ELR של אלקו החזקות תמכור את נכסי חברת הניהול תמורת עד 26 מ' ד'

ELR מחזיקה 26% בקרן הריט האמריקנית, כאשר האחרונה מחזיקה בכ-10.047 אלף יחידות דיור בשווי כולל של מאות מליוני דולר
סהר אביב |

קבוצת אלקו החזקות, הודיעה כי חברת הבת ELR, חתמה על הסכם למכירת נכסי חברת הניהול לידי קרן הריט האמריקנית (LATA), המוחזקת על ידי ELR בשיעור של כ-26.4%. התמורה הצפויה מהעסקה עשויה להגיע לכ-19 עד 26 מיליון דולר.

יתר על כן, צפויה חברת ELR לקבל תמורה נוספת, במקרה בו תרכוש נכסים בתקופה שלא תעלה על שנה ממועד החתימה, כאשר ניהולם של נכסים אלו יבוצע בידי LATA. על פי הערכות, במקרה שכזה התמורה עשויה להגיע עד לכ-30 מיליון דולר.

ELR מחזיקה 26% בקרן הריט האמריקנית, כאשר האחרונה מחזיקה בכ-10.047 אלף יחידות דיור בשווי כולל של מאות מליוני דולר. בגין מימוש הנכסים, צפויה החברה לרשום רווח כולל בסך של בין 9 ל-20 מיליון דולר, אשר יירשמו בדוחותיה הכספיים של החברה החל מהרבעון הראשון של 2013.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.1%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


טסט

עדי ברזילי |
מדד ת"א 35 0.34% טבע 3.23% לאומי



פועלים -0.27%