ההשקה הסטטית של אאודי A8

אודי הזמינו אותנו ל"פסגת אודי" הראשונה בהיסטוריה בה, לצד הצהרות מעניינות, ניתן היה לפגוש מקרוב במכונית הדגל החדשה של החברה
אלי שאולי, אוטו |

אודי A8 החדשה, דור רביעי למכונית הדגל של אודי, היוותה את הסיבה ל"מפגש הפסגה של אודי" שנערך השבוע בברצלונה. מדובר במפגש שאמור להפוך למסורת ולהוות במה להצגת חידושי החברה. וכך כבש מותג היוקרה הגרמני את מתחם התערוכות של בירת קטלוניה, ובנה בו עיירת אודי שהציגה, סביב פארק מלאכותי (באולם ממוזג כמובן), שפע מפעילויות המותג. גולת הכותרת הייתה הפעם A8 החדשה, שבמקביל להצגת חידושים טכנולוגיים היוותה תירוץ מצוין לדבר על העתיד הדיגיטאלי, המחובר והאוטונומי.

"אודי מסמלת איכות פרמיום, טכנולוגיה חדשנית ועיצוב מרגש" אומר דיטמר ווגנריטר, חבר הנהלה בכיר לנושאי שיווק. "בעתיד יתווסף לזה  E-טרון, מיי אודי (My Audi) ואודי Ai. אנחנו הופכים מיצרן יוקרה לחברה דיגיטאלית יוקרתית. נמשיך למכור מכוניות מדהימות, אבל נציע ללקוחות פתרונות כדי לתת להם את השעה ה-25 ביום. "מיי אודי" תציע שירותים דיגיטאליים ואפילו תפקודים שירכשו בעת הצורך. עם Ai (שמסמנת אוטונומיות אינטליגנטית) נוכל להגדיר את המוביליות העתידית. אלה הערכים החדשים שלנו וה-A8 היא השגרירה".

"אנשים אוהבים מותגים, ורוכשים מותגים כי הם יודעים מה הם יקבלו". ממשיך רופרט סטדלר, יושב ראש אודי שעולה לנאום אחריו. "אנשים מוכנים לשלם יותר על מותגי יוקרה כי הם נותנים ערך מוסף. ו-A8 היא דומא טובה. יש בה את חתימת המותג שלנו. היא מדגימה שהמותג זה הבטחה. אנחנו מבטיחים קדמה ולוקחים זאת ברצינות. בלטינית המילה אודי אומרת להקשיב ואנחנו מקשיבים ללקוחות. אנחנו גם מקשיבים למילים שעוד לא נאמרו ומבטיחים להקל על חיי הלקוחות".

מכירה את הדרך

המכונית החדשה שופעת טכנולוגיות מתקדמות בכל תחום, אך באודי גאים בייחוד בכך שהיא ראשונה שתאפשר בהשקתה נהיגה אוטונומית ברמה 3 בדירוג האוטונומי. האם אכן זו רמה 3? כן, אבל באופן חלקי. "מדובר כרגע", מסביר מירקו רויטר, האחראי על התחום "רק בנסיעה בפקקים על כביש מהיר. כלומר בכביש רב-נתיבי עם הפרדה ברורה מהנתיבים הנגדיים, ובמהירות של עד 60 קמ"ש". "בכל מקרה כאשר המכונית מזהה שהפקק נגמר היא תאותת לנהג לקחת פיקוד ואם לא יעשה זאת היא תעצור".

"אנחנו נהיה היחידים שמאפשרים לנהג לעזוב את ההגה ולהתעסק בענייניו". זה כמובן מעלה את השאלה מי אחראי. חלק מאנשי אודי אומרים אנחנו, אחרים פחות ברורים ומספרים על קופסה שחורה שתהיה כנראה מחויבת. הם גם מודים ששאלות חוקיות סביב הפעלת המערכת והתקינה לגביה עדיין לא נפתרו באף מקום, למרות שגרמניה נמצאת במצב טוב ועשויה להתיר זאת במהלך 2018. "לדעתי יתכן ודרישת הלקוחות תשפיע על הממשלות".

לא רק

אבל גם אם באודי היו נלהבים לעסוק בעולם בו ניתן ליהנות מעוד שעה עם אייפון במקום עם ההגה, היו להם עוד סיבות לדבר על ה-A8. למשל העיצוב. מרק ליכטה, שלפני שלוש וחצי שנים מונה לאחראי העיצוב באודי, מצביע על A8 כראשונה עליה היה אחראי מדף לבן, והוא נרגש. זו כנראה המכונית המוחצנת בהיסטוריית הדגם, גם אם לפחות בתצוגה סטאטית היא עדיין נראית מעט צנועה. "השבכה הרחבה עוזרת ליצור רושם של מכונית דינאמית יותר". הוא אומר ומספר על השראה מיאכטות לאחוריים. אני מזהה שם דמיון בפרטים למרצדס (מהצד) ולב.מ.וו (תאורה). אבל עמאר וואיה, המעצב הצעיר של אודי, מספר שדווקא ל-80 של שנות התשעים הייתה השפעה ביצירת קו התאורה המחובר.

 

לפי מעצבי אודי, המהלך החשוב הוא הורדת קו המותן בדופן אל בין מפתחי הגלגלים ולא מעליהם כמו שהיה נהוג בעבר. "זה מוריד את מרכז הכובד במראה ומאפשר לנו להרחיב את מפתחי הגלגלים כדי שהמכונית תיראה יותר "קוואטרו". זה יגיע לכל הדגמים אבל בכל אחד ניישם זאת אחרת".

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

העיצוב השתנה עוד יותר מבפנים. כעת, בתחתית הקונסולה המרכזית, נמצא מסך תחתון שישמש לרוב את בקרת האקלים - אך יכול להפוך למקלדת עבור המסך העליון. הדגש כאן הוא שימוש נרחב מבעבר בלחצני מגע. "מילת המפתח כאן היא מינימליזם" אומר סטפן וולמר, האחראי על תא הנוסעים. "מצד שני למדנו שאנשים אוהבים את השואו והטקסיות ואנחנו מנסים להביא זאת לכאן. שהמכונית תיראה שהיא מתעוררת לחיים. הרטט בצגים הוא אחת הדרכים להביא לתפעול הדיגיטאלי תחושת איכות ועבודת אמן". תא הנוסעים, כמצופה ממכונית דגל, ממשיך לעלות מדרגה בשימוש בחומרים איכותיים. הוא מרווח, נעים ומייצר תחושת עושר.

נסיכת האלומיניום משתמשת באחוז קטן מבעבר של אלומיניום (58%) ויותר של פלדה רגילה או מחוזקת (40.5%). "זה בא בגלל הצורך להקשיח את המרכב כדי להתמודד טוב יותר עם דרישות הבטיחות, והרצון להגן טוב יותר על תא הנוסעים. המכונית מוכנה יותר לחשמל, אז יהיה בה יותר משקל ולטובת ההגנה צריך להיות יותר קשיח" מסביר אלכסנדר קובל, מהאחראים לתכנון המרכב. "הגדלת הקשיחות ב-25% עוזרת גם לדינאמיות וגם לעידון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

מאזדה 3 (רשתות)מאזדה 3 (רשתות)

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים

הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים

הדס ברטל |
נושאים בכתבה רכב מאזדה 3

שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9. 

מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים. 

זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך. 

בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה: 

#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)

בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.