מכרז הענק של הרכבת: הדיה זכתה בזיכיון ותשווקו בבלעדיות
רכבת ישראל ממשיכה לבסס את מערך הפרסום שלה. החברה בחרה בחברת שילוט החוצות הדיה, בתום מכרז עליו התמודדו בין היתר חוצות זהב ועוד. המכרז הוא ל-6 שנים, עם אופציה ל-6 שנים נוספות, ומורכב מעתה, בנוסף לאמצעי המדיה הקבועים כמו שילוט מואר ומדבקות, גם ממגוון אמצעי מדיה פרסומית דיגיטלית, בה השקיעה הרכבת כ-20 מיליון שקלים.
חברת הרכבת נכנסת לעולמות הפרסום הדיגיטלי ומקימה מערכת מסכים דיגיטליים מתקדמים, לפרסום רב ערוצי בתחנות הרכבת. לקבוצת הדיה ניסיון רב בעולמות הפרסום הדיגיטלי ובפיתוח טכנולוגיות ואמצעי מדיה מתקדמים לתקשורת אפקטיבית ויצירת חוויית לקוח במרחבים קמעונאיים מגוונים.
מערך הפרסום של הרכבת הכולל כ-1,600 שטחי פרסום מסורתיים בכ-63 תחנות ושיווק, מכירה וניהול מערכת הפרסום הדיגיטלית בכ-16 תחנות גדולות, על גבי מגוון מסכים דיגיטליים ואלקטרוניים בגדלים שונים. היקף המכרז מוערך בכ-100 מיליון שקלים, וזאת בנוסף להשקעה הכספית באמצעי פרסום דיגיטליים שנאמדת כאמור בכ-20 מיליון שקלים.
הדיה שילוט חוצות מחזיקה בבעלותה זיכיונות למספר שלטי ענק בציר איילון ובצמתים מרכזיים בתל אביב, מערך שילוט עירוני במספר ערים וזיכיון הפרסום בקניון האופנה גינדי TLV. בקבוצת הדיה פעולות מספר חברות, בהן 'הדיה' לשיווק, פרסום ומיתוג נקודות מכירה, ו'הדיה שילוט חוצות'. בקבוצה עובדים כ-120 עובדים.
- מנכ"ל איילון: "התשואות על ההון מצדיקות את התמחור בביטוח"
- איילון יהיה חסום הלילה - איפה ובאיזה שעות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתן גל, מנכ"ל הדיה שילוט חוצות, מסר: "זכייתה של הדיה בזיכיון ניהול הפרסום הדיגיטלי מהווה עבור לקוחותינו פלטפורמה נוספת ומשמעותית לתקשורת חווייתית עם קהל הנוסעים. מדובר בפרויקט מאתגר ואנו נמשיך להשקיע את כל המשאבים הנדרשים בכדי להעניק למפרסמים ששותפים אתנו בדרך את הנראות, הבולטות והשירות הטובים ביותר ולהמשיך לבסס את הפרסום ברכבת ישראל כמדיה מובילה, אפקטיבית והכרחית לפרסום עצמתי, חווייתי ובגובה העיניים".
- 4.גיא אור פרסוםבדיגיטל 30/06/2018 10:28הגב לתגובה זוממה שידוע לי רכבת ישראל באמת דרשה שהחברה שתתמודד על המכרז החזיקה ביותר מ-40 מסכי שילוט דיגיטלי בשנים שלפני 2016( לא יודע אם בכלל יש חברה כזו בגלל שתחום הפרסום במסכים דיגיטלים די חדש ואין המון חברות שממש מכרו פרסום על גבי מסכים כמו בדרישה ) חברת הדיה לא מכרה פרסום על גבי מסכים בשנים שהרכבת דרשה, מעניין מה עומד מאחורי כל זה. צפוי להיות מעניין ??
- בן אליהו 15/12/2018 19:38הגב לתגובה זויש את חברת נון סטופ מדיה שבשהת 2015 כבר הייתה עם 100+ מסכים בארץ ויש גם את גרין דיגיטל עם 100+ מסכים זה שתי החברות הגדולות בשוק הפרסום על מסכים (חוץ מחברת ctv שלא יכולים להתמודד בגלל שהם מבצעים את התשתית של העבודה)
- 3.דוד 28/06/2018 00:02הגב לתגובה זודרישה למכרז הרכבת היה להיות בעל ניסיון מלפני 31/05/2016 בהפעלת ומכירת שטחי פרסום במסכים דיגיטלים ביותר מ -40 נקודות שונות, האם יש לה דבר כזה? בין תנאי הסף להתמודדות במכרז, יידרשו המתמודדים להציג ניסיון בהפעלת פרסום חוצות וכן ניסיון בפעילות פרסום על גבי מסכים דיגיטליים - בין בעצמם ובין באמצעות חברה קשורה/ קבלן משנה – בארץ או בחו"ל."
- 2.בהצלחה תותחים! (ל"ת)כפיר 26/06/2018 09:51הגב לתגובה זו
- 1.מפרסם ברכבת 25/06/2018 20:09הגב לתגובה זומתן, אתה תותח !!!! תמשיך לעשות את מה שאתה עושה כי אתה עושה את זה מעולה !!! כל הכבוד לכם מחכים לקמפיין הבא.....

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.