ענת בוגנר
צילום: שי פרנקו
ראיון

מנכ"לית דלתא מותגים: "ויקטוריה ו-BBW הם מנועי צמיחה גדולים; אנחנו בוחנים מותגים נוספים"

דלתא מותגים סיכמה את 2024 עם צמיחה של 26% בהכנסות ל-1.2 מיליארד שקל וזינוק של 39% ברווח; החברה ממשיכה להרחיב את מועדון הלקוחות (1.4 מיליון חברים), להגדיל את פעילות האונליין (15% מהמכירות) ולבנות על המותגים בזכיינות כמו ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW כמנועי
צמיחה: "השנה נפתח עוד חנויות, והמותגים האלה ימשיכו לצמוח", אומרת המנכ"לית ענת בוגנר בשיחה

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה ענת בוגנר דלתא

דלתא מותגים דלתא מותגים -0.57%   דיווחה על עוד רבעון ושנה חזקה. ההכנסות ב-2024 צמחו ב-26% והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל, הרווח זינק ב-39% ל-208 מיליון שקל. זו הייתה שונה טובה לכל חברות האופנה, היעדר הטיסות הביא לכך שישראלים רבים נשארו בארץ, ואת הכסף שהם היו מבזבזים על שופינג בחו"ל הם בזבזו בארץ. זה גרם לחברות האופנה להציג דוחות טובים, אבל ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא מותגים, חושבת שזה פחות משפיע על החברה ולכן חזרת הטיסות גם כן לא תשפיע.


"דיברנו על זה הרבה גם בקורונה", אומרת בוגנר בשיחה עם ביזפורטל. "אני חושבת שמגוון המוצרים של דלתא פחות מושפע מזה. אנחנו מבוססים על מגוון שהוא רובו יום יומי ורב עונתי. אנשים אוהבים מאוד את האיכות והטכנולוגיה במוצרים. גם אחרי הקורונה לא הייתה ירידה בצריכה ואנחנו מעריכים שגם עכשיו נהיה פחות מושפעים מזה. אנחנו לא לוקחים את הדבר הזה כגורם סיכון. אנחנו ממוקדים בלהביא את המוצרים הנכונים. אי אפשר למצוא מוצרים כמו שלנו בחו"ל".


המניה של דלתא מותגים זינקה ב-2024 ב-66% והיא הוסיפה מתחילת השנה עוד 16.5% לשווי של 1.8 מיליארד שקל ומכפיל 11. בינתיים החברה ממשיכה להגדיל את מועדון הלקוחות, שמונה כבר 1.4 מיליון חברים, את עפילות האונליין שמהווה 15% מהמכירות, ואת המותגים בזכיינות - ויקטורי'ס סיקרט ו-Bath & Body Works, שבוגנר טוענת שהם ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה.



מה הדגשים שלך ל-2024?

"אנחנו מסיימים שנה מצוינת. הצגנו צמיחה מרשימה של 26% במכירות שחלק גדול ממנה, בערך 16% מגיע ממותגי הליבה ומהחנויות הקיימות. לצד פיתוח מועט של מותגים קיימים השקנו מותגים חדשים כמו ויקטוריה'ס סיקרט ו-BBW. המכלול הזה הביא לתוצאות שלנו שמעידות על החוזק שלנו".


הרווחיות נשחקה בגלל עלויות שילוח גבוהות ובעיות בשרשראות האספקה, מה הצפי להמשך?

"אנחנו אופטימיים. עברנו שנה לא פשוטה בנושא הזה, האיום החות'י והעלייה במחירי השילוח העיבו אבל המצב משתפר. נראה שהמצב נרגע ועלויות השילוח צפויות לרדת".


איך ניהלתם את המלאים ואיך אתם צופים לנהל אותם בתקופה הקרובה?

"את הפעולות שהיינו צריכים לעשות עשינו. הגדלנו קצת את יתרות המלאי בסדר גודל של בערך חודש בשנה החולפת. כשנחזור לשגרה אנחנו יכולים מהר מאוד לחזור למלאים רגילים, אנחנו מאוד גמישים בנושא הזה ויכולים לזוז מהר".


כמה דגש תשימו על האונליין?

"אנחנו שמים דגש על האונליין כבר כמה שנים ונמשיך לשים עליו דגש. מבחינתנו זו פלטפורמה סופר חזקה והיא מאוד חשובה ויעילה תפעולית. היא גם משלימה את החוויה מול הלקוח. האונליין היווה 15% מסך הפדיון של החברה ואנחנו חושבים שיש עוד מקום לצמיחה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"


מה היתרונות או החסרונות של להפעיל מותגים בזכיינות מול המותגים בבעלות?

"כל הנושא של בניית המוצר והאסטרטגיה המותגית הוא לא בשליטה שלנו במותגים האלה. אנחנו מקבלים את זה מהם. זה יתרון גדול, יש לנו משאבים בינלאומיים ואנחנו נהנים מהידע שנצבר שם ומהיכולות המוצריות שלהם".


את חושבת שזה יכול להפוך למשקולת בתרחיש שהמותגים בבעלות גדלים יותר מהם?

"האתר של ויקטוריה פועל מדצמבר 2022. השקנו את פעילות הריטייל שלה ושל BBW באפריל 2024. אני לא מכירה הרבה מותגים שאחרי פחות מ-8 חודשים סיימו עם מכירות של כמעט 110 מיליון שקל, רווחיות תפעולית של 11% ופדיון של 4 אלף שקל למטר. זו עוצמה מטורפת ויש היום רק 10 חנויות. השנה אנחנו צפויים לפתוח עוד חנויות בשני המותגים. מבחינתנו אלה שני מנועי צמיחה גדולים".


אתם בוחנים קליטה של מותגים נוספים?

"אנחנו בוחנים כל הזמן את כל האופציות בישראל ומחוצה לה. אם יהיה משהו שנאמין שמתאים לנו נתקדם איתו".


כמה מועדון הלקוחות חשוב וכמה משקיעים בו?

"זה אחד הדברים הכי חשובים. הנכס הזה הוא הבסיס להצלחה שלנו. אנחנו מייצרים דרכו קשר רציף על הלקוחות. אנחנו יודעים מה הם רכשו ואיפה וכך יודעים איך לפתח את הקטגוריות ומה לפתח. היום יש שם 1.4 מיליון חברים. מספטמבר הרחבנו את המועדון לכל 5 הרשתות בנוסף לדלתא. החיבור הזה בחיתוליו אבל אנחנו כבר רואים ברמת החברה ש-70% מהקניות בחנויות ובאתרים הן קניות מזוהות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

דורון סלע מנכל אייקון גרופ
צילום: יחצ

מנכ״ל אייקון גרופ על האייפונים באושר עד וויקטורי: "אני לא חושב שזה יוריד ביקוש - הצרכן ידע להתנהל"

הרבעון השלישי הסתיים בתוצאות משופרות, אבל האייפונים הזולים שמכרו באושר עד וויקטורי חשפו את הרגישות של השוק למחירים כמו גם את השחיקה של מעמד היבואן הרשמי - שיחה עם מנכ"ל אייקון גרופ על התוצאות הרבעוניות, התחרות הקשה והמרווחים הצרים בתעשייה

מנדי הניג |

אייקון גרופ אייקון גרופ -0.07%   סיכמה את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה של כ-14.4% בהכנסות שהגיעו לכ-382.8 מיליון שקל, וזינוק של כ-78% ברווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל. אבל לצד הצמיחה בהיקף הפעילות, מה שבעיקר מדאיג הם המרווחים התפעוליים הצרים מאוד בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה. 

מגזר ההפצה, שבו אייקון מוכרת מוצרים - בעיקר של אפל - לרשתות קמעונאיות כמו מחסני חשמל, KSP, דינמיקה ורשתות נוספות, הציג ירידה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.5% ל-2.4% רבעון מול רבעון. הירידה הזאת מגיעה בעיקר מההשפעה של שער הדולר, שפגעה במלאי שנרכש במחירים גבוהים יותר. מנגד, מגזר הקמעונאות - הפעילות של iDigital שכוללת חנויות, מכירה מקוונת, ושירותי מעבדה רשמיים - הציג עלייה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.8% ל-5.3%. יש מי שיתווכח ויגיד שאלו מרווחים מצויינים לקומודטי אבל עדיין זה דורש מעקב כדי לוודא שהם נשמרים ומתרחבים.

מה שעשוי לאתגר את המרווחים האלה זה למשל המהלך החריג של אושר עד וויקטורי, אלו ייבאו אייפון 17 ביבוא מקביל ומכרו אותו במחירים שנמוכים במאות שקלים מהמחיר בשוק. אפילו שזה אירוע חד-פעמי הוא בפוטנציאל יכול לגרוע מאות לקוחות מאייקון. מי שקנה באושר עד לא יחזור ויקנה שוב באיידיגיטל. זה גם חושף עד כמה המעמד של היבואן הרשמי איבד מהבלעדיות שלו במיוחד אחרי שאייקון איבדה את מונופול ההפצה ההיסטורי שלה ל-KSP.

אבל יחד עם זאת, אייקון כבר לא נשענת רק על אפל: לצד המותגים המרכזיים של אפל, החברה מפעילה פעילות משמעותית עם יצרניות מחשוב כמו לנובו ואסוס, ומנסה להרחיב את סל המוצרים ואת פריסת הלקוחות כדי לצמצם תלות בקטגוריה אחת או ביצרן יחיד. התרחבות הזאת אמורה לאפשר לה בסיס יציב יותר וגם לעזור לה לאזן את התנודתיות של המטבע.

על רקע כל זה פנינו למנכ״ל אייקון גרופ, דורון סלע, כדי להבין כיצד אייקון מתכננת להתמודד עם תחרות כמו שהציגו אושר עד וויקטורי, ומה מנועי הצמיחה לשנים הקרובות.


בוא נתחיל מהתוצאות של הרבעון למה אפשר לייחס את העליה במכירות?