הבנק המרכזי בסין הודיע שיפעל נגד מטבעות הקריפטו; הביטקוין צולל

הביטקוין מאבד כעת כ-13% וצונח אל מתחת לרמה הפסיכולוגית של 7,000 דולר; הבנק הודיע כי ברגע שיתגלה סחר בביטקוין או במוצר קריפטוגרפי כלשהו, הוא יימחק מייד 
נועם בראל | (5)
נושאים בכתבה ביטקוין

הביטקוין מאבד כעת כ-13% וצונח אל מתחת לרמה הפסיכולוגית של 7,000 דולר, לאחר שהבנק המרכזי של סין הודיע כי יפעל במלוא כוחו כדי לעצור את המסחר במטבעות קריפטוגרפיים.

בהודעותו של הבנק נאמר כי "ברגע שיתגלה סחר בביטקוין או במוצר קריפטוגרפי כלשהו, הוא יימחק מייד ונמנע את המשך קיומו".

הבנק המרכזי שבשנגחאי הזהיר גם מפני התנגשות העניין של המדינה בבלוקצ'יין עם ביטקוין ושאר מטבעות הקריפטו. "לאחרונה, בתהליך קידום טכנולוגיית הבלוקצ'יין, המטבעות הווירטואליים הראו סימני עלייה. המשקיעים צריכים להיזהר שלא לערבב את טכנולוגיית בלוקצ'יין עם מטבעות וירטואלים" אמרו בבנק.

בחודש שעבר אמר נשיא סין שי ג'ינפינג כי על המדינה "לנצל את ההזדמנות" של טכנולוגיית הבלוקצ'יים, כאשר רבים פירשו את דבריו כאות לכך שהמדינה עשויה לקבל בחום את הביטקוין.

"חשוב מאוד שננצל את ההזדמנות כדי לפרוץ דרך עם האפשרויות שטכנולוגיית הבלוקצ'יין מציעה ונשלב אותה בפיתוחים המרכזיים שלנו" אמר ג'ינפנג.

נזכיר כי מאז החלטת הבנק המרכזי של סין ב-2017, נאסר לחלוטין המסחר במטבעות קריפטוגרפיים במדינה, אך בד בבד המשיך הבנק המרכזי לעבוד על מטבע דיגיטלי משלו ואף צפוי להשיק אותו בקרוב.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    משקיע 23/11/2019 11:00
    הגב לתגובה זו
    קונים בכסף אמיתי משהו שלא שווה כלום. רוצים לקנות משהו שהבנק המרכזי לא יכול להדפיס קנו זהב כסף
  • ביט 24/11/2019 10:56
    הגב לתגובה זו
    התנהגות הבנקים המרכזיים בריביות שליליות, הזרמות כספים, רכישות מאסיביות בשוק ותמיכה מוניטרוץ מקילה ללא רסן. כל אלה בין השאר מראים שהפונזי האמיתי הוא הכסף שאתה מכיר, ביטקוין קם לתחייה לפני שנה כאשר הרבה החלו להבין זאת!
  • 2.
    רוני 22/11/2019 20:17
    הגב לתגובה זו
    זה היה ידוע. מי שראה לאן הקריפטו הולך היה צריך לקחת בחשבון שסין היא גורם דומיננטי עולמי בעתיד שך הקריפטו דוגמת ביטקוין.
  • רונית 22/11/2019 22:14
    הגב לתגובה זו
    כבר פעם 15 שסין מוציאה תביטקוין מהחוק.. הממשל המושחת שם סוחר בזה ומנצל תגובות שוק כאלה לטובתו.. שבוע הבא הם יודיעו שזה שוב בסדר
  • 1.
    סיני זקן אמר פעם 22/11/2019 16:38
    הגב לתגובה זו
    שלמה...הזוי מה שהם חושבים..או שחור או לבן אין גם וגם סיני טיפשים...
חי גאליס מנכל ביג
צילום: שלומי יוסף
דוחות

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית

כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג דוחות כספיים

לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.

הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו. 

סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש  כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.

ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.

במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36%  - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.

חנות SABON בברלין סבון
צילום: יח"צ

הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל

בעקבות החלטת סבון לסגור את המפעל והמטה בארץ, גולף תקלוט את החנויות והעובדים ותוכל להאריך את ההסכם ל-10 שנים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה סבון גולף

רשת הקוסמטיקה סבון, שהחלה את דרכה כחנות קטנה ברחוב שנקין בתל אביב בשנת 1997, עברה בשנים האחרונות טלטלות משמעותיות. אחרי שהפכה למותג בינלאומי ונרכשה בידי תאגיד הקוסמטיקה הצרפתי איב רושה, מצאה עצמה הרשת מתמודדת עם שחיקה מתמשכת במעמדה בשוק הישראלי. 

לפני כחודשיים הודיעה סבון כי היא סוגרת את מפעל הייצור בקריית גת ואת המטה הלוגיסטי והגלובלי בישראל עד יוני 2026, במהלך שהוביל לסכסוך עבודה חריף מול כ-270 העובדים המועסקים בארץ. סבון הסבירה כי בכוונתה לרכז את כל פעילות הייצור בצרפת בשל כפילויות תפעוליות, מהלך שהוביל לפיטורי עובדים במפעל ובמרכז הלוגיסטי ולחוסר ודאות לגבי עתיד עובדי החנויות. למעשה, מספר הסניפים בישראל ירד בשנים האחרונות מ-43 ל-22 בלבד, בעוד המתחרה ללין, בבעלות קבוצת פוקס, ביססה את מעמדה כמובילה בקטגוריה.

על רקע מציאות זו, קבוצת גולף גולף -5.03%   הודיעה היום כי חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם חברת סבון גלובל להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של הרשת בישראל. ההסכם כולל גם את הפעילות הסיטונאית (B2B) ורכישת נכסים המשמשים את הרשת. בתמורה תשלם גולף כ-6.5 מיליון שקל במועד השלמת העסקה, בהתאם למנגנוני ההתאמות שנקבעו בין הצדדים.

ההסכם נחתם לתקופה של חמש שנים, עם אופציה להארכה בחמש נוספות, והוא כולל סעיפים מקובלים כגון מנגנוני תשלום, מצגים והתחייבויות, וכן הוראות הנוגעות לעובדים. גולף התחייבה להציע לכלל עובדי רשת החנויות להיקלט אצלה, תוך שמירה על שכר הבסיס ערב העסקה. ההתחייבויות בנוגע למועדון הלקוחות ותביעות עבר נותרות באחריות המוכרת.

מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי, אייל גרינברג, ציין כי המהלך נועד להרחיב את פורטפוליו המותגים של הקבוצה."החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי להפעלת החנויות ואתר האינטרנט של רשת סבון, לרבות הנכסים המשמשים את הרשת בישראל. אנו מאמינים כי הרחבת פרוטפוליו המותגים של הקבוצה, לצד השילוב בין מוצרי האיכות של סבון למומחיות הקמעונאית של קבוצת גולף, יתרמו לפיתוח והרחבה של פעילות הקבוצה״.

גולף, שמפעילה כיום 321 חנויות בפריסה ארצית מהן 182 באופנת הלבשה ו-139 באופנת בית רואה בהסכם צעד אסטרטגי להתרחבות לתחום הקוסמטיקה והטיפוח.