ויצו בחרה - הפרסומת הכי סקסיסטית ב-2015 היא מילקי גולד: "מציגה נשים כרודפות בצע"
מצעד השיימינג השנתי של ויצו הגיע לסיומו עם ההכרזה על הפרסומת הסקסיסטית ביותר לשנת 2015 מבין 5 פרסומות שהוגדרו כפוגעניות כלפי נשים. במקום הראשון והמפוקפק זכתה פרסומת מילקי גולד - "היא רק רוצה את הגולד" של שטראוס באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי.
על "אות הקלון" שניתן למילקי ושטראוס אומרים בויצו: "האות ניתן למילקי גולד על היותו מקבע ומחזק סטריאוטיפיים מגדריים הפוגעים בנשים". לדברי גילה אושרת, יו"ר ויצו ישראל: "למרות היותה של הפרסומת קצבית, משפחתית וחביבה לכאורה הרי שמדובר במעטפת של מסרים סטראוטיפים המועברים באופן סמוי, הפוגעים בכבודן של נשים ומציגים אותן כרודפות בצע וכסף. אנו קוראות לחברות המסחריות לאמץ עקרונות של פרסום מכבד והוגן כלפי נשים".
השנה לראשונה העניקה ויצו גם את "אות הקלון המתמיד" שמוענק למפרסם הסקסיסטי שפועל כך שנים רבות ברצף. בתואר זה זכתה חברת האופנה הישראלית קסטרו, אותה מלווה משרד הפרסום ראובני פרידן, על "פרסום סקסיסטי לאורך שנים, העושה שימוש בוטה בגוף אישה ומעודד לרזון קיצוני".
הפרסומת של מציגה בחורה, המגיעה לפגישה בבית משפחת בן זוגה ונשאלת האם היא אוהבת מילקי. בתשובה שואלת הבחורה: "האם יש גולד?". תשובתה מובילה את בני המשפחה לדמיין בבהלה את השתלטותה של הבחורה על ההון המשפחתי ועולה ה"פחד" מבחורה רודפת בצע, העסוקה רק בקניות ובהנאות החיים, מתכננת כבר את סידורי החתונה כדי לנגוס בהון המשפחתי. רק בן הזוג נחלץ לעזרתה ומפרש את תשובתה, כמי שביקשה מילקי מסוג גולד ולא תכננה "לשדוד" את המשפחה.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו מתקיים זו השנה השמינית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי. על פי ויצו "מטרתו להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסום ולהעלות את המודעות להשפעות השליליות של פרסומות העושות שימוש לרעה בגוף ובדימוי הנשי".
את הפרסומות בחרה ודירגה ועדת שיפוט מקצועית, אשר סקרה עשרות אלפי פרסומות של שנת 2015. הוועדה מורכבת ממומחי מגדר ותקשורת, אנשי אקדמיה, עיתונות ומשפט. השנה, לראשונה שילבה ויצו נציגים גברים בוועדת השיפוט.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
החברים בה: העיתונאית בילי מוסקונה לרמן, העיתונאית ומייסדת אג'נדה, ענת סרגוסטי, חוקרת מגדר ותקשורת, שלומית ליר, יוצרת ובימאית ערוץ 2, לימור פנחסוב, אשת התקשורת ומייסדת מרכז מדיה נשים, ורד כהן ברזילאי, רכזת החברה הערבית במכללת "שנקר", ספייה מחמוד, שדרן הרדיו והמנחה אביעד קיסוס, מומחה לתקשורת, ד"ר עמית קמה, מייסד תנועת אסל"י בישראל (למאבק באלימות במשפחה) אביב יהלום, עו"ד עירית גזית, מנהלת מערך הסיוע המשפטי של ויצו, ענבל אביב, מנהלת קמפיין אות הקלון של ויצו. בוועדה לקחו חלק גם סטודנטיות מהמרכז הבינתחומי ונערות מתכניות המנהיגות של ויצו.
מחברת שטראוס, יצרנית ומשווקת מילקי נמסר בתגובה: "אין ולא הייתה לנו כוונה לפגוע באיש. הפרסומת המדוברת נועדה לתאר בהומור סיטואציה מהחיים של אי הבנה ביחס לאדם חדש שמגיע למשפחה. היא מדגישה בפירוש שהמחשבות של הסובבים על בת הזוג - הינן טעות. יחד עם זאת, עוד בזמן שידור הפרסומת, לקחנו לתשומת ליבנו גם את התגובות הללו ביחס לאופן שבו התקבלו הדברים ואלו תילקחנה בחשבון בקמפיינים הבאים".
- 9.איך לא גולדסטאר? כל פעם אני מזועזעת מהם מחדש!!! (ל"ת)חנה 19/03/2016 13:08הגב לתגובה זו
- 8.של פרסומאים של פעם 07/03/2016 23:19הגב לתגובה זובחייאת כבר אין סבלנות לפרסומות גזעניות וסקסיסטיות אדלר תתקדמו אנחנו ב-2016 כולי תקווה שנידוי פרסומות כמו מילקי ימשיך את המגמה של הפחתת כמות הפרסומות ושיפור איכותן מהצד השני. ראבק - כבר לא צריך לפרסם כל-כך הרבה.
- 7.אביעד קיסוס ועמית קמה הם "גברים בועדת השיפוט"? (ל"ת)שוביניסט בהכחשה 07/03/2016 15:53הגב לתגובה זו
- 6.זלמן 07/03/2016 15:34הגב לתגובה זוכולה פרסום של מעדן שוקו , תפרסמו כמה זה בריא ,כמה זה טעים , למה כדאי לכול עוד ועוד מוצר זה .מה הקשר לכל היתר המוביל לקלות ראש .
- 5.זקנות ממורמרות עם 10 חתולים. ואביעד קיסוס (ל"ת)ליאור 07/03/2016 12:45הגב לתגובה זו
- 4.קול העם 07/03/2016 12:07הגב לתגובה זונתראה בשנה הבאה
- 3.אויש! דיייייייייי! בכייניות. (ל"ת)העיקר פורשות בגיל 62 07/03/2016 11:17הגב לתגובה זו
- 2.אבל ככה נשים (ל"ת)rr 07/03/2016 11:06הגב לתגובה זו
- 1.האמת 07/03/2016 11:04הגב לתגובה זוהבאושים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
