שיאומי כבר מוסרת את הרכב החשמלי שלה - המניה שלה עקפה את פורד ו-GM

רק שלושה חודשים אחרי ההשקה - שיואמי הודיע שמחר (רביעי) יתחילו להגיע הרכבים הראשונים ללקוחות
רוי שיינמן | (1)

מנית שיאומי הגיע לשיא של מעל שנתיים אחרי שהודיעה שהרכבים החשמליים הראשונים שלה התחילו להגיע ללקוחות, ושווי השוק של המניה עבר אפילו את זה של ענקיות הרכב האמריקניות פורד  FORD MOTOR ו-GM  GENERAL MOTORS כאשר הוא חצה את רף ה-53 מיליארד דולר.

שיאומי עדכנה את הרוכשים שהם עשויים להתמודד עם זמני המתנה של 4-7 חודשים לרכבים שלהם כתוצאה מהביקושים הגדולים, זאת כזכור אחרי שהחברה דיווחה על כמעט 90 אלף הזמנות ב-24 השעות הראשונות אחרי ההשקה. החברה כבר ייצרה מעל ל-5,000 רכבים והיא ציינה שהמשלוחים הראשונים יגיעו ללקוחות החל ממחר (רביעי). 

שיאומי היא השחקן המשמעותי החדש בשוק ה-EV שמאופיין בתקופה האחרונה בתחרות מחירים עזה, בעיקר מצד החברות הסיניות. טסלה  TESLA INC למשל היא אחד הקורבנות של המלחמה הזו כאשר היא הורידה את המחירים של הדגם הבסיסי שלה כבר בקרוב -20% בשנתיים האחרונות, אבל היא עדיין לא מצליחה להתמודד עם המתחרות כמו למשל BYD.

אחת הסיבות העיקריות שבזכותן מצליחות החברות הסיניות לשלוט בשוק היא כאמור הורדת המחירים, ואת זה הן מצליחות לעשות בזכות הסובסידיות שהן מקבלות מהממשל הסיני. שיאומי נכנסת למשחק עם אותן סובסידיות ועם כיסים עמוקים יותר כאשר מחזור המכירות השנתי שלהם שמגיע בעיקר ממכירת סמארטפונים ומוצרי אלקטרוניקה אחרים, עומד על 37.5 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מה יקרה 03/04/2024 00:40
    הגב לתגובה זו
    אם שיטת מצליח תעבוד המחיר יוכפל אם לא הם לא יקבלו שרות וחלפים
צ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרןצ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרן

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי FX

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.

מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ-  14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.

ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.

ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולסהונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?

ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.

אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי

פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.7 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה הונגצ'י EHS7

בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.

הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance
הספק ומומנט            340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance
סוללה וטעינה            85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw
טווח ותקן                475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap
מחיר                230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance


     

 עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.