שטראוס הוציאה 62.5 מיליון ש' בפרסום בחצי הראשון של 2018
קבוצת שטראוס תופסת את המקום הראשון בהוצאה לפרסום בחציון ה-1 של 2018. החברה שמדורגת במקום ה-1 בדירוג מפרסמי העל פרסמה בהיקף של 62.5 מיליון שקל - עלייה של 13% לעומת החציון הראשון של שנת 2017. כך עולה מדירוג יפעת בקרת פרסום לחציון ה-1 של 2018.
בדירוג קטגוריות הפרסום מובילה קטגוריית רשתות השיווק, במקום הראשון, עם ירידה של 9% לעומת החציון הראשון של שנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-133.8 מיליון שקלים. הסיבה העיקרית לקיטון היא הפחתה בתקציבי הפרסום של סופרפארם, קבוצת 365 ו-YELLOW לעומת המחצית הראשונה של 2017.
במקום הראשון בדירוג המותגים נמצאת סופר פארם עם הוצאה ריאלית של 22.4 מיליון שקל, למרות ירידה משמעותית של 28% לעומת החציון ה-1 של 2017. במקום ה-2 בדירוג נמצאת רשת שופרסל עם הוצאה של 20 מיליון שקל המהווה עלייה של 16% לעומת החציון המקביל אשתקד. את שלישיית הצמרת סוגרת yes עם הוצאה של 18.4 מיליון שקל - ירידה של 14% בהוצאה לפרסום לעומת חציון 1 ב-2017.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הפרסום בחציון הראשון של 2018 הוא ללא ספק ברוח המונדיאל, והראיה לכך היא הגידול החד בפרסום חברות הטלוויזיה הרב ערוצית ותחום המסכים וחנויות החשמל. שטראוס ותנובה שחוזרות לתדמית, מתחרות בעוז בקטגוריית הפרימיום של מעדני החלב והגידול בקטגוריית המבנה מעידה על התחזקותם של תרבות ומותגי עיצוב הפנים".
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הממשלה פרסמה ב-93 מיליון שקל - בנט מוביל
דירוג יפעת מגלה עוד כי ברשימת קטגוריות הפרסום נמצאת במקום השני הממשלה עם פרסומי המשרדים שרושמים עלייה של 15% לעומת החציון הראשון של שנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-92.8 מיליוני שקלים.
במקום הראשון מבין משרדי הממשלה נמצא משרד החינוך (בראשות השר נפתלי בנט) עם הוצאה לפרסום של 11.7 מיליוני שקלים באמצעות לפמ. במקום השני בקטגוריה נמצא משרד התחבורה (השר ישראל כץ) עם הוצאה לפרסום של כ-11.3 מיליוני שקלים באמצעות לפמ ובמקום השלישי בקטגוריה נמצא משרד התרבות והספורט (השרה מירי רגב) עם הוצאה לפרסום של כ-9.4 מיליוני שקלים. קמפיין בולט נוסף היה הקמפיין של רשות המים תחת הסלוגן "אין לנו מים לבזבז" בשווי מוערך של 4.6 מליוני שקלים.
קטגוריית מוצרי החלב נמצאת במקום ה-11 עם עלייה של 40% לעומת החציון הראשון של שנת 2017 והוצאה לפרסום של 49.7 מיליוני שקלים. לדברי יעקובי: "מהנתונים ניתן לראות בבירור כי המחלבות קיבלו החלטה השנה להשקיע בהשקות ותדמית של מוצרי פרימיום רווחיים יותר שלא נתמכו פרסומית בחציון המקביל אשתקד".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 2.רפי 21/07/2018 12:32הגב לתגובה זופרסום מיותר חסר מעוף מהחומוס ועד הדנונה
- 1.ברטה 20/07/2018 10:12הגב לתגובה זוהמדינה צריכה להגביל את הפרסום ב-TV במיוחד למוצרי מזון ,רשתות שיווק סיגריות וכדומה . אבל לקחת את הכסף מהחברות באמצעות אחוז מהמחזור . ז"א שחברות מזון יעבירו לקרן מידי חודש 20 מיליון ש"ח ללא פרסום בפועל . והקרן לפרסום תעביר את הכסף ליוצרים שיפיקו תוכניות TV ללא הפסקות פרסום . לחברות המזון זה יכול להועיל אם בפועל הם משלמים על פרסום 30 מיליון אז בפועל ישלמו רק 20 לערוצי ה-TV יהיה תקציב חודשי מסודר במקום להיות תלויים בקמפיינים לא יציבים

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.