אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי
צילום: יח"צ

ויקטורי: תוצאות חזקות, עלייה של 24% ברווח הנקי

רשת הסופרמקטים דיווחה על עלייה ברווח הנקי שהסתכם ב-9.7 מיליון שקל ברבעון. הציגה צמיחה במכירות, שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

גיא עיני |

רשת הסופרמקטים, ויקטורי 0.08% רשמה ברבעון השלישי של 2018 רווח נקי של 9.66 מיליון שקל, שיפור של 24% לעומת הרבעון השלישי בו רשמה רווח נקי של 7.76 מיליון שקל. הרווח למניה עמד על 63 אגורות, לעומת 60 אגורות ברבעון המקביל. 

ההכנסות לרבעון הסתכמו ב-426 מיליון שקל לעומת 405 מיליון ברבעון המקביל, עלייה של 5%, והרווח הגולמי הסתכם ב-106.2 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת 97.31 מיליון שקל אשתקד, שיפור של 9.2%. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות עמד על 24.8% לועמת 24% ברבעון המקביל

הרווח התפעולי לרבעון השלישי עלה ל-12.59 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018 , שיפור של 21%. שיעור הרווח התפעולי עמד על 2.9% לעומת 2.5% ברבעון המקביל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


 שגית דותן MAX
צילום: אורן דאי

MAX: גידול בהכנסות וברווח הנקי; המשך צמיחה בתיק האשראי

חברת האשראי Max מציגה רבעון שלישי חיובי עם צמיחה בהכנסות וברווח המתואם, בו נרשמה הוצאה חד-פעמית, לצד גידול מתמשך במחזורי הפעילות, במספר הכרטיסים ובתיק האשראי

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה מקס שגית דותן

חברת האשראי מקס (Max) פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025. מהנתונים עולה כי החברה ממשיכה להציג צמיחה בהכנסות, במחזורי הפעילות ובתיק האשראי, ולצד זאת, רווחיה הושפעו מהוצאה חד פעמית משמעותית הקשורה לגידול בהפרשות לשומות מע"מ בגין פעילות חו"ל לשנים 2012-2024.

ברבעון השלישי הסתכם הרווח הנקי המתואם ב-86 מיליון שקל לעומת 70 מיליון שקל בתקופה המקבילה, גידול של כ-23%. הרווח הנקי המדווח, הכולל את ההוצאה החד-פעמית, נמוך יותר, אך ההשוואה המהותית לפעילות הליבה נעשית על בסיס התוצאות המתואמות, כפי שהציגה החברה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הרווח הנקי המתואם הגיע ל-236 מיליון שקל, לעומת 210 מיליון שקל אשתקד.

הכנסות החברה ברבעון עלו לכ-645 מיליון שקל, לעומת 595 מיליון שקל אשתקד, עלייה של כ-8.4%. בתשעת החודשים ההכנסות הסתכמו בכ-1.836 מיליארד שקל, לעומת 1.668 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. הגידול נבע מעלייה במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי, עליה בכמות הכרטיסים הפעילים והתרחבות תיק האשראי.

פעילות הנפקת הכרטיסים המשיכה לצמוח: מחזור ההנפקה הכולל ברבעון הגיע לכ-41 מיליארד שקל, לעומת 37 מיליארד שקל אשתקד. מחזור כרטיסי Max (החוץ בנקאיים) עלה ב-16.4% ל-18.6 מיליארד שקל. בתשעת החודשים נספרו כ-114 מיליארד שקל מחזור עסקאות, עלייה של כ-10%.

תיק האשראי הצרכני הסתכם בכ-11.7 מיליארד שקל, גידול של 16.5% מול התקופה המקבילה. תיק האשראי לעסקים עלה לכ-1.2 מיליארד שקל, גידול של כ-9%. לצד הצמיחה בהיקפים, המשיכה מגמת השיפור באיכות תיק האשראי: הוצאות להפסדי אשראי ברבעון ירדו ל-41 מיליון שקל לעומת 62 מיליון שקל אשתקד, ובתשעת החודשים ירדו ל-130 מיליון שקל לעומת 159 מיליון שקל.