ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: זיכיון להפעלת חנויות BBW בגרמניה; המניה קופצת

קמעונאית מוצרי ההלבשה קיבלה זיכיון בלעדי להקמה והפעלה של חנויות ואתר אונליין של המותג Bath & Body Works  בגרמניה; החברה תציע באמצעות אתר האונליין שלה שירותים גם למדינות השכנות - צרפת,
הולנד, בלגיה ואוסטריה 

איתן גרסטנפלד |

קמעונאית מוצרי ההלבשה דלתא מותגים דלתא מותגים 0%   קיבלה זיכיון בלעדי להקמה והפעלה של חנויות ואתר אונליין של המותג Bath & Body Works  בגרמניה.


במסגרת המהלך בכוונת דלתא מותגים להקים חברה בת אירופאית, שבאמצעותה יפתח אתר סחר מקוון לממכר מוצרי BBW בגרמניה ו-20 חנויות קמעונאות בגרמניה, במהלך ארבע השנים הראשונות לפעילותה. לאור הגבולות הפתוחים באיחוד האירופי, חברת הבת תפעל גם במדינות השכנות: צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה באמצעות אתר האונליין שלה. בהסכם נקבע כי לאחר פתיחת חמש החנויות הראשונות בגרמניה (שצפויות להיפתח במהלך 15 חודשים ממועד חתימת הסכם הזכיון), החברה תבחן, ביחד עם נותנת הזיכיון, את המשך תוכנית פתיחת החנויות בגרמניה וכן, פתיחת חנויות במדינות אחרות שצוינו בהסכם.


תנאי הסכם הזכיון דומים באופן מהותי לתנאי הסכם הזיכיון שיש לחברה בישראל, במסגרתו מפעילה החברה כיום 8 חנויות בישראל ואתר מסחר אלקטרוני ישראלי למכירת מוצרי Bath & Body Works. תקופת ההסכם הינה לשבע שנים מיום החתימה על הסכם הזיכיון עם אופציה להארכתו בשבע שנים נוספות.



ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים: "אנו ממשיכים ליישם את  התוכנית האסטרטגית של הקבוצה, במטרה להבטיח צמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל, לצד הרחבת פעילותנו לאירופה. במסגרת זו, הקבוצה מקימה פעילות במרכז ומערב אירופה עם זיכיון בלעדי של המותג Bath & Body Works. אנו ממוקדים ביצירת ערך ובהרחבת הידע והניסיון שלנו לפעילות במדינות נוספות. הבחירה של Bath & Body Works בנו כזכיין הרשמי בגרמניה, בנוסף לזכיינות בישראל, מהווה הוכחה לחוזקה של הקבוצה ולמצוינות התפעולית שמלווה אותנו לאורך השנים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"




ההכנסות עלו עלויות ההובלה העיבו על הרווח



בשבוע שעבר פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה, אותו סיימה עם צמיחה של 19% בהכנסות שעמדו על כ-377 מיליון שקל. עם זאת, שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.


בראיון שקיימנו עם ענת בוגנר, מנכ"לית החברה, לאחר פרסום הדוחות היא התייחסה להפעלה של חנויות ויקטוריה סיקרט ו-BBW, "השקנו את פעילות הריטייל של ויקטוריה ושל BBW באפריל 2024. אני לא מכירה הרבה מותגים שאחרי פחות מ-8 חודשים סיימו עם מכירות של כמעט 110 מיליון שקל, רווחיות תפעולית של 11% ופדיון של 4 אלף שקל למטר. זו עוצמה מטורפת ויש היום רק 10 חנויות. השנה אנחנו צפויים לפתוח עוד חנויות בשני המותגים. מבחינתנו אלה שני מנועי צמיחה גדולים".


דלתא מותגים פועלת בתחום מכירת מוצרי הלבשה תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works. החברה הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל, ובמרץ 2021 השלימה הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה מנית החברה בכ-14% תוך שהיא משלימה זינוק של כ-84% בשנה האחרונה, והיא נסחרת הבוקר לפי שווי שוק של כ-1.7 מיליארד שקל.



גרף מניית החברה בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל מכליס אלביט מערכות
צילום: תמר מצפי

אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד

אופנהיימר מעלה מחיר יעד לאלביט ל-550 דולר, אפסייד של כ-10% ומציין כי: "היתרון במזרח אירופה הולך ומעמיק, אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים חזקים מאוד בשוק הישראלי"

תמיר חכמוף |

אופנהיימר מפרסמת סקירה עדכנית על אלביט מערכות אלביט מערכות 0%   לאחר פרסום הדוחות, ומחדדת את המסר שהביקושים לטכנולוגיה ביטחונית באירופה ובישראל אינם זמניים (זאת לאור העובדה כי ישראל מתכוננת למלחמה נוספת עם איראן ועם מדינות עוינות אחרות, כלשונם), אלא שינוי עומק בשוק שממשיך למצב את אלביט כשחקנית שמספקת פתרונות למדינות ללא תעשייה ביטחונית מקומית. על רקע המגמה הזו, בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד למניה ל-550 דולר ומשאירים את ההמלצה על "תשואת יתר".

האנליסטים מציינים כי הדוחות של אלביט הציגו רבעון חזק מבחינת רווחיות ושיפור תפעולי. הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות, ושיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-9.7%, שיפור של כ-150 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה. מנגד, ההכנסות היו מעט מתחת לצפי, אך עדיין צמחו לשיא של 1.92 מיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי השיפור ברווח הנקי ושיעור המס הנמוך מצביעים על התייעלות תפעולית שמאפשרת למנף את הגידול בפעילות.

הפער הגדול נמצא בצבר ההזמנות, שממשיך להיות אחד החזקים בתעשייה: 25.2 מיליארד דולר, עוד לפני עסקת הענק שדווחה אתמול. על פי אופנהיימר, הצבר ימשיך לתמוך בצמיחה דו ספרתית בשנים 2026-2025, עם תרומה ברורה של מזרח אירופה, שם אלביט נהנית מיתרון מבני. “מדינות כמו אלבניה, דנמרק וסרביה, שאין להן תעשייה ביטחונית מקומית, הופכות את אלביט לספק טבעי”. בנוסף, המתיחות מול רוסיה והתחייבויות נאט"ו להגדלת ההוצאה הביטחונית הופכות את הביקוש למערכות קרקע, חימושים, תקשוב ואלקטרו אופטיקה ליציב ומתמשך.

הסקירה מתייחסת גם לעסקה הגדולה בהיקף 2.3 מיליארד דולר שעליה דיווחה אלביט אתמול. לפי הערכת אופנהיימר, ההסכם ככל הנראה משקף שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל למדינה ממזרח אירופה (ההשערה עלתה גם כאן בביזפורטל - אלביט בעסקת ענק של 2.3 מיליארד דולר, אבל מה לא נחשף?) ככל הנראה אחת המדינות שבהן כבר קיימות רכישות משמעותיות של החברה. לדברי האנליסטים, העסקה כוללת מערכות יבשה, רחפנים ומערכות שליטה ובקרה, וצפויה לייצר תרומה ניכרת להכנסות בשנים הקרובות. "מדינות מזרח אירופה יישארו הרבה יותר פתוחות לרכש ישראלי לעומת מערב אירופה, וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אלביט לשנים הקרובות", נכתב.

מנקודת מבט תפעולית, אופנהיימר מציינים כי אלביט מציגה שיפור כמעט בכל החטיבות, עם צמיחה של 41% בחטיבת היבשה, עלייה דו ספרתית בחטיבות הסייבר וה-C4I, ויציבות בחטיבת ESA לאחר תקופה חלשה יותר. במצטבר, מדובר בתמהיל שמאפשר לחברה לשמור על חוסן גם בזמן תנודתיות אזורית בשווקים כמו אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה מסוימת ברבעון.

משה ממרוד תדיראן
צילום: סיון פרג'
דוחות

תדיראן: ירידה נוספת בהכנסות וברווח, והיעדים נראים רחוקים מתמיד

למרות שהרבעון השלישי הוא החזק ביותר עונתית, תדיראן מסכמת ירידה דו ספרתית בהכנסות ושחיקה בכל מדדי הרווחיות; החברה עדיין מאשררת יעד של 2.5 מיליארד שקל ל-2026, אך בפועל החברה מציגה צמיחה שלילית והפסד מצטבר מתחילת השנה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה משה ממרוד תדיראן

תדיראן תדיראן גרופ 0%  , המתמחה בייצור מוצרי צריכה ומערכות אנרגיה מתחדשת, מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי בצל של ציפיות שנשחקו. החברה שהציגה פעם יעד שאפתני של 4.5 מיליארד שקלים להכנסות ב-2026, קיצצה את היעד ל-2.5 מיליארד שקל בלבד, לאחר שורת עדכוני תחזית כלפי מטה ושחיקת שולי רווח. ברקע הדברים, למרות שהרבעון השלישי נחשב לחזק בצד ההכנסות של מגזר הצריכה, הגידול לא הגיע, וברבעון זה החברה מתמודדת עם ירידה הן בהכנסות והן ברווח.

מחזור המכירות ברבעון השלישי של שנת 2025 קטן בשיעור של כ-12.6% והסתכם לכ-523.4 מיליון שקל לעומת כ-599.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברבעון נובע הן מירידה בהכנסות מגזר מוצרי הצריכה אשר נבעה בעיקר כתוצאה מירידה כמותית במכירות המזגנים ושינוי בתמהיל המוצרים, והן מירידה בהכנסות מגזר האנרגיה אשר נבעה מקיטון בהכנסות בגין פרוייקטי אגירה.

בפילוח מגזרים, עיקר הפגיעה מגיע ממגזר מוצרי הצריכה: הכנסות המגזר ברבעון השלישי ירדו לכ-265.8 מיליון שקל לעומת כ-318.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 16.5%, בעיקר בשל ירידה כמותית במכירות מזגנים ושינוי בתמהיל המוצרים. במגזר האנרגיה ההכנסות ירדו ברבעון לכ-257.5 מיליון שקל לעומת כ-280.4 מיליון שקל אשתקד, ירידה של 8.2%, שמיוחסת בעיקר לירידה בהיקף ההכנסות מפרויקטי אגירה.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם לכ-104.6 מיליון שקל (שיעור של כ-20.0%), המהווה קיטון של כ-16.1% לעומת כ-124.7 מיליון שקל (שיעור של כ-20.8%) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הגולמי ובשיעורו נבע בעיקר מירידה בהיקף ההכנסות של מגזר מוצרי צריכה ומקיטון בהיקף ההכנסות מפרוייקטי אגירה. 

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ-40.2 מיליון שקל (שיעור של כ-7.7%), קיטון של כ-24.8% לעומת כ-53.5 מיליון שקל (שיעור של כ-8.9%) ברבעון המקביל אשתקד.