איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים
איתוראן זוכה בחוזה ל - 10 שנים לאספקת מערכות ניטור התנהגות נהגים צבאיים, ומוכיחה כי תאונות דרכים אינן גזירת גורל.
חודש ינואר ממשיך לדמם בכבישים כפי שכתבנו כאן לא פעם, ומתחילת השנה אנחנו כבר סופרים 43 הרוגים בכבישים. בניגוד למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים האמון על הבטיחות שלנו בכבישים, יש מי שעושה ופועל להפחתת תאונות דרכים, וכמו בהרבה דברים צה"ל מוביל גם בתחום זה.
לאחרונה זכתה חברת איתוראן בחוזה לתקופה נוספת של 10 שנים ובהיקף של מעל 50 מיליון שח, להתקנת מערכות מתקדמות לניטור נהיגה בזמן אמת. המערכת הנקראת 'עוזר נהג אלקטרוני' ובקיצור ענ"א, מנטרת את פעילות הנהגים בכלי הרכב הצבאיים בזמן אמת ומזהה דפוסי נהיגה שהוגדרו מראש כמסוכנים, כדוגמת מהירות מופרזת לכלי הרכב, בלימות חריגות, פניות אגרסיביות ועוד. בעת איתור נהיגה שהוגדרה כמסוכנת נשלח מסרון למפקד הישיר של הנהג.
המערכת הותקנה לראשונה כבר ב 2011 והצליחה להפחית התהפכות כלי רכב צבאיים מ – 112 אירועים בשנה ב 2011 ל 14 התהפכויות ב 2023, ירידה של מעל ל - 85%.
עתה זכתה איתוראן בחוזה לעשר שנים נוספות למערכות הבטיחות, וניתן רק לדמיין מה היתה עושה מערכת דומה לשימוש בכלי רכב הן עבור הורים שמבקשים לנטר את אופי הנהיגה של הנהגים הצעירים במשפחה, והן בציי רכב כאשר נהיגה חריגה היתה מקפיצה התראה לקצין הבטיחות של החברה או למנהל התפעול בה, ומחזיק הרכב היה נדרש להסברים.
- החמרה בענישה כלפי רוכבים על קורקינט מתחת לגיל 16
- שיא בקטל בדרכים עם 439 הרוגים ב 2024 ועוד 26 מתחילת ינואר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניר שרצקי, מנכל איתורן ציין כי "מדובר במגה פרויקט בכל הקשור להיקפים לאופרציה הלוגיסטית ולקסטומיזציה הייחודית לצרכים של הצבא" עוד הוסיף שרצקי כי "חב' איתוראן עמדה באתגר גם בזכות שיתוף הפעולה של הצבא להצלחת הפרויקט".
עוד ניתן לציין כי עצם התקנת המערכת בכלי הרכב והמודעות של הנהגים לקיומה תורמים גם לירידה בצריכת הדלק, וכן חסכון משמעותי בבלאי מכאני ונזקים לכלי הרכב השונים.
- 1.רפי 06/02/2025 08:08הגב לתגובה זובגלל שהצבא שופט חיילים בסדיר ובקבע בחומרה על עבירות תנועה יש מספר קטן של תאונות יחסית.על כל שלילה חובה נ.מונעת!חיילים נשלחים לכלא על עבירות תנועה.חבל על הכסף שהצבא שופך
- מעדיף את הטיפש בן ה19 שלי שחושב שהוא נהג פורמולה בכלא וזה נגמר בנזיפה מאשר שורד תאונה (ל"ת)אנונימי 10/02/2025 08:56הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
