טסלה רחוקה ב-30% מהשיא; האנליסטים מצאו כמה סיבות שיעזרו לה לעלות
מייסד ומנכ"ל TESLA INC אילון מאסק חשף באחרונה, רגע לפני השקת מודל ה-Plaid המשופר של הטסלה S כי גרסת ה"פלוס" עם הטווח המשופר תגנז כי אין בה צורך. ההודעה אכזבה את המשקיעים שבנו על שני מודלים חדשים, ולא אחד, כדי לתמוך במכירות - שיתמכו בתורן במניה התקועה, זו שמאז השיא של 900 דולר בינואר התממשה בכ-32%. אלא שגם ללא מודל הפלייד-פלוס, בגולדמן זאס למשל עדיין אופטימיים לגבי המכירות וההשפעה שלהם על המניה. בקנאקורד ובמורגן סטנלי מוצאים אף גורמים נוספים שלדעתם הולכים לספק דלק למניית החברה שרוצה לייתר את הדלק.
יאמר כי שלוש האנליסטים שנצטט כאן מלכתחילה ידועים כשוריים על מניית יצרנית הרכב החשמלי של מאסק. בגולדמן מדובר במארק דלניי שדווקא כינה את מודל הפלייד של טסלה S כ"רכב נישה" וזאת עקב תג המחיר – 130 אלף דולר. לא בדיוק מכונית העם. עם זאת, לטכנולוגיה, שכוללת שיפורי ביצועים והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בשתי שניות, הוא דווקא חלק שבחים. כך או כך, בעוד שתחזית הקונצנזוס היא למכירות של 825 אלף רכבי טסלה השנה, דלניי סבור שנראה מספרים גבוהים יותר, ברמה של 875 אלף מכוניות. על כן, הוא נותן למנייה המלצת קניה במחיר יעד של 860 דולר, אפסייד של 42.6% על מחיר השוק.
האופטימיות של אדם ג'ונס ממורגן סטנלי דווקא כן מתבססת על ההנחה, אולי תקווה, שיהיו מודלים נוספים (והרבה מהם) אבל עוד לפני כן, פשוט על הגברת הייצור של הסדרות הקיימות. ג'ונס מצפה להרחבת הייצור במתקן של טסלה בגרמניה וחוזה כי החברה תפתח עוד חמישה מפעלים עד אמצע העשור. במפעלים אלה אם כן, הוא רוצה בטווח הרחוק יותר לראות ייצור של דגמים נוספים, שכן לדבריו ארבע הסדרות הקיימות של טסלה (Y, X, 3 ו-S) פונות רק ל-15% משוק הרכב הפוטנציאלי. נזכיר כי בטסלה עמלים על השקה של הטנדר Cybertruck השנה.
"אפילו מי ששורי על המניה צריך להודות שהעלייה שלה במחצית השניה של 2020, גם אם מוצדקת מבחינה עקרונית, נדחסה לתוך חלון זמנים צר מאד", כותב ג'ונס ומזכיר: "המניה נתנה ביצועים של חמש שנים בתקופה של חמישה חודשים בלבד". ג'ונס גם כן נותן למניה המלצת קנייה ומבחינתו מחיר היעד צריך להיות כמו באותו שיא מינואר – 900 דולר למניה, אפסייד של 49.2%.
- אחרי הדו"חות הטובים: אופנהיימר נותן אפסייד של 28% לוויקס
- בוול-סטריט לא מתרשמים מהירידות באפל - רואים אפסייד של 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסט קנאקורד ג'ונת'ן דורשימר חושב בכלל שלאו דווקא מעסקי הרכב תבוא הבשורה, כי אם מהתקנות הפאנלים הסולארים במגזר הפרטי. "טסלה בעצם מייצרת מותג בתחום האנריגה ואקו-סיסטם שמזכיר את זה של אפל וכולל מספר מוצרים עם דגש על החיבור ביניהם: רכב חשמלי, אנרגיה סולארית ומערכות אגירה", כתב.
- 10.משה ראשל"צ 28/06/2021 07:50הגב לתגובה זואת הראש איפה לטעון את הרכב
- 9.טסלה הייתה חלוצה בתחום .בקרוב יהיו לה מתחרים קשים .מחיר המניה המנופח לא ישאר לאורך זמן . המתחרות יורידו אותה לשליש ממה שהיא היום (ל"ת)אלי 24/06/2021 11:50הגב לתגובה זו
- 8.כמו הטלויזיות lcd כשיצאו לשוק. גבו עליהם בהתחלה 3o k שח על 42 אינץ . והיום 42 אינץ עולה 5oo שח . היום רוב חברות הרכבים הסבו את קוי היצור לרכבים חשמליים, זה יגדיל את התחרות בשוק ויוריד את המחירים . מה גם שלימר מכונית חשמלית , טכנית זה יותר זול מרכב על דלק. (ל"ת)אריאל 24/06/2021 10:48הגב לתגובה זו
- 7.אסף 16/06/2021 09:52הגב לתגובה זוריאלית, אם הכל ילך להם כמו שהם רוצים שילך, השער שלה צריך להגיע לשער הנוכחי בעוד שנתיים-שלוש
- 6.טסלה צנחה השנה ב 40% . הם כבר לא בלעדיים, התחרות גדולה (ל"ת)משה הלל 16/06/2021 09:18הגב לתגובה זו
- 5.כדאי לחזור לניו מה אתם אומרים (ל"ת)שלומלה 16/06/2021 09:14הגב לתגובה זו
- 4.רק מזומן 16/06/2021 04:22הגב לתגובה זוהאינטרס שלהם שיהיו תנודות מזה הם חיים על חשבון הפראיירים.אנליסט מפליץ המלצה הפראיירים קונים אחר מנסח מכתב שמראה כמה זה יקר וכוולם מוכרים .אסלה שוב חצי מהשער היום אבל ימשיכו לנפח כי יש לטבלה פוטנציאל גאוני ומכירות פיצי.
- 3.מכונית מחורבנת 15/06/2021 23:37הגב לתגובה זוהכל מופעל מצג מגע... מספיק שבאמצע כביש מהיר נדפק משהו בצג-מגע והרכב מושבת.
- 2.החברה הכי מנופחת בבורסה (ל"ת)באפט 15/06/2021 23:33הגב לתגובה זו
- 1.יהווית 15/06/2021 23:23הגב לתגובה זושומר נפשו, ירחק.

דוח BDO: לישראל יש עתודות גז עד שנת 2062 לפחות
דוח משק הגז הטבעי בישראל 2025 מתייחס לעשור למתווה הגז, ומצביע על כך שלמרות הייצוא, הגדלת הצריכה וההפקה, עתודות הגז בישראל רק הלכו וגדלו; בנוסף, הדוח מצביע על כך שמחירי הגז והחשמל בישראל ירדו, בניגוד למגמת עלייה עולמית ועל התרומה של היותנו מעצמת גז לבטחון של ישראל
דוח משק הגז הטבעי בישראל לשנת 2025, שנערך על ידי BDO פירמת הייעוץ הכלכלי הגדולה בישראל קובע כי עתודות הגז של ישראל יספיקו לפחות עד לשנת 2062, וזאת בהתחשב בהסכמי הייצוא למצרים וירדן.
הדוח התמקד השנה בעשור למתווה הגז, מצביע על מספר הישגים מאז אישור המתווה: ירידה חדה במחירי האנרגיה לצרכן, חיסכון משקי של מאות מיליארדים, התעצמות גאופוליטית והישגים סביבתיים משמעותיים.
לפי הדוח, למרות הגידול החד בצריכה ובהפקה, עתודות הגז הטבעי של ישראל גדלו בכ-40% מאז 2012 ועומדות כיום על 1,044 BCM. המשמעות היא שאספקת הגז מובטחת למשק המקומי לפחות עד שנת 2062, גם בהינתן המשך ייצוא גז למדינות האזור. ישראל מדורגת במקום השני במדינות ה-OECD בעתודות גז לנפש ובמקום הראשון ב-OECD בשמירת גז לדורות הבאים. בעוד הממוצע של ה-OECD הוא 15 שנה הפקה עתידיות, אצלנו מדובר על 40 שנות הפקדה עתידיות. בנוסף הדו"ח מראה כי 75% מעתודות הגז יישארו בישראל. הדוח מצביע על כך שיצוא גז טבעי מהווה תמריץ לחיפושים ופיתוח עוד גז טבעי לטובת המשק המקומי, מה שמוביל בגידול בביטחון האנרגטי הלאומי.
מחירי הגז והחשמל בישראל נמוכים בכמחצית מהמחירים באירופה
מחירי הגז הטבעי בישראל ירדו בכ-20% מאז המתווה, בזמן שבעולם הם עלו בממוצע ב-57%. כתוצאה מכך, מחירי החשמל בישראל ירדו ב-16% והם כיום נמוכים בכ-50% מהממוצע באירופה. התרומה הכלכלית הכוללת למשק נאמדת בלמעלה מחצי טריליון שקלים, המתבטאים בחיסכון בעלויות אנרגיה ובהפחתה דרמטית של עלויות סביבתיות.
- לידיעת המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור
- שברון נכנסת לתחום חדש, האם זה ישפיע על לוויתן ותמר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחישוב לפי משק בית עולה כי בעשור החולף כל משפחה בישראל חסכה בממוצע כ-1,190 שקל בחודש, ולמעלה מ-170 אלף שקל במצטבר. במקביל, הכנסות המדינה מתעשיית הגז חצו את רף 31 מיליארד השקלים, והתחזית מדברת על כ-635 מיליארד שקל עד שנת 2062. החל מ-2027 צפויה הכנסה ממוצעת של יותר ממיליארד שקל בחודש לקופת המדינה.

השותפות במאגר אפרודיטה יוצאות ל-FEED בהיקף של 106 מיליון דולר, לקראת FID ב-2027
ניו-מד אנרג'י, שברון ושל אישרו ביצוע תכנון הנדסי מפורט בהיקף של כ-106 מיליון דולר, חלק השותפות כ-32 מיליון דולר; על פי התוכנית יוקם מתקן הפקה צף מעל המאגר והגז ייוצא למצרים באמצעות צנרת תת-ימית, לקראת FID הצפויה ב-2027
התקדמות נוספת נרשמת בפיתוח מאגר הגז אפרודיטה שבמים הכלכליים של קפריסין. ניו מד ניו-מד אנרג יהש 2.39% והשותפות במאגר, שברון Chevron Corp. 0.47% ושל Shell PLC , מדווחות כי אישרו יציאה לביצוע תכנון הנדסי מפורט (FEED), שלב מרכזי בדרך לקבלת החלטת השקעה סופית בפרויקט. היקף ההשקעה הכולל בתכנון ההנדסי מוערך בכ-106 מיליון דולר, כאשר חלקה של השותפות עומד על כ-32 מיליון דולר.
מאגר אפרודיטה ממוקם בבלוק 12, כ-170 קילומטרים מלימסול שבקפריסין, והיקף המשאבים בו מוערך בכ-124 BCM של גז טבעי. בפברואר השנה אישרה ממשלת קפריסין את תוכנית הפיתוח המעודכנת של המאגר, שלפיה השותפות יקימו מתקן הפקה עצמאי צף שימוקם מעל המאגר עצמו. ייצוא הגז הטבעי יתבצע באמצעות צנרת תת-ימית שתחובר למערכת ההולכה המצרית, כאשר יכולת ההפקה המקסימלית של המאגר צפויה לעמוד על כ-800 MMCF ליום.
במקביל להתקדמות בתכנון ההנדסי, ממשיכים הצדדים המעורבים לנהל משא ומתן לקראת חתימה על הסכמים מחייבים לייצוא הגז הטבעי מהמאגר למצרים. המגעים מתקיימים בהמשך למזכר ההבנות שנחתם בפברואר השנה, ובהם משתתפות השותפות במאגר אפרודיטה, ממשלת קפריסין, חברת ההידרוקרבונים של קפריסין (CHC), ממשלת מצרים וחברת הגז הלאומית המצרית (EGAS).
יוסי אבו, מנכ״ל ניו-מד אנרג'י, התייחס להתקדמות בפרויקט ואמר: ״צעד משמעותי נוסף לקראת פיתוח מאגר אפרודיטה. הגז הטבעי שיופק מאפרודיטה יתרום תרומה משמעותית לקפריסין, למצרים ולמדינות האזור. זוהי עוד הוכחה שהגז הטבעי באגן הים התיכון הוא חלק מרכזי בשיתופי פעולה אזוריים ובהעמקת הקשרים בין המדינות״.
.jpg)