מבנה מגורים
צילום: freepik

קבלן מפתח – רק עם רישיון קבלן

מה זה קבלן מפתח? האם מדובר בקבלן שאחראי רק על ביצוע עבודות הבניה או שלוקח אחריות גם על ניהול הפרויקט כולו? האם קבלן צריך רישיון כדי לספק שירותי בנייה? איך בודקים את קיומו של רישיון כזה ומדוע זה בכלל חשוב? על שאלות אלו ועוד, נענה לכם ממש כאן בשורות הבאות

תוכן בחסות |

מה זה קבלן מפתח?

קבלן מפתח קבוצת עידן הוא קבלן, בדרך כלל קבלן שלד, שלוקח על עצמו את ניהול הפרויקט כולו, החל משלב התכנון (או לכל הפחות, השלב בו אתם משלבים אותו בפרויקט, גם אם יש כבר תכנית בניה מוכנה) ועד השלב הסופי של מסירת המפתח ללקוח, ומכאן גם שמו, קבלן מפתח. ההסתייעות בשירותיו של קבלן מפתח אופיינית בעיקר לפרויקטים של בנייה פרטית, בהם הלקוח הוא אינו יזם קבלן מנוסה, אלא אדם פרטי ללא שום היכרות בענף הבניין. במקרה כזה, זקוק הלקוח לאיש מקצוע שלא רק יבנה עבורו את הבית, אלא ינהל עבורו את הפרויקט כולו, יוודא שהכל מתנהל בצורה מקצועית, על פי התקנים והתקנות ובצורה יעילה במסגרת התקציב שנקבע ועל פי לוחות הזמנים. זהו בדיוק המקום בו משתלב קבלן מפתח בפרויקטים של בנייה פרטית.

 

למה נדרש בכלל רישיון?

ובכן, זה מה שהחוק בישראל דורש. על פי חוקי התכנון והבנייה במדינת ישראל, כל אדם המבקש לעסוק כקבלן בענף הבניין, זקוק לרישוי מתאים. את הרישוי הזה אתם לבטח מכירים תחת שם הקוד "קבלן רשום". בכדי להפוך לקבלן מורשה, על הקבלן להירשם בפנקס הקבלנים של רשם הקבלנים במשרד השיכון. תהליך הרישום כולל בתוכו בחינה של עמידת הקבלן בשורה של קריטריונים מקצועיים, אישיים וחוקיים והתחייבות שלו לסטנדרטים של עבודה בענף הבניין. בין היתר, צריך הקבלן להציג ניסיון מספק בענף הבניין, השלמה של לימודים רשמיים מוכרים, הוכחת רקורד של עבודה וכדומה.

 

ומדוע חשוב שקבלן המפתח יהיה בעל רישיון קבלן?

ובכן, קבלן מפתח הוא למעשה קבלן שלד שעושה גם גמרים  איש מקצוע שבידיו אתם מפקידים את כל הפרויקט שלכם. למעשה, אתם מניחים את כל הביצים בסל אחד ולכן חשוב מאוד שהסל הזה יהיה חזק ויציב. אז אתם יכולים לקבל המלצות על הקבלן, לאסוף עליו חוות דעת מקצועיות חיוביות ואפילו להתרשם ממנו בעצמכם, אבל מעבר לכל אלה, זהו רישיון הקבלן של קבלן מפתח, שיכול לתרום לכם את מידת הביטחון הגבוהה ביותר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.