ההשקה הסטטית של אאודי A8

אודי הזמינו אותנו ל"פסגת אודי" הראשונה בהיסטוריה בה, לצד הצהרות מעניינות, ניתן היה לפגוש מקרוב במכונית הדגל החדשה של החברה
אלי שאולי, אוטו |

אודי A8 החדשה, דור רביעי למכונית הדגל של אודי, היוותה את הסיבה ל"מפגש הפסגה של אודי" שנערך השבוע בברצלונה. מדובר במפגש שאמור להפוך למסורת ולהוות במה להצגת חידושי החברה. וכך כבש מותג היוקרה הגרמני את מתחם התערוכות של בירת קטלוניה, ובנה בו עיירת אודי שהציגה, סביב פארק מלאכותי (באולם ממוזג כמובן), שפע מפעילויות המותג. גולת הכותרת הייתה הפעם A8 החדשה, שבמקביל להצגת חידושים טכנולוגיים היוותה תירוץ מצוין לדבר על העתיד הדיגיטאלי, המחובר והאוטונומי.

"אודי מסמלת איכות פרמיום, טכנולוגיה חדשנית ועיצוב מרגש" אומר דיטמר ווגנריטר, חבר הנהלה בכיר לנושאי שיווק. "בעתיד יתווסף לזה  E-טרון, מיי אודי (My Audi) ואודי Ai. אנחנו הופכים מיצרן יוקרה לחברה דיגיטאלית יוקרתית. נמשיך למכור מכוניות מדהימות, אבל נציע ללקוחות פתרונות כדי לתת להם את השעה ה-25 ביום. "מיי אודי" תציע שירותים דיגיטאליים ואפילו תפקודים שירכשו בעת הצורך. עם Ai (שמסמנת אוטונומיות אינטליגנטית) נוכל להגדיר את המוביליות העתידית. אלה הערכים החדשים שלנו וה-A8 היא השגרירה".

"אנשים אוהבים מותגים, ורוכשים מותגים כי הם יודעים מה הם יקבלו". ממשיך רופרט סטדלר, יושב ראש אודי שעולה לנאום אחריו. "אנשים מוכנים לשלם יותר על מותגי יוקרה כי הם נותנים ערך מוסף. ו-A8 היא דומא טובה. יש בה את חתימת המותג שלנו. היא מדגימה שהמותג זה הבטחה. אנחנו מבטיחים קדמה ולוקחים זאת ברצינות. בלטינית המילה אודי אומרת להקשיב ואנחנו מקשיבים ללקוחות. אנחנו גם מקשיבים למילים שעוד לא נאמרו ומבטיחים להקל על חיי הלקוחות".

מכירה את הדרך

המכונית החדשה שופעת טכנולוגיות מתקדמות בכל תחום, אך באודי גאים בייחוד בכך שהיא ראשונה שתאפשר בהשקתה נהיגה אוטונומית ברמה 3 בדירוג האוטונומי. האם אכן זו רמה 3? כן, אבל באופן חלקי. "מדובר כרגע", מסביר מירקו רויטר, האחראי על התחום "רק בנסיעה בפקקים על כביש מהיר. כלומר בכביש רב-נתיבי עם הפרדה ברורה מהנתיבים הנגדיים, ובמהירות של עד 60 קמ"ש". "בכל מקרה כאשר המכונית מזהה שהפקק נגמר היא תאותת לנהג לקחת פיקוד ואם לא יעשה זאת היא תעצור".

"אנחנו נהיה היחידים שמאפשרים לנהג לעזוב את ההגה ולהתעסק בענייניו". זה כמובן מעלה את השאלה מי אחראי. חלק מאנשי אודי אומרים אנחנו, אחרים פחות ברורים ומספרים על קופסה שחורה שתהיה כנראה מחויבת. הם גם מודים ששאלות חוקיות סביב הפעלת המערכת והתקינה לגביה עדיין לא נפתרו באף מקום, למרות שגרמניה נמצאת במצב טוב ועשויה להתיר זאת במהלך 2018. "לדעתי יתכן ודרישת הלקוחות תשפיע על הממשלות".

לא רק

אבל גם אם באודי היו נלהבים לעסוק בעולם בו ניתן ליהנות מעוד שעה עם אייפון במקום עם ההגה, היו להם עוד סיבות לדבר על ה-A8. למשל העיצוב. מרק ליכטה, שלפני שלוש וחצי שנים מונה לאחראי העיצוב באודי, מצביע על A8 כראשונה עליה היה אחראי מדף לבן, והוא נרגש. זו כנראה המכונית המוחצנת בהיסטוריית הדגם, גם אם לפחות בתצוגה סטאטית היא עדיין נראית מעט צנועה. "השבכה הרחבה עוזרת ליצור רושם של מכונית דינאמית יותר". הוא אומר ומספר על השראה מיאכטות לאחוריים. אני מזהה שם דמיון בפרטים למרצדס (מהצד) ולב.מ.וו (תאורה). אבל עמאר וואיה, המעצב הצעיר של אודי, מספר שדווקא ל-80 של שנות התשעים הייתה השפעה ביצירת קו התאורה המחובר.

 

לפי מעצבי אודי, המהלך החשוב הוא הורדת קו המותן בדופן אל בין מפתחי הגלגלים ולא מעליהם כמו שהיה נהוג בעבר. "זה מוריד את מרכז הכובד במראה ומאפשר לנו להרחיב את מפתחי הגלגלים כדי שהמכונית תיראה יותר "קוואטרו". זה יגיע לכל הדגמים אבל בכל אחד ניישם זאת אחרת".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

העיצוב השתנה עוד יותר מבפנים. כעת, בתחתית הקונסולה המרכזית, נמצא מסך תחתון שישמש לרוב את בקרת האקלים - אך יכול להפוך למקלדת עבור המסך העליון. הדגש כאן הוא שימוש נרחב מבעבר בלחצני מגע. "מילת המפתח כאן היא מינימליזם" אומר סטפן וולמר, האחראי על תא הנוסעים. "מצד שני למדנו שאנשים אוהבים את השואו והטקסיות ואנחנו מנסים להביא זאת לכאן. שהמכונית תיראה שהיא מתעוררת לחיים. הרטט בצגים הוא אחת הדרכים להביא לתפעול הדיגיטאלי תחושת איכות ועבודת אמן". תא הנוסעים, כמצופה ממכונית דגל, ממשיך לעלות מדרגה בשימוש בחומרים איכותיים. הוא מרווח, נעים ומייצר תחושת עושר.

נסיכת האלומיניום משתמשת באחוז קטן מבעבר של אלומיניום (58%) ויותר של פלדה רגילה או מחוזקת (40.5%). "זה בא בגלל הצורך להקשיח את המרכב כדי להתמודד טוב יותר עם דרישות הבטיחות, והרצון להגן טוב יותר על תא הנוסעים. המכונית מוכנה יותר לחשמל, אז יהיה בה יותר משקל ולטובת ההגנה צריך להיות יותר קשיח" מסביר אלכסנדר קובל, מהאחראים לתכנון המרכב. "הגדלת הקשיחות ב-25% עוזרת גם לדינאמיות וגם לעידון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרןטויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרן

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח

יואב פולס |

כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.

גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.

המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.

גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.


טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. סביבת נהג. צילום טויוטה