שטראוס הוציאה 62.5 מיליון ש' בפרסום בחצי הראשון של 2018
קבוצת שטראוס תופסת את המקום הראשון בהוצאה לפרסום בחציון ה-1 של 2018. החברה שמדורגת במקום ה-1 בדירוג מפרסמי העל פרסמה בהיקף של 62.5 מיליון שקל - עלייה של 13% לעומת החציון הראשון של שנת 2017. כך עולה מדירוג יפעת בקרת פרסום לחציון ה-1 של 2018.
בדירוג קטגוריות הפרסום מובילה קטגוריית רשתות השיווק, במקום הראשון, עם ירידה של 9% לעומת החציון הראשון של שנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-133.8 מיליון שקלים. הסיבה העיקרית לקיטון היא הפחתה בתקציבי הפרסום של סופרפארם, קבוצת 365 ו-YELLOW לעומת המחצית הראשונה של 2017.
במקום הראשון בדירוג המותגים נמצאת סופר פארם עם הוצאה ריאלית של 22.4 מיליון שקל, למרות ירידה משמעותית של 28% לעומת החציון ה-1 של 2017. במקום ה-2 בדירוג נמצאת רשת שופרסל עם הוצאה של 20 מיליון שקל המהווה עלייה של 16% לעומת החציון המקביל אשתקד. את שלישיית הצמרת סוגרת yes עם הוצאה של 18.4 מיליון שקל - ירידה של 14% בהוצאה לפרסום לעומת חציון 1 ב-2017.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "הפרסום בחציון הראשון של 2018 הוא ללא ספק ברוח המונדיאל, והראיה לכך היא הגידול החד בפרסום חברות הטלוויזיה הרב ערוצית ותחום המסכים וחנויות החשמל. שטראוס ותנובה שחוזרות לתדמית, מתחרות בעוז בקטגוריית הפרימיום של מעדני החלב והגידול בקטגוריית המבנה מעידה על התחזקותם של תרבות ומותגי עיצוב הפנים".
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הממשלה פרסמה ב-93 מיליון שקל - בנט מוביל
דירוג יפעת מגלה עוד כי ברשימת קטגוריות הפרסום נמצאת במקום השני הממשלה עם פרסומי המשרדים שרושמים עלייה של 15% לעומת החציון הראשון של שנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-92.8 מיליוני שקלים.
במקום הראשון מבין משרדי הממשלה נמצא משרד החינוך (בראשות השר נפתלי בנט) עם הוצאה לפרסום של 11.7 מיליוני שקלים באמצעות לפמ. במקום השני בקטגוריה נמצא משרד התחבורה (השר ישראל כץ) עם הוצאה לפרסום של כ-11.3 מיליוני שקלים באמצעות לפמ ובמקום השלישי בקטגוריה נמצא משרד התרבות והספורט (השרה מירי רגב) עם הוצאה לפרסום של כ-9.4 מיליוני שקלים. קמפיין בולט נוסף היה הקמפיין של רשות המים תחת הסלוגן "אין לנו מים לבזבז" בשווי מוערך של 4.6 מליוני שקלים.
קטגוריית מוצרי החלב נמצאת במקום ה-11 עם עלייה של 40% לעומת החציון הראשון של שנת 2017 והוצאה לפרסום של 49.7 מיליוני שקלים. לדברי יעקובי: "מהנתונים ניתן לראות בבירור כי המחלבות קיבלו החלטה השנה להשקיע בהשקות ותדמית של מוצרי פרימיום רווחיים יותר שלא נתמכו פרסומית בחציון המקביל אשתקד".
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- 2.רפי 21/07/2018 12:32הגב לתגובה זופרסום מיותר חסר מעוף מהחומוס ועד הדנונה
- 1.ברטה 20/07/2018 10:12הגב לתגובה זוהמדינה צריכה להגביל את הפרסום ב-TV במיוחד למוצרי מזון ,רשתות שיווק סיגריות וכדומה . אבל לקחת את הכסף מהחברות באמצעות אחוז מהמחזור . ז"א שחברות מזון יעבירו לקרן מידי חודש 20 מיליון ש"ח ללא פרסום בפועל . והקרן לפרסום תעביר את הכסף ליוצרים שיפיקו תוכניות TV ללא הפסקות פרסום . לחברות המזון זה יכול להועיל אם בפועל הם משלמים על פרסום 30 מיליון אז בפועל ישלמו רק 20 לערוצי ה-TV יהיה תקציב חודשי מסודר במקום להיות תלויים בקמפיינים לא יציבים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
