5 מהלכי הדיגיטל הטובים ב-2016. AUDI R8
צילום: יח"צ/ צילום מסך
טור

לגזור, לשמור וליישם: 5 מהלכי הדיגיטל הטובים של 2016

מנהל האסטרטגיה והתוכן בסוכנות GO INTERACTION מסכם את 2016 בדיגיטל עם 5 המהלכים הטובים ביותר, מ-5 זוויות שונות: אסטרטגיה, קריאייטיב, טכנולוגיה, סושיאל ויח"צ
הם לא הכי מוכרים, לא זכו בפרסים (עדיין), אבל הם טובים, טובים מאוד, כל אחד והזווית הייחודית שלו. רגע לפני שמסתיימת השנה האזרחית והעולם יחגוג את הסילבסטר, הנה הזדמנות לקבל טעימה מ-5 מהלכי הדיגיטל הבולטים של 2016 מעבר לים.   1. הזווית האסטרטגית | מכניסים צבע לקטגוריית ספריי צבע כשאנשי השיווק של חברת Krylon, חברה המוכרת ספריי צבע לשימוש יומיומי, רצו להגדיל את הביקוש למוצר שלהם, הם נתקלו באתגר מאוד משמעותי. פתרון שיווקי בו הם יוצאים מהשיח הפונקציונאלי (שטח כיסוי, איכות הצבע ומגוון) לשיח שונה, אמוציונאלי, מייצר מעורבות, כזה שבסוף היום מבדל אותם מכל השאר. כמו כל פיצוח אסטרטגי מבריק, המהלך שלהם הכיל התבססות על יצירת אירוע יוצא דופן (מכירת חצר ארצית), תובנה צרכנית (הקושי בלמכור פריטים ישנים), פלטפורמה מתאימה ורלוונטית (פינטרסט) וחיבור רגשי מאחד (תרומה לקהילה)    

Krylon 127 Yard Sale from Lauren Cooper on Vimeo.

  2. הזווית הקראטיבית | תנו גז על נגן הווידאו זה לא חדש שהפכנו לחסרי סבלנות. גולשים צמאי תוכן הרוצים לקבל את השורה התחתונה ולהתקדם הלאה. על צורך ה"כאן ועכשיו" יש הרבה מותגים המנסים לתת מענה. MINI עשו זאת השנה בדרך מופלאה, מדויקת וקריאטיבית. אז איך משיקים את הגרסה הספורטיבית של המותג? מחברים את הנכס הכי חזק (האצת הרכב) להתנהגות גולשים נפוצה (האצת הגלישה) באמצעות פתרון קל ופשוט - אופציה להריץ סרטוני ווידאו בדפדפן     
3. הזווית הטכנולוגית | If you like it then you shoulda put a ring אין רגע מתסכל יותר כמו הרגע, שבו אתם מתיישבים מול הטלוויזיה אחרי יום מפרך, להוטים לצפות בפרק האחרון של משחקי הכס עם גלידה מפנקת ואז נמנעים מכך כי בן הזוג או בת הזוג שלכם מצפים מכם להמתין להם. במקרה הטוב, אתם אכן נמנעים, במקרה הרע, אתם פשוט מתעלמים ומתמודדים עם ההשלכות הקשות בהמשך. Cornetto החליטו לשים לסיטואציה הקשה סוף והם עשו זאת באמצעות פיתוח טכנולוגיה ייחודית שלא רק מאחדת בין בני הזוג אלא גם ממצבת את המותג במקום מאוד ייחודי בקרב הצרכנים שלהם.   אז מהיום, הטבעת (של Cornetto) תהפוך אתכם לבני זוג שלמים יותר, זוגיים יותר ומסונכרנים יותר - כמה פשוט (ככה טעים). תשכחו ממטפלת זוגית ושבו לאכול גלידה:  
  4. הזווית הסושיאלית | טעימה של תוכן בשנה האחרונה חווינו מאות אם לא אלפי סרטוני "טייסטי" למיניהם בשלל מתכונים, טעמים ומרכיבים. התחושה הייתה שזו הדרך האפקטיבית ביותר לייצר מעורבות ולספק ערך לגולשים. התחושה הזו השתנתה אחרי הקמפיין של Knorr, שהוכיחו שלסיפור (אפילו אם הוא טיפה יותר ארוך) ותובנה ששווה לבחון יש ערך מאוד גדול. אז מה עושים? פונים לרווקים/רווקות, ומייצרים דייט ראשון כשהדבר המשותף היחיד בהם הוא הטעם הקולנרי. מסתבר שזה מספיק. והתוכן? עשרות סיפורי דייטים מעניינים, שאלוני אישיות שמגלים על הטעם שלך ובעיקר המון הזדהות.    
  5. הזווית היח"צנית | להיתקע באמצע שום מקום – ועדיין ליהנות מזה הרבה מותגי רכב מדברים על חווית נהיגה. AUDI R8 לא רק דיברו על החוויה, אלא במהלך ייחודי אפשרו לגולשים לחיות את החוויה. אז בואו נעשה חיבור בין Airb&b המאפשר לכם לשכור בית באמצע שום מקום (אבל ממש באמצע שום מקום) וניתן לכם להתנייד משם באמצעות AUDI R8.  מפה הדרך לקריסת האתר של Airb&b ובאזז סביב AUDI R8 מאוד מאוד קצרה.  
הכותב הוא מנהל אסטרטגיה ותוכן בסוכנות הפרסום הדיגיטלי GO INTERACTION  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איצקו אתה גם יפה וגם אופה! (ל"ת)
    אהוב ליבך 21/12/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איצקו מלך! (ל"ת)
    אלירן ב.י 19/12/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ציון האיום 18/12/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    שלום GO INTERACTION
  • תכלס 20/12/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על העבודה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל