הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
2024 הסתיימה עם כ 280,000 כלי רכב שנמסרו ללקוחות השונים, זאת באחת השנים הקשות ביותר למשק המקומי מאז הקמת המדינה. טויוטה מובילה את מצעד המותגים, BYD Atto3 החשמלית מובילה את מצעד הדגמים שנה שניה ברציפות, ו 1378 כלי רכב ידניים.
שוק הרכב המקומי מסכם את שנת 2024 עם כ - 280,000 כלי רכב. הסיבה בגללה אני רושם כ-280,000 כלי רכב, היא שליבואנים יש מספר ימים לרשום כלי רכב במשרד התחבורה, גם אחרי שהם נמסרו ללקוח, ולכן גם בזמן שאתם קוראים את שורות אלו, עדיין נרשמים כלי רכב שנמסרו ב 2024.
המספר המדויק הכולל הן את נתוני איגוד יבואני הרכב והן את נתוני הייבוא המקביל והאישי, עומד נכון ל 1.1.2025 זה על 278,926 כלי רכב. נתון זה עוד יעלה וככל הנראה יעבור את ה 280,000 כלי רכב.
קצב מסירות כלי הרכב מאט משמעותית בחודשים נובמבר ודצמבר, שכן הרוכשים מעדיפים להמתין לינואר, ולקבל רכב שרשום ברישיון שלו 'מודל 2025', למרות שמדובר באותו הברזל בדיוק. אם יירשם בדצמבר הוא יהיה מודל 2024, על כל המשתמע מהמחירון של הרכב כמשומש.
על אף האמור, העלאת המע"מ מ 17% ב 2024 ל 18% ב 2025, העלאת המס על כלי רכב חשמליים משיעור של 35% לשיעור של 45% ועדכון נוסחת המיסוי הירוק, הביאו רוכשים רבים לבקש לקבל את הרכב עוד ב 2024. בפועל בחודש נובמבר נמסרו 17,948 כל רכב, ובחודש דצמבר 10,104 כלי רכב.
- טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
- שוק הרכב - טויוטה מנצחת את יונדאי ומי הרכב הנמכר ביותר בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מצעד המותגים
תמונת המותגים הנמכרים ביותר די דומה לשנים הקודמות עם שינויים פנימיים בסדרי המקומות. טויוטה מובילה את טבלת המסירות עם כ 37,500 כלי רכב של המותג שעלו על כבישי ישראל ב 2024, מתוכם כ 3600 כלי רכב הגיעו בייבוא מקביל, לעומת 32,850 רכבי טויוטה שנמסרו ב 2023, גידול של כ- 14.1%. נתון זה יש לזכור, תחת חרם ייצוא סחורות מטורקיה לישראל, וללא שניים מהדגמים הפופולריים ביותר של טויוטה, הקורולה וה CHR.
טויוטה ראב 4 - טויוטה המותג הנמכר ביותר ב 2024
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- מחיר הדלק יעלה ב-4 אגורות ל-7.11 שקלים לליטר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
במקום השני נמצאת יונדאי שמסרה ב 2024 כ 29,500 כלי רכב, בהשוואה ל 40,200 דגמי יונדאי שנמכרו ב 2023, ירידה של מעל ל 25%.
במקום השלישי נמצאת קיה שמסרה כ 26,000 כלי רכב, בהשוואה ל 31,500 כלי רכב שמסרה ב 2023, ירידה של כ 17.5%.
ביחד, שתי הקוריאניות (שהן תאגיד אחד) איבדו מעל ל 16,000 יחידות בין השנים 2024 ל 2025.
במקום הרביעי נמצאת סקודה שמסרה ב 2024 כ 20,000 כלי רכב, בהשוואה למעט מעל 14,000 כלי רכב שמסרה ב 2023, גידול של כ 40%, שנובע לא מעט מחזרתה של האוקטביה למלאי.
במקום החמישי נמצאת BYD שמסרה ב 2024 קרוב ל 17,000 כלי רכב, בהשוואה ל 13,400 כלי רכב ב 2023, גידול של כ – 27%.
את המקום השישי תופסת מאזדה שמסרה 13,800 כלי רכב ואחריה צ'רי עם 12,700 כלי רכב, מיצובישי עם 10,500 כלי רכב, סיאט עם 9700 כלי רכב וסוזוקי סוגרת את העשירייה הראשונה עם 9000 כלי רכב.
את סגמנט רכבי הספורט יוקרה מובילה פורשה שמסרה ב 2024 לא פחות מ 242 כלי רכב, מזראטי במקום השני עם 34 יחידות מקולשנות, בנטלי עם 10 יחידות, למבורגיני עם 8 יחידות, פרארי עם 7 יחידות ואסטון מרטין עם 3 יחידות. למי שמתעניין במותג הספורט אלפין, נציין כי הוא העלה 7 יחידות מה -A110 הנפלאה שלו.
מותגי יוקרה
שנת 2024 היתה טובה ומלטפת גם לדגמי היוקרה המסורתיים וכולם הציגו גידול במכירות, מי יותר ומי פחות, אבל עדיין גידול. את מותגי היוקרה מובילה מרצדס ומציגה גידול ל 4300 יחידות שמסרה ב 2024 לעומת 4080 ב 2023. מגמה דומה מציגה גם ב.מ.וו עם 3318 כלי רכב מתוצרתה שנמסרו ב 2024 בהשוואה ל 2004 יחידות ב 2023, ואודי עם 2600 יחידות שנמסרו ב 2024 לעומת 2464 יחידות ב 2023. גם עבור לקסוס שנת 2024 האירה פנים לאחר שמסרה 2400 יחידות ב 2024 בהשוואה ל 1600 יחידות ב 2023. גם וולוו הגדילה את מכירותיה ל 1755 יחידות ב 2024 בהשוואה ל 1662 יחידות ב 2023.
מצעד הדגמים
את רשימת הדגמים הפופולריים ביותר ב 2024 מובילה ה BYD Atto3 שנה שניה ברציפות, עם כ 10,500 מסירות ב 2024, אבל קיטון לעומת 12,500 ב 2023. היונדאי אלנטרה ההיברידית במקום השני עם 8350 יחידות ב 2024, טויוטה יאריס קרוס במקום השלישי (7275 יח'), טויוטה ראב 4 במקום הרביעי (7040 יח') וטויוטה קורולה קרוס במקום החמישי (6750 יח'). במקום השישי הסקודה אוקטביה (6408 יח'), ואחריה יונדאי קונה (6360 יח'), קיה פיקנטו (5325 יח') מיצובישי אאוטלנדר (1961 יח') וצ'רי FXEV (4680) סוגר את העשירייה הראשונה.
תמונת כלי הרכב החשמליים בישראל היא תופעה עליה מסתכלים מכל רחבי העולם, כאשר הציבור הישראלי מאמץ את המכוניות החשמליות, ומתוך 280,000 כלי רכב שנמסרו ב 2024 כ 68,700 הן מכוניות חשמליות, כ 24.5%. כל רכב רביעי שנמסר בישראל הוא חשמלי.
החשמליות
את הרשימה מובילה כמובן ה BYD Atto3 אותה ציינו קודם, במקום השני התברגה הצ'רי FXEV ובמקום השלישי BYD Dolphine (4550 יח'), אחריה הג'ילי גיאומטרי C (4370 יח') ובמקום החמישי טסלה מודל 3 (3850 יח') וטסלה מודל Y (3780 יח'). MG4 ( 2525 יח') תופסת את המקום השביעי בחשמליות, והאקספנג G6 (2400 יח') במקום השמיני. במקום התשיעי נמצאת ה MG ZS (2000 יח') ואת העשירייה הראשונה בחשמליות סוגרת הזיקר X (1980 יח').
תיבת הילוכים ידנית
רוב מוחלט מתוך אותן 280,000 מכוניות הן כמובן עם תיבת הילוכים אוטומטית, אבל עדיין נמכרו בישראל 1378 כלי רכב עם תיבת הילוכים ידנית. מתוכן ניתן לציין את היונדאי i10 הידנית, את דגמי דאצ'יה השונים, כמה 44 סוזוקי ג'ימני ידניים ו 34 אבארט 500 הספורטיבית הזולה בישראל. אנחנו רוצים לפרגן במיוחד לאותו מאושר שרכש פורשה 911 עם מנוע 4000 סמ"ק, 525 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. פייר, מקנאים.
פורשה 911, קרדיט יצרן
סיכום:
280,000 כלי רכב בשנה שהיא מהקשות שהיו במדינת ישראל מאז הקמתה, עם מאות אלפי אזרחים מפונים מבתיהם, ומלחמה עזה בשלוש חזיתות, מצביעים גם על חוסן. המשק הישראלי מתקבע על ביקוש קשיח של כ 250.0 – 270.0 אלף כלי רכב בשנה. אני צופה שככל והמלחמה תסתיים בחזיתות השונות, יש סיכוי לריבאונד משמעותי גם בשוק הרכב, ריבאונד שיכול לקחת את השוק לכיוון של 320,000 כלי רכב בשנה. ביקוש זה יקבל כתף קרה מעולם המיסוי עם התייקרות גורפת של כל כלי הרכב בסכומים של בין אלפי שקלים בודדים לעשרות אלפי שקלים לרכב.
- 4.א 10/01/2025 09:52הגב לתגובה זומה זה 15 אלף רכבי יוקרה.אתם יודעים מה אנשים עברו השנה 2024 כן לא אוקוטבר לפני גם אם היה לי לא הייתי קונה בחיים בשנה כזו רכב יוקרהמידה של צניעות לא תזיק לאף אחד.גם מי שלא לוחם.
- 3.עוד פרה חולבת 07/01/2025 11:15הגב לתגובה זומדינה של הפקרות עם מיסים מפלצתיים וחזירות היבואנים שמי שצריך לא מפקח עליהם מתכון מושלם להפוך את הציבור העובד משלם המיסים לפראייר בעל כורחו. גם ברכישת רכב דירה וגם במימון הפרזיטים.
- 2.אלון 07/01/2025 09:37הגב לתגובה זוקנו עכשיו המון מכוניות עכשיו כבר יש פחות צורך במיוחד עם היורדים מהארץ עבודה מהבית ומאות אלפי אנשי מילואים שנקטע להם רצף הקריירה והעסקים. גם מחירי הרכב מזנקים בפראות יחד עם כל שאר המחירים אז כוח הקנייה צונחת. ברמות המחירים וההכנסה הצפוים למשק בשנה הקרובה אין כמעט סיכוי שיגיע גם ל200 אלף רכבים.
- 1.שמואל 07/01/2025 08:43הגב לתגובה זואת כל המלל אפשר היה להציג בכמה טבלאות פשוטות.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 5 היברידי מצטרף לג'אקו 5 החשמלי והבנזין. צילום יצרןג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
כלמוביל החלה בשיווק הג'אקו 5 עם הנעה היברידית, המצטרף לג'אקו 5 החשמלי ולג'אקו 5 עם מנוע בנזין.
הג'אקו 5 ההיברידי ממשיך מהפיכה שקטה בתחום ההנעה ההיברידית, בה ההנעה העיקרית היא באמצעות המנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין הוא מנוע העזר.
מערכות דומות משווקות גם על ידי מותגים נוספים, בניגוד להנעה ההיברידית המסורתית בה המנוע העיקרי היה מנוע הבנזין, ואילו ההנעה החשמלית היתה רק לסיוע עירוני.
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל ממשיכה בהרחבת היצע דגמי ג'אקו בישראל עם הג'אקו 5 ההיברידי. עד עתה שווקו בישראל דמי גא'קו 5 עם מנוע טורבו בנזין או עם הנעה חשמלית, מהם נמכרו עד עתה 452 יחידות (301 יח' בנזין, 151 יח' חשמליות). עתה מוסיפה כלמוביל גם גירסה היברידית מסקרנת.
הג'אקו 5 נזכיר הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV אך מהגדולים שבסגמנט שלו, עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר. לג'אקו 5 מרווח גחון של 17 ס"מ, והנתונים הרשמיים מעידים שאתם תוכלו לחצות את ההצפות בחורף עד גובה של 45 ס"מ.
לג'אקו 5 ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 141 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. את מרבית הנסיעה יעשה הג'אקו 5 בעזרת המנוע החשמלי, כשמנוע הבנזין משמש כגנרטור להטעין את סוללת הרכב או לספק כח ישירות למנוע החשמלי. הביצועים בדומה לרכב חשמלי עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומהירות מירבית של 175 קמ"ש.
צריכת הדלק הרשמית 18.9 ק"מ לליטר, והטווח המוצהר 905 ק"מ, אם כי נכון יהיה להמתין למבחן אמיתי עם הרכב ולא להסתמך על נתוני יצרן.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 5 ממשיך מגמה מעניינת מאוד בטכנולוגיית ההנעה ההיברידית. עד עתה היינו רגילים לקבל רכבי הנעה היברידית מטויוטה או יונדאי כאשר המנוע הראשי הוא מנוע בנזין וההנעה החשמלית היא המשנית. טכנולוגיית ההנעה ההיברידית העדכנית עושה שימוש עיקרי במנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור, ובמקרה הצורך מחובר לגלגלים באמצעות תמסורת לטובת הנעה. כלומר היפוך יוצרות – המנוע החשמלי הוא העיקרי, מנוע הבנזין הוא המשני.
