סינמה סיטי ראשל"צ קולנוע סרט
צילום: סיון פרג'

המסך הגדול: מי המפרסמים המובילים בבתי הקולנוע בישראל?

לקראת יום הקולנוע הישראלי, יפעת בקרת פרסום בדקה עבור אייס מי החברות המובילות בפרסום על המסך הגדול. בסה"כ ההוצאה לפרסום בקולנוע עומדת על 50 מיליון ש' בשנה
משה בנימין |

יום הקולנוע הישראלי שיצוין מחר (יום ד') הוא יום חג עבור המדיום הוותיק, ובנוסף משמש כעדות לתחייתו מחדש של הקולנוע, לאחר שהוספד עם חדירת הטכנולוגיה לחיי היום יום וזמינות התכנים הפיראטיים.

הקולנוע שבעבר הרחוק היה המדיום המרכזי, לפני עידן הטלוויזיה הביתית ובימים בהם צריכת הסרטים באולמות הקולנוע הייתה בשיאה, מהווה כיום רק אחוז מעוגת הפרסום הישראלית עם הוצאה של כ-50 מיליון שקל מדי שנה, לא כולל הכנסות מהמזנונים ושיתופי פעולה מסחריים. 

מבדיקה שערכה חברת יפעת בקרת פרסום עבור אייס, בתחום הפרסומות בקולנוע, נמצא כי מתחילת השנה הקטגוריות הבולטות בפרסום בקולנוע היו משקאות קלים, מזון מהיר, בירה וכרטיסי אשראי. החברה המובילה היא בפרסום היא מקדונלד'ס, ואחריה קוקה קולה ישראל.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אומר כי "הקולנוע היא המדיה היחידה המשלבת בילוי מחוץ לבית עם פרסום. באופן טבעי, המפרסמים הבולטים בקטגוריה הם אלו שהמוצרים שלהם זמינים בקומפלקס הקולנועי כדוגמת מקדונלד'ס וקוקה קולה".

עם זאת יש לזכור כי הקולנוע הוא אינו רק מדיה, אלא גם מפרסם גדול, ורק השנה פרסמו רשתות הקולנוע השונות כ-280 סרטים שונים על מנת לעודד את הביקוש ולהזרים טראפיק של קהל לסרטים.

ועוד קצת נתונים על הקולנוע הישראלי

בתוך כך, לרגל יום הקולנוע הישראלי, מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על סרטים ובתי קולנוע בישראל. על פי הנתונים, העלייה במכירת הכרטיסים נמשכת והשנה נמכר 18.7 מיליון כרטיסים. בנוסף, לאחר שבשנים הקודמות לא חל שינוי משמעותי במספר אולמות הקולנוע – כ-300 בכל רחבי הארץ, בשנים 2016-2017 חל גידול משמעותי בשל הפתיחה של סינמה סיטי נתניה, yes פלאנט באר שבע, מתחם G בכפר סבא ו-yes פלאנט בזכרון יעקב בשנתיים האחרונות, וכרגע מספר האולמות זינק ל-402 בסוף שנת 2017.

 

גם אופן הצריכה של הצופה הישראלי השתנה עם השנים, בעבר היו אולמות קולנוע עם אולם אחד או שניים, לאחר מכן אולמות הקולנוע נדדו לקניונים וכיום ישנה תנועה גדלה של מתחמי קולנוע עם מסעדות, ברים וחנויות שהפכו למקום בילוי לגיטימי. מתוך 56 בתי הקולנוע שפעלו בשנת 2017, רק ל-11 בתי קולנוע היה מסך אחד בלבד, ל-26 בתי קולנוע היו 7-2 אולמות, ול-19 בתי קולנוע היו 8 אולמות ויותר. בתי הקולנוע שלהם 8 אולמות ויותר הכילו כ-67% מכלל המושבים. בשנת 2017 הוקרנו 272 סרטים באורך מלא, בהם 141 בארה"ב, 50 בישראל ועוד 6 בשיתוף פעולה עם ישראל.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.