האמר צהלי. קרדיט דובר צהלהאמר צהלי. קרדיט דובר צהל

איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים

איתוראן זוכה בחוזה ל - 10 שנים לאספקת מערכות ניטור התנהגות נהגים צבאיים, ומוכיחה כי תאונות דרכים אינן גזירת גורל. 

יואב פולס | (2)

חודש ינואר ממשיך לדמם בכבישים כפי שכתבנו כאן לא פעם, ומתחילת השנה אנחנו כבר סופרים 43 הרוגים בכבישים. בניגוד למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים האמון על הבטיחות שלנו בכבישים, יש מי שעושה ופועל להפחתת תאונות דרכים, וכמו בהרבה דברים צה"ל מוביל גם בתחום זה.

לאחרונה זכתה חברת איתוראן בחוזה לתקופה נוספת של 10 שנים ובהיקף של מעל 50 מיליון שח, להתקנת מערכות מתקדמות לניטור נהיגה בזמן אמת. המערכת הנקראת 'עוזר נהג אלקטרוני' ובקיצור ענ"א, מנטרת את פעילות הנהגים בכלי הרכב הצבאיים בזמן אמת ומזהה דפוסי נהיגה שהוגדרו מראש כמסוכנים, כדוגמת מהירות מופרזת לכלי הרכב, בלימות חריגות, פניות אגרסיביות ועוד. בעת איתור נהיגה שהוגדרה כמסוכנת נשלח מסרון למפקד הישיר של הנהג.

המערכת הותקנה לראשונה כבר ב 2011 והצליחה להפחית התהפכות כלי רכב צבאיים מ – 112 אירועים בשנה ב 2011 ל 14 התהפכויות ב 2023, ירידה של מעל ל - 85%.

עתה זכתה איתוראן בחוזה לעשר שנים נוספות למערכות הבטיחות, וניתן רק לדמיין מה היתה עושה מערכת דומה לשימוש בכלי רכב הן עבור הורים שמבקשים לנטר את אופי הנהיגה של הנהגים הצעירים במשפחה, והן בציי רכב כאשר נהיגה חריגה היתה מקפיצה התראה לקצין הבטיחות של החברה או למנהל התפעול בה, ומחזיק הרכב היה נדרש להסברים.

ניר שרצקי, מנכל איתורן ציין כי "מדובר במגה פרויקט בכל הקשור להיקפים לאופרציה הלוגיסטית ולקסטומיזציה הייחודית לצרכים של הצבא" עוד הוסיף שרצקי כי "חב' איתוראן עמדה באתגר גם בזכות שיתוף הפעולה של הצבא להצלחת הפרויקט".

עוד ניתן לציין כי עצם התקנת המערכת בכלי הרכב והמודעות של הנהגים לקיומה תורמים גם לירידה בצריכת הדלק, וכן חסכון משמעותי בבלאי מכאני ונזקים לכלי הרכב השונים.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רפי 06/02/2025 08:08
    הגב לתגובה זו
    בגלל שהצבא שופט חיילים בסדיר ובקבע בחומרה על עבירות תנועה יש מספר קטן של תאונות יחסית.על כל שלילה חובה נ.מונעת!חיילים נשלחים לכלא על עבירות תנועה.חבל על הכסף שהצבא שופך
  • מעדיף את הטיפש בן ה19 שלי שחושב שהוא נהג פורמולה בכלא וזה נגמר בנזיפה מאשר שורד תאונה (ל"ת)
    אנונימי 10/02/2025 08:56
    הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5