The BIBI Show: מה אנחנו יכולים ללמוד מההופעה של רה"מ?
בתום 21 דקות של נאום, מה אנחנו יכולים ללמוד מההופעה המצוינת של ראש הממשלה בנימין נתניהו? אז התשובה היא המון. שימו את הדעה הפרטית שלכם עליו בצד, וקחו שיעור מאחד המופיעים הטובים בעולם.
אבל עוד לפני הניתוח שלי להופעה הנהדרת, אשתף אתכם בזיכרון קצר, מאחת ההכשרות להופעה בתקשורת שעשיתי לבכיר בשוק ההון שעבד בעבר עם נתניהו בזמן שזה היה שר האוצר בממשלת שרון. ביבי, הוא סיפר לי, היה מטרטר אותנו הלוך ושוב עד שהמצגת שהיינו אמורים להכין לו הייתה מושלמת בעיניו. ולא משנה מה חשבנו על המקצועיות שלו, לא היה איש שחלק על המצגות הגאוניות, המדויקות והאפקטיביות שלו.
הוא היה יורד לרמת הצבע של הפונט או הרקע של התמונה. עד כדי כך, סיפר לי הבכיר, ולמדנו ממנו המון על איך מכינים מצגת. ומצגת מרשימה ראינו אמש. נתניהו הקפיד לבצע את כל הדברים הנכונים שהופכים הופעה מול תקשורת וקהל למהפנטת:
1. 80% מהמסר הנקלט הוא בכלל ויזואלי. נתניהו, שיודע זאת היטב, הרים מאחוריו סט של תיאטרון ומופע שלא היה מבייש הצגת יחיד בתיאטרונטו הבא של יענקל'ה אגמון. הקלסרים (הריקים, אבל מזה משנה?) והתקליטורים... העין נשטפת בתמונה הזו שמצביעה על ההיקף. כי מי מקשיב? תראו בעצמכם.
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. נתניהו לא נואם. הוא "משוחח" ו"מדבר" עם הצופים. הוא מעיף את הווילון. הוא קוסם. הוא חושף, הוא מדהים אותנו ואת העולם. כך הוא משכנע יותר, מדבר אלינו בגובה העיניים, ומחזק את האמינות שלו. הוא מפקד הכיתה שמגלה לנו סוד גדול. הוא משתמש כבר בהתחלה במילים שיגרמו לנו להמשיך לצפות בו. "הלילה", הוא מבטיח, "נחשוף הוכחות". נואם שמשתמש כבר בתחילת דבריו בשפה עיתונאית פרומואית מבטיחה, יבטיח גם את המשך הקשב של הצופים.
3. נותן שואו: שמתם לב שדוכן הנואמים (הפודיום) היה שקוף ומיותם רוב הזמן? נתניהו נע על הבמה ומבין שהתנועתיות שלו תסייע לריכוז של הצופים. אין לו צורך בפודיום כיוון שהוא נותן "הופעה". תנועות ידיו לא מוסתרות על ידי הדוכן וכך הוא יכול להניפן ולהדגיש את המסרים שלו. התנועה על הבמה גם תוביל אותו שוב ושוב לכיוון הקלסרים והדיסקים. זה חשוב.
4. המצגת נקייה, חדה וברורה. בה נראים בעיקר תמונות ומשפטי מפתח גדולים הנמרחים על כל המסך. זה בדיוק תפקידה - להרשים, להבליט. אין בה עומס מלל ועודף צבעים או קשקושים שבדרך כלל נופלים אליהם מתוך רצון להעביר כמה שיותר מסרים. הביטו בה שוב, כך בונים מצגת.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
5. נתניהו הצליח לא ליפול למלכודת הנתונים המעייפים. כשכבר ציין מספרים, היו אלה כמויות מרשימות של מאות אלפי טילים או דיסקים או קלסרים מהארכיון.
6. הוא כמעט ולא השתמש בדפים. נתניהו יודע שכל מבט מושפל על ערימת דפים תנתק אותו מהגשר המופלא שיצר עם הצופים, תערער את הביטחון בבקיאותו ותנטרל את הדבר החשוב ביותר לאמינות שלו - קשר העין עם הקהל.
7. בטוח. מנהיג אמיתי לא "חושב" או "מאמין" או "מקווה". עליו להיות חד וברור והחלטי. ואכן, נתניהו ביטא זאת בסיפא של נאומו: "בעוד מספר ימים", בישר לנו, "הנשיא יחליט ....". יחליט. לא אולי, לא "אני מתפלל ש...או מקווה ש...". ובהמשך הוסיף "אני בטוח שהוא ייקח את ההחלטה הנכונה". בטוח.
8. את סיכום דבריו אומר נתניהו כבר מאחורי הפודיום. למה דווקא אז? משום שהפודיום משיב לו את עמדת הכוח והמנהיגות. והוא מבקש להשיב אותם אליו לאחר ש"ירד" אלינו מעט ו"שיתף" אותנו בסוד הגדול.
לסיכום, זו הייתה הופעה מצוינת של אחד הנואמים הטובים בעולם, וכדאי שכל מי שרוצה לשפר את הופעתו בתקשורת ולפני קהל, ילמד היטב את הכלים הנהדרים שבהם הוא משתמש כדי לרתק את הצופים.
איתי רפופורט הוא מנכ"ל 'חברת החדשות הפרטית' ומומחה להופעה מול קהל. בעבר היה עיתונאי
- 2.ערן 01/05/2018 14:39הגב לתגובה זוהתפאורה הזולה, הבד המצ׳וקמק שהוא הסיר. זה הכל נראה כמו הצגה של כיתת דרמה לא מוכשרת במיוחדת בחטיבת ביניים בגבעתיים. אין סטייל, אין פאסון. דמיינו לעצמכם נשיא אמריקאי עושה דבר כזה. התוצאה היא הוליווד. כשראש הממשלה שלנו עושה את זה זה נראה כמו הצגת חובבנים דלת תקציב
- 1.אייל 01/05/2018 14:35הגב לתגובה זוטור טוב ומעניין. אבל אי אפשר להתעלם מכך שבסופו של דבר, מתחת לכל העטיפה הנהדרת, התוכן לא היה משהו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
