לגזור, לשמור וליישם: 5 מהלכי הדיגיטל הטובים של 2016
כשאנשי השיווק של חברת Krylon, חברה המוכרת ספריי צבע לשימוש יומיומי, רצו להגדיל את הביקוש למוצר שלהם, הם נתקלו באתגר מאוד משמעותי. פתרון שיווקי בו הם יוצאים מהשיח הפונקציונאלי (שטח כיסוי, איכות הצבע ומגוון) לשיח שונה, אמוציונאלי, מייצר מעורבות, כזה שבסוף היום מבדל אותם מכל השאר.
כמו כל פיצוח אסטרטגי מבריק, המהלך שלהם הכיל התבססות על יצירת אירוע יוצא דופן (מכירת חצר ארצית), תובנה צרכנית (הקושי בלמכור פריטים ישנים), פלטפורמה מתאימה ורלוונטית (פינטרסט) וחיבור רגשי מאחד (תרומה לקהילה)
Krylon 127 Yard Sale from Lauren Cooper on Vimeo.
2. הזווית הקראטיבית | תנו גז על נגן הווידאו זה לא חדש שהפכנו לחסרי סבלנות. גולשים צמאי תוכן הרוצים לקבל את השורה התחתונה ולהתקדם הלאה. על צורך ה"כאן ועכשיו" יש הרבה מותגים המנסים לתת מענה. MINI עשו זאת השנה בדרך מופלאה, מדויקת וקריאטיבית. אז איך משיקים את הגרסה הספורטיבית של המותג? מחברים את הנכס הכי חזק (האצת הרכב) להתנהגות גולשים נפוצה (האצת הגלישה) באמצעות פתרון קל ופשוט - אופציה להריץ סרטוני ווידאו בדפדפן 3. הזווית הטכנולוגית | If you like it then you shoulda put a ring אין רגע מתסכל יותר כמו הרגע, שבו אתם מתיישבים מול הטלוויזיה אחרי יום מפרך, להוטים לצפות בפרק האחרון של משחקי הכס עם גלידה מפנקת ואז נמנעים מכך כי בן הזוג או בת הזוג שלכם מצפים מכם להמתין להם. במקרה הטוב, אתם אכן נמנעים, במקרה הרע, אתם פשוט מתעלמים ומתמודדים עם ההשלכות הקשות בהמשך. Cornetto החליטו לשים לסיטואציה הקשה סוף והם עשו זאת באמצעות פיתוח טכנולוגיה ייחודית שלא רק מאחדת בין בני הזוג אלא גם ממצבת את המותג במקום מאוד ייחודי בקרב הצרכנים שלהם. אז מהיום, הטבעת (של Cornetto) תהפוך אתכם לבני זוג שלמים יותר, זוגיים יותר ומסונכרנים יותר - כמה פשוט (ככה טעים). תשכחו ממטפלת זוגית ושבו לאכול גלידה: 4. הזווית הסושיאלית | טעימה של תוכן בשנה האחרונה חווינו מאות אם לא אלפי סרטוני "טייסטי" למיניהם בשלל מתכונים, טעמים ומרכיבים. התחושה הייתה שזו הדרך האפקטיבית ביותר לייצר מעורבות ולספק ערך לגולשים. התחושה הזו השתנתה אחרי הקמפיין של Knorr, שהוכיחו שלסיפור (אפילו אם הוא טיפה יותר ארוך) ותובנה ששווה לבחון יש ערך מאוד גדול. אז מה עושים? פונים לרווקים/רווקות, ומייצרים דייט ראשון כשהדבר המשותף היחיד בהם הוא הטעם הקולנרי. מסתבר שזה מספיק. והתוכן? עשרות סיפורי דייטים מעניינים, שאלוני אישיות שמגלים על הטעם שלך ובעיקר המון הזדהות. 5. הזווית היח"צנית | להיתקע באמצע שום מקום – ועדיין ליהנות מזה הרבה מותגי רכב מדברים על חווית נהיגה. AUDI R8 לא רק דיברו על החוויה, אלא במהלך ייחודי אפשרו לגולשים לחיות את החוויה. אז בואו נעשה חיבור בין Airb&b המאפשר לכם לשכור בית באמצע שום מקום (אבל ממש באמצע שום מקום) וניתן לכם להתנייד משם באמצעות AUDI R8. מפה הדרך לקריסת האתר של Airb&b ובאזז סביב AUDI R8 מאוד מאוד קצרה. הכותב הוא מנהל אסטרטגיה ותוכן בסוכנות הפרסום הדיגיטלי GO INTERACTION- 3.איצקו אתה גם יפה וגם אופה! (ל"ת)אהוב ליבך 21/12/2016 17:10הגב לתגובה זו
- 2.איצקו מלך! (ל"ת)אלירן ב.י 19/12/2016 09:39הגב לתגובה זו
- 1.ציון האיום 18/12/2016 17:30הגב לתגובה זושלום GO INTERACTION
- תכלס 20/12/2016 16:03הגב לתגובה זוכל הכבוד על העבודה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
