BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024

2024 הסתיימה עם כ 280,000 כלי רכב שנמסרו ללקוחות השונים, זאת באחת השנים הקשות ביותר למשק המקומי מאז הקמת המדינה. טויוטה מובילה את מצעד המותגים, BYD Atto3 החשמלית מובילה את מצעד הדגמים שנה שניה ברציפות, ו 1378 כלי רכב ידניים. 

יואב פולס | (4)

שוק הרכב המקומי מסכם את שנת 2024 עם כ - 280,000 כלי רכב. הסיבה בגללה אני רושם כ-280,000 כלי רכב, היא שליבואנים יש מספר ימים לרשום כלי רכב במשרד התחבורה, גם אחרי שהם נמסרו ללקוח, ולכן גם בזמן שאתם קוראים את שורות אלו, עדיין נרשמים כלי רכב שנמסרו ב 2024.

המספר המדויק הכולל הן את נתוני איגוד יבואני הרכב והן את נתוני הייבוא המקביל והאישי, עומד נכון ל 1.1.2025 זה על 278,926 כלי רכב. נתון זה עוד  יעלה וככל הנראה יעבור את ה 280,000 כלי רכב.

קצב מסירות כלי הרכב מאט משמעותית בחודשים נובמבר ודצמבר, שכן הרוכשים מעדיפים להמתין לינואר, ולקבל רכב שרשום ברישיון שלו 'מודל 2025', למרות שמדובר באותו הברזל בדיוק. אם יירשם בדצמבר הוא יהיה מודל 2024, על כל המשתמע מהמחירון של הרכב כמשומש.



על אף האמור, העלאת המע"מ מ 17% ב 2024 ל 18% ב 2025, העלאת המס על כלי רכב חשמליים משיעור של 35% לשיעור של 45% ועדכון נוסחת המיסוי הירוק, הביאו רוכשים רבים לבקש לקבל את הרכב עוד ב 2024. בפועל בחודש נובמבר נמסרו 17,948 כל רכב, ובחודש דצמבר 10,104 כלי רכב.


מצעד המותגים

תמונת המותגים הנמכרים ביותר די דומה לשנים הקודמות עם שינויים פנימיים בסדרי המקומות.   טויוטה מובילה את טבלת המסירות עם כ 37,500 כלי רכב של המותג שעלו על כבישי ישראל ב 2024, מתוכם כ 3600 כלי רכב הגיעו בייבוא מקביל, לעומת 32,850 רכבי טויוטה שנמסרו ב 2023, גידול של כ- 14.1%. נתון זה יש לזכור, תחת חרם ייצוא סחורות מטורקיה לישראל, וללא שניים מהדגמים הפופולריים ביותר של טויוטה, הקורולה וה CHR.



                    טויוטה ראב 4 - טויוטה המותג הנמכר ביותר ב 2024

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


במקום השני נמצאת יונדאי שמסרה ב 2024 כ 29,500 כלי רכב, בהשוואה ל 40,200 דגמי יונדאי שנמכרו ב 2023, ירידה של מעל ל 25%.



במקום השלישי נמצאת קיה שמסרה כ 26,000 כלי רכב, בהשוואה ל 31,500 כלי רכב שמסרה ב 2023, ירידה של כ 17.5%.



ביחד, שתי הקוריאניות (שהן תאגיד אחד) איבדו מעל ל 16,000 יחידות בין השנים 2024 ל 2025.


במקום הרביעי נמצאת סקודה שמסרה ב 2024 כ 20,000 כלי רכב, בהשוואה למעט מעל 14,000 כלי רכב שמסרה ב 2023, גידול של כ 40%, שנובע לא מעט מחזרתה של האוקטביה למלאי.

במקום החמישי נמצאת BYD שמסרה ב 2024 קרוב ל 17,000 כלי רכב, בהשוואה ל 13,400 כלי רכב ב 2023, גידול של כ – 27%.

את המקום השישי תופסת מאזדה שמסרה 13,800 כלי רכב ואחריה צ'רי עם 12,700 כלי רכב, מיצובישי עם 10,500 כלי רכב, סיאט עם 9700 כלי רכב וסוזוקי סוגרת את העשירייה הראשונה עם 9000 כלי רכב.


את סגמנט רכבי הספורט יוקרה מובילה פורשה שמסרה ב 2024 לא פחות מ 242 כלי רכב, מזראטי במקום השני עם 34 יחידות מקולשנות, בנטלי עם 10 יחידות, למבורגיני עם 8 יחידות, פרארי עם 7 יחידות ואסטון מרטין עם 3 יחידות. למי שמתעניין במותג הספורט אלפין, נציין כי הוא העלה 7 יחידות מה -A110 הנפלאה שלו.


מותגי יוקרה

שנת 2024 היתה טובה ומלטפת גם לדגמי היוקרה המסורתיים וכולם הציגו גידול במכירות, מי יותר ומי פחות, אבל עדיין גידול. את מותגי היוקרה מובילה מרצדס ומציגה גידול ל 4300 יחידות שמסרה ב 2024 לעומת 4080 ב 2023. מגמה דומה מציגה גם ב.מ.וו עם 3318 כלי רכב מתוצרתה שנמסרו ב 2024 בהשוואה ל 2004 יחידות ב 2023, ואודי עם 2600 יחידות שנמסרו ב 2024 לעומת 2464 יחידות ב 2023. גם עבור לקסוס שנת 2024 האירה פנים לאחר שמסרה 2400 יחידות ב 2024 בהשוואה ל 1600 יחידות ב 2023. גם וולוו הגדילה את מכירותיה ל 1755 יחידות ב 2024 בהשוואה ל 1662 יחידות ב 2023.


מצעד הדגמים

את רשימת הדגמים הפופולריים ביותר ב 2024 מובילה ה BYD Atto3 שנה שניה ברציפות, עם כ 10,500 מסירות ב 2024, אבל קיטון לעומת 12,500 ב 2023. היונדאי אלנטרה ההיברידית במקום השני עם 8350 יחידות ב 2024, טויוטה יאריס קרוס במקום השלישי (7275 יח'), טויוטה ראב 4 במקום הרביעי (7040 יח') וטויוטה קורולה קרוס במקום החמישי (6750 יח'). במקום השישי הסקודה אוקטביה (6408 יח'), ואחריה יונדאי קונה (6360 יח'), קיה פיקנטו (5325 יח') מיצובישי אאוטלנדר (1961 יח') וצ'רי FXEV (4680) סוגר את העשירייה הראשונה.

תמונת כלי הרכב החשמליים בישראל היא תופעה עליה מסתכלים מכל רחבי העולם, כאשר הציבור הישראלי מאמץ את המכוניות החשמליות, ומתוך 280,000 כלי רכב שנמסרו ב 2024 כ 68,700 הן מכוניות חשמליות, כ 24.5%. כל רכב רביעי שנמסר בישראל הוא חשמלי.


החשמליות

את הרשימה מובילה כמובן ה BYD Atto3 אותה ציינו קודם, במקום השני התברגה הצ'רי FXEV ובמקום השלישי BYD Dolphine (4550 יח'), אחריה הג'ילי גיאומטרי C (4370 יח') ובמקום החמישי טסלה מודל 3 (3850 יח') וטסלה מודל Y (3780 יח'). MG4 ( 2525 יח') תופסת את המקום השביעי בחשמליות, והאקספנג G6 (2400 יח') במקום השמיני. במקום התשיעי נמצאת ה MG ZS (2000 יח') ואת העשירייה הראשונה בחשמליות סוגרת הזיקר X (1980 יח').


תיבת הילוכים ידנית

רוב מוחלט מתוך אותן 280,000 מכוניות הן כמובן עם תיבת הילוכים אוטומטית, אבל עדיין נמכרו בישראל 1378 כלי רכב עם תיבת הילוכים ידנית. מתוכן ניתן לציין את היונדאי i10 הידנית, את דגמי דאצ'יה השונים, כמה 44 סוזוקי ג'ימני ידניים ו 34 אבארט 500 הספורטיבית הזולה בישראל. אנחנו רוצים לפרגן במיוחד לאותו מאושר שרכש פורשה 911 עם מנוע 4000 סמ"ק, 525 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. פייר, מקנאים.



                    פורשה 911, קרדיט יצרן



סיכום:

280,000 כלי רכב בשנה שהיא מהקשות שהיו במדינת ישראל מאז הקמתה, עם מאות אלפי אזרחים מפונים מבתיהם, ומלחמה עזה בשלוש חזיתות, מצביעים גם על חוסן. המשק הישראלי מתקבע על ביקוש קשיח של כ 250.0 – 270.0 אלף כלי רכב בשנה. אני צופה שככל והמלחמה תסתיים בחזיתות השונות, יש סיכוי לריבאונד משמעותי גם בשוק הרכב, ריבאונד שיכול לקחת את השוק לכיוון של 320,000 כלי רכב בשנה. ביקוש זה יקבל כתף קרה מעולם המיסוי עם התייקרות גורפת של כל כלי הרכב בסכומים של בין אלפי שקלים בודדים לעשרות אלפי שקלים לרכב.


תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    א 10/01/2025 09:52
    הגב לתגובה זו
    מה זה 15 אלף רכבי יוקרה.אתם יודעים מה אנשים עברו השנה 2024 כן לא אוקוטבר לפני גם אם היה לי לא הייתי קונה בחיים בשנה כזו רכב יוקרהמידה של צניעות לא תזיק לאף אחד.גם מי שלא לוחם.
  • 3.
    עוד פרה חולבת 07/01/2025 11:15
    הגב לתגובה זו
    מדינה של הפקרות עם מיסים מפלצתיים וחזירות היבואנים שמי שצריך לא מפקח עליהם מתכון מושלם להפוך את הציבור העובד משלם המיסים לפראייר בעל כורחו. גם ברכישת רכב דירה וגם במימון הפרזיטים.
  • 2.
    אלון 07/01/2025 09:37
    הגב לתגובה זו
    קנו עכשיו המון מכוניות עכשיו כבר יש פחות צורך במיוחד עם היורדים מהארץ עבודה מהבית ומאות אלפי אנשי מילואים שנקטע להם רצף הקריירה והעסקים. גם מחירי הרכב מזנקים בפראות יחד עם כל שאר המחירים אז כוח הקנייה צונחת. ברמות המחירים וההכנסה הצפוים למשק בשנה הקרובה אין כמעט סיכוי שיגיע גם ל200 אלף רכבים.
  • 1.
    שמואל 07/01/2025 08:43
    הגב לתגובה זו
    את כל המלל אפשר היה להציג בכמה טבלאות פשוטות.
המטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפההמטוס החדש של אייר חיפה בטולוז. קרדיט: אייר חיפה

בלאק פריידיי: מבצע מיוחד של אייר חיפה עד יום חמישי

החברה השיקה מבצע שבו היא מציעה 30% הנחה על כל הטיסות באמצעות קוד קופון, שבעזרתו ניתן לקבל מחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה

עוזי גרסטמן |

אייר חיפה השיקה היום מבצע מיוחד לרגל הבלאק פריידיי, שבמסגרתו מציעה החברה 30% הנחה על כל טיסותיה לכל היעדים במהלך 2026. ההנחה תינתן באמצעות הזנת קוד הקופון BLACKFRIDAY30 בעת ההזמנה, והיא תקפה עד ליום חמישי הקרוב, 27 לנובמבר, ב- 23:59.

במסגרת המבצע, עם מימוש הקופון, ניתן ליהנות ממחירים של החל מ-82 דולר עבור טיסות הלוך ושוב ללרנקה שבקפריסין, 208 שקל לאילת, 154 דולר לרודוס ו-182 דולר לטיסות הלוך ושוב לאתונה. כל כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עד 24 שעות לפני ההמראה, וכן תיק יד ללא תשלום. ניתן גם להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. ההנחה חלה על רכיב הטיסה בלבד ואינה כוללת מיסי נמל, כבודה או הושבה.

החברה קיבלה את המטוס הרביעי שלה ביום רביעי האחרון, כחלק מהרחבת צי המטוסים והיערכות לקראת פתיחת קווים ויעדים חדשים ב-2026. המטוס נמסר לחברה במפעלי היצרנית ATR בטולוז, ונחת בשבוע שעבר בנמל התעופה בחיפה, בטיסה ישירה מצרפת. בדצמבר צפוי להצטרף לצי מטוס חדש נוסף, חמישי, ובמקביל עדכנה החברה על חתימת הסכם לחכירת מטוס נוסף, שישי, שצפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2026. 

אייר חיפה ציינה בסוף ספטמבר שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. במהלך השנה הזו הטיסה החברה כ-200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. לקראת תקופת החגים האחרונה החברה העריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה. כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה הודיעה גם על תגבור בקו חיפה–אילת: מסוף אוקטובר מופעלות שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים מתחיל ב-149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.



הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.הפלאג אין הזולה בישראל BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן.

הפלאג אין הזולה בישראל - BYD Atto2 DM-i

'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה את גירסת הפלאג אין ל Atto2 שוהשקה בישראל בשבוע שעבר. 

המחיר 150.0 אש"ח כולל הטבת השקה. 

יואב פולס |

בשבוע שעבר דיווחנו לכם על השקת ה BYD Atto2 החשמלי על ידי 'שלמה מוטורס'. נזכיר, ה BYD Atto2 הוא קרוסאובר בסגמנט B+ Suv, כלומר עדיין לא גדול כמו קרוסאובר בסגמנט C, אבל גם לא ממש קטן כמו קרוסאוברים בסגמנט B. כבר בדיווח בשבוע שעבר עידכנו כי בקרוב תושק ה BYD Atto2 בגירסת פלאג אין, והיא אכן הושקה הבוקר במתחם החדש של BYD בשורק.

ה BYD Atto2 DM-i היא כאמור גירסת פלאג אין של הקרוסאובר החדש של BYD והיא מצטרפת ל BYD Sealion 5 DM-i שהושקה בתחילת השנה, ול BYD SEAL U DM-i ובכך משלים 'משפחה' של קרוסאוברים בתצורת פלאג אין, יחד עם ה Seal5 המשפחתית בתצורת פלאג אין, לצד ליין הדגמים החשמליים המוכרים של החברה, החל מהדולפין סרף העירונית ועד הטאנג הגדול.

ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין ארוך בשני ס"מ מאחיו החשמלי עם אורך כולל של 4.33 מטר, רוחב של 1.83 מטר וגובה של 1.675 מטר. בסיס הגלגלים 2.62 מטר.

הייחודיות של ה BYD Atto2 בגירסת הפלאג אין היא שמדובר כרגע ברכב הפלאג אין הזול בישראל. ל BYD Atto2 סוללה בקיבולת 18Kwh המאפשרת טווח חשמלי של עד 90 ק"מ, וטווח משולב של בנזין וחשמל של 1000 ק"מ בתקן WLTP.


BYD Atto2 DM-i. צילום יצרן