ענת בוגנר דלתא מותגים
צילום: שי פרנקו
דוחות

דלתא מותגים: זיכיון להפעלת חנויות BBW בגרמניה; המניה קופצת

קמעונאית מוצרי ההלבשה קיבלה זיכיון בלעדי להקמה והפעלה של חנויות ואתר אונליין של המותג Bath & Body Works  בגרמניה; החברה תציע באמצעות אתר האונליין שלה שירותים גם למדינות השכנות - צרפת,
הולנד, בלגיה ואוסטריה 

איתן גרסטנפלד |

קמעונאית מוצרי ההלבשה דלתא מותגים דלתא מותגים -0.28%   קיבלה זיכיון בלעדי להקמה והפעלה של חנויות ואתר אונליין של המותג Bath & Body Works  בגרמניה.


במסגרת המהלך בכוונת דלתא מותגים להקים חברה בת אירופאית, שבאמצעותה יפתח אתר סחר מקוון לממכר מוצרי BBW בגרמניה ו-20 חנויות קמעונאות בגרמניה, במהלך ארבע השנים הראשונות לפעילותה. לאור הגבולות הפתוחים באיחוד האירופי, חברת הבת תפעל גם במדינות השכנות: צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה באמצעות אתר האונליין שלה. בהסכם נקבע כי לאחר פתיחת חמש החנויות הראשונות בגרמניה (שצפויות להיפתח במהלך 15 חודשים ממועד חתימת הסכם הזכיון), החברה תבחן, ביחד עם נותנת הזיכיון, את המשך תוכנית פתיחת החנויות בגרמניה וכן, פתיחת חנויות במדינות אחרות שצוינו בהסכם.


תנאי הסכם הזכיון דומים באופן מהותי לתנאי הסכם הזיכיון שיש לחברה בישראל, במסגרתו מפעילה החברה כיום 8 חנויות בישראל ואתר מסחר אלקטרוני ישראלי למכירת מוצרי Bath & Body Works. תקופת ההסכם הינה לשבע שנים מיום החתימה על הסכם הזיכיון עם אופציה להארכתו בשבע שנים נוספות.



ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל מותגים: "אנו ממשיכים ליישם את  התוכנית האסטרטגית של הקבוצה, במטרה להבטיח צמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל, לצד הרחבת פעילותנו לאירופה. במסגרת זו, הקבוצה מקימה פעילות במרכז ומערב אירופה עם זיכיון בלעדי של המותג Bath & Body Works. אנו ממוקדים ביצירת ערך ובהרחבת הידע והניסיון שלנו לפעילות במדינות נוספות. הבחירה של Bath & Body Works בנו כזכיין הרשמי בגרמניה, בנוסף לזכיינות בישראל, מהווה הוכחה לחוזקה של הקבוצה ולמצוינות התפעולית שמלווה אותנו לאורך השנים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"




ההכנסות עלו עלויות ההובלה העיבו על הרווח



בשבוע שעבר פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה, אותו סיימה עם צמיחה של 19% בהכנסות שעמדו על כ-377 מיליון שקל. עם זאת, שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, בשל העלייה בעלויות ההובלה והפיחות של השקל מול הדולר, הביאו לירידה של כ-6% ברווח הנקי שעמד על כ-64 מיליון שקל.


בראיון שקיימנו עם ענת בוגנר, מנכ"לית החברה, לאחר פרסום הדוחות היא התייחסה להפעלה של חנויות ויקטוריה סיקרט ו-BBW, "השקנו את פעילות הריטייל של ויקטוריה ושל BBW באפריל 2024. אני לא מכירה הרבה מותגים שאחרי פחות מ-8 חודשים סיימו עם מכירות של כמעט 110 מיליון שקל, רווחיות תפעולית של 11% ופדיון של 4 אלף שקל למטר. זו עוצמה מטורפת ויש היום רק 10 חנויות. השנה אנחנו צפויים לפתוח עוד חנויות בשני המותגים. מבחינתנו אלה שני מנועי צמיחה גדולים".


דלתא מותגים פועלת בתחום מכירת מוצרי הלבשה תחת המותגים דלתא, פיקס, פנטה ריי והמותגים הבינלאומיים ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works. החברה הוקמה כחלק משינוי ארגוני בחברה הציבורית דלתא גליל, ובמרץ 2021 השלימה הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-1.3 מיליארד שקל. מתחילת השנה עלתה מנית החברה בכ-14% תוך שהיא משלימה זינוק של כ-84% בשנה האחרונה, והיא נסחרת הבוקר לפי שווי שוק של כ-1.7 מיליארד שקל.



גרף מניית החברה בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ריצרד פרנסיס טבע
צילום: סיון פרג'

טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה


החברה מבקשת אישור לשיווק אולנזאפין בהזרקה תת עורית ארוכת טווח, על בסיס ניסוי שלב 3

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע סכיזופרניה


טבע מדווחת כי הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA בקשה לאישור תרופה לאולנזאפין בהזרקה ארוכת טווח, תחת שם הקוד TEV‑749. מדובר בפורמולציה תת עורית שניתנת פעם בחודש למבוגרים עם סכיזופרניה. הבקשה נשענת על תוצאות ניסוי שלב 3 בשם SOLARIS, שכלל מעקב יעילות ובטיחות לאורך שנה, תוך השוואה לטיפול פלצבו בתקופה הראשונית ובהמשך המשך טיפול בקבוצות מינון שונות. לפי החברה, הנתונים הראו שמירה על יעילות קלינית ופרופיל בטיחות דומה לטבליות אולנזאפין הקיימות, וגם סבילות טיפולית שמאפשרת מתן מתמשך.

מדובר בניסיון ממוקד של טבע לבנות לעצמה מעמד יציב בתחום ה‑LAI זריקות ארוכות טווח, שנחשב לאחד המקומות שבהם יש ערך מוסף אמיתי לחברת תרופות: מוצרים מורכבים יותר, חסמי כניסה גבוהים, ותמחור טוב יותר מגנריקה רגילה. זה גם משתלב עם המסר שטבע מנסה להעביר בשנים האחרונות: חיזוק הצינור החדשני, גיוון ההכנסות, ופחות תלות במחזוריות של תחרות על מחירים.

אולנזאפין הוא טיפול ותיק ומרכזי בסכיזופרניה, עם שימוש רחב בעולם בגלל יעילות גבוהה ויכולת לייצב סימפטומים. אבל הטיפול היומי סובל מחיסרון בסיסי: בעיית היענות. סכיזופרניה היא מחלה כרונית עם תקופות רגיעה ונסיגה, ובפועל רבים מהמטופלים מפסיקים טיפול חלקית או לגמרי, מה שמוביל להחמרה ולחזרה לאשפוז. כאן נכנסת הזריקה החודשית, רעיון שמכוון להפחית את הצורך בנטילה יומיומית ולהקטין את הסיכון ל”חורים” בטיפול. אם כי חשוב לזכור שגם זריקה אחת לחודש דורשת מסגרת רפואית יציבה ומעקב, ולכן היא לא פתרון קסם לכל מטופל, אבל עבור אוכלוסייה רחבה היא יכולה לשנות את התמונה.

בטבע מדגישים שהמוצר מיועד לתת מענה לפער מוכר בשוק: חולים שמגיבים טוב לאולנזאפין אבל מתקשים להתמיד בכדורים.



לאחרונה ה-FDA רשות המזון והתרופות האמריקאית אישרה להרחיב את השימוש בתרופה יוזדי (Uzedy) של טבע גם לטיפול בחולי הפרעה דו-קוטבית בגילאי 18 ומעלה. התרופה, שהושקה במאי 2023 ואושרה עד כה רק לטיפול בסכיזופרניה, מציגה כעת פוטנציאל מסחרי רחב בהרבה. יוזדי היא זריקה תת-עורית המבוססת על ריספרידון בתצורת שחרור מושהה, שפותחה בטכנולוגיית SteadyTeq של חברת מדינסל הצרפתית. הטכנולוגיה מאפשרת שחרור מבוקר ואחיד של החומר הפעיל, כך שהשפעתו מתחילה תוך 6-24 שעות מההזרקה ונמשכת כחודש שלם.

האישור החדש מאפשר שימוש ביוזדי כטיפול בודד או בשילוב עם ליתיום או Dyzantil, ופותח בפני טבע שוק של כ-3.4 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעה דו-קוטבית. המחלה, הידועה גם כמאניה-דיפרסיה, מהווה אתגר טיפולי מורכב בשל התנודתיות הקיצונית במצבים הנפשיים ושיעור ההיענות הנמוך לטיפול מתמשך. הזרקה חודשית כמו יוזדי מפחיתה משמעותית את שיעור ההפסקות בטיפול ובכך מצמצמת את הסיכון להחמרות במצב הנפשי, התקפים, אשפוזים ואף ניסיונות אובדניים. על פי נתוני טבע, 80% מהחולים שעוברים מטיפול אוראלי ליוזדי ממשיכים בטיפול בהצלחה.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נאוויטס מטפסת 2.4%, פינרג'י ב-12% - הבנקים והביטוח עולים בכ-0.5%

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר - נאוויטס פטרוליום מטפסת
מערכת ביזפורטל |

  

התנועות במדדים:מדד ת"א 35 0.5%    מדד ת"א 90 -0.45%    מדד ת"א 125 


דולר שקל רציף 0.48%      


מחזור המסחר עומד על כ-1.6 מיליארד שקל