ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
ראיון

מנכ"לית דלתא מותגים: "ויקטוריה ו-BBW הם מנועי צמיחה גדולים; אנחנו בוחנים מותגים נוספים"

דלתא מותגים סיכמה את 2024 עם צמיחה של 26% בהכנסות ל-1.2 מיליארד שקל וזינוק של 39% ברווח; החברה ממשיכה להרחיב את מועדון הלקוחות (1.4 מיליון חברים), להגדיל את פעילות האונליין (15% מהמכירות) ולבנות על המותגים בזכיינות כמו ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW כמנועי
צמיחה: "השנה נפתח עוד חנויות, והמותגים האלה ימשיכו לצמוח", אומרת המנכ"לית ענת בוגנר בשיחה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים -5.68%   דיווחה על עוד רבעון ושנה חזקה. ההכנסות ב-2024 צמחו ב-26% והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, הרווח זינק ב-39% ל-208 מיליון שקל. זו הייתה שונה טובה לכל חברות האופנה, היעדר הטיסות הביא לכך שישראלים רבים נשארו בארץ, ואת הכסף שהם היו מבזבזים על שופינג בחו"ל הם בזבזו בארץ. זה גרם לחברות האופנה להציג דוחות טובים, אבל ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים, חושבת שזה פחות משפיע על החברה ולכן חזרת הטיסות גם כן לא תשפיע.


"דיברנו על זה הרבה גם בקורונה", אומרת בוגנר בשיחה עם ביזפורטל. "אני חושבת שמגוון המוצרים של דלתא פחות מושפע מזה. אנחנו מבוססים על מגוון שהוא רובו יום יומי ורב עונתי. אנשים אוהבים מאוד את האיכות והטכנולוגיה במוצרים. גם אחרי הקורונה לא הייתה ירידה בצריכה ואנחנו מעריכים שגם עכשיו נהיה פחות מושפעים מזה. אנחנו לא לוקחים את הדבר הזה כגורם סיכון. אנחנו ממוקדים בלהביא את המוצרים הנכונים. אי אפשר למצוא מוצרים כמו שלנו בחו"ל".


המניה של דלתא מותגים זינקה ב-2024 ב-66% והיא הוסיפה מתחילת השנה עוד 16.5% לשווי של 1.8 מיליארד שקל ומכפיל 11. בינתיים החברה ממשיכה להגדיל את מועדון הלקוחות, שמונה כבר 1.4 מיליון חברים, את עפילות האונליין שמהווה 15% מהמכירות, ואת המותגים בזכיינות - ויקטורי'ס סיקרט ו-Bath & Body Works, שבוגנר טוענת שהם ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה.



מה הדגשים שלך ל-2024?

"אנחנו מסיימים שנה מצוינת. הצגנו צמיחה מרשימה של 26% במכירות שחלק גדול ממנה, בערך 16% מגיע ממותגי הליבה ומהחנויות הקיימות. לצד פיתוח מועט של מותגים קיימים השקנו מותגים חדשים כמו ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW. המכלול הזה הביא לתוצאות שלנו שמעידות על החוזק שלנו".


הרווחיות נשחקה בגלל עלויות שילוח גבוהות ובעיות בשרשראות האספקה, מה הצפי להמשך?

"אנחנו אופטימיים. עברנו שנה לא פשוטה בנושא הזה, האיום החות'י והעלייה במחירי השילוח העיבו אבל המצב משתפר. נראה שהמצב נרגע ועלויות השילוח צפויות לרדת".


איך ניהלתם את המלאים ואיך אתם צופים לנהל אותם בתקופה הקרובה?

"את הפעולות שהיינו צריכים לעשות עשינו. הגדלנו קצת את יתרות המלאי בסדר גודל של בערך חודש בשנה החולפת. כשנחזור לשגרה אנחנו יכולים מהר מאוד לחזור למלאים רגילים, אנחנו מאוד גמישים בנושא הזה ויכולים לזוז מהר".


כמה דגש תשימו על האונליין?

"אנחנו שמים דגש על האונליין כבר כמה שנים ונמשיך לשים עליו דגש. מבחינתנו זו פלטפורמה סופר חזקה והיא מאוד חשובה ויעילה תפעולית. היא גם משלימה את החוויה מול הלקוח. האונליין היווה 15% מסך הפדיון של החברה ואנחנו חושבים שיש עוד מקום לצמיחה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מה היתרונות או החסרונות של להפעיל מותגים בזכיינות מול המותגים בבעלות?

"כל הנושא של בניית המוצר והאסטרטגיה המותגית הוא לא בשליטה שלנו במותגים האלה. אנחנו מקבלים את זה מהם. זה יתרון גדול, יש לנו משאבים בינלאומיים ואנחנו נהנים מהידע שנצבר שם ומהיכולות המוצריות שלהם".


את חושבת שזה יכול להפוך למשקולת בתרחיש שהמותגים בבעלות גדלים יותר מהם?

"האתר של ויקטוריה פועל מדצמבר 2022. השקנו את פעילות הריטייל שלה ושל BBW באפריל 2024. אני לא מכירה הרבה מותגים שאחרי פחות מ-8 חודשים סיימו עם מכירות של כמעט 110 מיליון שקל, רווחיות תפעולית של 11% ופדיון של 4 אלף שקל למטר. זו עוצמה מטורפת ויש היום רק 10 חנויות. השנה אנחנו צפויים לפתוח עוד חנויות בשני המותגים. מבחינתנו אלה שני מנועי צמיחה גדולים".


אתם בוחנים קליטה של מותגים נוספים?

"אנחנו בוחנים כל הזמן את כל האופציות בישראל ומחוצה לה. אם יהיה משהו שנאמין שמתאים לנו נתקדם איתו".


כמה מועדון הלקוחות חשוב וכמה משקיעים בו?

"זה אחד הדברים הכי חשובים. הנכס הזה הוא הבסיס להצלחה שלנו. אנחנו מייצרים דרכו קשר רציף על הלקוחות. אנחנו יודעים מה הם רכשו ואיפה וכך יודעים איך לפתח את הקטגוריות ומה לפתח. היום יש שם 1.4 מיליון חברים. מספטמבר הרחבנו את המועדון לכל 5 הרשתות בנוסף לדלתא. החיבור הזה בחיתוליו אבל אנחנו כבר רואים ברמת החברה ש-70% מהקניות בחנויות ובאתרים הן קניות מזוהות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
דוחות

אלקטרה: ההכנסות גדלו אבל הרווח נחתך בחצי

הכנסות אלקטרה עלו ברבעון השלישי, אך הרווחיות נשחקה בצורה חדה בעקבות הפסד תפעולי במגזר הפרויקטים והתשתיות בישראל שחתכו כמעט בחצי את הרווח הנקי ביחס לרבעון המקביל

תמיר חכמוף |


אלקטרה מפרסמת את הדוחות לרבעון השלישי של 2025 ומצביעה על מגמה מדאיגה. למרות עלייה דו ספרתית בהכנסות ל-3.47 מיליארד שקל, הרווח התפעולי נשחק בצורה חדה והסתכם ב-62 מיליון שקל בלבד, לעומת 115 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA ירד בהתאם ל-182 מיליון שקל, לעומת 228 מיליון שקל אשתקד. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד ל-35 מיליון שקל, כמעט חצי מהרווח שנרשם ברבעון המקביל שעמד על 66 מיליון שקל.

הגורם המרכזי לשחיקה הוא מגזר פרויקטי המבנים והתשתיות בישראל, תחום הפעילות הגדול ביותר של אלקטרה. המגזר אמנם הציג הכנסות של כ-1.49 מיליארד שקל, אך עבר להפסד תפעולי של 54 מיליון שקל, לעומת רווח של 9 מיליון שקל באותה תקופה ב-2024. כלומר, הפרויקטים בישראל, שהיו מנוע רווח בעבר, הפכו ברבעון הזה למשקולת משמעותית.

מול התמונה הזו, תחומי הפעילות האחרים לא הצליחו לאזן את הנטל. פרויקטים למבנים ושירותים בחו"ל שמרו על יציבות עם רווח תפעולי של 13 מיליון שקל. מגזר תפעול ואחזקה הציג רווח נאה של 65 מיליון שקל, תחום הפיתוח והקמה של נדל"ן לזכיינות (PPP) הוסיף 13 מיליון שקל וזכיינות תרמה 31 מיליון שקל (הגידול נובע בעיקר מרווח הון שנרשם ממכירת החזקות הקבוצה בזכיין של פרויקט קריית הממשלה בנתניה בתקופת הדוח).

לשחיקה בשורה התפעולית מצטרפת גם עלייה עקבית בהוצאות ההנהלה והכלליות, שקפצו ל-129 מיליון שקל לעומת 99 מיליון שקל ברבעון המקביל. כך, גם במקומות שבהם הפעילות יציבה, הוצאות המטה מכרסמות ברווחיות.

צבר העבודות, ליום 30 בספטמבר 2025, עומד על כ-38.8 מיליארד שקל


דבר החברה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "במהלך הרבעון נמשכה הצמיחה בהכנסות במגזרי הפעילות של הקבוצה. במגזר הפרויקטים למבנים ותשתיות בחו"ל נמשכה מגמת ההתחזקות של הפעילות שלנו בארה"ב, המתבטאת בגידול משמעותי בהכנסות וברווחיות ובקפיצת מדרגה של צבר העבודות שלנו. למגמות חזקות אלה תרמה הרכישה המוצלחת של חברת PJM בתחילת השנה.

לוגו "קשרי תעופה"
צילום: יח"צ
דוחות

קשרי תעופה: התאוששות בתחום התיירות

קשרי תעופה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 5 מיליון דולר לעומת 3 מיליון דולר אשתקד, עלייה בהכנסות ושיפור בפעילות הקרקע והשייט. לצד זאת החברה מרחיבה את פעילות הנדל"ן לתיירות, כאשר פרויקטים בקפריסין ובלפלנד מתחילים להתקרב להכרה בהכנסות

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה קשרי תעופה

קשרי תעופה קשרי תעופה 0%  פרסמה הערב את הדוחות לרבעון השלישי של 2025, ומציגה שיפור ברוב הפרמטרים ביחס לשנה שעברה.

ההכנסות לרבעון השלישי של 2025 הסתכמו בסך של כ- 88.7  מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 62.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכמו בסך של כ- 164.4 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-109.9 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי לרבעון השלישי הסתכם בסך של כ- 13 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 9 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-22.5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ-16 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי  הסתכם בסך של כ- 5.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3.8  מיליון דולר אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לסך של  של כ- 3.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-5 מיליון דולר, בהשוואה לסך של כ- 3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הסתכם בסך של כ -4.7 מיליון דולר, בהשוואה לסך  של כ- 3.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.