5 מהלכי הדיגיטל הטובים ב-2016. AUDI R8
צילום: יח"צ/ צילום מסך
טור

לגזור, לשמור וליישם: 5 מהלכי הדיגיטל הטובים של 2016

מנהל האסטרטגיה והתוכן בסוכנות GO INTERACTION מסכם את 2016 בדיגיטל עם 5 המהלכים הטובים ביותר, מ-5 זוויות שונות: אסטרטגיה, קריאייטיב, טכנולוגיה, סושיאל ויח"צ
הם לא הכי מוכרים, לא זכו בפרסים (עדיין), אבל הם טובים, טובים מאוד, כל אחד והזווית הייחודית שלו. רגע לפני שמסתיימת השנה האזרחית והעולם יחגוג את הסילבסטר, הנה הזדמנות לקבל טעימה מ-5 מהלכי הדיגיטל הבולטים של 2016 מעבר לים.   1. הזווית האסטרטגית | מכניסים צבע לקטגוריית ספריי צבע כשאנשי השיווק של חברת Krylon, חברה המוכרת ספריי צבע לשימוש יומיומי, רצו להגדיל את הביקוש למוצר שלהם, הם נתקלו באתגר מאוד משמעותי. פתרון שיווקי בו הם יוצאים מהשיח הפונקציונאלי (שטח כיסוי, איכות הצבע ומגוון) לשיח שונה, אמוציונאלי, מייצר מעורבות, כזה שבסוף היום מבדל אותם מכל השאר. כמו כל פיצוח אסטרטגי מבריק, המהלך שלהם הכיל התבססות על יצירת אירוע יוצא דופן (מכירת חצר ארצית), תובנה צרכנית (הקושי בלמכור פריטים ישנים), פלטפורמה מתאימה ורלוונטית (פינטרסט) וחיבור רגשי מאחד (תרומה לקהילה)    

Krylon 127 Yard Sale from Lauren Cooper on Vimeo.

  2. הזווית הקראטיבית | תנו גז על נגן הווידאו זה לא חדש שהפכנו לחסרי סבלנות. גולשים צמאי תוכן הרוצים לקבל את השורה התחתונה ולהתקדם הלאה. על צורך ה"כאן ועכשיו" יש הרבה מותגים המנסים לתת מענה. MINI עשו זאת השנה בדרך מופלאה, מדויקת וקריאטיבית. אז איך משיקים את הגרסה הספורטיבית של המותג? מחברים את הנכס הכי חזק (האצת הרכב) להתנהגות גולשים נפוצה (האצת הגלישה) באמצעות פתרון קל ופשוט - אופציה להריץ סרטוני ווידאו בדפדפן     
3. הזווית הטכנולוגית | If you like it then you shoulda put a ring אין רגע מתסכל יותר כמו הרגע, שבו אתם מתיישבים מול הטלוויזיה אחרי יום מפרך, להוטים לצפות בפרק האחרון של משחקי הכס עם גלידה מפנקת ואז נמנעים מכך כי בן הזוג או בת הזוג שלכם מצפים מכם להמתין להם. במקרה הטוב, אתם אכן נמנעים, במקרה הרע, אתם פשוט מתעלמים ומתמודדים עם ההשלכות הקשות בהמשך. Cornetto החליטו לשים לסיטואציה הקשה סוף והם עשו זאת באמצעות פיתוח טכנולוגיה ייחודית שלא רק מאחדת בין בני הזוג אלא גם ממצבת את המותג במקום מאוד ייחודי בקרב הצרכנים שלהם.   אז מהיום, הטבעת (של Cornetto) תהפוך אתכם לבני זוג שלמים יותר, זוגיים יותר ומסונכרנים יותר - כמה פשוט (ככה טעים). תשכחו ממטפלת זוגית ושבו לאכול גלידה:  
  4. הזווית הסושיאלית | טעימה של תוכן בשנה האחרונה חווינו מאות אם לא אלפי סרטוני "טייסטי" למיניהם בשלל מתכונים, טעמים ומרכיבים. התחושה הייתה שזו הדרך האפקטיבית ביותר לייצר מעורבות ולספק ערך לגולשים. התחושה הזו השתנתה אחרי הקמפיין של Knorr, שהוכיחו שלסיפור (אפילו אם הוא טיפה יותר ארוך) ותובנה ששווה לבחון יש ערך מאוד גדול. אז מה עושים? פונים לרווקים/רווקות, ומייצרים דייט ראשון כשהדבר המשותף היחיד בהם הוא הטעם הקולנרי. מסתבר שזה מספיק. והתוכן? עשרות סיפורי דייטים מעניינים, שאלוני אישיות שמגלים על הטעם שלך ובעיקר המון הזדהות.    
  5. הזווית היח"צנית | להיתקע באמצע שום מקום – ועדיין ליהנות מזה הרבה מותגי רכב מדברים על חווית נהיגה. AUDI R8 לא רק דיברו על החוויה, אלא במהלך ייחודי אפשרו לגולשים לחיות את החוויה. אז בואו נעשה חיבור בין Airb&b המאפשר לכם לשכור בית באמצע שום מקום (אבל ממש באמצע שום מקום) וניתן לכם להתנייד משם באמצעות AUDI R8.  מפה הדרך לקריסת האתר של Airb&b ובאזז סביב AUDI R8 מאוד מאוד קצרה.  
הכותב הוא מנהל אסטרטגיה ותוכן בסוכנות הפרסום הדיגיטלי GO INTERACTION  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איצקו אתה גם יפה וגם אופה! (ל"ת)
    אהוב ליבך 21/12/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איצקו מלך! (ל"ת)
    אלירן ב.י 19/12/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ציון האיום 18/12/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    שלום GO INTERACTION
  • תכלס 20/12/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על העבודה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.