The BIBI Show: מה אנחנו יכולים ללמוד מההופעה של רה"מ?
בתום 21 דקות של נאום, מה אנחנו יכולים ללמוד מההופעה המצוינת של ראש הממשלה בנימין נתניהו? אז התשובה היא המון. שימו את הדעה הפרטית שלכם עליו בצד, וקחו שיעור מאחד המופיעים הטובים בעולם.
אבל עוד לפני הניתוח שלי להופעה הנהדרת, אשתף אתכם בזיכרון קצר, מאחת ההכשרות להופעה בתקשורת שעשיתי לבכיר בשוק ההון שעבד בעבר עם נתניהו בזמן שזה היה שר האוצר בממשלת שרון. ביבי, הוא סיפר לי, היה מטרטר אותנו הלוך ושוב עד שהמצגת שהיינו אמורים להכין לו הייתה מושלמת בעיניו. ולא משנה מה חשבנו על המקצועיות שלו, לא היה איש שחלק על המצגות הגאוניות, המדויקות והאפקטיביות שלו.
הוא היה יורד לרמת הצבע של הפונט או הרקע של התמונה. עד כדי כך, סיפר לי הבכיר, ולמדנו ממנו המון על איך מכינים מצגת. ומצגת מרשימה ראינו אמש. נתניהו הקפיד לבצע את כל הדברים הנכונים שהופכים הופעה מול תקשורת וקהל למהפנטת:
1. 80% מהמסר הנקלט הוא בכלל ויזואלי. נתניהו, שיודע זאת היטב, הרים מאחוריו סט של תיאטרון ומופע שלא היה מבייש הצגת יחיד בתיאטרונטו הבא של יענקל'ה אגמון. הקלסרים (הריקים, אבל מזה משנה?) והתקליטורים... העין נשטפת בתמונה הזו שמצביעה על ההיקף. כי מי מקשיב? תראו בעצמכם.
- פגישה משולשת בטהרן: בכירים טורקיים וסעודיים בביקור רשמי באירן
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. נתניהו לא נואם. הוא "משוחח" ו"מדבר" עם הצופים. הוא מעיף את הווילון. הוא קוסם. הוא חושף, הוא מדהים אותנו ואת העולם. כך הוא משכנע יותר, מדבר אלינו בגובה העיניים, ומחזק את האמינות שלו. הוא מפקד הכיתה שמגלה לנו סוד גדול. הוא משתמש כבר בהתחלה במילים שיגרמו לנו להמשיך לצפות בו. "הלילה", הוא מבטיח, "נחשוף הוכחות". נואם שמשתמש כבר בתחילת דבריו בשפה עיתונאית פרומואית מבטיחה, יבטיח גם את המשך הקשב של הצופים.
3. נותן שואו: שמתם לב שדוכן הנואמים (הפודיום) היה שקוף ומיותם רוב הזמן? נתניהו נע על הבמה ומבין שהתנועתיות שלו תסייע לריכוז של הצופים. אין לו צורך בפודיום כיוון שהוא נותן "הופעה". תנועות ידיו לא מוסתרות על ידי הדוכן וכך הוא יכול להניפן ולהדגיש את המסרים שלו. התנועה על הבמה גם תוביל אותו שוב ושוב לכיוון הקלסרים והדיסקים. זה חשוב.
4. המצגת נקייה, חדה וברורה. בה נראים בעיקר תמונות ומשפטי מפתח גדולים הנמרחים על כל המסך. זה בדיוק תפקידה - להרשים, להבליט. אין בה עומס מלל ועודף צבעים או קשקושים שבדרך כלל נופלים אליהם מתוך רצון להעביר כמה שיותר מסרים. הביטו בה שוב, כך בונים מצגת.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
5. נתניהו הצליח לא ליפול למלכודת הנתונים המעייפים. כשכבר ציין מספרים, היו אלה כמויות מרשימות של מאות אלפי טילים או דיסקים או קלסרים מהארכיון.
6. הוא כמעט ולא השתמש בדפים. נתניהו יודע שכל מבט מושפל על ערימת דפים תנתק אותו מהגשר המופלא שיצר עם הצופים, תערער את הביטחון בבקיאותו ותנטרל את הדבר החשוב ביותר לאמינות שלו - קשר העין עם הקהל.
7. בטוח. מנהיג אמיתי לא "חושב" או "מאמין" או "מקווה". עליו להיות חד וברור והחלטי. ואכן, נתניהו ביטא זאת בסיפא של נאומו: "בעוד מספר ימים", בישר לנו, "הנשיא יחליט ....". יחליט. לא אולי, לא "אני מתפלל ש...או מקווה ש...". ובהמשך הוסיף "אני בטוח שהוא ייקח את ההחלטה הנכונה". בטוח.
8. את סיכום דבריו אומר נתניהו כבר מאחורי הפודיום. למה דווקא אז? משום שהפודיום משיב לו את עמדת הכוח והמנהיגות. והוא מבקש להשיב אותם אליו לאחר ש"ירד" אלינו מעט ו"שיתף" אותנו בסוד הגדול.
לסיכום, זו הייתה הופעה מצוינת של אחד הנואמים הטובים בעולם, וכדאי שכל מי שרוצה לשפר את הופעתו בתקשורת ולפני קהל, ילמד היטב את הכלים הנהדרים שבהם הוא משתמש כדי לרתק את הצופים.
איתי רפופורט הוא מנכ"ל 'חברת החדשות הפרטית' ומומחה להופעה מול קהל. בעבר היה עיתונאי
- 2.ערן 01/05/2018 14:39הגב לתגובה זוהתפאורה הזולה, הבד המצ׳וקמק שהוא הסיר. זה הכל נראה כמו הצגה של כיתת דרמה לא מוכשרת במיוחדת בחטיבת ביניים בגבעתיים. אין סטייל, אין פאסון. דמיינו לעצמכם נשיא אמריקאי עושה דבר כזה. התוצאה היא הוליווד. כשראש הממשלה שלנו עושה את זה זה נראה כמו הצגת חובבנים דלת תקציב
- 1.אייל 01/05/2018 14:35הגב לתגובה זוטור טוב ומעניין. אבל אי אפשר להתעלם מכך שבסופו של דבר, מתחת לכל העטיפה הנהדרת, התוכן לא היה משהו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
