אבי סנטו, מדד סנטו של אייס
צילום: יח"צ

גפילטע בדיגיטל: "מדד סנטו" פותח שנה עם רשתות השיווק

מי הרשת שהחליטה שאתר אינטרנט זה דבר מיותר, ומי הפתיעה עם פעילות דיגיטל נהדרת? אבי סנטו בדק לקראת תשע"ז את פעילות שופרסל, אושר עד, ויקטורי, רמי לוי ומחסני שוק בדיגיטל, והופתע
אבי סנטו |

אז זהו, היא הגיעה... תקופת החגים הבלתי נמנעת כבר כאן. אחרי שבתחילת השבוע אכלנו בלי סוף, התחלנו עם ההבטחות של "מיד לאחר החגים דיאטה", הקניות, הדודות, הסבתות ויתר מאפייני החג כבר כאן כדי להישאר, לפחות לחודש הקרוב.

 

מתקפת הקניות המסיבית והבהלה למרכולים שכל כך מאפיינת את חגי תשרי, הגיעה לגמר הגדול ובהחלט לא השאירה מקום לספק! הקהל הישראלי מצביע ברגליים, מגיע כמו בכל שנה אל הסופרים הגדולים והקטנים כאחד, וקונה הכל... הכל!!!

 

חווית הקנייה המסורתית בתחום המזון לא השתנה בצורה משמעותית. הישראלי אוהב להגיע, למשש ואם צריך גם להתמקח. בעוד שבארצות כמו סין ניתן לבחור את מוצרי הסופרמרקט ברכבת התחתית באמצעות לוחות דיגיטליים ענקיים שמספקים את הסחורה תוך כמה שעות, אצלנו זה עדיין לא קורה. אבל בהחלט השתפרנו! אתרים להשוואות מחירים, חנויות אי-קומרס לתחום המזון כמעט לכל רשת מרכולים, ומהפכת סופר-קופיקס - כל אלה מצביעים שאנחנו בדרך הנכונה.

 

מצויד ברשימת מכולת עצבנית של אחותי הפולנייה, יצאתי לבדוק את הנוכחות הדיגיטלית של  רשתות המזון הגדולות בישראל. אז הנה התוצאות. 

 

מוכרים מוכרים מוכרים

אתר האינטרנט של שופרסל הגדול והוותיק, מאגד בתוכו את כל תתי הרשתות. הוא מכירתי מאד, מציג לגולש את כל אפשרויות הרכישה, מאפשר להצטרף למועדון החברים של הרשת ומפרט בצורה יסודית את כל צרכי הקונה הפוטנציאלי. כמו כן, הוא מצויד בקוד פיקסל לשיווק מחדש וגם בכפתור פייסבוק ויוטיוב של המותג.

 

לעניות דעתי, ראש השנה ומבצעי החג לא מיוחצנים מספיק באתר והיו חסרים לי בו גם בלוגים ופעילויות הרשת. באופן כללי נראות האתר, כולל חנות האי-קומרס, מיושנת ולא חדשנית. איך אומרים הילדים? "לא עפתי".

"לא עפתי". אתר שופרסל

לעומת זאת, המצב באתר יינות ביתן טוב בהרבה. האתר נראה חדשני יותר, ממותג ונוח יותר לתפעול. המעבר בין התפריטים ידידותי למשתמש ובאופן כללי, הוא יוצר אצל הלקוח הרבה יותר חשק לרוץ ולקנות שישיית רסק עגבניות ב-9.90 שקלים.

 

אהבתי את אופציית "הסופר הווירטואלי" שגם אם הוא לא כזה שימושי, הוא עדיין מספק זווית נוספת. האתר מצויד בקוד רימרקטיניג לשיווק מחדש, אך יחד עם זאת לא מצאתי אופציית רכישה שהוא פספוס מבחינת הרשת, אבל... יכול מאוד להיות שזוהי אסטרטגיית החברה נכון לעכשיו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

כפתורים חברתיים יש רק לפייסבוק. ושוב, גם כאן המותג מאבד חשיפה ולקוחות וחבל.

סיור וירטואלי מתוך האתר של יינות ביתן

לאושר עד, רשת מרכולים המזוהה עם מחירים זולים במיוחד, לא מצאתי אתר אינטרנט!!!. חיפשתי טוב טוב, ומה שהצלחתי להעלות בחכתי היה דף פייסבוק עסקי, שמונה כ-14 אלף אוהדים. בכל אופן, מישהו ברשת צריך להתעורר ולשנן טוב טוב טוב שאנחנו נמצאים ב-2016, שיא העידן הדיגיטלי, וניחא שאין אתר אי קומרס, אבל אפילו אתר תדמיתי לא בנמצא? הלו!!!

אצל מלך ה"עוף בשקל", רמי לוי והרשת שלו שיווק השקמה, האתר משוקע ויזואלית ונראה בסך הכל לא רע בכלל. האתר מצויד בכל הכפתורים החברתיים עם התייחסות מכובדת לחגי תשרי ותפעול נוח בין הקטגוריות השונות. אין לי ספק שמישהו שם עושה את העבודה ועושה אותה בצורה מצוינת.

חנות האי קומרס של רמי לוי מדהימה!!! היא כוללת סרטון הדרכה מצוין, דפי המוצר ברורים וקל מאד לרכוש את המוצרים. אבל האתר וחנות האי קומרס לא מצוידים בקוד פיקסל (שיווק מחדש) ועל מנת להבהיר עד כמה פעולה זאת גורמת ללקוחות להתמסמס, אסביר מעט.

במידה ולקוח רוכש מוצר מהחנות – למשל עוף, בשר למנגל או מוצרי "העל האש", הצטיידות בקוד פיקסל נכון באתר הייתה מלמדת את רשת האינטרנט ואת המותג על הרגלי הצריכה של אותו גולש והמותג מצדו, יכול לחשוף אותו למשל רק למוצרי בשר בכל תקופת החגים. בעולם המקצועי אנו משתמשים בפונקציונליות של קוד הרימרקטיניג על מנת להציג מודעות ברשת המדיה של גוגל, או בפייסבוק ובאינסטגרם בכדי להעלות את סיכוי ההמרה ללקוח וללמוד אותו ואת תנועת האתר. 

רמי היקר, מבטיח לך אישית - שנה את זה באתר והמכירות לא יפסיקו לרגע בחנות האי קומרס.

מתוך האתר של רמי לוי שיווק השקמה

אתר האינטרנט של רשת ויקטורי מאגד בתוכו את פרטי הרשת, קטלוג המבצעים, דרכים ליצירת קשר ובאופן כללי עוד ועוד אלמנטים באנאליים, שלא נאמר רגילים ומיושנים. מעבר לכך, לא הצלחתי להבחין בהתייחסות רצינית לחג, והכפתורים החברתיים מוצנעים כך שקשה למצוא אותם. התחושה שלי היא שהאתר מנוהל בצורה קצת מאכזבת.

אתר האי קומרס ללא מיתוג, רק קישור אל מיי-סופרמרקט, והקישור הזה, איך לומר... בדיוק כמו שאני שוכר את דירתי בתל אביב, לא שייך להם ואין להם בעלות על האתר. המשמעות? הטראפיק, המידע והרגלי הצריכה לא מגיעים אל מנהל השיווק הנכון של הרשת, וגם אם כן - עדיין זאת "חנות בהשכרה, לא בבעלות", עם כל המשתמע מכך.

מישהו שם בוויקטורי ניסה לחסוך או בכסף או בזמן עבודה ונתן ל"אח גדול" אחר לנהל את הממשק. האם זה טוב או רע? תלוי את מי שואלים.

האתר של רשת ויקטורי

נקנח באתר שהשאיר עליי את הרשום הטוב ביותר - מחסני השוק, רשת מרכולים בפריסה ארצית. האתר נבנה תחת חשיבה מאומצת וזה ניכר מכל עבר. הגרפיקה, האלמנטים הוויזואליים, הפשטות והמעבר בין הממשקים, כל אלה עושים חשק להמשיך לגלוש באתר, שגם מצויד בקוד רימרקטיניג (שיווק מחדש) ובכפתורים חברתיים במיקום סביר, ובין היתר מציע את שירותיו ברמת המענה גם באמצעות וואטסאפ ובאפליקציה למותג, דבר שלא ראיתי גם ברשתות הסופרים הגדולות ביותר. כל הכבוד!

בקרוב (למעשה בחודש הקרוב) המותג יקים חנות אי קומרס לרכישה מתוך האתר, ואין לי ספק שזה יקפיץ את האתר בכמה רמות, ובהתאם גם את ההכנסות מרשת האינטרנט.

עושה חשק. מתוך האתר של מחסני השוק

 

זאת לא הכמות זאת האיכות

 

 

מצד אחד, רשת מרכולים אמורה להיות בעלת נוכחות דיגיטלית מאסיבית. כמות התוכן שהיא יכולה לנהל בזירות השונות היא בלתי נתפסת, ולצד עבודה טובה וחשיבה נכונה כל רשת יכולה להעניק לתוכן שלה רובד שיווקי ורובד חשיפתי יותר מכל מותג אחר ולקחת את זה לאין ספור כיוונים.

מצד שני, נשאלת השאלה האם ב-2016 רשתות המזון בישראל מודעות עד הסוף למשברי הרשת החברתית שיכולים לקרות בן רגע בפייסבוק ובשאר הזירות? האם הן מבינות את משמעות "זמן המענה הדיגיטלי"?

ממשיך בקניות לחג והפעם עם חצי דג קרפיון בשקית, התחלתי לבדוק את איכות הפוסטים, רמת המענה וכמות התכנים שאותן רשתות מרכולים מעלים.

דף הפייסבוק של שופרסל המאומת (שגם לכך נדרשת עבודה לא קלה בבירוקרטיית פייסבוק) מעלה תכנים בקצב של אחד ליום, ובתקופה זו של החגים - גם קצת יותר. התוכן מצוין - מתכונים לחגים, פוסטים על בלוגים, ובעיקר – תחושה שלא דוחפים לצרכן מכירה ישירה.

עבודה טובה מאד מבחינת תוכן ואסטרטגיה. נהניתי מחוויית הגלישה להיכנס לבלוגים השונים ובעיקר, לא להרגיש שנכנסתי אל לוח מודעות של קטלוג משנות ה-90. יישר כח שופרסל!

 

ברמת זמן המענה, המותג מקפיד לענות תוך שעה שהוא זמן בלתי נתפס לרשת בסדר גודל שכזה, כולל מענה מקצועי אם צריך בתגובות של הפוסטים עצמם. ככה עושים היום פייסבוק.

דף הפייסבוק של יינות ביתן אכזב אותי. המותג מפרסם פוסטים ברמה יומית שנראים ויזואלית לא רע בכלל. יחד עם זאת, הם מבצעים מכירה ישירה ואגרסיבית הרבה מעבר למה שדף אוהדים אמור להכיל. יש פוסטים שמפנים גם לבלוג, למודעות דרושים וכדומה, אך המכירה האגרסיבית נמצאת ומורגשת מכל עבר.

 

זמן המענה לפניות הגולשים לא רע. יש פניות שנענות במידי, יש כאלה לאחר שעה ויש כאלה לאחר יום – אבל עם זה יכולתי לחיות בשקט. דבר אחד הפריע לי וזו התגובה הלקונית והחוזרת על עצמה ברמת המענה ללקוח שמתלונן. בדיוק לשם כך הפייסבוק נועד - לענות בצורה אישית שמתייחסת פרטנית, ולא בהודעת "העתק הדבק". לי זה יצר תחושה שלא באמת הפנייה מועברת הלאה, ובעידן הנוכחי, בעיקר לאחר "טירוף הסלמונלה", הייתי שם לב טוב טוב למי אני נותן את מפתחות המדיה הדיגיטלית. שאלו את החברה של סלטי שמיר שם עושים עבודה מדהימה בתחום המענה הישיר והאישי ללקוחות.

זה רובוט? מתוך דף הפיסבוק של יינות ביתן

את האתר של אושר עד לא מצאתי, אבל את דף הפייסבוק בהחלט כן, עם 14,379. אבל גם גזרה זו לא אמורה להסב נחת לבעלי החברה, כאשר הפייסבוק שלה צועק "חוסר מקצועיות". הפוסטים (ולמעשה - התכנים השיווקיים) מועלים בקצב לא אחיד, עם הפרשי זמנים לא אחידים. התוכן לא מעניין, לא מגרה את הלקוח וממש לא מניע לפעולה. לעיתים אני דווקא כן אוהב פוסטים אותנטיים, אבל במקרה של אושר עד, הכמות רבה מדי והותירה בי הרגשה של ניסיון מצוין לנהל זירת מדיה "על הדרך". 

מתוך דף הפייסבוק של אושר עד

דף הפייסבוק של רמי לוי שיווק השקמה מקפיד להעלות תכנים ברמה יומית. הדף שזור בהמון תכנים שיווקיים ישירים, דוגמת  מבצע היום", מבצעים במותג הפרטי ועוד. לצד זה, המותג דואג לפרסם אייטמים לזכותו מערוצי התקשורת השונים, מניע לפעולה עם תחרויות לגולשי הדף, ומפרסם שוב פרומואים רבים ל"בקרוב", או פרסומות תוכן ישירות למוצרים אותם הוא מעונין לקדם.

התחושה לאחר גלישה בדף היא שאכן יש אסטרטגיה והיא פשוטה מאוד - "פשוט למכור", אבל לצערי זה לא עובד בפייסבוק. התוכן אמור כיום להיות רך יותר, כזה שמגיע באמצעות תכנים אינטליגנטים ולא מלוח מודעות פייסבוקי שמפרסם חדשות לבקרים רק מבצעים. זמן המענה בדף העסקי של רמי לוי סביר, אך פניות רבות לא נענו עד היום, כולל כאלה שמשבחים ונהנו מחוויית הקנייה ברשת הסופרמרקטים.

שיפוצים קטנים, חשיבה מחוץ לקופסא והקפדה על מענה לכל פניות הגולשים תהפוך את הדף של רמי לוי למניב מכירות ולמוצלח הרבה יותר.

דף הפייסבוק של רמי לוי עושה שימוש בכתבה ב-ynet

בדף הפייסבוק של רשת ויקטורי הפוסטים עולים בקצב לא רע בכלל של פוסט ביום. התמונות, הגרפיקה והאלמנטים הוויזואליים שומרים על קו אחיד וזה יופי. מאידך, רוב הפוסטים אם לא כולם, מנסים לעשות רק דבר אחד - למכור לנו ובכמויות.

לא פעם ציינתי במדור הזה שפייסבוק והזירות הדיגיטליות באופן כללי, נועדו לרקום מערכת יחסים עם הגולש, להציג לו תוכן שיגרה אותו, יפעיל לו את "כפתורי החשק הקנייתי" ולאחר שאלו הופעלו הוא יעשה הכל: ירכוש, ישתף, יגיב וכו'.

 

מעבר לכך, פייסבוק ויתר הזירות, גם יודעות לשמור על מערכת היחסים שנרקמת, עוזרת ומסייעת גם לבעל מותג/ הדף וגם ללקוח לשמור על קשר אישי באמצעות אלגוריתמים חכמים. ויקטורי היא דוגמא חיה ל"איך לא עושים את זה". הצגת רוב התכנים עם מסרים שיווקיים אגרסיביים לא ישאירו ולו לרגע אחד את הגולש בפייסבוק או ביתר הזירות, פשוט כי את התוכן הזה הוא כבר יקבל בהגיעו לסופר וביתר המקומות.

 

מתוך דף הפייסבוק של רשת ויקטורי 

ונקנח בדף הפייסבוק של מחסני השוק. הדף העסקי המאומת של הרשת נראה מיליון דולר: עדכני לחגי תשרי, דואג להעלאה סדירה של פוסטים אחת ליום ואף יותר, ורמת המענה שלו היא בין הגבוהות בקרב רשתות השיווק.

 

ברמת התוכן והאסטרטגיה, מחסני השוק שומרת על קו גרפי אחיד נקי ומתקדם. מבחינתי מה שבולט פה בצורה יפה זו העקביות!  הפלאייר השבועי שמפורסם באופן קבוע, תמונות יומיות מהסניפים השונים, שידורי לייב ואותנטיות מהשטח באמצעות צילום של עובדי החברה והלקוחות, אפשרות לשימוש באפליקציה דרך דף הפייסבוק - כל אלה הפכו את חווית הגלישה בדף שלהם לחוויה הטובה ביותר מבין כל רשתות המזון שבדקנו באייס. יישר כוח מחסני השוק!!!

גם אם ישנם ימים ארוכים שבהם מתפרסמים רק מבצעים, עדיין הם עומדים מאחורי אסטרטגיה ואייטם ממותג, כדוגמת "מוצרים מנצחים פי 9 וחצי", "עושים שוק" וכדומה. ועל זה מגיע שאפו לצוות המדיה הפרסום והשיווק של מחסני השוק.

מיליון דולר. דף הפייסבוק של מחסני השוק

 

לסיכום

 

 

רוב רשתות המרכולים הגדולות בישראל טרם השכילו להבין את תהליך האבולוציה שהצרכן הישראלי עובר. הקניות היום מתחילות בצורך בסיסי, ושלא כמו בעבר, הלקוח אינו ממתין להגעה לסופרמרקט  כדי לבצע את הרכישה. הדבר הראשון שהלקוח עושה, הוא להיכנס באמצעות הסמארטפון שלו ו... לחפש: מוצרים, שירותים וחלופות זולות, תלוי מה הצורך שלו באותו הרגע.

מהצד השני, למפרסם ובמקרה שלנו לרשתות הסופרים, יש היום מאגרי מידע בלתי נגמרים, בהם הם יכולים לעשות שימוש שיווקי על מנת למכור הרבה יותר באמצעות האינטרנט, הרשתות החברתיות, או בהחלטה אסטרטגית שונה לכוון ולהביא את לקוחות הסופרים אליהם לחנות אחרי שאלה ראו פרסום מדויק וספציפי שנוגע בתשובה שלשמה הם נכנסו מלכתחילה. הדרך עוד ארוכה אבל אני מאמין שזה רק עניין של זמן. שתהיה לכולם שנה טובה ומתוקה, אבי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".