן ניסיון עשיר בקידום שיתופי פעולה בינלאומיים וביזמות טכנולוגית: הוא הקים שלוש חברות סטארט-אפ בתחום האנרגיה, שתיים מהן נרכשו, והוא מחזיק בלמעלה מ-20 פטנטים רשומים. על מחקריו החדשניים
זכה בפרסים יוקרתיים, בהם פרס קק”ל לפתרונות אקלים (2023), והוא נכלל ברשימת 2% המדענים המצוטטים ביותר בעולם לפי אוניברסיטת סטנפורד לשנים 2023 ו-2024. הוא נבחר בשנת 2025 כעמית בכיר באקדמיה הלאומית לממציאים של ארה"ב, כהוקרה על תרומתו לחדשנות ולמסחור טכנולוגיות
פורצות דרך.
המינוי נעשה בתום הליך מקצועי שקיים המשרד, מתוך מטרה לחזק את תשתית המחקר והפיתוח הלאומית בתחומי האנרגיה והחדשנות, ולהוביל את ישראל קדימה אל עבר משק אנרגיה בר-קיימא, בטוח ונקי יותר.
- השקעות תשתית בעידן של אי־ודאות: איך מממנים פרויקטים של מילארדים בעת מלחמה?
- דיווחה על הזמנות, אבל זה רק "פוטנציאל להזמנות" - המקרה של טורבוג'ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "פרופ’ רוזן
מביא איתו שילוב של מצוינות מדעית, ניסיון רב וקשרים בינלאומיים. אין לי ספק שיחד איתו נחזק את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בטכנולוגיה וחדשנות בתחומי האנרגיה, המים והתשתיות".
