האם אדלר חומסקי משתלט על בריקמן? מעביר את המשרד לבניין אלקטרה - וצפוי למזג את פעילותו
(עדכון אחרון: 11/02/16, שעה 17:00) משרד הפרסום אדלר חומסקי צפוי להטמיע לתוכו את פעילות משרד הפרסום בריקמן - כך טוענים גורמים בשיחות עם אייס. בימים אלו מקצה אדלר חומסקי מספר חדרים עבור עובדי בריקמן במשרדו בבניין אלקטרה, כהכנה למיזוג עתידי של פעילות בריקמן באדלר חומסקי.
בשנת 2011 נוצר המגע הראשון בין קבוצת אדלר חומסקי לבריקמן כשזו רכשה את האופציה לרכישת 25% ממניות המשרד, עם אופציה להגדלת ההחזקה ל-49%. במסגרת מהלך הרכישה, ככל הנראה בסופו של דבר על 10%, החל בריקמן לרכוש מדיה דרך מדיה-קום, חברת המדיה של אדלר חומסקי. במרוצת השנים קיבל בריקמן אשראי לרכש מדיה מאדלר חומסקי עבור לקוחותיו ועניין זה הוא מה שמוביל את הצדדים למהלך ההטמעה הנוכחי.
על פי גורמים בכירים בשוק הפרסום, עסקאות רכש המדיה הובילו את בריקמן לחוב של כ-5 מיליון שקלים - שיכוסה באמצעות הטמעה הדרגתית של פעילות המשרד לתוך אדלר, ללא העברת תשלום מצד אדלר לבריקמן. מנגד, במשרד הפרסום בריקמן מכחישים את האמור וטוענים כי "המידע אינו נכון והחוב הקיים הוא אך ורק על פעילות שוטפת ורחוק מ-5 מיליון שקלים".
המסלול שנרקם בין הצדדים אמור לנקות מהדרך מוקשים עתידיים ל-2 המשרדים, כל אחד לגופו. 'בריקמן' שאמנם לא מצוי בסכנה קיומית כלשהי, הוא לא משרד שנהנה משולי רווח גבוהים, כמו רבים בעשיריה השלישית של הענף. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפעילות של המשרד ב-2015 עמד על כ-130 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. אדלר חומסקי מצידו, מעוניין לראות את החוב משולם ולשם כך הוא צריך את בריקמן חי ובועט, כאשר במקביל זה יאפשר לו להגדיל במקביל את פורטפוליו הלקוחות שלו.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לזכור כי רק לאחרונה הגיע אדלר חומסקי לפשרה משפטית מול משרד הפרסום פוגל אוגילבי, שרכש דרכו מדיה באמצעות מדיה קום ונקלע לחובות ענק ללא אפשרות פיננסית לכסות אותם. פעילותו של פוגל, שהיה חייב לאדלר חומסקי כ-10 מיליון שקלים (ולשמעוני פינקלשטיין עוד כ-5 מיליון שקלים), הוטמעה לתוך אדלר חומסקי וכמעט כל עובדי המשרד נאלצו לסיים את דרכם, כולל המנכ"ל ניר פרח.
המקרה של בריקמן דומה ושונה, שכן מצד אחד גם כאן מדובר בחוב מדיה שמכוסה באמצעות השתלטות על הפעילות, אך במקרה של בריקמן מדובר במשרד שאיתנותו הפיננסית אינה מוטלת בספק ובנוסף אדלר חומסקי משמש בו בימים אלו כשותף בהיקף של 25%, בשונה מפוגל אוגילבי בו לא היתה לו מעורבות כלשהי. עם זאת, הצפי הוא שחלק מעובדי בריקמן ייאלצו לסיים את דרכם לאור המהלך שיוביל לקיצוץ בתפקידים כפולים - רובם בגזרה האדמיניסטרטיבית.
החדרים הפנויים אליהם צפוים להיכנס עובדי בריקמן, הם פועל יוצא של הקיצוץ בכח האדם של אדלר חומסקי בשנה החולפת. המשרד קיצץ למעלה מ-60 משרות בהתאם לירידה בפעילותו ולמען ייעול הפעילות.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
משרד הפרסום בריקמן שהוקם לפני יותר מ-25 שנים, הוא אחד הוותיקים בענף. הוא הוקם על ידי גדעון בריקמן שאליו הצטרף בהמשך בנו טל בריקמן, שכיום משמש כרוח החיה בעסק. המשרד פועל שנים רבות כשהוא משמר אופי שמרני וסולידי. על לקוחותיו נמנים מספר לקוחות נאמנים שרצים איתו שנים ארוכות, כגון צומת ספרים, שופרסל, יעקבי, סימנס, קונסטרוקטה, רשת מלונות רימונים ועוד.
תגובות
טל בריקמן, מבעלי משרד הפרסום בריקמן, אמר לאייס: "המידע לא נכון. הדבר היחיד שנכון הוא שנשב צמוד לאדלר חומסקי כי הם שותפים שלנו ועל כך אנחנו מדברים. אין לנו חוב של 5 מיליון שקלים למדיה-קום, אלא רק על הפעילות השוטפת, וזה רחוק מ-5 מיליון שקלים". לדבריו, "יתכן שבעתיד, הכניסה לבניין אלקטרה תוביל להעמקת שיתוף הפעולה".
אורי עיני, מנכ"ל ושותף באדלר חומסקי, אמר: "אין תגובה".
- 6.זו תהיה בניה מחדש שתתאים למציאות המשתנה. (ל"ת)התחלה חדשה 11/12/2016 11:01הגב לתגובה זו
- 5.כשיש נשמות טובות מי צריך אשראי.... (ל"ת)אלי 15/02/2016 16:16הגב לתגובה זו
- 4.האיש עם היונים 12/02/2016 06:58הגב לתגובה זואוי גדעון' נעם די קליינע פעקלע און גיי אהיים. פארמאכט דה מכולת, דו ביסט א קליגער מענטש! (אודר דיינער זין - נישט אי אי אייי).
- 3.אלעד 11/02/2016 22:34הגב לתגובה זוכבר שנתיים שבריקמן מסתבך והולך והפך למשרד בהפסד. עצוב שעוד משרד ותיק כבר לא מוצא את דרכו והולך ודועך לקראת סגירה.
- 2.נעמי 11/02/2016 21:28הגב לתגובה זווואלה כיף באדלר
- 1.דוביד'ל 11/02/2016 15:48הגב לתגובה זואני ממש לא מצליח להבין איך הוא שרד כל השנים. צימוקי תקציבים, צומת ספרים, שבמילא עובד על ריטיינר לא גבוה. עם שופרסל, הוא אפילו לא גלגל חמישי: יש להם את גיתם ואת אדלרחומסקי. כל פעם שהם רצו להסתלק מ"מנחם בגין 7" היה אדון בריקמן נוסע להתחנן על פירורים מהעוגה. הגיע זמן פנסיה, גדעון. וטל, שיודע היטב להתבטל- יהיה עכשיו זמן בשפע.

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7