ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
ראיון

מנכ"לית דלתא מותגים: "ויקטוריה ו-BBW הם מנועי צמיחה גדולים; אנחנו בוחנים מותגים נוספים"

דלתא מותגים סיכמה את 2024 עם צמיחה של 26% בהכנסות ל-1.2 מיליארד שקל וזינוק של 39% ברווח; החברה ממשיכה להרחיב את מועדון הלקוחות (1.4 מיליון חברים), להגדיל את פעילות האונליין (15% מהמכירות) ולבנות על המותגים בזכיינות כמו ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW כמנועי
צמיחה: "השנה נפתח עוד חנויות, והמותגים האלה ימשיכו לצמוח", אומרת המנכ"לית ענת בוגנר בשיחה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים 0.7%   דיווחה על עוד רבעון ושנה חזקה. ההכנסות ב-2024 צמחו ב-26% והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, הרווח זינק ב-39% ל-208 מיליון שקל. זו הייתה שונה טובה לכל חברות האופנה, היעדר הטיסות הביא לכך שישראלים רבים נשארו בארץ, ואת הכסף שהם היו מבזבזים על שופינג בחו"ל הם בזבזו בארץ. זה גרם לחברות האופנה להציג דוחות טובים, אבל ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים, חושבת שזה פחות משפיע על החברה ולכן חזרת הטיסות גם כן לא תשפיע.


"דיברנו על זה הרבה גם בקורונה", אומרת בוגנר בשיחה עם ביזפורטל. "אני חושבת שמגוון המוצרים של דלתא פחות מושפע מזה. אנחנו מבוססים על מגוון שהוא רובו יום יומי ורב עונתי. אנשים אוהבים מאוד את האיכות והטכנולוגיה במוצרים. גם אחרי הקורונה לא הייתה ירידה בצריכה ואנחנו מעריכים שגם עכשיו נהיה פחות מושפעים מזה. אנחנו לא לוקחים את הדבר הזה כגורם סיכון. אנחנו ממוקדים בלהביא את המוצרים הנכונים. אי אפשר למצוא מוצרים כמו שלנו בחו"ל".


המניה של דלתא מותגים זינקה ב-2024 ב-66% והיא הוסיפה מתחילת השנה עוד 16.5% לשווי של 1.8 מיליארד שקל ומכפיל 11. בינתיים החברה ממשיכה להגדיל את מועדון הלקוחות, שמונה כבר 1.4 מיליון חברים, את עפילות האונליין שמהווה 15% מהמכירות, ואת המותגים בזכיינות - ויקטורי'ס סיקרט ו-Bath & Body Works, שבוגנר טוענת שהם ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה.



מה הדגשים שלך ל-2024?

"אנחנו מסיימים שנה מצוינת. הצגנו צמיחה מרשימה של 26% במכירות שחלק גדול ממנה, בערך 16% מגיע ממותגי הליבה ומהחנויות הקיימות. לצד פיתוח מועט של מותגים קיימים השקנו מותגים חדשים כמו ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW. המכלול הזה הביא לתוצאות שלנו שמעידות על החוזק שלנו".


הרווחיות נשחקה בגלל עלויות שילוח גבוהות ובעיות בשרשראות האספקה, מה הצפי להמשך?

"אנחנו אופטימיים. עברנו שנה לא פשוטה בנושא הזה, האיום החות'י והעלייה במחירי השילוח העיבו אבל המצב משתפר. נראה שהמצב נרגע ועלויות השילוח צפויות לרדת".


איך ניהלתם את המלאים ואיך אתם צופים לנהל אותם בתקופה הקרובה?

"את הפעולות שהיינו צריכים לעשות עשינו. הגדלנו קצת את יתרות המלאי בסדר גודל של בערך חודש בשנה החולפת. כשנחזור לשגרה אנחנו יכולים מהר מאוד לחזור למלאים רגילים, אנחנו מאוד גמישים בנושא הזה ויכולים לזוז מהר".


כמה דגש תשימו על האונליין?

"אנחנו שמים דגש על האונליין כבר כמה שנים ונמשיך לשים עליו דגש. מבחינתנו זו פלטפורמה סופר חזקה והיא מאוד חשובה ויעילה תפעולית. היא גם משלימה את החוויה מול הלקוח. האונליין היווה 15% מסך הפדיון של החברה ואנחנו חושבים שיש עוד מקום לצמיחה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מה היתרונות או החסרונות של להפעיל מותגים בזכיינות מול המותגים בבעלות?

"כל הנושא של בניית המוצר והאסטרטגיה המותגית הוא לא בשליטה שלנו במותגים האלה. אנחנו מקבלים את זה מהם. זה יתרון גדול, יש לנו משאבים בינלאומיים ואנחנו נהנים מהידע שנצבר שם ומהיכולות המוצריות שלהם".


את חושבת שזה יכול להפוך למשקולת בתרחיש שהמותגים בבעלות גדלים יותר מהם?

"האתר של ויקטוריה פועל מדצמבר 2022. השקנו את פעילות הריטייל שלה ושל BBW באפריל 2024. אני לא מכירה הרבה מותגים שאחרי פחות מ-8 חודשים סיימו עם מכירות של כמעט 110 מיליון שקל, רווחיות תפעולית של 11% ופדיון של 4 אלף שקל למטר. זו עוצמה מטורפת ויש היום רק 10 חנויות. השנה אנחנו צפויים לפתוח עוד חנויות בשני המותגים. מבחינתנו אלה שני מנועי צמיחה גדולים".


אתם בוחנים קליטה של מותגים נוספים?

"אנחנו בוחנים כל הזמן את כל האופציות בישראל ומחוצה לה. אם יהיה משהו שנאמין שמתאים לנו נתקדם איתו".


כמה מועדון הלקוחות חשוב וכמה משקיעים בו?

"זה אחד הדברים הכי חשובים. הנכס הזה הוא הבסיס להצלחה שלנו. אנחנו מייצרים דרכו קשר רציף על הלקוחות. אנחנו יודעים מה הם רכשו ואיפה וכך יודעים איך לפתח את הקטגוריות ומה לפתח. היום יש שם 1.4 מיליון חברים. מספטמבר הרחבנו את המועדון לכל 5 הרשתות בנוסף לדלתא. החיבור הזה בחיתוליו אבל אנחנו כבר רואים ברמת החברה ש-70% מהקניות בחנויות ובאתרים הן קניות מזוהות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.