מנכ"לית דלתא מותגים: "ויקטוריה ו-BBW הם מנועי צמיחה גדולים; אנחנו בוחנים מותגים נוספים"
דלתא מותגים סיכמה את 2024 עם צמיחה של 26% בהכנסות ל-1.2 מיליארד שקל וזינוק של 39% ברווח; החברה ממשיכה להרחיב את מועדון הלקוחות (1.4 מיליון חברים), להגדיל את פעילות האונליין (15% מהמכירות) ולבנות על המותגים בזכיינות כמו ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW כמנועי
צמיחה: "השנה נפתח עוד חנויות, והמותגים האלה ימשיכו לצמוח", אומרת המנכ"לית ענת בוגנר בשיחה
דלתא מותגים דלתא מותגים 0% דיווחה על עוד רבעון ושנה חזקה. ההכנסות ב-2024 צמחו ב-26% והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, הרווח זינק ב-39% ל-208 מיליון שקל. זו הייתה שונה טובה לכל חברות האופנה, היעדר הטיסות הביא לכך שישראלים רבים נשארו בארץ, ואת הכסף שהם היו מבזבזים על שופינג בחו"ל הם בזבזו בארץ. זה גרם לחברות האופנה להציג דוחות טובים, אבל ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים, חושבת שזה פחות משפיע על החברה ולכן חזרת הטיסות גם כן לא תשפיע.
"דיברנו על זה הרבה גם בקורונה", אומרת בוגנר בשיחה עם ביזפורטל. "אני
חושבת שמגוון המוצרים של דלתא פחות מושפע מזה. אנחנו מבוססים על מגוון שהוא רובו יום יומי ורב עונתי. אנשים אוהבים מאוד את האיכות והטכנולוגיה במוצרים. גם אחרי הקורונה לא הייתה ירידה בצריכה ואנחנו מעריכים שגם עכשיו נהיה פחות מושפעים מזה. אנחנו לא לוקחים את הדבר
הזה כגורם סיכון. אנחנו ממוקדים בלהביא את המוצרים הנכונים. אי אפשר למצוא מוצרים כמו שלנו בחו"ל".
המניה של דלתא מותגים זינקה ב-2024 ב-66% והיא הוסיפה מתחילת השנה עוד 16.5% לשווי של 1.8 מיליארד שקל ומכפיל 11. בינתיים החברה ממשיכה להגדיל את מועדון הלקוחות, שמונה כבר 1.4 מיליון חברים, את עפילות האונליין שמהווה 15% מהמכירות, ואת המותגים בזכיינות - ויקטורי'ס סיקרט ו-Bath & Body Works, שבוגנר טוענת שהם ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה.
מה הדגשים שלך ל-2024?
"אנחנו מסיימים שנה מצוינת. הצגנו צמיחה מרשימה של 26% במכירות שחלק גדול ממנה, בערך 16% מגיע ממותגי הליבה ומהחנויות הקיימות. לצד פיתוח מועט של מותגים קיימים השקנו מותגים חדשים כמו ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW. המכלול הזה הביא לתוצאות שלנו שמעידות על החוזק שלנו".
- ענת בוגנר: "המותגים החדשים צומחים יפה; דלתא הגיעה מוכנה למלחמה"
- המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווחיות נשחקה בגלל עלויות שילוח גבוהות ובעיות בשרשראות האספקה, מה הצפי להמשך?
"אנחנו אופטימיים. עברנו שנה לא פשוטה בנושא הזה, האיום החות'י והעלייה במחירי השילוח העיבו אבל המצב משתפר. נראה שהמצב נרגע ועלויות השילוח צפויות לרדת".
איך ניהלתם את המלאים ואיך אתם צופים לנהל אותם בתקופה הקרובה?
"את
הפעולות שהיינו צריכים לעשות עשינו. הגדלנו קצת את יתרות המלאי בסדר גודל של בערך חודש בשנה החולפת. כשנחזור לשגרה אנחנו יכולים מהר מאוד לחזור למלאים רגילים, אנחנו מאוד גמישים בנושא הזה ויכולים לזוז מהר".
כמה
דגש תשימו על האונליין?
"אנחנו שמים דגש על האונליין כבר כמה שנים ונמשיך לשים עליו דגש. מבחינתנו זו פלטפורמה סופר חזקה והיא מאוד חשובה ויעילה תפעולית. היא גם משלימה את החוויה מול הלקוח. האונליין היווה 15% מסך הפדיון של החברה ואנחנו חושבים שיש עוד מקום לצמיחה".
- עופר נמרודי: "ה-NOI של הכשרת הישוב בישראל יגדל ב-50% ליותר מ-300 מיליון שקל בשנים הקרובות"
- המבחן של הבורסה - האם הירידות יעצרו?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את...
מה היתרונות או החסרונות של להפעיל מותגים בזכיינות מול המותגים בבעלות?
"כל הנושא של בניית המוצר והאסטרטגיה המותגית הוא לא בשליטה שלנו במותגים האלה. אנחנו מקבלים את זה מהם. זה יתרון גדול, יש לנו משאבים בינלאומיים ואנחנו נהנים מהידע שנצבר שם ומהיכולות המוצריות שלהם".
את חושבת שזה יכול להפוך למשקולת בתרחיש שהמותגים בבעלות גדלים יותר מהם?
"האתר של ויקטוריה פועל מדצמבר 2022. השקנו את פעילות הריטייל שלה ושל BBW באפריל 2024. אני לא מכירה הרבה מותגים שאחרי פחות מ-8 חודשים סיימו עם מכירות של כמעט 110 מיליון שקל, רווחיות תפעולית של 11% ופדיון של 4 אלף שקל למטר. זו עוצמה מטורפת ויש היום רק 10 חנויות. השנה אנחנו צפויים לפתוח עוד חנויות בשני המותגים. מבחינתנו אלה שני מנועי צמיחה גדולים".
אתם בוחנים קליטה של מותגים נוספים?
"אנחנו בוחנים כל הזמן את כל האופציות בישראל ומחוצה לה. אם יהיה משהו שנאמין שמתאים לנו נתקדם איתו".
כמה מועדון הלקוחות חשוב וכמה משקיעים בו?
"זה אחד הדברים הכי חשובים. הנכס הזה הוא הבסיס להצלחה שלנו. אנחנו מייצרים דרכו קשר רציף על הלקוחות. אנחנו יודעים מה הם רכשו ואיפה וכך יודעים איך לפתח את הקטגוריות ומה לפתח. היום יש שם 1.4 מיליון חברים. מספטמבר הרחבנו את המועדון לכל 5 הרשתות בנוסף לדלתא. החיבור הזה בחיתוליו אבל אנחנו כבר רואים ברמת החברה ש-70% מהקניות בחנויות ובאתרים הן קניות מזוהות".

המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את השיא?
הבנקים מחקו 3.1%, חברות הביטוח 4.3%; נתניהו חשב שהוא יכול לתקן את הנזק אבל זה הולך להיות קשה. הבידוד מול אירופה מפחיד את המשקיעים
הבורסה סגרה בירידות. ירידות של עד 2.3% בהובלת ת"א 90. תחילת היום היתה חיובית אחרי "המלצת הקנייה" של נתניהו לבורסה, אבל ככל שהמשקיעים קראו בין השורות את ההמלצה, הם הפנימו שהסיכונים גדולים. אל על ירדה ב-5.5% מדד הביטוח נפל 4.3%, הבנקים ירדו ב-3.1%. בנוסף, הביטחוניות עצמן שהיו בעין סערת נאום ספרטה, ירדו בחדות ובראשן אלביט שהשילה 5.3% או 4.5 מיליארד שקל, ואחריה אימקו נקסט ויז'ן וסולרום, כולן צפויות להיכלל במדד הביטחוניות שיושק בנובמבר.
גם הנדל"ן ירד, כשהמדד עצמו ירד 2.2% והסקטור כולו ירד, בהובלת עזריאלי שירדה 3%. מצד שני: נייס עלו ב4.8% וארית בכ-2%.
ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר על בידוד גלובלי. זה הפחיד את הציבור ואת המשקיעים. השוק התחיל לרדת. נתניהו עשה סיבוב פרסה, אבל למה שמשקיעים עכשיו ייכנסו לשוק כאשר הם מבינים שיש סיכון מאוד גדול לבידוד עולמי. אנחנו חוזרים 40-50 שנה אחורה, אולי היצוא והיבוא עם אירופה ייפגעו. ראש ממשלה לא יכול להגיד משהו ולחזור בו. דמיינו שמנכ"ל של חברה יגיד - אנחנו מנמיכים ציפיות ובגלל שהמניה ירדה הוא חוזר לשוק ואומר - לא הבנתם אותי, התכוונתי שרק מול הודו המכירות יירדו, אנחנו בצמיחה, המניה מצוינת.
הינו "שוחטים" את המנכ"ל. אז המנכ"ל הפעם הוא נתניהו והוא לא מצליח להרגיע. ההיפך - הוא משדר חוסר אמון.
- ניו מד עולה ב-3% בעקבות הראיון בביזפורטל; השוק מחק את הירידות
- בדרך לכלכלה סגורה? הדולר מזנק בעקבות נאום נתניהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמות ירידות בשערי האגרות כשהתשואות מטפסות בהתאמה - אג"ח ממשלתית שקלית בריבית קבועה ל-11.1 שנים שעלתה בתחילת היום עד 0.3% עברה לירידות של כ-0.4% ונסחרת בריבית ברוטו של 4.46%

המבחן של הבורסה - האם הירידות יעצרו?
רגע לפני שמתחיל המסחר ביום האחרון של השבוע, אפשר כבר להגיד שזה יהיה שבוע של ירידות. ירידות שהתעצמו בגלל נאום נתניהו והחשש מבידוד מול אירופה. המצב יכול להשתנות מהר, אבל בהגדרה אנחנו שוק מסוכן יחסית והתמחור בו אולי לא גבוה מאוד, אבל הוא "מלא" ואפילו יותר ממלא. זאת קרקע נוחה למימושים וירידות, אם כי צריך לזכור שהגופים המוסדיים "עשירים" בכסף שנכנס אליהם מדי חודש והם מזרימים אותו לשוק ויוצרים ביקושים.
כלומר, זרימת כספים הגדולה הזו שנובעת מההפקדות של כל אחד ואחת מכם לפנסיה, תומכת ומעלה את השוק באופן די קבוע וזה בלט בשנה האחרונה. התמיכה הזו לא תשתנה, היא סכום קבוע וגדול שנכנס לשוק. מול הזרימה הזו יש בעלי שליטה ועניין שמכרו מניות בהיקפים גדולים בשנה האחרונה, משקיעים מגוונים, לרבות קרנות גידור ומשקיעים פרטיים, וגם משקיעים זרים. אלא שההזרמות האלו נתנו את הטון. כשחושבים על זה, מדובר בסוג של ויסות שקט והוא הרים את המחירים בהתמדה.
ויסות כזה במקרים רבים מוציא את המחירים מהסביבה הטבעית והאמיתית שלהם, אבל בסוף הכלכלה מנצחת - גם את ההזרמות. אם הערך הכלכלי נמוך יותר, אז לאורך זמן המניה תרד. מניות הביטוח לא גילו זהב במאזנים, הזינוק בהם נובע גם מסיבות פונדמנטליות, אבל חלק מזה הוא גם אוברשוטינג. עכשיו השומנים האלו יורדים. זה מימוש מתבקש.
המבחן של הבורסה
אחרי ירידות רצופות בימים האחרונים, ואחרי שאתמול הירידות התעצמו, השוק היום צפוי לסמן את העתיד. המסחר היום חשוב להמשך. אם הירידות יימשכו זה יהיה סימן שיש כאן משהו המשכי ומשמעותי, ידיים שמעדיפות להיות בחוץ והן מוכרות. זה יהיה המשך טבעי לאתמול שהיה יום שבו נכנסה אופטימיות מסוימת לשוק בנקודות מסוימות והירידה התמתנה, אבל בסוף הגיעו עוד מוכרים והמדדים ירדו מעל 2%. זה סימן לכאלו שהחליטו - יוצאים באופן משמעותי מהפוזיציות. זה צפוי, אפילו מתבקש, אם כי בעוצמה נמוכה מאתמול.
- המדדים ירדו 2% במחזור של 4.2 מיליארד שקל - ת"א סימנה את השיא?
- ניו מד עולה ב-3% בעקבות הראיון בביזפורטל; השוק מחק את הירידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם מדובר בגופים רבים, זה יימשך גם היום. אבל מולם כאמור יש כסף גדול של מוסדיים. כסף שחייב להיות מושקע בשוק. כאשר אתם מפקידים לקרן הפנסיה שלכם במסלול מסוים יש לה כללים והגדרות. היא צריכה להשקיע במניות, באג"ח בתמהיל מסוים. אז אין כאן הרבה מחשבה - קונים מניות ואג"ח.