כיצד לדרבן אווירה טובה יותר במשרד?
נשים לרגע יעדים עסקיים בצד, ואפילו את מידת האמונה שלנו בשירות או המוצר שאנו מספקים; כאשר מדובר בעסק הנשען על הון אנושי, הרי שמוטיבציה היא מילת המפתח להצלחה עבור כל בבעל ובעלת עסק, וכל מנהל ומנהלת אגף.
בשונה מימים עברו, שוק העבודה הדינמי אמנם איננו מספק יציבות עבור העובדים, אך בו-בזמן הוא גם איננו מספק את היציבות אליה התרגלו בעבר המעסיקות והמעסיקים.
עובדים מודעים לכך שביכולתם לשווק את כישוריהם גם עבור חברות מתחרות, וכמוהם חברות ומתחרות, חברות השמה ומחלקות משאבי אנוש נלחמות על כל איש ואשת מקצוע מיומנים ואיכותיים.
אם כך, כיצד ניתן לדרבן את המוטיבציה בעבודה? או במילים אחרות – מהן השיטות היעילות ביותר ליצירת אווירה מזמינה ופורה?
זהו לא רק השכר
ובכן, שכר הוא בהחלט אחד מן האלמנטים הבולטים אצל כל עובד ועובדת. אך האם אלף ש"ח מעלה הוא מה שיעשה את ההבדל ויוביל עובד או עובדת לעבור למקום אחר?
כדאי לדעת כי אם מקום עבודה מסוים הוא נוח עבור העובדים, מכבד ומעצים אותם, הרי שהם לא בהכרח ימהרו להחליט לעזוב את עמדתם במהירות כה רבה. כולנו מחפשים את הנחלה והרווחה, וקלישאה ככל שתהיה, הרי שהאמרה כי כסף הוא לא הכול בחיים, בהחלט יכולה לשחק כאן תפקיד משמעותי.
ימי כיף לעובדים
ימי גיבוש עובדים הם אינם אירועים הנערכים חדשות לבקרים, אולם ביכולתו של אירוע חד-שנתי, לשנות את האווירה שבמשרד באופן ניכר ומשמעותי.
לצד העובדה שיום גיבוש עובדים מעניק לעובדי ועובדות המשרד את ההכרה וההוקרה בפועלם, הרי שהוא מאפשר לגבש בין המחלקות השונות ואף בין העובדים באותה המחלקה.
- שירותי משרד שמגדילים הכנסות בעסק
- 5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אווירה חברית בין העובדים ויצירת יחסים טובים וחיוביים, היא דרך נפלאה לחזק את המוטיבציה של העובדים ולהפוך את יום העבודה לדבר מה שהוא מעט מעבר לפרנסה.
ציון אירועים במשרד
אירועים במשרד יכולים להעניק את הטאץ' החסר כדי לדרבן אווירה שמחה וקלילה.
אלו יכולים להיות אירועים קטנטנים המציינים את בואו של סוף השבוע עם שלל חטיפים ושתייה קלה, ואלו יכולים להיות אירועים מעט יותר רבי רושם דוגמת ציון בואם של חגים ומועדים.
כיום ניתן למצוא מגוון חברות קייטרינג המספקות מגשי אירוח לחברות עם שלל מתאבנים, מאכלים וקינוחים. ניתן למצוא כריכים טעימים ומשביעים ועד לממש מנות עיקריות החל מפסטות ועד למנות בשריות.
ניתן גם לציין אירועים דוגמת עובד או עובדת מצטיינים, ולרגל המאורע להעניק להם שי המראה את ההוקרה של המשרד לפועלם. זוהי דרך נפלאה להראות כי המשרד איננו תופס את עובדיו כמובנים מאליהם.
העשרה לעובדים
עם כל הכבוד לכיף, עובדים מחפשים גם להתפתח ללא הרף. דבר ידוע הוא כי בשוק העסקי של היום, פשוט לא ניתן לשקוט על השמרים.
ניתן למצוא מגוון אפשרויות להעשרה לעובדים, החל מהזמנת הרצאת העשרה המתקיימת ממש במשרד, דרך קביעת סדנה לעובדים לגיבוש מיומנויות שונות, ועד לשליחה לקורסים ממושכים.
במקומות עבודה רבים הדואגים להעשיר את ידיעתם של עובדיהם מפעם לפעם, הרי שהדבר יכול להעניק אווירה מלאה במוטיבציה.
צילום: Shutterstockשטיינמץ עמינח ושות': סוף שנה מתקרב, האם אתם באמת מרוצים מרואה החשבון שלכם?
אם אתם מרגישים שהרואה חשבון שלכם לא מסביר מספיק, שאין תכנון מס, שהשירות איטי, שאין חשיבה קדימה, שאתם משלמים יותר מדי מס - כדאי שתשקלו להחליף
סוף השנה הוא הזמן שבו האמת יוצאת החוצה. דו"חות, מקדמות, תכנון מס, סגירת ספרים, הצהרות הון: זו התקופה שבה רואה החשבון שלכם צריך להיות הכי חד, הכי זמין והכי מקצועי.
אבל זו גם התקופה שבה בעלי עסקים רבים מתחילים לשאול את עצמם את השאלה שלא נעים לשאול: האם רואה החשבון שלי באמת עובד בשבילי, או שאני פשוט עוד תיק על המדף?
רואה חשבון הוא לא עובד של רשות המסים - מטרתו להביא לתוצאת המס המיטבית ללקוח
הרבה בעלי עסקים מרגישים לפעמים שהרואה חשבון “מייצג את מס הכנסה”, ושאירועים כמו:
זה מה שצריך לשלם, אין מה לעשות עם זה, תשאיר את הניירת ותבוא בשנה הבאה, אי־אפשר לשנות עכשיו כלום וכו', הופכים להיות שגרתיים. אבל זו טעות מהותית.
- "ה-AI מצמצם משמעותית את עבודת הביקורת של רואי החשבון" - קריירה בעידן ה-AI
- כששותף במשרד רואי חשבון עושה "טובה" לעובד למרות שהוא עובר על החוק - מה קבע בית המשפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רואה החשבון שלכם הוא לא זרוע של רשות המסים, הוא המגן שלכם מולה.
תפקידו לא רק להעביר דו"חות בזמן, אלא לחשוב עבורכם, לייעץ, למנוע טעויות, לייצר סדר ולהקטין את חבות המס שלכם, במסגרת החוק.
