ההשקה הסטטית של אאודי A8

אודי הזמינו אותנו ל"פסגת אודי" הראשונה בהיסטוריה בה, לצד הצהרות מעניינות, ניתן היה לפגוש מקרוב במכונית הדגל החדשה של החברה
אלי שאולי, אוטו |

אודי A8 החדשה, דור רביעי למכונית הדגל של אודי, היוותה את הסיבה ל"מפגש הפסגה של אודי" שנערך השבוע בברצלונה. מדובר במפגש שאמור להפוך למסורת ולהוות במה להצגת חידושי החברה. וכך כבש מותג היוקרה הגרמני את מתחם התערוכות של בירת קטלוניה, ובנה בו עיירת אודי שהציגה, סביב פארק מלאכותי (באולם ממוזג כמובן), שפע מפעילויות המותג. גולת הכותרת הייתה הפעם A8 החדשה, שבמקביל להצגת חידושים טכנולוגיים היוותה תירוץ מצוין לדבר על העתיד הדיגיטאלי, המחובר והאוטונומי.

"אודי מסמלת איכות פרמיום, טכנולוגיה חדשנית ועיצוב מרגש" אומר דיטמר ווגנריטר, חבר הנהלה בכיר לנושאי שיווק. "בעתיד יתווסף לזה  E-טרון, מיי אודי (My Audi) ואודי Ai. אנחנו הופכים מיצרן יוקרה לחברה דיגיטאלית יוקרתית. נמשיך למכור מכוניות מדהימות, אבל נציע ללקוחות פתרונות כדי לתת להם את השעה ה-25 ביום. "מיי אודי" תציע שירותים דיגיטאליים ואפילו תפקודים שירכשו בעת הצורך. עם Ai (שמסמנת אוטונומיות אינטליגנטית) נוכל להגדיר את המוביליות העתידית. אלה הערכים החדשים שלנו וה-A8 היא השגרירה".

"אנשים אוהבים מותגים, ורוכשים מותגים כי הם יודעים מה הם יקבלו". ממשיך רופרט סטדלר, יושב ראש אודי שעולה לנאום אחריו. "אנשים מוכנים לשלם יותר על מותגי יוקרה כי הם נותנים ערך מוסף. ו-A8 היא דומא טובה. יש בה את חתימת המותג שלנו. היא מדגימה שהמותג זה הבטחה. אנחנו מבטיחים קדמה ולוקחים זאת ברצינות. בלטינית המילה אודי אומרת להקשיב ואנחנו מקשיבים ללקוחות. אנחנו גם מקשיבים למילים שעוד לא נאמרו ומבטיחים להקל על חיי הלקוחות".

מכירה את הדרך

המכונית החדשה שופעת טכנולוגיות מתקדמות בכל תחום, אך באודי גאים בייחוד בכך שהיא ראשונה שתאפשר בהשקתה נהיגה אוטונומית ברמה 3 בדירוג האוטונומי. האם אכן זו רמה 3? כן, אבל באופן חלקי. "מדובר כרגע", מסביר מירקו רויטר, האחראי על התחום "רק בנסיעה בפקקים על כביש מהיר. כלומר בכביש רב-נתיבי עם הפרדה ברורה מהנתיבים הנגדיים, ובמהירות של עד 60 קמ"ש". "בכל מקרה כאשר המכונית מזהה שהפקק נגמר היא תאותת לנהג לקחת פיקוד ואם לא יעשה זאת היא תעצור".

"אנחנו נהיה היחידים שמאפשרים לנהג לעזוב את ההגה ולהתעסק בענייניו". זה כמובן מעלה את השאלה מי אחראי. חלק מאנשי אודי אומרים אנחנו, אחרים פחות ברורים ומספרים על קופסה שחורה שתהיה כנראה מחויבת. הם גם מודים ששאלות חוקיות סביב הפעלת המערכת והתקינה לגביה עדיין לא נפתרו באף מקום, למרות שגרמניה נמצאת במצב טוב ועשויה להתיר זאת במהלך 2018. "לדעתי יתכן ודרישת הלקוחות תשפיע על הממשלות".

לא רק

אבל גם אם באודי היו נלהבים לעסוק בעולם בו ניתן ליהנות מעוד שעה עם אייפון במקום עם ההגה, היו להם עוד סיבות לדבר על ה-A8. למשל העיצוב. מרק ליכטה, שלפני שלוש וחצי שנים מונה לאחראי העיצוב באודי, מצביע על A8 כראשונה עליה היה אחראי מדף לבן, והוא נרגש. זו כנראה המכונית המוחצנת בהיסטוריית הדגם, גם אם לפחות בתצוגה סטאטית היא עדיין נראית מעט צנועה. "השבכה הרחבה עוזרת ליצור רושם של מכונית דינאמית יותר". הוא אומר ומספר על השראה מיאכטות לאחוריים. אני מזהה שם דמיון בפרטים למרצדס (מהצד) ולב.מ.וו (תאורה). אבל עמאר וואיה, המעצב הצעיר של אודי, מספר שדווקא ל-80 של שנות התשעים הייתה השפעה ביצירת קו התאורה המחובר.

 

לפי מעצבי אודי, המהלך החשוב הוא הורדת קו המותן בדופן אל בין מפתחי הגלגלים ולא מעליהם כמו שהיה נהוג בעבר. "זה מוריד את מרכז הכובד במראה ומאפשר לנו להרחיב את מפתחי הגלגלים כדי שהמכונית תיראה יותר "קוואטרו". זה יגיע לכל הדגמים אבל בכל אחד ניישם זאת אחרת".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

העיצוב השתנה עוד יותר מבפנים. כעת, בתחתית הקונסולה המרכזית, נמצא מסך תחתון שישמש לרוב את בקרת האקלים - אך יכול להפוך למקלדת עבור המסך העליון. הדגש כאן הוא שימוש נרחב מבעבר בלחצני מגע. "מילת המפתח כאן היא מינימליזם" אומר סטפן וולמר, האחראי על תא הנוסעים. "מצד שני למדנו שאנשים אוהבים את השואו והטקסיות ואנחנו מנסים להביא זאת לכאן. שהמכונית תיראה שהיא מתעוררת לחיים. הרטט בצגים הוא אחת הדרכים להביא לתפעול הדיגיטאלי תחושת איכות ועבודת אמן". תא הנוסעים, כמצופה ממכונית דגל, ממשיך לעלות מדרגה בשימוש בחומרים איכותיים. הוא מרווח, נעים ומייצר תחושת עושר.

נסיכת האלומיניום משתמשת באחוז קטן מבעבר של אלומיניום (58%) ויותר של פלדה רגילה או מחוזקת (40.5%). "זה בא בגלל הצורך להקשיח את המרכב כדי להתמודד טוב יותר עם דרישות הבטיחות, והרצון להגן טוב יותר על תא הנוסעים. המכונית מוכנה יותר לחשמל, אז יהיה בה יותר משקל ולטובת ההגנה צריך להיות יותר קשיח" מסביר אלכסנדר קובל, מהאחראים לתכנון המרכב. "הגדלת הקשיחות ב-25% עוזרת גם לדינאמיות וגם לעידון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)אינוויז - חיישנים למשאיות דיימלר (אינוויז)

אינוויז תספק חיישנים למשאיות דיימלר

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות אוטונומיות ברמה 4



אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אינוויז לידאר

חברת "אינוויז" (Innoviz Technologies 0%  ), ספקית של פלטפורמות חיישני LiDAR מתקדמים ותוכנות משלימות, הודיעה שאיימלר טראק, אחת מיצרניות כלי הרכב המסחריים המובילות בעולם, וטורק רובוטיקס, חברת בת של דיימלר טראק, בחרו באינוויז כשותף LiDAR לייצור סדרתי של משאיות סמי-טריילר אוטונומיות ברמה 4.

אינוויז תספק את חיישני InnovizTwo -  לטווחים קצרים עד בינוניים שלה לדיימלר טראק וטורק רובוטיקס עבור תוכנית הרכב המסחרי האוטונומי שלה. כחלק ממאמץ פיתוח משותף, החברות ישתפו פעולה כדי לקדם את החיישנים עבור יישומים שונים של המשאיות המסחריות.

דיימלר טראק וטורק רובוטיקס מתכננות לשלב את טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז במשאית המטען האוטונומית Freightliner Cascadia בשילוב עם הנהג הווירטואלי של טורק כאחת ממספר טכנולוגיות חיישנים מרכזיות המאפשרות אוטונומיה ברמה 4. השותפות ממקמת את טכנולוגיית אינוויז כמרכיב קריטי באסטרטגיה של דאיימלר טראק להבאת משאיות אוטונומיות לשוק. עם פריסת המשאיות החדשות בכבישים המהירים ובצירים המרחביים, הטכנולוגיה תסייע למפעילי צי רכב לשפר את היעילות התפעולית ולהגביר את בטיחות הדרכים.

"שותפות זו עם דיימלר טראק וטורק רובוטיקס משקפת את האמון שיש לדאיימלר בטכנולוגיה שלנו והמוכנות שלנו לשוק האוטונומי," אומר עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז. "תעשיית המשאיות דורשת חיישני LiDAR שיכולים לפעול בצורה אמינה בתנאים קשים וכבדים, ולספק את הדיוק והטווח הנדרש לפעולה אוטונומית בטוחה. חיישני InnovizTwo שלנו הוכיחו עמידה בדרישות קשיחות אלו, ואנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה המהפכנית הזו לשוק."

"בחירת שותף LiDAR הנכון היא יסודית לאסטרטגיית המשאיות האוטונומיות שלנו," אמר ראקש אניג׳ה, העומד בראש הפיתוח התאגידי בדאיימלר טראק. "המוניטין המוכח של אינוויז בחיישני LiDAR העומדים בסטנדרטים של תעשיית הרכב הופך אותם לשותף אידיאלי בדרך שלנו לייצור סדרתי. ההחלטה הזו מקרבת אותנו לפיתוח משאיות אוטונומיות שיעצבו מחדש את תעשיית הלוגיסטיקה."