האמר צהלי. קרדיט דובר צהל
האמר צהלי. קרדיט דובר צהל

איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים

איתוראן זוכה בחוזה ל - 10 שנים לאספקת מערכות ניטור התנהגות נהגים צבאיים, ומוכיחה כי תאונות דרכים אינן גזירת גורל. 

יואב פולס | (2)

חודש ינואר ממשיך לדמם בכבישים כפי שכתבנו כאן לא פעם, ומתחילת השנה אנחנו כבר סופרים 43 הרוגים בכבישים. בניגוד למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים האמון על הבטיחות שלנו בכבישים, יש מי שעושה ופועל להפחתת תאונות דרכים, וכמו בהרבה דברים צה"ל מוביל גם בתחום זה.

לאחרונה זכתה חברת איתוראן בחוזה לתקופה נוספת של 10 שנים ובהיקף של מעל 50 מיליון שח, להתקנת מערכות מתקדמות לניטור נהיגה בזמן אמת. המערכת הנקראת 'עוזר נהג אלקטרוני' ובקיצור ענ"א, מנטרת את פעילות הנהגים בכלי הרכב הצבאיים בזמן אמת ומזהה דפוסי נהיגה שהוגדרו מראש כמסוכנים, כדוגמת מהירות מופרזת לכלי הרכב, בלימות חריגות, פניות אגרסיביות ועוד. בעת איתור נהיגה שהוגדרה כמסוכנת נשלח מסרון למפקד הישיר של הנהג.

המערכת הותקנה לראשונה כבר ב 2011 והצליחה להפחית התהפכות כלי רכב צבאיים מ – 112 אירועים בשנה ב 2011 ל 14 התהפכויות ב 2023, ירידה של מעל ל - 85%.

עתה זכתה איתוראן בחוזה לעשר שנים נוספות למערכות הבטיחות, וניתן רק לדמיין מה היתה עושה מערכת דומה לשימוש בכלי רכב הן עבור הורים שמבקשים לנטר את אופי הנהיגה של הנהגים הצעירים במשפחה, והן בציי רכב כאשר נהיגה חריגה היתה מקפיצה התראה לקצין הבטיחות של החברה או למנהל התפעול בה, ומחזיק הרכב היה נדרש להסברים.

ניר שרצקי, מנכל איתורן ציין כי "מדובר במגה פרויקט בכל הקשור להיקפים לאופרציה הלוגיסטית ולקסטומיזציה הייחודית לצרכים של הצבא" עוד הוסיף שרצקי כי "חב' איתוראן עמדה באתגר גם בזכות שיתוף הפעולה של הצבא להצלחת הפרויקט".

עוד ניתן לציין כי עצם התקנת המערכת בכלי הרכב והמודעות של הנהגים לקיומה תורמים גם לירידה בצריכת הדלק, וכן חסכון משמעותי בבלאי מכאני ונזקים לכלי הרכב השונים.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רפי 06/02/2025 08:08
    הגב לתגובה זו
    בגלל שהצבא שופט חיילים בסדיר ובקבע בחומרה על עבירות תנועה יש מספר קטן של תאונות יחסית.על כל שלילה חובה נ.מונעת!חיילים נשלחים לכלא על עבירות תנועה.חבל על הכסף שהצבא שופך
  • מעדיף את הטיפש בן ה19 שלי שחושב שהוא נהג פורמולה בכלא וזה נגמר בנזיפה מאשר שורד תאונה (ל"ת)
    אנונימי 10/02/2025 08:56
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ביטוח רכב. צילום: Shutterstockביטוח רכב. צילום: Shutterstock

עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות

עוזי גרסטמן |

בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי. 

בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של ‎125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל. 

המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.