מכרז הענק של הרכבת: הדיה זכתה בזיכיון ותשווקו בבלעדיות
רכבת ישראל ממשיכה לבסס את מערך הפרסום שלה. החברה בחרה בחברת שילוט החוצות הדיה, בתום מכרז עליו התמודדו בין היתר חוצות זהב ועוד. המכרז הוא ל-6 שנים, עם אופציה ל-6 שנים נוספות, ומורכב מעתה, בנוסף לאמצעי המדיה הקבועים כמו שילוט מואר ומדבקות, גם ממגוון אמצעי מדיה פרסומית דיגיטלית, בה השקיעה הרכבת כ-20 מיליון שקלים.
חברת הרכבת נכנסת לעולמות הפרסום הדיגיטלי ומקימה מערכת מסכים דיגיטליים מתקדמים, לפרסום רב ערוצי בתחנות הרכבת. לקבוצת הדיה ניסיון רב בעולמות הפרסום הדיגיטלי ובפיתוח טכנולוגיות ואמצעי מדיה מתקדמים לתקשורת אפקטיבית ויצירת חוויית לקוח במרחבים קמעונאיים מגוונים.
מערך הפרסום של הרכבת הכולל כ-1,600 שטחי פרסום מסורתיים בכ-63 תחנות ושיווק, מכירה וניהול מערכת הפרסום הדיגיטלית בכ-16 תחנות גדולות, על גבי מגוון מסכים דיגיטליים ואלקטרוניים בגדלים שונים. היקף המכרז מוערך בכ-100 מיליון שקלים, וזאת בנוסף להשקעה הכספית באמצעי פרסום דיגיטליים שנאמדת כאמור בכ-20 מיליון שקלים.
הדיה שילוט חוצות מחזיקה בבעלותה זיכיונות למספר שלטי ענק בציר איילון ובצמתים מרכזיים בתל אביב, מערך שילוט עירוני במספר ערים וזיכיון הפרסום בקניון האופנה גינדי TLV. בקבוצת הדיה פעולות מספר חברות, בהן 'הדיה' לשיווק, פרסום ומיתוג נקודות מכירה, ו'הדיה שילוט חוצות'. בקבוצה עובדים כ-120 עובדים.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתן גל, מנכ"ל הדיה שילוט חוצות, מסר: "זכייתה של הדיה בזיכיון ניהול הפרסום הדיגיטלי מהווה עבור לקוחותינו פלטפורמה נוספת ומשמעותית לתקשורת חווייתית עם קהל הנוסעים. מדובר בפרויקט מאתגר ואנו נמשיך להשקיע את כל המשאבים הנדרשים בכדי להעניק למפרסמים ששותפים אתנו בדרך את הנראות, הבולטות והשירות הטובים ביותר ולהמשיך לבסס את הפרסום ברכבת ישראל כמדיה מובילה, אפקטיבית והכרחית לפרסום עצמתי, חווייתי ובגובה העיניים".
- 4.גיא אור פרסוםבדיגיטל 30/06/2018 10:28הגב לתגובה זוממה שידוע לי רכבת ישראל באמת דרשה שהחברה שתתמודד על המכרז החזיקה ביותר מ-40 מסכי שילוט דיגיטלי בשנים שלפני 2016( לא יודע אם בכלל יש חברה כזו בגלל שתחום הפרסום במסכים דיגיטלים די חדש ואין המון חברות שממש מכרו פרסום על גבי מסכים כמו בדרישה ) חברת הדיה לא מכרה פרסום על גבי מסכים בשנים שהרכבת דרשה, מעניין מה עומד מאחורי כל זה. צפוי להיות מעניין ??
- בן אליהו 15/12/2018 19:38הגב לתגובה זויש את חברת נון סטופ מדיה שבשהת 2015 כבר הייתה עם 100+ מסכים בארץ ויש גם את גרין דיגיטל עם 100+ מסכים זה שתי החברות הגדולות בשוק הפרסום על מסכים (חוץ מחברת ctv שלא יכולים להתמודד בגלל שהם מבצעים את התשתית של העבודה)
- 3.דוד 28/06/2018 00:02הגב לתגובה זודרישה למכרז הרכבת היה להיות בעל ניסיון מלפני 31/05/2016 בהפעלת ומכירת שטחי פרסום במסכים דיגיטלים ביותר מ -40 נקודות שונות, האם יש לה דבר כזה? בין תנאי הסף להתמודדות במכרז, יידרשו המתמודדים להציג ניסיון בהפעלת פרסום חוצות וכן ניסיון בפעילות פרסום על גבי מסכים דיגיטליים - בין בעצמם ובין באמצעות חברה קשורה/ קבלן משנה – בארץ או בחו"ל."
- 2.בהצלחה תותחים! (ל"ת)כפיר 26/06/2018 09:51הגב לתגובה זו
- 1.מפרסם ברכבת 25/06/2018 20:09הגב לתגובה זומתן, אתה תותח !!!! תמשיך לעשות את מה שאתה עושה כי אתה עושה את זה מעולה !!! כל הכבוד לכם מחכים לקמפיין הבא.....
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
