קמפיין קומסי קומסה סטפן yes
צילום: מסך

אחרי שנתיים וחצי - yes בולמת נפילה ומגדילה היקף לקוחות

את הרבעון השני של 2018 סיכמה החברה עם 582 אלף מנויים לעומת 580 ברבעון ה-1. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, החברה איבדה 21 אלף מנויים. ההפסד הנקי הסתכם ב-10 מיליון שקלים 
אלכסנדר כץ | (2)

על רקע פרשת אלוביץ'-נתניהו והשינויים המסתמנים בקבוצת בזק, מתפרסמים הבוקר דוחות החברה לרבעון השני של 2018, וגם אלה של החברה הבת yes, ובשורה התחתונה מדובר בדוחות חלשים. עם זאת, על פי הדוחות, לראשונה מזה שנתיים וחצי, החברה מצליחה לבלום את מגמת אובדן הלקוחות ורושמת עלייה במספר הלקוחות ברבעון השני של 2018. מספר לקוחות חברת הלוויין עומד כיום על 582 אלף, עלייה של 2000 לעומת 580 אלף ברבעון ה-1 של 2018. עם זאת, לעומת הרבעון המקביל אשתקד שבו עמדה מצבת המנויים של החברה על 603 אלף, מדובר בירידה של 21 אלף מנויים.  

הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמו בכ-375 מיליון שקל, המהווה יציבות בהשוואה לרבעון קודם, שבו עמדו על נתון זהה. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אז עמדו ההכנסות על 416 מיליון שקלים, מדובר בירידה של כ- 9.9%. עיקר הירידה כתוצאה מקיטון במצבת הלקוחות ומירידה בהכנסה ממוצעת למנוי.

ההכנסה הממוצעת למנוי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכמה בכ-215 שקל לעומת כ-214 שקל ברבעון הקודם, ולעומת כ- 229 שקל ברבעון השני אשתקד, קיטון של כ- 6.1%. הירידה החדה לפני 3 חודשים נבעה מהוזלת מחיר המנוי הבסיס בצורה משמעותית. 

ההפסד התפעולי ברבעון השני של שנת 2018 הסתכם בכ-17 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של כ-49 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. עיקר הירידה נובע מהקיטון בהכנסות, עדכון הפרשה לתביעות ועליה בהוצאות התוכן. ההפסד הנקי של החברה ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-10 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-151 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.

דוחות yes חותמים את עונת הדוחות של חברות הטלוויזיה הישראליות. התברר כי חברות הטלוויזיה המוזלת סלקום TV ופרטנר TV חצו יחדיו את רף 300 אלף בתי האב - 200 אלף לסלקום ו-100 אלף לפרטנר, נכון לשבועיים האחרונים. בדוחות מספר המנויים היה נמוך במקצת מרף 300 אלף: לסלקום היו 195 בסוף יוני, ואילו לפרנטר עם 83 אלף (בשבועות מאז סוף הרבעון השני ועד לפרסום הדוחות, הצטרפו ל-2 החברות כ-20 אלף מנויים במצטבר). 

רן גוראון, מנכ"ל yes: "החברה מציגה היום הישג מרשים המצביע על כך שהאסטרטגיה אותה השיקה החברה בתחילת השנה עם מהלך ULTIMATE yes לצד שירות STINGTV, נשאה פרי. סל המוצרים אותו מציעה היום חברת yes הוא המוביל בשוק הטלוויזיה וכולל תוכן מקורי ובינלאומי פורץ דרך וזוכה פרסים, חדשנות מוצרית ושירות לקוחות מצטיין, וכל זאת תחת מותג שנבחר רק לאחרונה במקום הראשון במדד המותגים מכל חברות התקשורת".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    תרשמו ההפסד הנקי ולא ההפסד הקי (ל"ת)
    מאור 23/08/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבל שלא מציינים כמה לקוחות יש ל STINGTV (ל"ת)
    רז 23/08/2018 10:14
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.