דלתא מותגים: זיכיון להפעלת חנויות BBW בגרמניה; המניה קופצת
קמעונאית מוצרי ההלבשה קיבלה זיכיון בלעדי להקמה והפעלה של חנויות ואתר אונליין של המותג Bath & Body Works בגרמניה; החברה תציע באמצעות אתר האונליין שלה שירותים גם למדינות השכנות - צרפת,
הולנד, בלגיה ואוסטריה
קמעונאית מוצרי ההלבשה דלתא מותגים דלתא מותגים 0.47% קיבלה זיכיון בלעדי להקמה והפעלה של חנויות ואתר אונליין של המותג Bath & Body Works בגרמניה.
במסגרת המהלך בכוונת דלתא מותגים להקים חברה בת אירופאית, שבאמצעותה יפתח אתר סחר מקוון לממכר מוצרי BBW בגרמניה ו-20 חנויות קמעונאות בגרמניה, במהלך ארבע השנים הראשונות לפעילותה. לאור הגבולות הפתוחים באיחוד האירופי, חברת הבת תפעל גם במדינות השכנות: צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה באמצעות אתר האונליין שלה. בהסכם נקבע כי לאחר פתיחת חמש החנויות הראשונות בגרמניה (שצפויות להיפתח במהלך 15 חודשים ממועד חתימת הסכם הזכיון), החברה תבחן, ביחד עם נותנת הזיכיון, את המשך תוכנית פתיחת החנויות בגרמניה וכן, פתיחת חנויות במדינות אחרות שצוינו בהסכם.
- הייפר גלובל: שחיקה ברווחיות ברבעון השלישי
- אפי נכסים: עלייה של 8.5% ב-NOI ו-10.7% ב-FFO המתואם בתשעת החודשים הראשונים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תנאי הסכם הזכיון דומים באופן מהותי לתנאי הסכם הזיכיון שיש לחברה בישראל, במסגרתו מפעילה החברה כיום 8 חנויות בישראל ואתר מסחר אלקטרוני ישראלי למכירת מוצרי Bath & Body Works. תקופת ההסכם הינה לשבע שנים מיום החתימה על הסכם הזיכיון עם אופציה להארכתו בשבע שנים נוספות.
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים: "אנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית של הקבוצה, במטרה להבטיח צמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל, לצד הרחבת פעילותנו לאירופה. במסגרת זו, הקבוצה מקימה פעילות במרכז ומערב אירופה עם זיכיון בלעדי של המותג Bath & Body Works. אנו ממוקדים ביצירת ערך ובהרחבת הידע והניסיון שלנו לפעילות במדינות נוספות. הבחירה של Bath & Body Works בנו כזכיין הרשמי בגרמניה, בנוסף לזכיינות בישראל, מהווה הוכחה לחוזקה של הקבוצה ולמצוינות התפעולית שמלווה אותנו לאורך השנים".
- נאייקס: ההכנסות והרווח מתחת לציפיות - אבל התחזית מעודדת
- שפיר הנדסה: עלייה של 15% בהכנסות, הרווח הנקי קפץ ל-60 מיליון שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
ההכנסות עלו עלויות ההובלה העיבו על הרווח
בשבוע שעבר פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה, אותו סיימה עם צמיחה של 19% בהכנסות שעמדו על כ-377 מיליון שקל. עם זאת, שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.
בראיון שקיימנו עם ענת בוגנר, מנכ"לית החברה, לאחר פרסום הדוחות היא התייחסה להפעלה
של חנויות ויקטוריה סיקרט ו-BBW, "השקנו את פעילות הריטייל של ויקטוריה ושל BBW באפריל 2024. אני לא מכירה הרבה מותגים שאחרי פחות מ-8 חודשים סיימו עם מכירות של כמעט 110 מיליון שקל, רווחיות תפעולית של 11% ופדיון של 4 אלף שקל למטר. זו עוצמה מטורפת ויש היום רק 10
חנויות. השנה אנחנו צפויים לפתוח עוד חנויות בשני המותגים. מבחינתנו אלה שני מנועי צמיחה גדולים".
דלתא מותגים פועלת בתחום מכירת מוצרי הלבשה תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works. החברה
הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל, ובמרץ 2021 השלימה הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה מנית החברה בכ-14% תוך שהיא משלימה זינוק של כ-84% בשנה האחרונה, והיא נסחרת הבוקר לפי שווי שוק של כ-1.7 מיליארד
שקל.
גרף מניית החברה בשנה האחרונה

מיטב סוגרת עשור של תביעות - ומציגה רבעון שיא
הסדר הפשרה הוסיף 375 מיליון שקל לרבעון, הרווח הנקי זינק ב־57% והנכסים המנוהלים מתקרבים ל־400 מיליארד שקל - לצד שינוי בצמרת הדירקטוריון
מיטב מיטב השקעות 1.88% הציגה רבעון חזק. אחרי שנים ארוכות שבהן נגררה בתביעות הייצוגיות בבתי המשפט, ההסדר שאושר סופית תרם לרבעון הנוכחי הכנסה חד-פעמית של 375 מיליון שקל וסיים פרק משפטי שארך יותר מעשור. עם הסרת הערפל הזה, התוצאות הכספיות של מיטב מציגות צמיחה מהירה, יציבה ורחבה. במצטבר לתשעת החודשים הראשונים של השנה, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות זינק ב-57% בנטרול השפעות משפטיות, וה-EBITDA המנוטרלת עלתה ב-47%. בקצב שנתי, מיטב מתקרבת ל-EBITDA של כ-876 מיליון שקל והכנסות של יותר מ-2 מיליארד שקל. בתוך זה החברה ממשיכה במדיניות חלוקת הדיבידנדים וצפויה לחלק 79 מיליון שקל נוספים לבעלי המניות.
הצמיחה הזו ניכרת גם בנכסים המנוהלים. נכון לנובמבר, מיטב מתקרבת לרף של 400 מיליארד שקל בנכסים מנוהלים אחרי גיוסים מתמשכים בכל מוצרי החיסכון. במבט מגזרי, שלוש הפעילויות המרכזיות של מיטב רשמו רבעון שיא. מגזר החיסכון לטווח ארוך קפץ ב-55% ברווחיות, חבר הבורסה עלה ב-24%, ומגזר האשראי החוץ בנקאי המשיך להתרחב ורשם עלייה של 33% ברווח המגזרי. תיק האשראי של החברות בקבוצה הגיע ל-3.6 מיליארד שקל.
ברמת המאקרו, מיטב מציגה שיפור רוחבי בהכנסות בכל המגזרים. חיסכון ארוך טווח עלה ל-206 מיליון שקל ברבעון לעומת 161 מיליון שקל אשתקד, בזכות גידול בנכסים ודמי ניהול גבוהים יותר. החיסכון השוטף צמח ל-122 מיליון שקל לעומת 107 מיליון שקל, חבר הבורסה עבר את רף 112 אלף לקוחות והגדיל הכנסות ל-57 מיליון שקל, ואילו מגזר האשראי החוץ בנקאי עלה ל-99 מיליון שקל הודות לתיקי אשראי מתרחבים.
לצד התוצאות, בעלי השליטה הודיעו על רוטציה בהנהלת הדירקטוריון. אבנר סטפק ימונה ליו״ר הדירקטוריון במקום אלי ברקת שיישאר דירקטור פעיל. המהלך מגיע בתקופה שבה החברה נמצאת בעמדת כוח, אחרי הרחבת פעילות, רצף גיוסים ושיפור ניכר ברווחיות.
- "המניות בתל אביב לא זולות, אבל זו לא בועה; השוק נתמך באופטימיות גבוהה"
- החברה שזינקה פי 9 ורוצה עכשיו להיות בנק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אילן רביב, מנכ"ל מיטב בית השקעות: "מיטב עומדת באופן עקבי ביעדי הצמיחה השאפתניים שהצבנו לעצמנו. אנחנו ממשיכים להתרחב בכל אחד מתחומי הפעילות שלנו, מנצלים את יתרון הגודל ועל ידי כך משפרים בצורה משמעותית ומתמשכת את התוצאות הכספיות שלנו. אישור הסדר הפשרה בתובענות הייצוגיות על ידי בית המשפט העליון ויישומו על ידי החברה, מסיים הליך משפטי ארוך של למעלה מעשור ומאפשר לראות היטב את התוצאות הכספיות ללא הפרשות והחזרי הפרשות בגין תביעות אלו."
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגמימון ישיר זינקה 8.9%; מלם-תים צנחה 9.5%, פולירם 8.2% - נעילה מעורבת בבורסה
המדדים נעלו במגמה מעורבת, ת"א 35 עלה 0.28% ות"א 90 סגר ביציבות על שערי הפתיחה עם ירידה קלילה של 0.08%.
התחזקות נרשמה גם במגזר הפיננסים - מדד הבנקים זינק 1.69%, ות"א ביטוח הוסיף 0.63%. ת"א נדל"ן איבד 0.35% ות"א נפט וגז ירד 1% - מחזור המסחר הסתכם היום על 4.304 מיליארד שקל.
סוף של תקופה בבזק. לאחר מכירת מלוא החזקותיה בבזק בזק 2.07% , חברת האם (עד לאחרונה) בי קום בי קומיוניקיישנס נותרת למעשה כחברת מעטפת עם קופת מזומנים גדולה אך ללא פעילות מהותית. החברה מציגה במצגת האחרונה שווי נכסי נקי (NAV) של כ-2.84 מיליארד שקל, גבוה משווי השוק העדכני שלה שנע סביב 2.65 מיליארד שקל הבוקר, כך שהיא נסחרת מתחת לערך המזומן נטו שלה. מצב כזה אינו נדיר בחברות אחזקה לאחר אקזיט גדול, משום שהשוק נוטה לגלם דיסקאונט מובנה על חברות שאין בהן פעילות שוטפת, ודאי כשקיימת חוסר וודאות לגבי מה יעשה עם הכסף.
מה הלאה? סביר להניח שביקום תפעל בשני צירים: האחד הוא חלוקה של חלק ניכר מהתמורה כדיבידנד לבעלי המניות, צעד מתבקש בחברה שאין לה חוב משמעותי או צרכי השקעה מיידיים, והשני הוא בחינה של השקעות חדשות או הזדמנויות בתחום הליבה של בעלי השליטה, אם יראו בכך פוטנציאל ליצירת ערך. עד אז, ביקום נסחרת בעיקר כ"קופת מזומנים" עם ניהול מצומצם, כשהשאלה העיקרית היא לא כמה כסף יש בקופה, אלא מה ההנהלה והבעלים מתכוונים לעשות איתו.
נייס נייס -4.35% פתחה את השבוע עם אחת הנפילות החריפות שנראו במניה בשנים האחרונות (וזה שלא שהיו חסרים ימי ירידות), לאחר יום משקיעים שקיימה ב-17 בנובמבר שבו הציגה תחזיות שהמשקיעים ראו כמאכזבות. החברה העריכה כי הרווחיות שלה תישחק בשנים הקרובות עקב האצה משמעותית בהשקעות ב-AI, מהלך שאמנם צפוי להכפיל את הכנסות תחום הבינה המלאכותית למיליארד דולר עד 2028, אך מגיע עם מחיר של ירידה ברווח התפעולי לכ-27% ובתזרים המזומנים החופשי שיהיה בין 20%-21%, נתונים נמוכים בהרבה מהציפיות הקודמות. 2025 עוד מסומנת כשנת שיא ברווחיות (31%), אך כבר ב-2026 צופה החברה ירידה חדה לרמה של 25%-26%, ורק ב-2028 היא מאמינה שהרווחיות תתחיל להתאושש בחזרה. המשקיעים, שהתכוננו למציאות אחרת לחלוטין, פירשו את התחזית כחדה מדי, בעיקר משום שהיא מגיעה דווקא בתקופה שבה ענן ו-AI אמורים לתמוך ברווחיות ולא לשחוק אותה.
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה
- הבנקים ירדו 1.5%, הביטוח עלה ב-0.9%; אלביט זינקה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע הדברים, המניה קרסה ביותר מ-20% בתוך יומיים, ירידה שנרשמה במקביל בתל אביב ובוול סטריט. אתמול בישראל הקדימו את המסחר האמריקאי. נייס פתחה את
יום שני בירידה של כ-10%, וסיימה את היום בירידה של 18%. אבל זה לא הסוף, ושוב חזרה עם ארביטראז' שלילי של 2.5%. מבחינת המשקיעים, הבעיה מעבר לתחזית הוא התזמון והאופי שלה. בדוחות בשבוע שעבר החברה בחרה שלא למסור תחזית ל-2026, מידע שהיה ברשותה, ואז חשפה אותה רק כמה
ימים אחר כך בכנס למשקיעים שלא כולם שמים אליו לב. שם החברה בחרה להציג את התחזית שלה, והמשקיעים הענישו את החברה עם תגובה חריפה.
