כמו טיל: מיקרונט שטסה השנה ב-226%, "הרגשנו את השיפור הכלכלי בארה"ב"
מניית חברת מיקרונט העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי מחשוב ניידים לרכב למטרת ניהול ציי רכב ועובדי שטח מסכמת בימים אלה שנה חזקה ומנייתה הינה אחת ההשקעות הטובות של 2012. התוצאות הכספיות הראו על תפנית ומעבר לרווחיות והמשקיעים קצרו את הפירות. המניה זינקה השנה 226%.
אז מה גרם לשיפור בביצועי החברה שהביא לזינוק האדיר במניה? המנכ"ל רפי כץ מסביר זאת בהתאוששות בשוק היעד המרכזי של החברה שאחראי ללמעלה מ-80% מהמכירות - ארה"ב, וגם בשינוי במוצר החברה ואותו מכנה כץ "האולר השוויצרי של הטאבלטים".
"הרגשנו את סימני הצמיחה בארה"ב. הצמיחה באה לידי ביטוי בשיפור נתונים כמו התחלות הבנייה ומאוד משפיעה גם עלינו. המצב הכלכלי משפיע מאוד על שוק התובלה והשירותים והרגשנו את התהליך הזה חזק. בעצם לאחר משבר 2008 כבר חווינו שנתיים של נפילה במכירות - 2009 ו-2010".
"המצאנו את עצמנו מחדש עם קו מוצרים שעונה על כל הצרכים של השוק. בעוד ב-2011 רק ראינו את הביקוש למוצר בתהליך של בדיקה ראשונית, ב-2012 נחלנו הצלחה מהדהדת", אומר כץ. "למעשה קו המוצרים שהשקנו ב-2011 והתחלנו למכור אז עשה את התפנית בשילוב עם היציאה מהמשבר של שוק המטרה שלנו - ארה"ב", סיכם כץ.
מוצר הדגל של החברה הוא למעשה טאבלט מוקשח שמיועד להתקנה ברכב כחלק מניהול של ציי רכב ועובדי שטח. הטאבלטים מכילים כלי פיתוח תוכנתיים וממשקים מגוונים - פתרונות לשווקים ורטיקליים לתחום התובלה, האוטובוסים, טכנאי השירות. עלותה של המערכת היא 350-850 דולר, זאת לפי הפונקציונליות.
המערכת שהיא פרי פיתוח ייחודי, מורכבת ממסך צבע מגע "7, תומכת במערכת הפעלה Windows CE, בשנה הבאה אף תתמוך באנדרואיד, מאפשרת חיבור לממשקים אלטרנטיביים אופציונליים כחיבוריות ותקשורת דרך Wi-Fi, חיבור USB, אפשרות ל-Bluetooth, מודם סלולרי, תקשורת קווית ו-GPS. המטרה היא להפוך את הטאבלט לדסקטופ ואת הקבינה שלוחה של המשרד, עם סורק, מדפסת, קורא כרטיס מגנטי, קורא זיהוי נהג, ועוד.
"הטכנולוגיה שפותחה במיקרונט היא מהמתקדמות שיש. יש לנו מפעל ייצור לכן הלקוחות יכולים להזמין בכמויות שונות ובתצורות שונות בלי הגבלה לפונקציונליות כזו או אחרת", אומר כץ.
"בתוך הקבינה הארגון מאפשר לנהג לקצר תהליכים, לדווח על סטטוסים. הלקוח אפילו יכול לחתום על המסך. החברה זוכה להתייעל, לשפר את השירות ללקוחות ולזרז תהליכים. צריך לזכור שבארה"ב משאית לפעמים יוצאות לשבוע שלם של נסיעות", מסכם מנכ"ל החברה.
הלקוחות האסטרטגיים של החברה הם ספקי OEM שמתמחים בניהול ציי רכב ועובדי שטח, והחברה מסרבת לחשוף את שמותיהם. שוק היעד המרכזי של החברה הוא, כאמור, ארה"ב, השוק המשני הוא ישראל ומדינות באירופה, אוסטרליה וניו זינלנד. בחברה מקווים "לאזן את המכירות בעולם ולהרחיב את בסיס הפעילות גם בשוק האירופאי, בעבודה עם המפיץ החדש".
"המשתמשים הגדולים ביותר שלנו הן חברות התובלה, משאיות. ככל ששעת העבודה יקרה יותר והמטען חשוב יותר, ככה משלמים יותר, חשוב יותר לקבל דיווחים בזמן אמת ולקבל שקיפות מלאה על הנהג והרכב. באופן כללי, ניתן לומר שההפצה והתובלה אימצו בצורה הנרחבת ביותר את הטכנולוגיות של ניהול ציי רכב", אומר כץ.
תוצאות כספיות - שיפור מתמשך
החברה פרסמה תוצאות מצויינות לרבעון הראשון, השני והשלישי של שנה. הרבעון הראשון של 2012 אופיין בהמשך השיפור בתוצאות לאחר מפנה ברווחיות החברה עוד ברבעון הרביעי של שנת 2011. ברבעון הראשון שברה החברה שיא והרווח הנקי עמד על 6.5 מיליון שקל. ההכנסות זינקו 445% לכ-26 מיליון שקל. בעקבות התוצאות, החליטה החברה על חלוקת דיווידנד, לראשונה מאז 2008 בסך 3.3 מיליון שקל ברוטו.
ברבעון השני, ההכנסות זינקו בכ-236% לכ-28.8 מיליון שקל, ובשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון צמח ל-6.7 מיליון שקל ושיא רבעוני חדש נקבע. ההכנסות ברבעון השלישי זינקו בכ-129% לכ-26.7 מיליוני שקלים, והרווח הנקי צמח ל-5.5 מיליון שקל.
- 5.איזו יופי של חברה. גאווה ישראלית של פיתוח. (ל"ת)איך פספסנו אותה? 30/12/2012 18:44הגב לתגובה זו
- 4.איפה היו כל אלו שהמליצו על בזק ומניות כושלות אחרות? (ל"ת)למה לא אמרתם????? 30/12/2012 17:21הגב לתגובה זו
- עמית 31/12/2012 07:48הגב לתגובה זושלא לדבר על ביקומיוניקיישנס
- 3.11 30/12/2012 16:38הגב לתגובה זותעשה מה שעושה ענף ההתובלה והשירותים בארה"ב. ההתאוששות שם כבר הייתה. השאלה האם תימשך?
- 2.קודם כל תנו לנו לעבור את הצוק הפיסקלי ואז נחשוב על זה (ל"ת)מישי 30/12/2012 16:37הגב לתגובה זו
- 1.אליק 30/12/2012 16:35הגב לתגובה זומה צבר ההזמנות לשנת 2013? מה ההסבר שבעלי השליטה מכרו את החברה במחיר נמוך משמעותית מהשווי בבורסה?

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.
עופר ינאי חושב שהוא אילון מאסק - רוצה מניות ב-800 מיליון שקל
ינאי קצת מתבלבל, דורש חבילת הטבות מותנית של 800 מיליון שקל אם המניה תעלה פי 4 בשלוש שנים - מזכיר מישהו?
אין גבול לשיגעון הגדולות. ההצלחה גורמת לאנשים לחשוב שהם מעל הכל. עופר ינאי דורש שכר תיאורטי (בהינתן תרחישים מסוימים) של 800 מיליון שקל. אילון מאסק מנסה לקבל עכשיו 1 טריליון דולר תחת התניות מסוימות. ינאי מנסה להיות "מאסק הישראלי". קצת צניעות לא תזיק לו, אחרי הכל - ערך למשקיעים הוא לא ייצר. נופר היא מניה שלא סיפקה את הסחורה מאז ההנפקה לפני שש שנים. אלמלא זרימת הכסף מההנפקה והנפקות המשך שהיו מאז, לא ברור איפה נופר היתה. חוץ מזה, נופר היום היא סוג של פעילות מניבה עם פייפליין של ייזום. לא צריך מנכ"לים שהם אילון מאסק כדי לנהל אותה. כל מנהל סביר יעשה עבודה.
יש צד חיובי בשגעון הגדלות, וזה בלי ציניות - אנשים עם שגעון גדלות מצליחים יותר. הדרייב לגדלות מביא אותם לשם. תביטו על המצליחים הגדולים, רובם עם שגעון גדלות. מאסק כנראה מוביל את השיגעון.
מאסק לפחות דורש שכר על חדשנות טכנולוגית, על מהפכות עולמיות, על רובוטים שיהיו לכם בבתים, על רובוטקסי, על מכונית אוטונומית, על מה בדיוק ינאי דורש שכר? משהו התבלבל ומתבלבל לבעלי השליטה ולמנהלים - הם חושבים שהם מעל הכל ושמגיע להם הכל. ההצלחה ממכרת, בשביל זה יש מוסדיים. צריכים לעצור את הטירוף.
ינאי מכוון לחבילה של 800 מיליון שקל באם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים. אפשר להגיד - מענק גדול אבל התנאי מאוד משמעותי, אבל דמיינו מה זה יכול לעשות למוטיבציה של ינאי להרים את המניה. מניות, כולם יודעים, לא עולת רק בזכות ביצועים. חוץ מזה, גם אם המניה תעלה פי 4 ב-3 שנים, קחו את התשואה מאז ההנפקה ועוד 4 שנים, לא תקבלו משהו שמגיע עבורו - 800 מיליון שקל! השכר הכי גבוה מעולם למנכ"ל בבורסה המקומית, למעשה השכר השנתי הגבוה פי 4-5 מהשכר הכי גבוה שהי ה למנכ"ל בבורסה המקומית.
- ינאי רצה כדורסל אבל קיבל ניהול - לאן הולכת נופר אנרגיה?
- המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר שהמוסדיים בלמו את חבילת השכר החריגה של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו שהחליט לא להגיע (המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה), נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2% מציגה מתווה חדש, הפעם עבור עופר ינאי עצמו, בעל השליטה שהפך למנכ"ל הקבוע (עופר ינאי מינה את עצמו למנכ"ל הקבוע של נופר אנרגיה).