טסלה
צילום: טסלה

טסלה רחוקה ב-30% מהשיא; האנליסטים מצאו כמה סיבות שיעזרו לה לעלות

במורגן סטנלי, גולדמן זאקס וקנאקורד אופטימיים לגבי יצרנית הרכב החשמלי של אילון מאסק ונותנים לה אפסייד של 35-50% שכביכול מחזיר אותה לשיא מינואר. המלצותיהם נשענות על צפי להרחבת הייצור, פניה לצרכנים חדשים ועסקי האנרגיה הסולארית
איתי פת-יה | (10)

מייסד ומנכ"ל TESLA INC אילון מאסק חשף באחרונה, רגע לפני השקת מודל ה-Plaid המשופר של הטסלה S כי גרסת ה"פלוס" עם הטווח המשופר תגנז כי אין בה צורך. ההודעה אכזבה את המשקיעים שבנו על שני מודלים חדשים, ולא אחד, כדי לתמוך במכירות - שיתמכו בתורן במניה התקועה, זו שמאז השיא של 900 דולר בינואר התממשה בכ-32%. אלא שגם ללא מודל הפלייד-פלוס, בגולדמן זאס למשל עדיין אופטימיים לגבי המכירות וההשפעה שלהם על המניה. בקנאקורד ובמורגן סטנלי מוצאים אף גורמים נוספים שלדעתם הולכים לספק דלק למניית החברה שרוצה לייתר את הדלק.

יאמר כי שלוש האנליסטים שנצטט כאן מלכתחילה ידועים כשוריים על מניית יצרנית הרכב החשמלי של מאסק. בגולדמן מדובר במארק דלניי שדווקא כינה את מודל הפלייד של טסלה S כ"רכב נישה" וזאת עקב תג המחיר – 130 אלף דולר. לא בדיוק מכונית העם. עם זאת, לטכנולוגיה, שכוללת שיפורי ביצועים והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בשתי שניות, הוא דווקא חלק שבחים. כך או כך, בעוד שתחזית הקונצנזוס היא למכירות של 825 אלף רכבי טסלה השנה, דלניי סבור שנראה מספרים גבוהים יותר, ברמה של 875 אלף מכוניות. על כן, הוא נותן למנייה המלצת קניה במחיר יעד של 860 דולר, אפסייד של 42.6% על מחיר השוק.

האופטימיות של אדם ג'ונס ממורגן סטנלי דווקא כן מתבססת על ההנחה, אולי תקווה, שיהיו מודלים נוספים (והרבה מהם) אבל עוד לפני כן, פשוט על הגברת הייצור של הסדרות הקיימות. ג'ונס מצפה להרחבת הייצור במתקן של טסלה בגרמניה וחוזה כי החברה תפתח עוד חמישה מפעלים עד אמצע העשור. במפעלים אלה אם כן, הוא רוצה בטווח הרחוק יותר לראות ייצור של דגמים נוספים, שכן לדבריו ארבע הסדרות הקיימות של טסלה (Y, X, 3 ו-S) פונות רק ל-15% משוק הרכב הפוטנציאלי. נזכיר כי בטסלה עמלים על השקה של הטנדר Cybertruck השנה.

"אפילו מי ששורי על המניה צריך להודות שהעלייה שלה במחצית השניה של 2020, גם אם מוצדקת מבחינה עקרונית, נדחסה לתוך חלון זמנים צר מאד", כותב ג'ונס ומזכיר: "המניה נתנה ביצועים של חמש שנים בתקופה של חמישה חודשים בלבד". ג'ונס גם כן נותן למניה המלצת קנייה ומבחינתו מחיר היעד צריך להיות כמו באותו שיא מינואר – 900 דולר למניה, אפסייד של 49.2%.

אנליסט קנאקורד ג'ונת'ן דורשימר חושב בכלל שלאו דווקא מעסקי הרכב תבוא הבשורה, כי אם מהתקנות הפאנלים הסולארים במגזר הפרטי. "טסלה בעצם מייצרת מותג בתחום האנריגה ואקו-סיסטם שמזכיר את זה של אפל וכולל מספר מוצרים עם דגש על החיבור ביניהם: רכב חשמלי, אנרגיה סולארית ומערכות אגירה", כתב.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    משה ראשל"צ 28/06/2021 07:50
    הגב לתגובה זו
    את הראש איפה לטעון את הרכב
  • 9.
    טסלה הייתה חלוצה בתחום .בקרוב יהיו לה מתחרים קשים .מחיר המניה המנופח לא ישאר לאורך זמן . המתחרות יורידו אותה לשליש ממה שהיא היום (ל"ת)
    אלי 24/06/2021 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    כמו הטלויזיות lcd כשיצאו לשוק. גבו עליהם בהתחלה 3o k שח על 42 אינץ . והיום 42 אינץ עולה 5oo שח . היום רוב חברות הרכבים הסבו את קוי היצור לרכבים חשמליים, זה יגדיל את התחרות בשוק ויוריד את המחירים . מה גם שלימר מכונית חשמלית , טכנית זה יותר זול מרכב על דלק. (ל"ת)
    אריאל 24/06/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אסף 16/06/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
    ריאלית, אם הכל ילך להם כמו שהם רוצים שילך, השער שלה צריך להגיע לשער הנוכחי בעוד שנתיים-שלוש
  • 6.
    טסלה צנחה השנה ב 40% . הם כבר לא בלעדיים, התחרות גדולה (ל"ת)
    משה הלל 16/06/2021 09:18
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כדאי לחזור לניו מה אתם אומרים (ל"ת)
    שלומלה 16/06/2021 09:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רק מזומן 16/06/2021 04:22
    הגב לתגובה זו
    האינטרס שלהם שיהיו תנודות מזה הם חיים על חשבון הפראיירים.אנליסט מפליץ המלצה הפראיירים קונים אחר מנסח מכתב שמראה כמה זה יקר וכוולם מוכרים .אסלה שוב חצי מהשער היום אבל ימשיכו לנפח כי יש לטבלה פוטנציאל גאוני ומכירות פיצי.
  • 3.
    מכונית מחורבנת 15/06/2021 23:37
    הגב לתגובה זו
    הכל מופעל מצג מגע... מספיק שבאמצע כביש מהיר נדפק משהו בצג-מגע והרכב מושבת.
  • 2.
    החברה הכי מנופחת בבורסה (ל"ת)
    באפט 15/06/2021 23:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יהווית 15/06/2021 23:23
    הגב לתגובה זו
    שומר נפשו, ירחק.
יוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטליוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטל

מחיר הגז למצרים - 35% מעל המחיר לשוק המקומי; האם זה מספיק? על הפספוס של שותפויות הגז

האם תהיה היום חגיגה במניות הגז? (כנראה שלא), מה המצרים עושים בגז הישראלי? (חלקו נמכר ברווח לאירופה) - על הפוליטיקה של הגז

רן קידר |
נושאים בכתבה שותפויות הגז

עסקה גדולה אושרה אתמול - שותפויות הגז יספקו למצרים גז בהיקף של 112 מיליארד שקל. העסקה נחתמה כבר באוגוסט וחיכתה לאישור הממשלה שהגיע אתמול. השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, ימכרו לחברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. היקף העסקה - 130 BCM.

מה המחיר בעסקה? ומה הכמות הזאת מבטאת? ראשית יש חששות שהגז לא יספיק לישראל מעבר ל-10 שנים. זה לא נכון. משרד האנרגיה מאזן בין הצרכים המקומיים לבין הרצון של השותפויות למכור לייצוא כמה שיותר מהר כדי להיפגש עם תזרימים מהירים. צריך גם לזכור שאף אחד לא יודע איך יראה שוק האנרגיה עוד 30 שנה והאנרגיה המתחדשת צפויה להוות נתח מאוד משמעותי ממנו. אם עכשיו מקבלים מחיר טוב שזורם גם לציבור (תמלוגים, מס ששינסקי ועוד), אז אין כאן שאלה כלכלית אמיתית - חוץ מחרדה לא רציונלית שלישראל לא יהיה מקורות אנרגיה בעתיד. 

הסתדרנו בלי גז. צפוי שיהיה גז לעוד עשרות שנים, אבל גם אם לא - תהיה לנו אנרגיה. ישראל תספק לעצמה מקורות אנרגיה מהשמש ומהרוח וזה יילך ויגדל. וזה יהיה תמיד  השמש והרוח תמיד כאן. אבל המתנגדים לעסקה חוששים שהממשלה מפקירה את הדורות הבאים. זה לא נכון.

דמיינו שסבא מחליט שלא להוריש לילדיו דירות אלא מזומנים. הוא סבור שכדאי למכור את הדירות שברשותו כי המחירים ירדו. זו החלטה עסקית-כלכלית ואין לה קשר לשאלה - איפה יגורו הילדים? שיקנו דירות מהכסף שיוריש להם. גם כאן - מקבלים כסף במקום גז. איך והאם תהיה אנרגיה בעתיד? אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד 30 שנה, אבל יש עכשיו כסף ביד - זה עדיף מאולי גז עוד 30 שנה. 

 זה עדיף בעיני השותפויות וגם בעיני המדינה. למרות ההתנגדות זו עסקה חשובה ויש לה גם רווחים פוליטיים. למעשה, זו דווקא עסקה ששותפויות הגז צריכות להתלונן עלייה - הם היו אולי יכולים להרוויח יותר. 

יוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטליוסי אבו מנכ"ל ניו מד כנס התשתיות של ביזפורטל

מחיר הגז למצרים - 35% מעל המחיר לשוק המקומי; האם זה מספיק? על הפספוס של שותפויות הגז

האם תהיה היום חגיגה במניות הגז? (כנראה שלא), מה המצרים עושים בגז הישראלי? (חלקו נמכר ברווח לאירופה) - על הפוליטיקה של הגז

רן קידר |
נושאים בכתבה שותפויות הגז

עסקה גדולה אושרה אתמול - שותפויות הגז יספקו למצרים גז בהיקף של 112 מיליארד שקל. העסקה נחתמה כבר באוגוסט וחיכתה לאישור הממשלה שהגיע אתמול. השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, ימכרו לחברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. היקף העסקה - 130 BCM.

מה המחיר בעסקה? ומה הכמות הזאת מבטאת? ראשית יש חששות שהגז לא יספיק לישראל מעבר ל-10 שנים. זה לא נכון. משרד האנרגיה מאזן בין הצרכים המקומיים לבין הרצון של השותפויות למכור לייצוא כמה שיותר מהר כדי להיפגש עם תזרימים מהירים. צריך גם לזכור שאף אחד לא יודע איך יראה שוק האנרגיה עוד 30 שנה והאנרגיה המתחדשת צפויה להוות נתח מאוד משמעותי ממנו. אם עכשיו מקבלים מחיר טוב שזורם גם לציבור (תמלוגים, מס ששינסקי ועוד), אז אין כאן שאלה כלכלית אמיתית - חוץ מחרדה לא רציונלית שלישראל לא יהיה מקורות אנרגיה בעתיד. 

הסתדרנו בלי גז. צפוי שיהיה גז לעוד עשרות שנים, אבל גם אם לא - תהיה לנו אנרגיה. ישראל תספק לעצמה מקורות אנרגיה מהשמש ומהרוח וזה יילך ויגדל. וזה יהיה תמיד  השמש והרוח תמיד כאן. אבל המתנגדים לעסקה חוששים שהממשלה מפקירה את הדורות הבאים. זה לא נכון.

דמיינו שסבא מחליט שלא להוריש לילדיו דירות אלא מזומנים. הוא סבור שכדאי למכור את הדירות שברשותו כי המחירים ירדו. זו החלטה עסקית-כלכלית ואין לה קשר לשאלה - איפה יגורו הילדים? שיקנו דירות מהכסף שיוריש להם. גם כאן - מקבלים כסף במקום גז. איך והאם תהיה אנרגיה בעתיד? אף אחד לא יודע מה יהיה בעוד 30 שנה, אבל יש עכשיו כסף ביד - זה עדיף מאולי גז עוד 30 שנה. 

 זה עדיף בעיני השותפויות וגם בעיני המדינה. למרות ההתנגדות זו עסקה חשובה ויש לה גם רווחים פוליטיים. למעשה, זו דווקא עסקה ששותפויות הגז צריכות להתלונן עלייה - הם היו אולי יכולים להרוויח יותר.