The BIBI Show: מה אנחנו יכולים ללמוד מההופעה של רה"מ?
בתום 21 דקות של נאום, מה אנחנו יכולים ללמוד מההופעה המצוינת של ראש הממשלה בנימין נתניהו? אז התשובה היא המון. שימו את הדעה הפרטית שלכם עליו בצד, וקחו שיעור מאחד המופיעים הטובים בעולם.
אבל עוד לפני הניתוח שלי להופעה הנהדרת, אשתף אתכם בזיכרון קצר, מאחת ההכשרות להופעה בתקשורת שעשיתי לבכיר בשוק ההון שעבד בעבר עם נתניהו בזמן שזה היה שר האוצר בממשלת שרון. ביבי, הוא סיפר לי, היה מטרטר אותנו הלוך ושוב עד שהמצגת שהיינו אמורים להכין לו הייתה מושלמת בעיניו. ולא משנה מה חשבנו על המקצועיות שלו, לא היה איש שחלק על המצגות הגאוניות, המדויקות והאפקטיביות שלו.
הוא היה יורד לרמת הצבע של הפונט או הרקע של התמונה. עד כדי כך, סיפר לי הבכיר, ולמדנו ממנו המון על איך מכינים מצגת. ומצגת מרשימה ראינו אמש. נתניהו הקפיד לבצע את כל הדברים הנכונים שהופכים הופעה מול תקשורת וקהל למהפנטת:
1. 80% מהמסר הנקלט הוא בכלל ויזואלי. נתניהו, שיודע זאת היטב, הרים מאחוריו סט של תיאטרון ומופע שלא היה מבייש הצגת יחיד בתיאטרונטו הבא של יענקל'ה אגמון. הקלסרים (הריקים, אבל מזה משנה?) והתקליטורים... העין נשטפת בתמונה הזו שמצביעה על ההיקף. כי מי מקשיב? תראו בעצמכם.
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- איראן מסרבת לביקורות גרעין - לא תקיים שיחות חדשות עם סבא"א; האם השלב הבא הוא חזרה למלחמה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. נתניהו לא נואם. הוא "משוחח" ו"מדבר" עם הצופים. הוא מעיף את הווילון. הוא קוסם. הוא חושף, הוא מדהים אותנו ואת העולם. כך הוא משכנע יותר, מדבר אלינו בגובה העיניים, ומחזק את האמינות שלו. הוא מפקד הכיתה שמגלה לנו סוד גדול. הוא משתמש כבר בהתחלה במילים שיגרמו לנו להמשיך לצפות בו. "הלילה", הוא מבטיח, "נחשוף הוכחות". נואם שמשתמש כבר בתחילת דבריו בשפה עיתונאית פרומואית מבטיחה, יבטיח גם את המשך הקשב של הצופים.
3. נותן שואו: שמתם לב שדוכן הנואמים (הפודיום) היה שקוף ומיותם רוב הזמן? נתניהו נע על הבמה ומבין שהתנועתיות שלו תסייע לריכוז של הצופים. אין לו צורך בפודיום כיוון שהוא נותן "הופעה". תנועות ידיו לא מוסתרות על ידי הדוכן וכך הוא יכול להניפן ולהדגיש את המסרים שלו. התנועה על הבמה גם תוביל אותו שוב ושוב לכיוון הקלסרים והדיסקים. זה חשוב.
4. המצגת נקייה, חדה וברורה. בה נראים בעיקר תמונות ומשפטי מפתח גדולים הנמרחים על כל המסך. זה בדיוק תפקידה - להרשים, להבליט. אין בה עומס מלל ועודף צבעים או קשקושים שבדרך כלל נופלים אליהם מתוך רצון להעביר כמה שיותר מסרים. הביטו בה שוב, כך בונים מצגת.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
5. נתניהו הצליח לא ליפול למלכודת הנתונים המעייפים. כשכבר ציין מספרים, היו אלה כמויות מרשימות של מאות אלפי טילים או דיסקים או קלסרים מהארכיון.
6. הוא כמעט ולא השתמש בדפים. נתניהו יודע שכל מבט מושפל על ערימת דפים תנתק אותו מהגשר המופלא שיצר עם הצופים, תערער את הביטחון בבקיאותו ותנטרל את הדבר החשוב ביותר לאמינות שלו - קשר העין עם הקהל.
7. בטוח. מנהיג אמיתי לא "חושב" או "מאמין" או "מקווה". עליו להיות חד וברור והחלטי. ואכן, נתניהו ביטא זאת בסיפא של נאומו: "בעוד מספר ימים", בישר לנו, "הנשיא יחליט ....". יחליט. לא אולי, לא "אני מתפלל ש...או מקווה ש...". ובהמשך הוסיף "אני בטוח שהוא ייקח את ההחלטה הנכונה". בטוח.
8. את סיכום דבריו אומר נתניהו כבר מאחורי הפודיום. למה דווקא אז? משום שהפודיום משיב לו את עמדת הכוח והמנהיגות. והוא מבקש להשיב אותם אליו לאחר ש"ירד" אלינו מעט ו"שיתף" אותנו בסוד הגדול.
לסיכום, זו הייתה הופעה מצוינת של אחד הנואמים הטובים בעולם, וכדאי שכל מי שרוצה לשפר את הופעתו בתקשורת ולפני קהל, ילמד היטב את הכלים הנהדרים שבהם הוא משתמש כדי לרתק את הצופים.
איתי רפופורט הוא מנכ"ל 'חברת החדשות הפרטית' ומומחה להופעה מול קהל. בעבר היה עיתונאי
- 2.ערן 01/05/2018 14:39הגב לתגובה זוהתפאורה הזולה, הבד המצ׳וקמק שהוא הסיר. זה הכל נראה כמו הצגה של כיתת דרמה לא מוכשרת במיוחדת בחטיבת ביניים בגבעתיים. אין סטייל, אין פאסון. דמיינו לעצמכם נשיא אמריקאי עושה דבר כזה. התוצאה היא הוליווד. כשראש הממשלה שלנו עושה את זה זה נראה כמו הצגת חובבנים דלת תקציב
- 1.אייל 01/05/2018 14:35הגב לתגובה זוטור טוב ומעניין. אבל אי אפשר להתעלם מכך שבסופו של דבר, מתחת לכל העטיפה הנהדרת, התוכן לא היה משהו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.