דיגיטל
צילום: FREEPIK

ליצור מניעה כדי למנוע נפילה: איך חברות צריכות להתנהל במשבר סושיאל?

בשיתוף גלאי תקשורת מקבוצת בייסברג

פעם, לפני עידן הרשתות החברתיות, התבטאות או התנהלות לא ראויה של אדם או גוף ציבורי היו יכולות לרדת מתחת לרדאר הציבורי באותה המהירות שבה הן עלו. 

אלא שהיום, בתקופה שהפייסבוק, הטוויטר, הטיק טוק ושאר האפליקציות הפכו לכיכר העיר החדשה הצורך להיעזר בשירותיו של גוף מוביל בניהול משברים הפך לבלתי נמנע.

"למשבר סושיאל, שמקורו בהתנהלות בעולם האמיתי או ברשת החברתית שמובילה לתגובה ציבורית שלילית חריפה, יש אנטומיה של פומה", תיאר זאב ינאי, סמנכ"ל בקבוצת בייסברג, "ברגע הראשון אתה רואה אותה בין השיחים, אבל אז כבר מדובר בנקודת אל חזור כי עוד רגע אתה הולך להרגיש את השיניים שלה על הגרון שלך".

כדי להתמודד עם משבר הסושיאל שכרגע התפרץ לחייכם או לחיי החברה שלכם, חשוב לבנות מנגנון המורכב ממספק חלקים: מניעה, הכנה לטיפול, זיהוי מוקדם, ניהול המשבר, בין היתר בידי חברת יחסי ציבור, ושיקום מהמשבר.

"אף אד לא התחרט על משהו שהוא לא אמר", הדגיש ינאי, "אלא אם תפקידו של הארגון שלכם הוא לעצבן את הצד השני, מה שלפעמים עושים ארגונים ציבוריים או פוליטיים. חשבו היטב לפני מהלכים ושאלו את עצמכם מי עלול להיפגע מהם ואיך".

"דבר נוסף", הוסיף אלמוג בייסברג, מנכ"ל קבוצת בייסברג תקשורת, "הוא לדבר את השפה המקובלת ולשאול את עצמך איפה אתה עלול להיות הפוגע. לחפש מראש את הבור שאליו אתה עלול ליפול. כשמייצרים מניעה, בין היתר, חשוב למפות את הארגון ולנסות להבין ולשאול את עצמך מאיפה יגיע המשבר הבא שלו: עובדים מתוסכלים, כשלים בירוקרטיים, בעיות בפריפריה הארגונית שנמצאת בקצה שדה הראייה של השדרה הניהולית הבכירה, בעיות בחינוך כוח האדם. משברים משפטיים, פליליים, טכנולוגיים ועוד. המטרה היא לחפש ולחפש".

איך אפשר "לאמן" עובדים לזהות ולנהל משבר?

"במקרה של זיהוי משבר יש להציף אותו לאחראי על התקשורת בארגון, ובמקביל העובדים צריכים להעלות את העניין למנהלים הרלוונטיים. ההמלצה היא לבנות מערך טיפול ולאמן אותו לקראת משברים, ולהגדיר בכל תחום ובכל חלק של הארגון 'אחראי משברים' שיודע להציף את המצוקה ברגע הנכון. במקביל חברת יחסי הציבור וחברת הסושיאל המנהלות את התחום צריכות להפעיל את אמצעי הניטור על כל מילות החיפוש הרלוונטיות ברשתות החברתיות ובמדיה, כשהעדיפות היא לעשות זאת ככל הניתן מסביב לשעון וללוח השנה. גם אם זה לא נוח או יקר. משבר שמוריד את המנייה או גורם לאבדן של אמון הציבור בארגון, יעלה הרבה יותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קליל דלתות
צילום: קליל

מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400

הכירו את סדרת דלתות ההזזה החדשות שתעניק לכם פרופיל דקיק, מראה מינימליסטי ומחיר משתלם
נושאים בכתבה דלתות
צילום: מיכאל שבדרון תכנון ועיצוב - Tamar Lev design studio - מעצבת פנים תמר לב | צילום - מיכאל שבדרון | דלתות ויטרינה מינימל הזזה FINE 7400 מבית קליל עם עד 99% זכוכית | מתקין - טרופיטק FINE
עולם העיצוב המינימליסטי זוכה לפופולריות גוברת בשנים האחרונות, והפך לסמל של איכות ויוקרה. מערכות מינימל, אשר מאופיינות בקווים נקיים ובמינימום חומר גלוי, נתפסות כהיי-אנד בתחום מערכות החלונות והדלתות. בעבר, מערכות אלה היו זמינות בעיקר לאלה המשתייכים למאיון העליון, ודרשו תכנון מדוקדק משאבים רבים וכיסים עמוקים. כשהמינימליזם הפך לחלק בלתי נפרד מעולמות העיצוב והאדריכלות, הוקדש לו מקום של כבוד בפרויקטים יוקרתיים ביותר. מערכות חלונות ודלתות מינימליסטיות, עם דגש על פרופילים דקים כמעט בלתי נראים, ושטח זכוכית מקסימלי, הפכו לסימן ההיכר של פרויקטים בסגנון הזה. אולם, השגת המראה המושלם הזה דרשה תקציבים גבוהים במיוחד ותכנון מוקדם, מה שהפך את מערכות דלתות הזזה מינימל לסוג של סמל סטאטוס הנפוץ בעיקר בבניה הפרטית ולנגיש בעיקר לבעלי אמצעים. הכניסה של קליל לעולם המינימליזם עם מערכות ה-FINE שלה, ובמיוחד עם מערכת דלתות ההזזה FINE 7400, משנה את כללי המשחק. מערכת זו מאפשרת להגשים את חלום המינימל גם במערכות חלונות ודלתות במחיר נגיש יותר, תוך שמירה על איכות גבוהה ועיצוב מוקפד.