הבנק המרכזי בסין הודיע שיפעל נגד מטבעות הקריפטו; הביטקוין צולל
הביטקוין מאבד כעת כ-13% וצונח אל מתחת לרמה הפסיכולוגית של 7,000 דולר, לאחר שהבנק המרכזי של סין הודיע כי יפעל במלוא כוחו כדי לעצור את המסחר במטבעות קריפטוגרפיים.
בהודעותו של הבנק נאמר כי "ברגע שיתגלה סחר בביטקוין או במוצר קריפטוגרפי כלשהו, הוא יימחק מייד ונמנע את המשך קיומו".
הבנק המרכזי שבשנגחאי הזהיר גם מפני התנגשות העניין של המדינה בבלוקצ'יין עם ביטקוין ושאר מטבעות הקריפטו. "לאחרונה, בתהליך קידום טכנולוגיית הבלוקצ'יין, המטבעות הווירטואליים הראו סימני עלייה. המשקיעים צריכים להיזהר שלא לערבב את טכנולוגיית בלוקצ'יין עם מטבעות וירטואלים" אמרו בבנק.
בחודש שעבר אמר נשיא סין שי ג'ינפינג כי על המדינה "לנצל את ההזדמנות" של טכנולוגיית הבלוקצ'יים, כאשר רבים פירשו את דבריו כאות לכך שהמדינה עשויה לקבל בחום את הביטקוין.
"חשוב מאוד שננצל את ההזדמנות כדי לפרוץ דרך עם האפשרויות שטכנולוגיית הבלוקצ'יין מציעה ונשלב אותה בפיתוחים המרכזיים שלנו" אמר ג'ינפנג.
נזכיר כי מאז החלטת הבנק המרכזי של סין ב-2017, נאסר לחלוטין המסחר במטבעות קריפטוגרפיים במדינה, אך בד בבד המשיך הבנק המרכזי לעבוד על מטבע דיגיטלי משלו ואף צפוי להשיק אותו בקרוב.
- 3.משקיע 23/11/2019 11:00הגב לתגובה זוקונים בכסף אמיתי משהו שלא שווה כלום. רוצים לקנות משהו שהבנק המרכזי לא יכול להדפיס קנו זהב כסף
- ביט 24/11/2019 10:56הגב לתגובה זוהתנהגות הבנקים המרכזיים בריביות שליליות, הזרמות כספים, רכישות מאסיביות בשוק ותמיכה מוניטרוץ מקילה ללא רסן. כל אלה בין השאר מראים שהפונזי האמיתי הוא הכסף שאתה מכיר, ביטקוין קם לתחייה לפני שנה כאשר הרבה החלו להבין זאת!
- 2.רוני 22/11/2019 20:17הגב לתגובה זוזה היה ידוע. מי שראה לאן הקריפטו הולך היה צריך לקחת בחשבון שסין היא גורם דומיננטי עולמי בעתיד שך הקריפטו דוגמת ביטקוין.
- רונית 22/11/2019 22:14הגב לתגובה זוכבר פעם 15 שסין מוציאה תביטקוין מהחוק.. הממשל המושחת שם סוחר בזה ומנצל תגובות שוק כאלה לטובתו.. שבוע הבא הם יודיעו שזה שוב בסדר
- 1.סיני זקן אמר פעם 22/11/2019 16:38הגב לתגובה זושלמה...הזוי מה שהם חושבים..או שחור או לבן אין גם וגם סיני טיפשים...

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
