גט
צילום: גט

גט בדרך לנאסד"ק לפי שווי של 1.2-1.4 מיליארד דולר

עורכת גיוס מקדים מגופים מוסדיים בסך 200 מיליון דולר כדי לעבות את ההון; הפעילות בישראל היא הרווחיות ביותר 
נושאים בכתבה תחבורה

חברת גט הישראלית שמספקת שירותי מוניות ומשלוחים עומדת להתמזג עם ספאק בוול סטריט לפי שווי של 1.2-1.4 מיליארד דולר. החברה תשלים עוד לפני המיזוג גיוס מגופים מוסדיים של עד 200 מיליון דולר כדי לעבות את ההון העצמי. זו לא הפעם הראשונה שהחברה מכוונת לנאסד"ק. כבר שנתיים-שלוש שמדברים על זה, אך נראה שהפעם בזכות הספאקים והיכולת לדלג על הנפקה במסלול הרגיל, הסיכויים גדולים.

הבעיה היא שהמשקיעים דרך הספאק סובלים מהפסדים כבדים והמיזוגים האלו הפכו לפחות אטרקטיביים בחצי השנה האחרונה. זו הסיבה שגט עורכת גיוס מקדים שיבטא מעבר לאמון בחברה גם הזרמת כספים במקרה שמשקיעי הספאק יחליטו לסגת מהעסקה. 

גט, הוקמה לפני 10 שנים על ידי דב וייסר ורועי מור, וגייסה עד היום 900 מיליון דולר. בין המשקיעים בה - המיליארדר לן בלווטניק וקונצרן הרכב פולקסווגן. גט לא הצליחה בשנים האחרונות להגדיל את שוויה למרות הגאות בשוק הטכנולוגיה ולמרות שערכן של חברות שפועלות בתחומים משיקים וקרובים לפעילותה זינק במאות אחוזים.

הפעילות של גט מתרכזת בישראל, בריטניה ורוסיה כשבישראל היא סוג של מונופול. החברה עברה על פי הידוע לרווחיות תפעולית בשנה שעברה, למרות הקורונה, כשעל פי ההערכות הפעילות החזקה היא הפעילות בשוק הישראלי. 

בתקופת הקורונה החברה ביצעה מספר שינויים לרבות הפחתה של התשלומים לנהגי המוניות וכן הפחתה של העמלה בגין נסיעות עסקיות. לאחרונה החזירה החברה את התשלום המלא וגם הפכה את הנסיעות העסקיות לאטרקטיביות יותר לנהגי המוניות.

על פי ההערכות בארץ יש מעל 20 אלף מוניות כאשר מעל חצי מהם מחוברים לשירות של גט.  חברת יאנגו הרוסית ניסתה להיכנס לפעילות בשוק המקומי ולהתחרות בגט, אך גט מרושתת עמוק אצל הציבור ואצל נהגי המוניות והיא נחלה כישלון. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דנה מאור 10/10/2021 20:22
    הגב לתגובה זו
    כנוסעת די קבועה של גט לדעתי זו חברה ששינתה את פני התחבורה בישראל, כמה קל להזמין מונית בלחיצת כפתור, לחשוב שפעם היינו מרימים יד ומקווים שמישהו שיעצור לנו.
  • 4.
    מתן34 10/10/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
    שאפו לגט שמביאה לנו כבוד ועומדת בנס"דק לצד חברות גדולות כמו וייז ומובילאיי.
  • 3.
    ממש בדיחה 10/10/2021 15:43
    הגב לתגובה זו
    ומנפיקים 1.2 מיליארד דולר מסקנה. חברה כושלת- והפסדים אצלה זה כבר הרגל אזזזזזזז. שלא יעבדו עליכם
  • 2.
    יאיר 10/10/2021 15:42
    הגב לתגובה זו
    תקשיבו טוב אם לא גט לא ידע איך הייתי גומר את החודש החברה היחידה שעשתה כאן קצת סדר בענף וחיסלה סופית את המונופול או שעדיף לקרוא לזה קרטל של התחנות אנשים שוכחים מה היה כאן לפני
  • 1.
    חיים 10/10/2021 08:36
    הגב לתגובה זו
    עושקים את נהגי המוניות
  • מונופול דורסני (ל"ת)
    עוזי 10/10/2021 09:46
    הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.