האמר צהלי. קרדיט דובר צהלהאמר צהלי. קרדיט דובר צהל

איתוראן וצה"ל מציגים - ניתן להילחם בתאונות הדרכים

איתוראן זוכה בחוזה ל - 10 שנים לאספקת מערכות ניטור התנהגות נהגים צבאיים, ומוכיחה כי תאונות דרכים אינן גזירת גורל. 

יואב פולס | (2)

חודש ינואר ממשיך לדמם בכבישים כפי שכתבנו כאן לא פעם, ומתחילת השנה אנחנו כבר סופרים 43 הרוגים בכבישים. בניגוד למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים האמון על הבטיחות שלנו בכבישים, יש מי שעושה ופועל להפחתת תאונות דרכים, וכמו בהרבה דברים צה"ל מוביל גם בתחום זה.

לאחרונה זכתה חברת איתוראן בחוזה לתקופה נוספת של 10 שנים ובהיקף של מעל 50 מיליון שח, להתקנת מערכות מתקדמות לניטור נהיגה בזמן אמת. המערכת הנקראת 'עוזר נהג אלקטרוני' ובקיצור ענ"א, מנטרת את פעילות הנהגים בכלי הרכב הצבאיים בזמן אמת ומזהה דפוסי נהיגה שהוגדרו מראש כמסוכנים, כדוגמת מהירות מופרזת לכלי הרכב, בלימות חריגות, פניות אגרסיביות ועוד. בעת איתור נהיגה שהוגדרה כמסוכנת נשלח מסרון למפקד הישיר של הנהג.

המערכת הותקנה לראשונה כבר ב 2011 והצליחה להפחית התהפכות כלי רכב צבאיים מ – 112 אירועים בשנה ב 2011 ל 14 התהפכויות ב 2023, ירידה של מעל ל - 85%.

עתה זכתה איתוראן בחוזה לעשר שנים נוספות למערכות הבטיחות, וניתן רק לדמיין מה היתה עושה מערכת דומה לשימוש בכלי רכב הן עבור הורים שמבקשים לנטר את אופי הנהיגה של הנהגים הצעירים במשפחה, והן בציי רכב כאשר נהיגה חריגה היתה מקפיצה התראה לקצין הבטיחות של החברה או למנהל התפעול בה, ומחזיק הרכב היה נדרש להסברים.

ניר שרצקי, מנכל איתורן ציין כי "מדובר במגה פרויקט בכל הקשור להיקפים לאופרציה הלוגיסטית ולקסטומיזציה הייחודית לצרכים של הצבא" עוד הוסיף שרצקי כי "חב' איתוראן עמדה באתגר גם בזכות שיתוף הפעולה של הצבא להצלחת הפרויקט".

עוד ניתן לציין כי עצם התקנת המערכת בכלי הרכב והמודעות של הנהגים לקיומה תורמים גם לירידה בצריכת הדלק, וכן חסכון משמעותי בבלאי מכאני ונזקים לכלי הרכב השונים.


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רפי 06/02/2025 08:08
    הגב לתגובה זו
    בגלל שהצבא שופט חיילים בסדיר ובקבע בחומרה על עבירות תנועה יש מספר קטן של תאונות יחסית.על כל שלילה חובה נ.מונעת!חיילים נשלחים לכלא על עבירות תנועה.חבל על הכסף שהצבא שופך
  • מעדיף את הטיפש בן ה19 שלי שחושב שהוא נהג פורמולה בכלא וזה נגמר בנזיפה מאשר שורד תאונה (ל"ת)
    אנונימי 10/02/2025 08:56
    הגב לתגובה זו
אופל פרונטרה. צילום רונן טופלברגאופל פרונטרה. צילום רונן טופלברג

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד

לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.

יואב פולס |

לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.

אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.

העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות,  וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.

פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.


אופל פרונטרה - סביבת נהג. צילום רונן טופלברג