
אשת השיווק באפריל: אריאלה וייס שיפנבאור ממחלבות שטראוס
איגוד השיווק הישראלי בחר באריאלה וייס שיפנבאור, מנהלת השיווק של מחלבות שטראוס, לאשת השיווק בחודש אפריל "בזכות המהפכה שביצעה בתחום המעדנים והיוגורטים". באיגוד השיווק מציינים כי וייס שיפנבאור אחראית לטיפול נקודתי בהתאם לצרכים צרכניים בלתי מסופקים, ומענה מותאם לצרכים אמיתיים של סגמנטים שונים באוכלוסייה. על פי נתוני האיגוד, שוק מוצרי החלב בישראל סבל משנים של קיפאון, שהחלו בימי המחאה החברתית ונמשכו בירידה בשוק שהשפיעה על היקף המכירות של שטראוס. בשנת 2016 החלה התעוררות בשוק, שבאה לידי ביטוי בעיקר בקרב המתחרות. בשטראוס זיהו מגמה של "גיוון צרכים", שמצביעה על צרכים מגוונים של הצרכנים. על מנת לבלום את הירידה ולתת מענה למגמה, החליטו בשטראוס להרחיב את ההיצע לצרכן, באמצעות חדשנות מוצרית ושיווקית על בסיס תובנות צרכניות אמיתיות והשקת סדרות מוצרים עם טוויסט, שיתנו מענה צרכני לאורך זמן ולא ייעלמו כגימיק תוך מספר חודשים. בשטראוס החליטו להתמקד בשני עוגנים מרכזיים – בקטגוריית היוגורט (דנונה) והמעדנים (מילקי וספלנדיד). החברה השיקה מוצרים חדשים לישראלים העוסקים בפעילות גופנית בדמות סדרת דנונה פרו העשירה בחלבון ולאחריה סדרת הפרו טריפל זירו. בקטגוריית המעדנים, השיקה החברה את מילקי מוס שלווה בשפה תקשורתית חדשה ויוצאת דופן עם יוצר הרשת רועי כפרי והרחבת המותג ספלנדיד לקטגוריית המעדנים למבוגרים. כתוצאה מהמהלך, בזמן שהשוק הציג ירידה, שטראוס חזרה לצמוח ובגדול. המהלך זכה להצלחה במכירות, בתפישת הצרכנים ובכיבוש נתחי שוק, כשהחברה מציגה גידול במכירות דנונה בקרוב לעשרה אחוזים, מילקי בכ-6% אחוזים וספלנדיד בכ-8.4% בנתח השוק. שיקולי ועדת השיווק בבחירה: "אריאלה יצרה פתרונות שיווקיים המתרגמים את האסטרטגיה העסקית של הנהלת מחלבות שטראוס, המהלכים השיווקים הצליחו לבלום ירידה ולהפוך את המגמה לצמיחה בזכות זיהוי נכון ומדויק של דרישות הצרכנים ומתן מענה לצרכים החדשים. החברה ממשיכה במומנטום החיובי וצומחת בנתחי שוק המעדנים וכלל המחלבה".

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני
ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד.
הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים.
ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11).
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- האח הגדול עם מעל חצי מיליון צופים, בחדשות, 12 בראש, כרגיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.