ציון 100,000: יוני סבג מסלקום נבחר לאיש השיווק של נובמבר

למרות  שבשנים האחרונות קמו מספר אלטרנטיבות, המודל של סלקום TV הוא זה שהצליח לייצר שינוי בשוק. בתוך שנתיים חצתה החברה את קו ה-100 אלף לקוחות
משה בנימין | (4)

באחת הבחירות היותר מוצדקות בשנה החולפת, סמנכ"ל השיווק של סלקום, יוני סבג נבחר לאיש השיווק של חודש נובמבר על ידיד איגוד השיווק הישראלי. הבחירה מגיעה בין השאר על רקע חציית קו ה-100 אלף לקוחות של סלקום TV בתוך פחות משנתיים - הישג מרשים לכל הדעות שהופך את החברה לשחקנית שאין להתעלם ממנה. 

עד להשקה, שוק הטלוויזיה הרב ערוצי נשלט על ידי 2 חברות - HOT ו-yes. למרות  שבשנים האחרונות קמו מספר אלטרנטיבות, המודל של סלקום TV המשלב בתוכו הצעת תוכן שעומדת בדרישות הסף של הישראלים לצד מחיר אטרקטיבי ואפשרות לחבילת אינטרנט-טלפון קווי וטלוויזיה הוא זה שהצליח לייצר שינוי בשוק. 

באיגוד השיווק מסבירים כי "אתגר נוסף עמו סלקום התמודדה הוא השינוי הניכר בפוזיציה שלה - ממוביל שוק גדול בקטגוריית הסלולר, לצ'אלנג'ר בקטגוריית הטלוויזיה. סלקום התמודדה עם האתגר באמצעות יצירת  שפה המבוססת על 'אלטר-אגו' חצוף ובועט, 'משיח' - דמות קומית (השחקן אודי כגן) שצמחה ברשת, צברה קהל מעריצים והפכה לדמות המזוהה עם החברה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חיים ביטון 30/11/2016 07:31
    הגב לתגובה זו
    מי צריך סלקום כשיש היום כל כך הרבה אלטרנטיבות, המחלות לב האלה כל שני וחמישי ״טועים״!לטובתם בסלולאר אז גם ניתן להם את הטלוויזיה? חרא עליהם
  • 1.
    מגיע לך יוני, מדהים! (ל"ת)
    אני 29/11/2016 13:24
    הגב לתגובה זו
  • תותח (ל"ת)
    סיגל מאור 29/11/2016 15:11
    הגב לתגובה זו
  • רביטל 29/11/2016 20:04
    תותח על
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.