מהו איטום ביריעות ביטומניות?
כיום, שיטת האיטום ביריעות ביטומניות הולכת ותופסת פופולריות רבה יותר ויותר, ולא בכדי: יריעות ביטומניות הן עמידות יותר בפני טמפרטורות קיצוניות (חום וקור), רטיבות ופגיעה ישירה, הן מחזיקות זמן רב יותר מאשר שיטות איטום אחרות ובנוסף הן מייתרות את הצורך בהלבנת הגג לאחר האיטום, פעולה שאף יש לחזור ולבצע אותה מדי שנה בערך.
ממה עשויות יריעות ביטומניות?
סוד העמידות של היריעות הביטומניות טמון במבנה החדשני שלהן ובחומרים שמהן הן עשויות. הביטומן, אחד החומרים העיקריים שמרכיבים את היריעות, הוא חומר אורגני הדומה לזפת, וכמוה גם הוא למעשה תוצר לוואי של זיקוק נפט. הביטומן המשמש לאיטום גגות מועשר בפולימרים ובמלאנים המוסיפים לעמידותו ולחוזקו.
שניהם, גם הזפת וגם הביטומן הם חומרים תרמופלסטיים, להם התכונה להתרכך לכדי נוזל בחימום ולהתקשות למרקם צמיגי או מוצק תחת קירור. מרכיב עיקרי נוסף ביריעות הביטומן הוא השיריון, שכבה המעניקה לחומר הגנה נוספת מפני תנודות טמפרטורה וכן חסינות מפני פגיעות פיזיות.
איזה סוגים של יריעות ביטומניות קיימים?
ישנם שני סוגים מרכזיים של יריעות ביטומניות – יריעות APP ויריעות SBS. יריעות ה-APP עמידות במיוחד בפני טמפרטורות גבוהות, ולכן משמשות לצורך איטום הגג. עמידותן של יריעות ה-SBS היא בפני טמפרטורות נמוכות במיוחד, ולכן השימוש בהן הוא לרוב לאיטום של גגות הנמצאים באיזורים בעלי מזג אוויר קר וכן של רצפות וחלקים קרירים בבית כמו מרתפים או מקלטים.
מהו תהליך האיטום ביריעות ביטומניות?
תהליך האיטום ביריעות ביטומניות כולל מספר שלבים: הוא מתחיל בניקיון יסודי של המשטח המיועד לאיטום, ממשיך למריחת פריימר (חומר מקשר), יציקת רולקות בטון וביצוע יציקות סביב דוודים וצנרת החודרים דרך מערך האיטום, פרישת יריעות הביטומן על גבי המשטח תוך שהן חופפות זו את זו בקצותיהן, החלמת היריעות ומריחת חומר גימור המחזק את האחיזה של היריעות.
מהם היתרונות של רצועות ביטומניות?
היתרון המרכזי של היריעות הביטומניות והסיבה לפופולריות הרבה שלהן היא כמובן עמידותן הגבוהה בפני טמפרטורות קיצוניות, רטיבות ופגיעות פיזיות. יתרון חשוב נוסף הוא צורתן הגמישה של הרצועות, המאפשרת הנחה אופטימלית על גבי המשטח הנאטם, המבטיחה איטום מלא יותר.
תכונה נוספת ומועילה במיוחד של היריעות הביטומניות היא יכולת הבידוד המעולה שלהן, התורמת רבות לשמירה על הטמפרטורה בתוך המבנה הנאטם ובכך חוסכת בעלויות חימום וקירור.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
עלות האיטום ביריעות ביטומניות היא גבוהה יותר מאשר של שיטות איטום אחרות, אך בהתחשב בעמידותן לאורך השנים ובעובדה שאין צורך לבצע הלבנה של הגג מדי שנה כאשר הן קיימות, החיסכון לטווח הארוך הוא משמעותי והופך אותן לאפשרות המשתלמת ביותר.
תהליך האיטום ברצועות ביטומניות לרבות תהליך של איטום גגות מרוצפים הוא מורכב ודורש ידע של בעל מקצוע מיומן ומנוסה. רשלנות בהנחת היריעות ובהלחמה שלהן עשויה לגרום לדליפות, ושימוש ביריעות זולות ולא איכותיות מחבל גם הוא במטרה שכן אלו יהיו מן הסתם עמידות פחות ופגיעות יותר, יחזיקו תקופה קצרה יותר ויספקו בידוד דל יותר. מסיבות אלו, חשוב לבחור בעל מקצוע אמין ומומלץ, לוודא שהוא עובד עם יריעות בעלות תקן אירופי או ישראלי ולא להתפתות להצעות מחיר נמוכות, שיביאו לרוב לעוגמת נפש ועלויות נוספות בהמשך הדרך.
- 1.אמיר כהן 26/11/2018 17:00הגב לתגובה זוחשוב לציין שיש סוגים שונים של איטום ולא כל סוג איטום מתאים בהכרח לכל גג, לכן כדאי להזמין מס' בעלי-מקצוע שונים שיתנו חוות-דעת ורק לאחר מכן לבחור בסוג האיטום שמתאים לגג שלכם. תוכלו לקרוא מידע נוסף בנושא במאמר הזה - https://www.tovtoda.co.il/Article.aspx?id=79
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
