קמפיין קומסי קומסה סטפן yes
צילום: מסך

אחרי שנתיים וחצי - yes בולמת נפילה ומגדילה היקף לקוחות

את הרבעון השני של 2018 סיכמה החברה עם 582 אלף מנויים לעומת 580 ברבעון ה-1. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, החברה איבדה 21 אלף מנויים. ההפסד הנקי הסתכם ב-10 מיליון שקלים 
אלכסנדר כץ | (2)

על רקע פרשת אלוביץ'-נתניהו והשינויים המסתמנים בקבוצת בזק, מתפרסמים הבוקר דוחות החברה לרבעון השני של 2018, וגם אלה של החברה הבת yes, ובשורה התחתונה מדובר בדוחות חלשים. עם זאת, על פי הדוחות, לראשונה מזה שנתיים וחצי, החברה מצליחה לבלום את מגמת אובדן הלקוחות ורושמת עלייה במספר הלקוחות ברבעון השני של 2018. מספר לקוחות חברת הלוויין עומד כיום על 582 אלף, עלייה של 2000 לעומת 580 אלף ברבעון ה-1 של 2018. עם זאת, לעומת הרבעון המקביל אשתקד שבו עמדה מצבת המנויים של החברה על 603 אלף, מדובר בירידה של 21 אלף מנויים.  

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-375 מיליון שקל, המהווה יציבות בהשוואה לרבעון קודם, שבו עמדו על נתון זהה. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אז עמדו ההכנסות על 416 מיליון שקלים, מדובר בירידה של כ- 9.9%. עיקר הירידה כתוצאה מקיטון במצבת הלקוחות ומירידה בהכנסה ממוצעת למנוי.

ההכנסה הממוצעת למנוי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמה בכ-215 שקל לעומת כ-214 שקל ברבעון הקודם, ולעומת כ- 229 שקל ברבעון השני אשתקד, קיטון של כ- 6.1%. הירידה החדה לפני 3 חודשים נבעה מהוזלת מחיר המנוי הבסיס בצורה משמעותית. 

ההפסד התפעולי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-17 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-49 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. עיקר הירידה נובע מהקיטון בהכנסות, עדכון הפרשה לתביעות ועליה בהוצאות התוכן. ההפסד הנקי של החברה ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-10 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-151 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.

דוחות yes חותמים את עונת הדוחות של חברות הטלוויזיה הישראליות. התברר כי חברות הטלוויזיה המוזלת סלקום TV ופרטנר TV חצו יחדיו את רף 300 אלף בתי האב - 200 אלף לסלקום ו-100 אלף לפרטנר, נכון לשבועיים האחרונים. בדוחות מספר המנויים היה נמוך במקצת מרף 300 אלף: לסלקום היו 195 בסוף יוני, ואילו לפרנטר עם 83 אלף (בשבועות מאז סוף הרבעון השני ועד לפרסום הדוחות, הצטרפו ל-2 החברות כ-20 אלף מנויים במצטבר). 

רן גוראון, מנכ"ל yes: "החברה מציגה היום הישג מרשים המצביע על כך שהאסטרטגיה אותה השיקה החברה בתחילת השנה עם מהלך ULTIMATE yes לצד שירות STINGTV, נשאה פרי. סל המוצרים אותו מציעה היום חברת yes הוא המוביל בשוק הטלוויזיה וכולל תוכן מקורי ובינלאומי פורץ דרך וזוכה פרסים, חדשנות מוצרית ושירות לקוחות מצטיין, וכל זאת תחת מותג שנבחר רק לאחרונה במקום הראשון במדד המותגים מכל חברות התקשורת".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תרשמו ההפסד הנקי ולא ההפסד הקי (ל"ת)
    מאור 23/08/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל שלא מציינים כמה לקוחות יש ל STINGTV (ל"ת)
    רז 23/08/2018 10:14
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.