רוכב על חשמליים מתחת לגיל 16? רישיון הנהיגה יידחה בשנה
תאונות הדרכים שקשורות לאופניים החשמליים הפכו בחודשים האחרונים למכת מדינה, כאשר רצף האירועים המצער בחודש האחרון הוביל לביקורת ציבורית על משרד התחבורה. שר התחבורה, ישראל כץ, הודיעה היום כי משרדו גיבש תכנית חדשה, הכוללת שורה של צעדים מעשיים שנועדו להגביר את בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים.
ההחלטות המתייחסות לכשירות הרוכב והכשרתו, החמרת אכיפה וענישה בקרב רוכבי האופניים החשמליים, וכן פעולות נוספות שנועדו להסדיר את פעילות הרכיבה והבטיחות של הרוכבים, זאת, לצד הגברת ההסברה הנרחבת בקרב הרוכבים וההורים.
ע"פ התוכנית החדשה, כל רוכב אופניים (מעל גיל 16) שאינו מחזיק ברישיונות נהיגה לכלי רכב דו גלגליים או לרכב פרטי, יחוייב כעת לעבור קורס מיוחד קצר הכולל בחינה שבסופה יקבל אישור כשירות נהיגה לרוכב אופניים.
אחת ההחלטות הבולטות היא ההחמרה של הענישה למי שירכב באופניים חשמליים מתחת לגיל 16 – דחייה של מתן רשיון הנהיגה בשנה, וכן החרמת האופניים. בנוסף לכך, הוחלט על קביעת קנס של 10 אלפים שקלים לכל מי שהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת (עד 25 קמ"ש).
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, הוחלט על העלאה משמעותית של הקנסות למי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. מדובר בין השאר בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או נסיעה עם אוזניות ועוד.
בנוסף, משרד התחבורה נותן כעת אישור לרשויות המקומיות לבטל רישיון עסק למי שימכור אופניים חשמליים לא חוקיים.
- 15.וגם לא להרכיב שום רוכב נוסף במיוחד בלילה (ל"ת)תמיר 04/10/2018 16:05הגב לתגובה זו
- 14.סוף סוף... הגיע הזמן שיעשו משהו במדינה הרדומה הזו. (ל"ת)עדיף מאוחר מאף פעם 04/10/2018 10:46הגב לתגובה זו
- רוב החוקים קיימים, העינין הוא חוסר אכיפה. (ל"ת)LONELY 04/10/2018 14:21הגב לתגובה זו
- 13.רק החרמת אופניים תעזור הורים לא אחראים המדינה אחראית (ל"ת)קובי 04/10/2018 10:20הגב לתגובה זו
- 12.כרגיל חיכו לאבידות בנפש עד שהתחילו לפעול. מעט מידי (ל"ת)מאוחר מידי 04/10/2018 07:27הגב לתגובה זו
- 11.סוחר נוסטרו 04/10/2018 05:17הגב לתגובה זותדאגו לאזרחים לתשתיות נאותות לרכיבה על אופניים ואז תציבו כל מיני חוקים והגבלות חתיכת חצופים חלאס להאשים את הרוכבי אופניים יש בעיה הרבה יותר מערכתית וגדולה בתחום הזה! וכן אני יודע שהם עוברים באדום, נוסעים נגד כיוון התנועה, וחותכים אנשים במדרכות. תסדרו להם תשתיות ואז מצידי תוציאו להורג מי שלא נוסע במקומות היעודיים לאופניים. הדור הצעיר (16-40) הצביע ברגליים והלך לקנות כלים חשמליים!!! תתנו לו מענה! מדינה קקה
- 10.השפוי 04/10/2018 00:18הגב לתגובה זולא לותר אם צריך גם לעצור הורים שילדיהם נסע בניגוד לחוק בעיר זה פחד מוות לנהוג הם יוצאים בחושך מאין כניסה ועוברים חופשי באדום
- 9.אשרי המאמין לאכיפה... נראה אתכם בדרום ת"א עם אריתראים (ל"ת)אבנר 04/10/2018 00:10הגב לתגובה זו
- 8.יעקב 04/10/2018 00:05הגב לתגובה זובתמונה יש שני מכוניות!
- 7.לא מבינים 03/10/2018 22:22הגב לתגובה זוומאלצים אותו לנסוע בכביש בין המכוניות !!! ממש סכנה !! לא רק שהוא חשוף .הוא גם מפריע לתנועה .ולא יכול לראות בזמן עקיפה אלא לסובב את הראש וזה שוב סכנה טירוף !!!!
- סוחר נוסטרו 04/10/2018 05:19הגב לתגובה זועניין של 2 דק בכל חנות אופניים חשמליים או רגילים
- 6.טייס חלל 03/10/2018 20:52הגב לתגובה זואם הילדים שלך רוצים אופניים אז אתה חייב ללמד אותם זהירות בדרכים בדיוק כמו שאתה מלמד אותם לא לקפוץ לכביש איך לעבור את הכביש במעבר חצייה וברמזור. תפסיקו להיות הורים חסרי אחריות ותתחילו לחנך את הילדים שלכם. משרד התחבורה והמדינה זה לא השמרטף של נילדים שלכם. המדינה לא אחראית לשטויות שהילדים שלכם עושים!אתם לא מחנכים ולא מלמדים אותם וזורקים את האשמה על הילדים ועל המדינה. אתם אלה שאשמים ולא אף אחד אחר!
- פרצופה של המדינה 04/10/2018 08:54הגב לתגובה זוהילדים לא מחונכים כי ההורים לא מחונכים. לא צריך "ללכת רחוק" לזהירות בדרכים - אנשים זורקים אשפה ובדלי סיגריות ברחוב ומחוץ לחלון הרכב, זורקים על הרצפה שאריות אוכל 2 מטר מפח אשפה ציבורי. על התנהגות כביש אין בכלל מה לדבר - חותכים נתיבים, לא טורחים לאותת, יד אחת על ההגה והשניה עם הטלפון. אין מי שיחנך.
- אבשלום קוף 04/10/2018 00:46הגב לתגובה זוכתוב אלא ולא אלה....אהבל
- 5.שורו 03/10/2018 20:50הגב לתגובה זויש לחייב את הממשלה לחוקק חוק שכל בעל רכב דו גלגלי או קורקינט במספרי זיהוי מקדימה ומאחור בגודל של 25/10 ס"מ במקום גלוי שאם אותו רוכב יעבור על החוק יהיה אפשר לזהות אותו ..
- 4.אמיר 03/10/2018 20:20הגב לתגובה זווגם 80 קמ"ש לאופניים, פשוט לא ייאמן. סכנת חיים
- אלכסי 04/10/2018 07:22הגב לתגובה זוחיים בשביל כסף
- מטוס 03/10/2018 20:50הגב לתגובה זואז אם המטוס טס אלף קמ"ש זה אומר שזה מסוכן.כל רגע נתון יש באוויר 2 מיליון אנשים בכדהא״ץ אז מה?ורכב נוסע 200 קמ"ש מה זה אומר שאתה תנהג במהירות 200 קמ"ש בעיר? לא נכון אז מה זה רלוונטי המהירות כל עוד אתה מקפיד על כללי בטיחות ונוסע בזהירות שמתאימה לתנאי הדרך ותקפיד על חוקי תנוע ועל זהירות המהירות היא לא בעייה. תלמדו את הילדים שלכם את כללי הבטיחות.הולכי רגל נהרגים כמעט כל יום והמהירות הליכה שלהם 5 קמ"ש!
- גידי 03/10/2018 22:52בזמן תאונה המהירות קריטית לחומרת הפגיעה. כל השאר הבל וריק.
- 3.בן אהרון 03/10/2018 20:17הגב לתגובה זומאיפה הצעירים שהורדו לכביש אמורים לדעת מה הכללים הכביש???
- הורים שנותנים 03/10/2018 20:43הגב לתגובה זואם הילדים שלך רוצים אופניים אז אתה חייב ללמד אותם זהירות בדרכים בדיוק כמו שאתה מלמד אותם לא לקפוץ לכביש איך לעבור את הכביש במעבר חצייה וברמזור. תפסיקו להיות הורים חסרי אחריות ותתחילו לחנך את הילדים שלכם. משרד התחבורה והמדינה זה לא השמרטף של נילדים שלכם. המדינה לא אחראית לשטויות שהילדים שלכם עושים ושאתם לא מחנכים ולא מלמדים אותם וזורקים את האשמה על הילדים ועל המדינה. אתם אלה שאשמים ולא אף אחד אחר!
- אבי 04/10/2018 00:09לרוכבים הבעייתיים יש הורים שהרימו ידיים מזמן...
- 2.שלום 03/10/2018 20:01הגב לתגובה זוצריך לחייב לכול רוכב אופניים חשמלי בביטוח חובה שמי, ילד שמתחת לגיל 16 שנתפס לקחת את האופניים לתקופה של 5 חודשים וקנס של 2000₪ צריך לשלוח שוטרים ליד בתי ספר.
- 1.שלי 03/10/2018 19:56הגב לתגובה זוכץ הביתה עכשיו נזכרת?למה מ1/1/2019. למה לא מהיום תקנות לשעת חירום
- כנראה שהכל שיקולים פוליטיים...ניחוש שלי... (ל"ת)בן אהרון 03/10/2018 20:38הגב לתגובה זו

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגג'י סיטי ירדה 6.8%, נקסט ויז'ן עלתה 7.1%, סגירה יציבה במדדים
ת"א 35 סגר סביב ה-0 אחרי יום בו המדד נע בין עליות וירידות; תדיראן ירדה 6.2%, סולרום איבדה 5.4%
המסחר בת"א נסגר ביציבות. מדד ת"א 35 סגה ללא שינוי משמעותי ומדד ת"א 90 עלה ב-0.4%.
במבט על הסקטורים, מדד הבנקים עלה ב-0.2%, מדד הביטוח עלה 1%, מדד הנדל"ן ירד0.1% ומדד הנפט וגז איבד 0.4%.
רוצים לדעת איזה מניות בולטות היום ומה הסיפור מאחוריהן? הכל כאן העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
בשוק האג"ח נרשמת יציבות לקראת החלטת הריבית בסוף החודש. אג"ח עם מח"מ של כ-10.5 שנים נסחר עם תשואה ברוטו של כ-4.06%. נזכיר כי בסוף השבוע מדד המחירים לצרכן צפוי להתפרסם, במה שיכריע את הכף האם הריבית תרד או לא בסוף החודש. נכון לבוקר זה השוק מתמחר הורדת ריבית באזור 70%.
אחת המניות שבולטת לשלילה בימים האחרונים היא ג'י סיטי. החברה הפתיעה את המשקיעים אחרי שהגדילה את אחזקתה בחברת הבת סיטיקון למעל 50% ותידרש כעת להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט, מהלך שעשוי להגיע להיקף של 1.4 מיליארד שקל; במעלות מזהירים כי המינוף עלול לטפס מה שמעורר חשש שהמהלך יכביד על התזרים, והתגובה מורגשת במניה ובאגרות החוב של החברה. לניתוח המלא על מה עשתה החברה, ומה ההשלכות האפשריות - ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- היום של טבע, ומה עוד קרה בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השבוע הקודם ננעל במחזור ענק של כ-13.4 מיליארד שקל השני בגובהו אי פעם, שלב הנעילה (החדש) רשם מחזור של כ-9.4 מיליארד שקל על רקע עדכון המדדים החצי-שנתי. במסגרת העדכון הצטרפו למדד ת״א-35 מניות מגדל ביטוח מגדל ביטוח 2.17% ונקסט ויז׳ן נקסט ויז'ן 7.09% , בעוד שמניות החברה לישראל חברה לישראל 0.35% ואנרג׳יאן אנרג'יאן -3.37% הועברו למדד ת״א-90. המהלך גרם לתנודתיות גדולה במיוחד בשתי האחרונות, בעיקר לאחר הצניחה במניית איי.סי.אל איי.סי.אל 0.11% ובמניית בעלת השליטה בה - החברה לישראל - בעקבות הפשרה עם המדינה סביב זיכיון ים המלח. הישג ל-ICL? - תקבל 2.5 מיליארד דולר על החזרת זיכיון ים המלח למדינה, גם היום אייסיאל תעמוד במוקד לאחר שהשוק יאכל מחדש את השפעות ההתפתחויות על הרווחיות הליבתית שלה.
