דוחות

נופר אנרגיה; הרווח הנקי שינה כיוון ; הספקי הפרויקטים זינקו

הספק הפרויקטים המחוברים זינק משמעותית לכ-438 מגה-ואט, גידול של 313% ביחס לתחילת 2021; החברה הרחיבה משמעותית את היקפי הפעילות בישראל, הקימה 6 פלטפורמות צמיחה עם פעילות גלובאלית נרחבת בספרד, באיטליה, בארה"ב, ברומניה, בפולין ובבריטניה.
נתן טגי | (1)

חברת נופר אנרג'י -0.56% העוסקת בייזום, הקמה והפעלה של מערכות לייצור חשמל מאנרגיה סולארית מדווחת על גידול בהכנסות החברה שזינקו לכ-360.8 מיליון שקל לעומת כ-214 מיליון שקל בשנת 2020 (67%), עיקר הגידול נבע מהכנסות מתחום ההקמה והפעלה בישראל שהסתכמו ב-2021 לסך של כ-351 מיליון שקל לעומת כ-208 מיליון שקל בשנת 2020. הרווח התפעולי הפך לחיובי ב-2021 והסתכם על סך 9.6 מיליון שקל לעומת הפסד ב-2020 בשורת הרווח התפעולי שהסתכם בכ-26.1 מיליון שקל. הרווח הנקי בהתאמה נהפך לחיובי והסתכם ב-2021 על סך של כ-3 מיליון שקל לעומת הפסד ב-2020 על סך של כ-233 מיליון שקל. צבר ההזמנות נכון לסוף שנת 2021 נאמד על סך של כ-30 מיליון שקל.

הספק הפרויקטים המחוברים זינק  לכ-438 מגה-ואט, גידול של 313% ביחס לתחילת 2021, החברה השלימה הקמות בהספק של מעל ל-300 מגה-ואט. לחברה האנרגיה  פרויקטים מחוברים ובהקמה בהספק של 1,167 מגה-ואט מערכות סולאריות, ו-814 מגה-ואט מתקני אגירה, אשר צפויים להניב הכנסות שנתיות מייצור חשמל בהיקף של 875 מיליון שקל.

במהלך 2021 החברה השלימה שני גיוסים מוצלחים, אג"ח והון, בהיקף של כמיליארד שקל, אשר מספקים לחברה את ההון הנדרש להמשך פעילותה והוצאת תוכניותיה אל הפועל. במסגרת גיוס ההון הצטרפו אלטשולר, הפניקס ומור למגדל כבעלות עניין בחברה.

פעילויות החברה בארץ ובעולם:

ישראל – השלמת הקמה של 149.6 מגה-ואט על גבי גגות ומאגרים.

ספרד – מימון והשלמת הקמה של פרויקט אולמדיה בהספק 169 מגה-ואט .

איטליה – ארבע זכיות בהספק הגדול ביותר במכרזי מינהל החשמל האיטלקי לפרויקטי גגות בתעריפי FIT גבוהים.

רומניה – הקמת פעילות ייזום ופיתוח מקומית לצד כניסה להקמת פרויקט רטשסטי, בהספק מותקן של כ-155 מגה ואט.

פולין – יצירת פורטפוליו  בהספק של כ-600 מגה-ואט.

בריטניה – הקמת שותפות העוסקת בייזום, פיתוח, מימון והקמה של פרויקטי אגירה וכניסה להקמת פרויקט האגירה הגדול בבריטניה בהספק של כ-700 מגה-ואט .

נדב טנא, מנכ"ל "נופר אנרגיה":

"אנו מסכמים שנה שבמהלכה השלמנו הקמת פרויקטים בהספק של מעל ל-300 מגה-ואט, הקמנו 6 פלטפורמות צמיחה גלובאליותבמדינות שונות ונכנסו בכולן לייזום, לפיתוח, להקמה ולחיבור של פרויקטים בהיקף גדול."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עברו כעת לרווח שנתי של 3 מיליון ונסחרים לפי 3 מליארד (ל"ת)
    אבישלום 29/03/2022 16:53
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳