איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים
איתוראן זוכה בחוזה ל - 10 שנים לאספקת מערכות ניטור התנהגות נהגים צבאיים, ומוכיחה כי תאונות דרכים אינן גזירת גורל.
חודש ינואר ממשיך לדמם בכבישים כפי שכתבנו כאן לא פעם, ומתחילת השנה אנחנו כבר סופרים 43 הרוגים בכבישים. בניגוד למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים האמון על הבטיחות שלנו בכבישים, יש מי שעושה ופועל להפחתת תאונות דרכים, וכמו בהרבה דברים צה"ל מוביל גם בתחום זה.
לאחרונה זכתה חברת איתוראן בחוזה לתקופה נוספת של 10 שנים ובהיקף של מעל 50 מיליון שח, להתקנת מערכות מתקדמות לניטור נהיגה בזמן אמת. המערכת הנקראת 'עוזר נהג אלקטרוני' ובקיצור ענ"א, מנטרת את פעילות הנהגים בכלי הרכב הצבאיים בזמן אמת ומזהה דפוסי נהיגה שהוגדרו מראש כמסוכנים, כדוגמת מהירות מופרזת לכלי הרכב, בלימות חריגות, פניות אגרסיביות ועוד. בעת איתור נהיגה שהוגדרה כמסוכנת נשלח מסרון למפקד הישיר של הנהג.
המערכת הותקנה לראשונה כבר ב 2011 והצליחה להפחית התהפכות כלי רכב צבאיים מ – 112 אירועים בשנה ב 2011 ל 14 התהפכויות ב 2023, ירידה של מעל ל - 85%.
עתה זכתה איתוראן בחוזה לעשר שנים נוספות למערכות הבטיחות, וניתן רק לדמיין מה היתה עושה מערכת דומה לשימוש בכלי רכב הן עבור הורים שמבקשים לנטר את אופי הנהיגה של הנהגים הצעירים במשפחה, והן בציי רכב כאשר נהיגה חריגה היתה מקפיצה התראה לקצין הבטיחות של החברה או למנהל התפעול בה, ומחזיק הרכב היה נדרש להסברים.
- החמרה בענישה כלפי רוכבים על קורקינט מתחת לגיל 16
- שיא בקטל בדרכים עם 439 הרוגים ב 2024 ועוד 26 מתחילת ינואר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניר שרצקי, מנכל איתורן ציין כי "מדובר במגה פרויקט בכל הקשור להיקפים לאופרציה הלוגיסטית ולקסטומיזציה הייחודית לצרכים של הצבא" עוד הוסיף שרצקי כי "חב' איתוראן עמדה באתגר גם בזכות שיתוף הפעולה של הצבא להצלחת הפרויקט".
עוד ניתן לציין כי עצם התקנת המערכת בכלי הרכב והמודעות של הנהגים לקיומה תורמים גם לירידה בצריכת הדלק, וכן חסכון משמעותי בבלאי מכאני ונזקים לכלי הרכב השונים.
- 1.רפי 06/02/2025 08:08הגב לתגובה זובגלל שהצבא שופט חיילים בסדיר ובקבע בחומרה על עבירות תנועה יש מספר קטן של תאונות יחסית.על כל שלילה חובה נ.מונעת!חיילים נשלחים לכלא על עבירות תנועה.חבל על הכסף שהצבא שופך
- מעדיף את הטיפש בן ה19 שלי שחושב שהוא נהג פורמולה בכלא וזה נגמר בנזיפה מאשר שורד תאונה (ל"ת)אנונימי 10/02/2025 08:56הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולסג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
הג'אקו 5 ינסה לעשות לסגמנט הג'יפונים הקטנים את מה שעשה אחיו הגדול הג'אקו 7 לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. יחד עם הג'אקו 8, וכשהוא מצויד בהנעה חשמלית, היברידית או בנזין הוא משלים קשת דגמים באולמות ג'אקו שיתאימו לכל צורך.
אהבנו - עיצוב, מרווח, נוחות
פחות אהבנו - מערכות בטיחות אקטיביות אגרסיביות מדי, לחימת הגה מורגשת
ציון מסכם 4.3 בסולם פולס
אחרי ההצלחה המרשימה והמפתיעה משהו של הג'אקו 7, נחת בארץ הג'אקו 5 (ובזמן הזה גם הג'אקו 8 שככל הנראה נהנה מלעלה מ 2000 הזמנות) שמנסה לשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול במעט. הוא עושה זאת באמצעות שימוש באותם כלים – עיצוב, טכנולוגיה, תא נוסעים מפנק ומאובזר ומחיר שמנסה להיות יותר נגיש. אנחנו כאן עם גירסת החשמל ( יש גם היברידי ובנזין) מנסים לתהות על קנקנו המעוצב.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר B+ Suv |
| מימדים (מטר) | אורך 4.38 /רוחב 1.86 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.62 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית, קדמית |
| הספק ומומנט | 211 כ"ס / 29.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 59.8Kwh. טעינה איטית AC עד 11Kw, טעינה מהירה DC עד 130Kw |
| טווח ותקן | 402 ק"מ |
| בטיחות | ציון אבזור בטיחות 7 |
| מחיר | 151.0 אש"ח לפרימיום / 160.0 אש"ח ללקשרי |
עיצוב חיצוני ופנימי
אם נתעלם לרגע מהחזית של הג'אקו 5, נדרש מבט שני ושלישי על מנת להבין אם לפנינו ג'אקו 5 או ג'אקו 7. החזית מעט שונה, והיא ככל הנראה החזית העדכנית של דגמי ג'אקו. היא אטומה, יחידות תאורה מלבניות משולבות לד בצידי המרכב וביניהם יחידה פלסטית לרוחב כל הרכב עם כיתוב JAECOO גדול במרכזה. הסתכלתי בתמונות של דגם הבנזין של הג'אקו 5 שמקבל את אותו גריל אנכי גדול, ואני מתבייש לומר שהגריל האנכי, הגדול והמוגזם בכל קנה מידה נראה יותר מרשים מאשר החזית האטומה. מאחור תמונת מראה לחזית, שוב יחידות תאורה מלבניות וכיתוב JAECOO גדול ובולט במרכז.
אם תראו תמונה צידית לאדם אקראי ברחוב, הדבר הראשון שהוא יאמר על הרכב זה שמדובר בלנדרובר, וביתר דיוק בריינג' רובר קטן. עד כדי כך ההשפעה של שיתוף הפעולה עם המותג הבריטי גדולה.
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב כמעט נטול מתגים. לנהג צג לוח מחוונים הגודל ''8.8, הגה דו קטום החלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, מסך מולטימדיה בגודל ''13.2 ( קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) ממנו מפעילים את כל מערכות הרכב לרבות המיזוג.
