מי רשאי למכור פוליסות ביטוח לרכב בישראל?
אם בדיוק אתם מתלבטים איפה לסגור את ביטוח החובה לרכב שלכם, ומוצאים את עצמכם מבולבלים מול שלל הצעות הביטוח הקיימות בשוק – אתם לא לבד.
עד שנת 2003 היה שוק ביטוח הרכב תחת מונופול חברות הביטוח המסורתיות, אך מאז נפתח הענף לתחרות חופשית וכתוצאה מכך הרבה יותר גופים וחברות מציעים לנהגים לרכוש דרכם את ביטוח הרכב.
לצד התמיכה בפתיחת השוק לתחרות הוגנת, כדאי מאוד לדעת כי לא כל אחד רשאי, חוקית, למכור לכם ביטוח רכב, ועל כל אחד מהמציעים להחזיק ברישיון מבטח רכב, אותו מעניקה המדינה לאחר שהיא מוצאת כי הוא עומד בתנאים מסוימים.
הכירו את השחקנים במגרש ביטוחי הרכב בישראל
תחילה נציין את חברות הביטוח המסורתיות, אלה שהחזיקו, כאמור, במונופול עד שנת 2003 - אז נפתחה התחרות החופשית. איתם תמצאו גם חברות ביטוח ישירות, חברות אשראי, חברות ליסינג וכן ארגון על הנקרא "פול", המאגד נהגים שרוכשים ביטוח דרכו.
- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- למה ביטוח הרכב שלכם לא יורד למרות שהיקף הגניבות צנח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם כולם מחזיקים ברישיון למכירת ביטוח רכב ויכולים, חוקית, למכור לכם אותו? לא בדיוק. ועל כך בדיוק נדבר עכשיו.
מי מוסמך להעניק את הרישיון למכור ביטוח רכב?
הרישיון יונפק לגופים שיעמדו בשלושה תנאי בסיס (שאותם נציין מייד), ויוענק על ידי אגף הפיקוח על הביטוח שנמצא במשרד האוצר.
אז מהם התנאים לקבלת רישיון עיסוק בביטוח רכב?
הון עצמי – על כל מי שמעוניין למכור ביטוחים בתחום הרכב להציג הוכחות ליכולות כלכליות מוגדרות, שהן הון עצמי מינימלי, שכן הוא צריך לשאת בהוצאות ביטוח של המבוטחים תחתיו.
תוכנית עסקית מפורטת – המעוניין למכור ביטוחי רכב יכין תוכנית עסקית ובה יוכיח שיעמוד בהתחייבויות שלו כלפי המבוטחים הפוטנציאליים. בנוסף, עליו לפרט בדיוק איזה סוגי ביטוח הוא מעוניין להציע ללקוחות (במקרה שלנו – ביטוח חובה לרכב) וכן את תנאי הפוליסות שהוא יציע, כולל כל הסיכונים והתנאים שיופיעו בהן.
דיווח על איוש המשרות הבכירות – על הגוף המעוניין להציע פוליסות ביטוח, לעדכן מי הם האנשים המועמדים לאיוש המשרות הבכירות בו. מן הסתם אלו צריכים להיות אנשים עם הכישורים המתאימים, הניסיון והוותק לעסוק במקצוע.
נציין כי החוק בישראל מבחין בין רישוי למכירת ביטוח חובה לרכב (הקשור לפגיעות בגוף של הנהג, הנוסעים האחרים ברכב ואנשים המוגדרים כצד ג') לבין רישוי למכירת ביטוחי רכוש לרכב (כמו ביטוח מקיף או ביטוח צד ג').
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

