המסך הגדול: מי המפרסמים המובילים בבתי הקולנוע בישראל?
יום הקולנוע הישראלי שיצוין מחר (יום ד') הוא יום חג עבור המדיום הוותיק, ובנוסף משמש כעדות לתחייתו מחדש של הקולנוע, לאחר שהוספד עם חדירת הטכנולוגיה לחיי היום יום וזמינות התכנים הפיראטיים.
הקולנוע שבעבר הרחוק היה המדיום המרכזי, לפני עידן הטלוויזיה הביתית ובימים בהם צריכת הסרטים באולמות הקולנוע הייתה בשיאה, מהווה כיום רק אחוז מעוגת הפרסום הישראלית עם הוצאה של כ-50 מיליון שקל מדי שנה, לא כולל הכנסות מהמזנונים ושיתופי פעולה מסחריים.
מבדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, בתחום הפרסומות בקולנוע, נמצא כי מתחילת השנה הקטגוריות הבולטות בפרסום בקולנוע היו משקאות קלים, מזון מהיר, בירה וכרטיסי אשראי. החברה המובילה היא בפרסום היא מקדונלד'ס, ואחריה קוקה קולה ישראל.
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אומר כי "הקולנוע היא המדיה היחידה המשלבת בילוי מחוץ לבית עם פרסום. באופן טבעי, המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם אלו שהמוצרים שלהם זמינים בקומפלקס הקולנועי כדוגמת מקדונלד'ס וקוקה קולה".
- בעלת השליטה בגיידליין מנסה למחוק אותה מהמסחר
- חוזרים לנתוני טרום הקורונה: זינוק בפרסום של רשתות השיווק לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת יש לזכור כי הקולנוע הוא אינו רק מדיה, אלא גם מפרסם גדול, ורק השנה פרסמו רשתות הקולנוע השונות כ-280 סרטים שונים על מנת לעודד את הביקוש ולהזרים טראפיק של קהל לסרטים.
ועוד קצת נתונים על הקולנוע הישראלי
בתוך כך, לרגל יום הקולנוע הישראלי, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על סרטים ובתי קולנוע בישראל. על פי הנתונים, העלייה במכירת הכרטיסים נמשכת והשנה נמכר 18.7 מיליון כרטיסים. בנוסף, לאחר שבשנים הקודמות לא חל שינוי משמעותי במספר אולמות הקולנוע – כ-300 בכל רחבי הארץ, בשנים 2016-2017 חל גידול משמעותי בשל הפתיחה של סינמה סיטי נתניה, yes פלאנט באר שבע, מתחם G בכפר סבא ו-yes פלאנט בזכרון יעקב בשנתיים האחרונות, וכרגע מספר האולמות זינק ל-402 בסוף שנת 2017.
גם אופן הצריכה של הצופה הישראלי השתנה עם השנים, בעבר היו אולמות קולנוע עם אולם אחד או שניים, לאחר מכן אולמות הקולנוע נדדו לקניונים וכיום ישנה תנועה גדלה של מתחמי קולנוע עם מסעדות, ברים וחנויות שהפכו למקום בילוי לגיטימי. מתוך 56 בתי הקולנוע שפעלו בשנת 2017, רק ל-11 בתי קולנוע היה מסך אחד בלבד, ל-26 בתי קולנוע היו 7-2 אולמות, ול-19 בתי קולנוע היו 8 אולמות ויותר. בתי הקולנוע שלהם 8 אולמות ויותר הכילו כ-67% מכלל המושבים. בשנת 2017 הוקרנו 272 סרטים באורך מלא, בהם 141 בארה"ב, 50 בישראל ועוד 6 בשיתוף פעולה עם ישראל.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.