הרכבת הקלה שדרות ירושלים
צילום: פייסבוק סעיף 27

חצי שנה לרכבת הקלה בגוש דן - 93% מהנוסעים מרוצים מאוד מהשירות

נת"ע מסכמת חצי שנה: מעל ל-9 מיליון נוסעים, קיצור זמני ההמתנה לרכבת, והארכת זמני השירות; וגם - כמה ימליצו על שימוש ברכבת הקלה כאמצעי תחבורה?

דור עצמון | (9)
נושאים בכתבה הרכבת הקלה נת"ע

מאז השקת הרכבת הקלה בגוש דן, ה"דנקל", (18/8) נסעו בה כ-9 מיליון נוסעים. הנתון אמנם רחוק מהצפי המקורי, אך בנת"ע מביעים שביעות רצון מהעלייה העקבית במספר הנוסעים מאז ה-7/10 שהביא לנפילה דרמטית בביקושים עקב המלחמה - מגמה המצביעה על חזרתם של הנוסעים לרכבת הקלה (כ-75,000 נוסעים לעומת 17,000 לאחר ה-7/10).

לפי סקר שימושים שערכה חברת דיירקט פלוס עבור המפעילה תבל בקרב מדגם מייצג של 2,000 משיבים, עולה כי לא פחות מ-93% הביעו שביעות רצון גבוהה מחוויית הנסיעה שלהם ו-95% ציינו את נכונותם להמליץ לחבריהם להשתמש ברכבת הקלה. בנוסף, עולה מהסקר כי הסיבות העיקריות לשימוש בקו האדום הן מהירות והימנעות מעומסי תנועה, נתונים המחזקים את מיצובה של הרכבת הקלה כפתרון תחבורה מהיר ויעיל. בתגובותיהם ציינו לטובה הנוסעים את רמת התחזוקה, הניקיון, ואת הנוחות.

המפעילה תבל מדווחת על עלייה עקבית במספר הנוסעים, המשקפת תמיכה ציבורית חזקה במערכת הרכבת הקלה. יש לציין שכמעט מחצית מהנוסעים עולים לתחנות הממוקמות בתל אביב, כאשר רובם משתמשים בתחנות התת קרקעיות לנסיעותיהם. מבין שלל התחנות לאורך הקו, אלנבי, יהודית ובן גוריון מתגלות כשלוש התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים שעולים ויורדים מדי יום בכל תחנה. השימוש באפליקציות ורב קו דומה עם יתרון קל לרב קו.

ניתוח נתוני הנוסעים מגלה זמני שיא ברורים בנסיעות, כאשר נפח הנסיעות הגבוה ביותר מתרחש בשעות העומס של הבוקר בין השעות 06:30-09:00 ושיא אחר הצהריים בין השעות 14:30-19:00. ממצאים אלה מדגישים את תפקידה המרכזי של מערכת הרכבת הקלה בהקלת הנסיעות היומיומיות והגברת הניידות העירונית בזמני הנסיעה העמוסים ביום.

בתגובה לביקוש הגובר, הטמיעו נת"ע ותבל שיפורי שירות אסטרטגיים שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים. בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו באופן משמעותי לכל 4 וחצי דקות בתחנות תת קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. בנוסף, במטרה לתת מענה לצרכי הנסיעה בלילה, שעות השירות הורחבו, ומקיימת כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00. שדרוגים אלה מדגישים את מחויבותה של נת"ע לשיפור מתמיד של מערכת הרכבת הקלה בהתאם להעדפות ולדרישות הנוסעים המתפתחות. בחברה מציינים כי בתקופה הקרובה, יתווספו רכבות נוספות בקו R2 והתדירות תוסיף לעלות, סינכרון הרמזורים משתפר כל העת במטרה לקצר את זמני הנסיעות, לצד פעולות נוספות.

נת"ע מתכוונת לצאת בקמפיין הסברה נרחב בנושא על מנת לעודד את השימוש בקו, קמפיין שנדחה בחודשים האחרונים עקב המלחמה וחוסר היציבות.

שרת התחבורה מירי רגב: "יותר מ 9 מיליון נוסעים מרוצים נסעו בקו האדום, מאז חנכנו את הדנקל , והיד עוד נטויה. מספרי הנוסעים בקו האדום עולים מאז ה-7/10 באופן עקבי, ומעידים על חוסנה של החברה הישראלית גם בעת מלחמה. הרכבת הקלה הינה רק ראשיתה של המהפכה התחבורתית אותה מוביל משרד התחבורה, בתחבורה הציבורית, רכבות כבדות רכבות קלות, שבילי אופניים ועוד, למען העתיד התחבורתי של תושבי מדינת ישראל במרכז ובפריפריה. יש לנו במה להתגאות".

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "הסקר משקף את המאמץ הניכר של נת"ע ותבל בחווית הנוסע בקו האדום, והציונים בקרב הנוסעים הם חד משמעיים. הפעלתו של הקו בשלמותו מיומו הראשון היוותה אתגר גדול, ועמדנו בו בצורה משביעת רצון. אנחנו ממשיכים לשפר ולטייב את השירות, בהארכת זמני השירות, קיצור זמן הנסיעה והעלאת התדירות, תוך כדי ייצוב כלל המערכות. זהו תהליך מתמשך ואני מודה לציבור הנוסעים על האמון. נת"ע ניתחה ומנתחת את התוצאות, מטמיעה לקחים בקווים הבאים ופועלת לשיפור חווית הנוסע ברכבת הקלה, שתהפוך בעתיד הלא רחוק לכלי הסעת ההמונים המוביל בגוש דן".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אלכס 24/02/2024 16:46
    הגב לתגובה זו
    ברכבת הקלה
  • 5.
    לודמילה 23/02/2024 10:18
    הגב לתגובה זו
    רוצים לנסוע ולבלות בשבת
  • סבטלנה 23/02/2024 17:08
    הגב לתגובה זו
    תחבורה חופשית
  • 4.
    קיצי 21/02/2024 16:53
    הגב לתגובה זו
    דחוף לתקן את הבעיה במערכת האיתות שגורמת לדנקל השבתה מדיי שבועיים.
  • 3.
    בדיוק כמו כביש 6 אמרו שיהיה ריק ככה גם הרכבת הקלה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 21/02/2024 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איש פשוט 21/02/2024 15:03
    הגב לתגובה זו
    ודאי שאחוז גבוה מהמשתמשים מרוצה. השאלה היא מדוע מספר המשתמשים הוא רק כשליש מהמספר שהיה צפוי ????
  • 1.
    מריה 21/02/2024 14:43
    הגב לתגובה זו
    גם בשבת קודש, לתת שירות לכולם
  • מריה תחזרי לרוסיה אם יש לך בעיה בישראל (ל"ת)
    משה ראשל"צ 21/02/2024 16:28
    הגב לתגובה זו
  • ניסן 23/02/2024 10:18
    אתה ממוצא חותי?
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.