5 מהלכי הדיגיטל הטובים ב-2016. AUDI R8
צילום: יח"צ/ צילום מסך
טור

לגזור, לשמור וליישם: 5 מהלכי הדיגיטל הטובים של 2016

מנהל האסטרטגיה והתוכן בסוכנות GO INTERACTION מסכם את 2016 בדיגיטל עם 5 המהלכים הטובים ביותר, מ-5 זוויות שונות: אסטרטגיה, קריאייטיב, טכנולוגיה, סושיאל ויח"צ
הם לא הכי מוכרים, לא זכו בפרסים (עדיין), אבל הם טובים, טובים מאוד, כל אחד והזווית הייחודית שלו. רגע לפני שמסתיימת השנה האזרחית והעולם יחגוג את הסילבסטר, הנה הזדמנות לקבל טעימה מ-5 מהלכי הדיגיטל הבולטים של 2016 מעבר לים.   1. הזווית האסטרטגית | מכניסים צבע לקטגוריית ספריי צבע כשאנשי השיווק של חברת Krylon, חברה המוכרת ספריי צבע לשימוש יומיומי, רצו להגדיל את הביקוש למוצר שלהם, הם נתקלו באתגר מאוד משמעותי. פתרון שיווקי בו הם יוצאים מהשיח הפונקציונאלי (שטח כיסוי, איכות הצבע ומגוון) לשיח שונה, אמוציונאלי, מייצר מעורבות, כזה שבסוף היום מבדל אותם מכל השאר. כמו כל פיצוח אסטרטגי מבריק, המהלך שלהם הכיל התבססות על יצירת אירוע יוצא דופן (מכירת חצר ארצית), תובנה צרכנית (הקושי בלמכור פריטים ישנים), פלטפורמה מתאימה ורלוונטית (פינטרסט) וחיבור רגשי מאחד (תרומה לקהילה)    

Krylon 127 Yard Sale from Lauren Cooper on Vimeo.

  2. הזווית הקראטיבית | תנו גז על נגן הווידאו זה לא חדש שהפכנו לחסרי סבלנות. גולשים צמאי תוכן הרוצים לקבל את השורה התחתונה ולהתקדם הלאה. על צורך ה"כאן ועכשיו" יש הרבה מותגים המנסים לתת מענה. MINI עשו זאת השנה בדרך מופלאה, מדויקת וקריאטיבית. אז איך משיקים את הגרסה הספורטיבית של המותג? מחברים את הנכס הכי חזק (האצת הרכב) להתנהגות גולשים נפוצה (האצת הגלישה) באמצעות פתרון קל ופשוט - אופציה להריץ סרטוני ווידאו בדפדפן     
3. הזווית הטכנולוגית | If you like it then you shoulda put a ring אין רגע מתסכל יותר כמו הרגע, שבו אתם מתיישבים מול הטלוויזיה אחרי יום מפרך, להוטים לצפות בפרק האחרון של משחקי הכס עם גלידה מפנקת ואז נמנעים מכך כי בן הזוג או בת הזוג שלכם מצפים מכם להמתין להם. במקרה הטוב, אתם אכן נמנעים, במקרה הרע, אתם פשוט מתעלמים ומתמודדים עם ההשלכות הקשות בהמשך. Cornetto החליטו לשים לסיטואציה הקשה סוף והם עשו זאת באמצעות פיתוח טכנולוגיה ייחודית שלא רק מאחדת בין בני הזוג אלא גם ממצבת את המותג במקום מאוד ייחודי בקרב הצרכנים שלהם.   אז מהיום, הטבעת (של Cornetto) תהפוך אתכם לבני זוג שלמים יותר, זוגיים יותר ומסונכרנים יותר - כמה פשוט (ככה טעים). תשכחו ממטפלת זוגית ושבו לאכול גלידה:  
  4. הזווית הסושיאלית | טעימה של תוכן בשנה האחרונה חווינו מאות אם לא אלפי סרטוני "טייסטי" למיניהם בשלל מתכונים, טעמים ומרכיבים. התחושה הייתה שזו הדרך האפקטיבית ביותר לייצר מעורבות ולספק ערך לגולשים. התחושה הזו השתנתה אחרי הקמפיין של Knorr, שהוכיחו שלסיפור (אפילו אם הוא טיפה יותר ארוך) ותובנה ששווה לבחון יש ערך מאוד גדול. אז מה עושים? פונים לרווקים/רווקות, ומייצרים דייט ראשון כשהדבר המשותף היחיד בהם הוא הטעם הקולנרי. מסתבר שזה מספיק. והתוכן? עשרות סיפורי דייטים מעניינים, שאלוני אישיות שמגלים על הטעם שלך ובעיקר המון הזדהות.    
  5. הזווית היח"צנית | להיתקע באמצע שום מקום – ועדיין ליהנות מזה הרבה מותגי רכב מדברים על חווית נהיגה. AUDI R8 לא רק דיברו על החוויה, אלא במהלך ייחודי אפשרו לגולשים לחיות את החוויה. אז בואו נעשה חיבור בין Airb&b המאפשר לכם לשכור בית באמצע שום מקום (אבל ממש באמצע שום מקום) וניתן לכם להתנייד משם באמצעות AUDI R8.  מפה הדרך לקריסת האתר של Airb&b ובאזז סביב AUDI R8 מאוד מאוד קצרה.  
הכותב הוא מנהל אסטרטגיה ותוכן בסוכנות הפרסום הדיגיטלי GO INTERACTION  

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    איצקו אתה גם יפה וגם אופה! (ל"ת)
    אהוב ליבך 21/12/2016 17:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איצקו מלך! (ל"ת)
    אלירן ב.י 19/12/2016 09:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ציון האיום 18/12/2016 17:30
    הגב לתגובה זו
    שלום GO INTERACTION
  • תכלס 20/12/2016 16:03
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על העבודה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.