גט בדרך לנאסד"ק לפי שווי של 1.2-1.4 מיליארד דולר
חברת גט הישראלית שמספקת שירותי מוניות ומשלוחים עומדת להתמזג עם ספאק בוול סטריט לפי שווי של 1.2-1.4 מיליארד דולר. החברה תשלים עוד לפני המיזוג גיוס מגופים מוסדיים של עד 200 מיליון דולר כדי לעבות את ההון העצמי. זו לא הפעם הראשונה שהחברה מכוונת לנאסד"ק. כבר שנתיים-שלוש שמדברים על זה, אך נראה שהפעם בזכות הספאקים והיכולת לדלג על הנפקה במסלול הרגיל, הסיכויים גדולים.
הבעיה היא שהמשקיעים דרך הספאק סובלים מהפסדים כבדים והמיזוגים האלו הפכו לפחות אטרקטיביים בחצי השנה האחרונה. זו הסיבה שגט עורכת גיוס מקדים שיבטא מעבר לאמון בחברה גם הזרמת כספים במקרה שמשקיעי הספאק יחליטו לסגת מהעסקה.
גט, הוקמה לפני 10 שנים על ידי דב וייסר ורועי מור, וגייסה עד היום 900 מיליון דולר. בין המשקיעים בה - המיליארדר לן בלווטניק וקונצרן הרכב פולקסווגן. גט לא הצליחה בשנים האחרונות להגדיל את שוויה למרות הגאות בשוק הטכנולוגיה ולמרות שערכן של חברות שפועלות בתחומים משיקים וקרובים לפעילותה זינק במאות אחוזים.
הפעילות של גט מתרכזת בישראל, בריטניה ורוסיה כשבישראל היא סוג של מונופול. החברה עברה על פי הידוע לרווחיות תפעולית בשנה שעברה, למרות הקורונה, כשעל פי ההערכות הפעילות החזקה היא הפעילות בשוק הישראלי.
- איך נגיע לעבודה ב-2040? שיחה עם מומחים מהאקדמיה
- במיליארד דולר: ג'ובי תספק מוניות מעופפות לסעודיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתקופת הקורונה החברה ביצעה מספר שינויים לרבות הפחתה של התשלומים לנהגי המוניות וכן הפחתה של העמלה בגין נסיעות עסקיות. לאחרונה החזירה החברה את התשלום המלא וגם הפכה את הנסיעות העסקיות לאטרקטיביות יותר לנהגי המוניות.
על פי ההערכות בארץ יש מעל 20 אלף מוניות כאשר מעל חצי מהם מחוברים לשירות של גט. חברת יאנגו הרוסית ניסתה להיכנס לפעילות בשוק המקומי ולהתחרות בגט, אך גט מרושתת עמוק אצל הציבור ואצל נהגי המוניות והיא נחלה כישלון.
- 5.דנה מאור 10/10/2021 20:22הגב לתגובה זוכנוסעת די קבועה של גט לדעתי זו חברה ששינתה את פני התחבורה בישראל, כמה קל להזמין מונית בלחיצת כפתור, לחשוב שפעם היינו מרימים יד ומקווים שמישהו שיעצור לנו.
- 4.מתן34 10/10/2021 19:52הגב לתגובה זושאפו לגט שמביאה לנו כבוד ועומדת בנס"דק לצד חברות גדולות כמו וייז ומובילאיי.
- 3.ממש בדיחה 10/10/2021 15:43הגב לתגובה זוומנפיקים 1.2 מיליארד דולר מסקנה. חברה כושלת- והפסדים אצלה זה כבר הרגל אזזזזזזז. שלא יעבדו עליכם
- 2.יאיר 10/10/2021 15:42הגב לתגובה זותקשיבו טוב אם לא גט לא ידע איך הייתי גומר את החודש החברה היחידה שעשתה כאן קצת סדר בענף וחיסלה סופית את המונופול או שעדיף לקרוא לזה קרטל של התחנות אנשים שוכחים מה היה כאן לפני
- 1.חיים 10/10/2021 08:36הגב לתגובה זועושקים את נהגי המוניות
- מונופול דורסני (ל"ת)עוזי 10/10/2021 09:46הגב לתגובה זו
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפהבלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי
החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה
אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.
במסגרת המבצע,
עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן
תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.
החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026.
אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.
- אייר חיפה מתחדשת במטוס נוסף, לקראת הכפלת הצי
- שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אוטובוסים (אמיר זלצברג)נהגי התחבורה הציבורית נגד הפחתת הקנס על אי־תיקוף: "מהלך שיפגע בשכר ובשירות"
הצעת חוק להוזלת הקנס לנוסעים שלא מתקפים בנסיעות עירוניות מעוררת התנגדות חריפה בקרב הנהגים והמפעילות, שמזהירים מפני השלכות כלכליות על שכרם ועל איכות השירות
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה ביוזמה חדשה להפחית את הקנס על אי־תיקוף כרטיס מ-100 שקל כיום ל-50 שקל בלבד בנסיעות עירוניות. השינוי נראה שולי לציבור הנוסעים, אך מעורר סערה גדולה בקרב נהגי האוטובוסים ומפעילות התחבורה הציבורית.
ההצעה הוגשה על ידי חברי הכנסת אברהם בצלאל (ש"ס), משה סולומון (הציונות הדתית) ומשה רוט (יהדות התורה), והיא מתמקדת בעיקר בנוסעים שמחזיקים כרטיס חופשי־חודשי או חופשי־יומי תקפים – אך שוכחים (או מתעצלים) לתקף אותם בכל עלייה לאוטובוס.
עלות של מאות מיליוני שקלים בשנה - ואובדן נתוני אמת
במשרד התחבורה מעריכים שכ-15–20% מהנוסעים כלל אינם מתקפים את הכרטיס שלהם. התופעה הזו גורמת כבר היום לאובדן הכנסות שנתי מוערך של 400–500 מיליון שקל למפעילות.
אבל ההשלכות חורגות הרבה מעבר להפסד הכספי הישיר:
אי־תיקוף פוגע קשות בנתונים המדויקים שמשמשים את משרד התחבורה ואת המפעילות לתכנון קווים, תמרוץ מסלולים והקצאת תקציבים.
- תלמידים בתחב"צ - 'חופשי חודשי' לא תמיד הכי זול
- ה-BRT יוצא לדרך: יחבר בין ראשל"צ, רמלה ולוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת התגמול של המפעילות מבוססת (בין היתר) על מספר הנוסעים המתוקפים בכל קו - ככל שקו נראה עמוס יותר בנתונים, המפעילה מקבלת תשלום גבוה יותר מהמדינה.
