צרות בצרורות: מנכ"ל נייר חדרה התפטר לאחר חמישה חודשים בלבד

מנכ"ל נייר חדרה התפטר מתפקידו בתוך זמן קצר בעקבות חילוקי דעות על עתיד החברה. במקומו ימונה כמנכ"ל זמני סמנכ"ל הכספים של החברה
תומר קורנפלד | (1)

דרמה בנייר חדרה. חמישה חודשים אחרי שנכנס לתפקידו, מנכ"ל החברה שלמה לירן (מומו) התפטר מתפקידו. הסיבה הרשמית: חילוקי דעות לגבי כיווני הפעולה של החברה. במקומו של לירן ימונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה גדי קוניא עד למינויו של מנכ"ל קבוע.

שלמה לירן נכנס לתפקידו לפני מספר חודשים וקיבל לידיו חברה שנמצאת במצב לא טוב בכלל והפסדים כבדים מדי רבעון. ברבעון השלישי של השנה רשמה החברה הפסד תפעולי של 43.5 מיליון שקל והפסד של 59 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות.

נייר חדרה, העוסקת בייצור ניירות אריזה, אריזות קרטון ומחזיקה בפעילות של שיווק חיתולים חד פעמיים. בתקופה האחרונה הסביבה התחרותית של החברה לוחצת את מחירי הנייר כלפי מטה דבר אשר פוגע ברווחיות. גם מאמצי ההתייעלות והמעבר לגז טבעי אולי הקטינו את ההוצאות אבל בהחלט לא סיפקו נחת למשקיעים. ועד העובדים החזק של החברה והאיומים גם כן לא הועילו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    על הפנים (ל"ת)
    דוד 20/01/2015 15:36
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.2%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 טבע 3.12% לאומי פועלים -0.35%