סינמה סיטי ראשל"צ קולנוע סרט
צילום: סיון פרג'

המסך הגדול: מי המפרסמים המובילים בבתי הקולנוע בישראל?

לקראת יום הקולנוע הישראלי, יפעת בקרת פרסום בדקה עבור אייס מי החברות המובילות בפרסום על המסך הגדול. בסה"כ ההוצאה לפרסום בקולנוע עומדת על 50 מיליון ש' בשנה
משה בנימין |

יום הקולנוע הישראלי שיצוין מחר (יום ד') הוא יום חג עבור המדיום הוותיק, ובנוסף משמש כעדות לתחייתו מחדש של הקולנוע, לאחר שהוספד עם חדירת הטכנולוגיה לחיי היום יום וזמינות התכנים הפיראטיים.

הקולנוע שבעבר הרחוק היה המדיום המרכזי, לפני עידן הטלוויזיה הביתית ובימים בהם צריכת הסרטים באולמות הקולנוע הייתה בשיאה, מהווה כיום רק אחוז מעוגת הפרסום הישראלית עם הוצאה של כ-50 מיליון שקל מדי שנה, לא כולל הכנסות מהמזנונים ושיתופי פעולה מסחריים. 

מבדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, בתחום הפרסומות בקולנוע, נמצא כי מתחילת השנה הקטגוריות הבולטות בפרסום בקולנוע היו משקאות קלים, מזון מהיר, בירה וכרטיסי אשראי. החברה המובילה היא בפרסום היא מקדונלד'ס, ואחריה קוקה קולה ישראל.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אומר כי "הקולנוע היא המדיה היחידה המשלבת בילוי מחוץ לבית עם פרסום. באופן טבעי, המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם אלו שהמוצרים שלהם זמינים בקומפלקס הקולנועי כדוגמת מקדונלד'ס וקוקה קולה".

עם זאת יש לזכור כי הקולנוע הוא אינו רק מדיה, אלא גם מפרסם גדול, ורק השנה פרסמו רשתות הקולנוע השונות כ-280 סרטים שונים על מנת לעודד את הביקוש ולהזרים טראפיק של קהל לסרטים.

ועוד קצת נתונים על הקולנוע הישראלי

בתוך כך, לרגל יום הקולנוע הישראלי, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על סרטים ובתי קולנוע בישראל. על פי הנתונים, העלייה במכירת הכרטיסים נמשכת והשנה נמכר 18.7 מיליון כרטיסים. בנוסף, לאחר שבשנים הקודמות לא חל שינוי משמעותי במספר אולמות הקולנוע – כ-300 בכל רחבי הארץ, בשנים 2016-2017 חל גידול משמעותי בשל הפתיחה של סינמה סיטי נתניה, yes פלאנט באר שבע, מתחם G בכפר סבא ו-yes פלאנט בזכרון יעקב בשנתיים האחרונות, וכרגע מספר האולמות זינק ל-402 בסוף שנת 2017.

 

גם אופן הצריכה של הצופה הישראלי השתנה עם השנים, בעבר היו אולמות קולנוע עם אולם אחד או שניים, לאחר מכן אולמות הקולנוע נדדו לקניונים וכיום ישנה תנועה גדלה של מתחמי קולנוע עם מסעדות, ברים וחנויות שהפכו למקום בילוי לגיטימי. מתוך 56 בתי הקולנוע שפעלו בשנת 2017, רק ל-11 בתי קולנוע היה מסך אחד בלבד, ל-26 בתי קולנוע היו 7-2 אולמות, ול-19 בתי קולנוע היו 8 אולמות ויותר. בתי הקולנוע שלהם 8 אולמות ויותר הכילו כ-67% מכלל המושבים. בשנת 2017 הוקרנו 272 סרטים באורך מלא, בהם 141 בארה"ב, 50 בישראל ועוד 6 בשיתוף פעולה עם ישראל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.88%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.88%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״