The BIBI Show: מה אנחנו יכולים ללמוד מההופעה של רה"מ?
בתום 21 דקות של נאום, מה אנחנו יכולים ללמוד מההופעה המצוינת של ראש הממשלה בנימין נתניהו? אז התשובה היא המון. שימו את הדעה הפרטית שלכם עליו בצד, וקחו שיעור מאחד המופיעים הטובים בעולם.
אבל עוד לפני הניתוח שלי להופעה הנהדרת, אשתף אתכם בזיכרון קצר, מאחת ההכשרות להופעה בתקשורת שעשיתי לבכיר בשוק ההון שעבד בעבר עם נתניהו בזמן שזה היה שר האוצר בממשלת שרון. ביבי, הוא סיפר לי, היה מטרטר אותנו הלוך ושוב עד שהמצגת שהיינו אמורים להכין לו הייתה מושלמת בעיניו. ולא משנה מה חשבנו על המקצועיות שלו, לא היה איש שחלק על המצגות הגאוניות, המדויקות והאפקטיביות שלו.
הוא היה יורד לרמת הצבע של הפונט או הרקע של התמונה. עד כדי כך, סיפר לי הבכיר, ולמדנו ממנו המון על איך מכינים מצגת. ומצגת מרשימה ראינו אמש. נתניהו הקפיד לבצע את כל הדברים הנכונים שהופכים הופעה מול תקשורת וקהל למהפנטת:
1. 80% מהמסר הנקלט הוא בכלל ויזואלי. נתניהו, שיודע זאת היטב, הרים מאחוריו סט של תיאטרון ומופע שלא היה מבייש הצגת יחיד בתיאטרונטו הבא של יענקל'ה אגמון. הקלסרים (הריקים, אבל מזה משנה?) והתקליטורים... העין נשטפת בתמונה הזו שמצביעה על ההיקף. כי מי מקשיב? תראו בעצמכם.
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. נתניהו לא נואם. הוא "משוחח" ו"מדבר" עם הצופים. הוא מעיף את הווילון. הוא קוסם. הוא חושף, הוא מדהים אותנו ואת העולם. כך הוא משכנע יותר, מדבר אלינו בגובה העיניים, ומחזק את האמינות שלו. הוא מפקד הכיתה שמגלה לנו סוד גדול. הוא משתמש כבר בהתחלה במילים שיגרמו לנו להמשיך לצפות בו. "הלילה", הוא מבטיח, "נחשוף הוכחות". נואם שמשתמש כבר בתחילת דבריו בשפה עיתונאית פרומואית מבטיחה, יבטיח גם את המשך הקשב של הצופים.
3. נותן שואו: שמתם לב שדוכן הנואמים (הפודיום) היה שקוף ומיותם רוב הזמן? נתניהו נע על הבמה ומבין שהתנועתיות שלו תסייע לריכוז של הצופים. אין לו צורך בפודיום כיוון שהוא נותן "הופעה". תנועות ידיו לא מוסתרות על ידי הדוכן וכך הוא יכול להניפן ולהדגיש את המסרים שלו. התנועה על הבמה גם תוביל אותו שוב ושוב לכיוון הקלסרים והדיסקים. זה חשוב.
4. המצגת נקייה, חדה וברורה. בה נראים בעיקר תמונות ומשפטי מפתח גדולים הנמרחים על כל המסך. זה בדיוק תפקידה - להרשים, להבליט. אין בה עומס מלל ועודף צבעים או קשקושים שבדרך כלל נופלים אליהם מתוך רצון להעביר כמה שיותר מסרים. הביטו בה שוב, כך בונים מצגת.
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
5. נתניהו הצליח לא ליפול למלכודת הנתונים המעייפים. כשכבר ציין מספרים, היו אלה כמויות מרשימות של מאות אלפי טילים או דיסקים או קלסרים מהארכיון.
6. הוא כמעט ולא השתמש בדפים. נתניהו יודע שכל מבט מושפל על ערימת דפים תנתק אותו מהגשר המופלא שיצר עם הצופים, תערער את הביטחון בבקיאותו ותנטרל את הדבר החשוב ביותר לאמינות שלו - קשר העין עם הקהל.
7. בטוח. מנהיג אמיתי לא "חושב" או "מאמין" או "מקווה". עליו להיות חד וברור והחלטי. ואכן, נתניהו ביטא זאת בסיפא של נאומו: "בעוד מספר ימים", בישר לנו, "הנשיא יחליט ....". יחליט. לא אולי, לא "אני מתפלל ש...או מקווה ש...". ובהמשך הוסיף "אני בטוח שהוא ייקח את ההחלטה הנכונה". בטוח.
8. את סיכום דבריו אומר נתניהו כבר מאחורי הפודיום. למה דווקא אז? משום שהפודיום משיב לו את עמדת הכוח והמנהיגות. והוא מבקש להשיב אותם אליו לאחר ש"ירד" אלינו מעט ו"שיתף" אותנו בסוד הגדול.
לסיכום, זו הייתה הופעה מצוינת של אחד הנואמים הטובים בעולם, וכדאי שכל מי שרוצה לשפר את הופעתו בתקשורת ולפני קהל, ילמד היטב את הכלים הנהדרים שבהם הוא משתמש כדי לרתק את הצופים.
איתי רפופורט הוא מנכ"ל 'חברת החדשות הפרטית' ומומחה להופעה מול קהל. בעבר היה עיתונאי
- 2.ערן 01/05/2018 14:39הגב לתגובה זוהתפאורה הזולה, הבד המצ׳וקמק שהוא הסיר. זה הכל נראה כמו הצגה של כיתת דרמה לא מוכשרת במיוחדת בחטיבת ביניים בגבעתיים. אין סטייל, אין פאסון. דמיינו לעצמכם נשיא אמריקאי עושה דבר כזה. התוצאה היא הוליווד. כשראש הממשלה שלנו עושה את זה זה נראה כמו הצגת חובבנים דלת תקציב
- 1.אייל 01/05/2018 14:35הגב לתגובה זוטור טוב ומעניין. אבל אי אפשר להתעלם מכך שבסופו של דבר, מתחת לכל העטיפה הנהדרת, התוכן לא היה משהו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
