סינמה סיטי ראשל"צ קולנוע סרט
צילום: סיון פרג'

המסך הגדול: מי המפרסמים המובילים בבתי הקולנוע בישראל?

לקראת יום הקולנוע הישראלי, יפעת בקרת פרסום בדקה עבור אייס מי החברות המובילות בפרסום על המסך הגדול. בסה"כ ההוצאה לפרסום בקולנוע עומדת על 50 מיליון ש' בשנה
משה בנימין |

יום הקולנוע הישראלי שיצוין מחר (יום ד') הוא יום חג עבור המדיום הוותיק, ובנוסף משמש כעדות לתחייתו מחדש של הקולנוע, לאחר שהוספד עם חדירת הטכנולוגיה לחיי היום יום וזמינות התכנים הפיראטיים.

הקולנוע שבעבר הרחוק היה המדיום המרכזי, לפני עידן הטלוויזיה הביתית ובימים בהם צריכת הסרטים באולמות הקולנוע הייתה בשיאה, מהווה כיום רק אחוז מעוגת הפרסום הישראלית עם הוצאה של כ-50 מיליון שקל מדי שנה, לא כולל הכנסות מהמזנונים ושיתופי פעולה מסחריים. 

מבדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, בתחום הפרסומות בקולנוע, נמצא כי מתחילת השנה הקטגוריות הבולטות בפרסום בקולנוע היו משקאות קלים, מזון מהיר, בירה וכרטיסי אשראי. החברה המובילה היא בפרסום היא מקדונלד'ס, ואחריה קוקה קולה ישראל.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אומר כי "הקולנוע היא המדיה היחידה המשלבת בילוי מחוץ לבית עם פרסום. באופן טבעי, המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם אלו שהמוצרים שלהם זמינים בקומפלקס הקולנועי כדוגמת מקדונלד'ס וקוקה קולה".

עם זאת יש לזכור כי הקולנוע הוא אינו רק מדיה, אלא גם מפרסם גדול, ורק השנה פרסמו רשתות הקולנוע השונות כ-280 סרטים שונים על מנת לעודד את הביקוש ולהזרים טראפיק של קהל לסרטים.

ועוד קצת נתונים על הקולנוע הישראלי

בתוך כך, לרגל יום הקולנוע הישראלי, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על סרטים ובתי קולנוע בישראל. על פי הנתונים, העלייה במכירת הכרטיסים נמשכת והשנה נמכר 18.7 מיליון כרטיסים. בנוסף, לאחר שבשנים הקודמות לא חל שינוי משמעותי במספר אולמות הקולנוע – כ-300 בכל רחבי הארץ, בשנים 2016-2017 חל גידול משמעותי בשל הפתיחה של סינמה סיטי נתניה, yes פלאנט באר שבע, מתחם G בכפר סבא ו-yes פלאנט בזכרון יעקב בשנתיים האחרונות, וכרגע מספר האולמות זינק ל-402 בסוף שנת 2017.

 

גם אופן הצריכה של הצופה הישראלי השתנה עם השנים, בעבר היו אולמות קולנוע עם אולם אחד או שניים, לאחר מכן אולמות הקולנוע נדדו לקניונים וכיום ישנה תנועה גדלה של מתחמי קולנוע עם מסעדות, ברים וחנויות שהפכו למקום בילוי לגיטימי. מתוך 56 בתי הקולנוע שפעלו בשנת 2017, רק ל-11 בתי קולנוע היה מסך אחד בלבד, ל-26 בתי קולנוע היו 7-2 אולמות, ול-19 בתי קולנוע היו 8 אולמות ויותר. בתי הקולנוע שלהם 8 אולמות ויותר הכילו כ-67% מכלל המושבים. בשנת 2017 הוקרנו 272 סרטים באורך מלא, בהם 141 בארה"ב, 50 בישראל ועוד 6 בשיתוף פעולה עם ישראל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.