רגע לפני שתוקף ההצעות פג: הפיס טרם הכריע במכרז הפרסום
סימן השאלה הגדול ביותר של ענף הפרסום, בהיקף של למעלה מ-50 מיליון שקלים, עדיין מרחף ללא תשובה. מכרז הפרסום של מפעל הפיס אליו הגישו 4 המשרדים המתמודדים: אדלר חומסקי, גיתם BBDO, ראובני פרידן ובאומן בר ריבנאי את הצעותיהם המסחריות לפני מספר חודשים עדיין מתנהל, ללא סימן לבאות, כאשר במשרדים טרם התקבלה כל הודעה מצד מפעל הפיס.
לאייס נודע כי תוקף ההצעות המסחריות-כספיות אותן הגישו המשרדים צפוי לפוג בתחילת חודש ספטמבר. המשמעות היא שמיום פקיעת התוקף, המחירים אליהם התחייבו המשרדים אינם תקפים ולא יוכלו להישפט על ידי ועדת המכרזים של מפעל הפיס. אמנם, בפיס יכולים להתגבר על מכשול זה באמצעות פנייה פשוטה למשרדים עם בקשה להארכת התוקף, אך זהו רק סימפטום שמעיד על מה שבעיני המשרדים נתפס כ"מריחה" לא מובנת של המכרז.
בזמן שכל משרד מנסה לשער מה מעמדו וסיכוייו לזכות אל מול מתחריו, מפעל הפיס בעצמו עומד בפני שינוי בעתיד הקרוב, על רקע הערכות בשוק כי אביגדור יצחקי, המשמש כיום כראש מטה הדיור במשרד האוצר צפוי להחליף את יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין בתפקידו. הכניסה של יצחקי למשוואה מעלה את הספקולציות המתבקשות בשוק בנוגע למידת החשיבות שהוא (יצחקי) מייחס למכרז הפרסום. במידה ואכן כך, ולא מדובר בסבירות גבוהה, ייתכן שהוא יבקש להיות מעורב בהחלטה שתקבע עם אילו משרדים הוא יעבוד ולכן עשוי לבקש מבכירי מפעל הפיס להשהות את ההחלטה, לדחות את המכרז במספר חודשים או לתת לו משקל בהחלטה.
בענף הפרסום, למרות הקנאה והיריבות, ישנה תמימות דעים על כך שאדלר וגיתם העניקו למפעל הפיס תוצרים פרסומיים ראויים ואיכותיים. מנקודת הפתיחה הזו, החוטים שנמשכו מאחורי הקלעים מדברים על הניסיון לייצר ולקבע שיח שיגיע לאוזני הבכירים במפעל הפיס על מראית העין של ההתקשרות ארוכת השנים עם שני המשרדים בהיקפים הכספיים העצומים עליהם מדובר. הניסיון הזה צלח חלקית בצורת המכתב ששיגר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד למנכ"ל הפיס עמרי לוטן ובו דרישה ל"הליך שקוף וציבורי של מכרז הפרסום".
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במכתבו העביר באב"ד ללוטן רמז עבה על כך שמשרד האוצר עוקב אחר המכרז ומודע לתקציבו הגבוה יחסית עבור ענף הפרסום, וכן מודע להתקשרויות העבר של מפעל הפיס. לדברי באב"ד: "נכון כי מפעל הפיס ירענן את נהלי הפרסום הנוהגים עד כה לאור השינויים המחויבים מכוח ההיתר שפורסם ביום 14 בפברואר 2017 והן לאור ההתקשרויות ארוכות הטווח שנערכו עד כה. משרד האוצר תומך בהליך שקוף, פומבי וציבורי שפונה לכלל הציבור. אודה לבדיקתך המעמיקה בנושא".
ההנחה בענף הפרסום היא כי החלטת מפעל הפיס אכן תתקבל בחלון הזמן שנותר עד לפקיעת ההצעות המסחריות. למרות העניין הרב שהמכרז מושך באופן טבעי והתחושה כי הוא "נמרח" - מבט קל למכרזי העבר של מפעל הפיס מעיד על כך שלגוף המנהל את הימורי המזל בישראל יש נטייה לקבל את ההחלטה לאחר כ-3 חודשים ומעלה כפי שהיה ב-2006.
ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "מפעל הפיס פרסם מכרז פומבי למתן שירותי פרסום למפעל. ההצעות שהתקבלו נבחנות בימים אלו, וזאת בהתאם לתנאים ולאמות המידה שהוגדרו במסגרת המכרז. בסיום הליך הבחינה תקבל ועדת המכרזים של מפעל הפיס החלטה בעניין תוצאות המכרז. מאחר שמדובר במכרז תלוי ועומד (על כל הכרוך והמשתמע מכך), ועד לקבלת החלטה לגבי תוצאותיו הסופיות של ההליך - לא נוכל למסור פרטים נוספים בנושא".
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף...
- 1.״מכרז תפור״ (ל"ת)למה לי פוליטיקה עכשי 21/08/2017 16:25הגב לתגובה זו
הפתעה לא רק על המגרש: פיק של 33% למשחק בין ישראל לפורטוגל בערוץ 1

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.