אייל חומסקי גדעון בריקמן
צילום: ירון יצחקוב; איתי ישראלי
בלעדי

האם אדלר חומסקי משתלט על בריקמן? מעביר את המשרד לבניין אלקטרה - וצפוי למזג את פעילותו

(עדכון) מיזוג בריקמן לתוך אדלר הוא בין השאר פועל יוצא של התחייבויות מדיה שיש לבריקמן למדיה-קום בהיקף של כ-5 מיליון שקלים. טל בריקמן: "המידע אינו נכון. אין לנו חוב כזה למדיה-קום, אלא רק על הפעילות השוטפת, וזה רחוק מ-5 מיליון שקלים"
משה בנימין | (6)

(עדכון אחרון: 11/02/16, שעה 17:00) משרד הפרסום אדלר חומסקי צפוי להטמיע לתוכו את פעילות משרד הפרסום בריקמן - כך טוענים גורמים בשיחות עם אייס. בימים אלו מקצה אדלר חומסקי מספר חדרים עבור עובדי בריקמן במשרדו בבניין אלקטרה, כהכנה למיזוג עתידי של פעילות בריקמן באדלר חומסקי.  

בשנת 2011 נוצר המגע הראשון בין קבוצת אדלר חומסקי לבריקמן כשזו רכשה את האופציה לרכישת 25% ממניות המשרד, עם אופציה להגדלת ההחזקה ל-49%. במסגרת מהלך הרכישה, ככל הנראה בסופו של דבר על 10%, החל בריקמן לרכוש מדיה דרך מדיה-קום, חברת המדיה של אדלר חומסקי. במרוצת השנים קיבל בריקמן אשראי לרכש מדיה מאדלר חומסקי עבור לקוחותיו ועניין זה הוא מה שמוביל את הצדדים למהלך ההטמעה הנוכחי.

על פי גורמים בכירים בשוק הפרסום, עסקאות רכש המדיה הובילו את בריקמן לחוב של כ-5 מיליון שקלים - שיכוסה באמצעות הטמעה הדרגתית של פעילות המשרד לתוך אדלר, ללא העברת תשלום מצד אדלר לבריקמן. מנגד, במשרד הפרסום בריקמן מכחישים את האמור וטוענים כי "המידע אינו נכון והחוב הקיים הוא אך ורק על פעילות שוטפת ורחוק מ-5 מיליון שקלים". 

המסלול שנרקם בין הצדדים אמור לנקות מהדרך מוקשים עתידיים ל-2 המשרדים, כל אחד לגופו. 'בריקמן' שאמנם לא מצוי בסכנה קיומית כלשהי, הוא לא משרד שנהנה משולי רווח גבוהים, כמו רבים בעשיריה השלישית של הענף. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפעילות של המשרד ב-2015 עמד על כ-130 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. אדלר חומסקי מצידו, מעוניין לראות את החוב משולם ולשם כך הוא צריך את בריקמן חי ובועט, כאשר במקביל זה יאפשר לו להגדיל במקביל את פורטפוליו הלקוחות שלו.  

יש לזכור כי רק לאחרונה הגיע אדלר חומסקי לפשרה משפטית מול משרד הפרסום פוגל אוגילבי, שרכש דרכו מדיה באמצעות מדיה קום ונקלע לחובות ענק ללא אפשרות פיננסית לכסות אותם. פעילותו של פוגל, שהיה חייב לאדלר חומסקי כ-10 מיליון שקלים (ולשמעוני פינקלשטיין עוד כ-5 מיליון שקלים), הוטמעה לתוך אדלר חומסקי וכמעט כל עובדי המשרד נאלצו לסיים את דרכם, כולל המנכ"ל ניר פרח.

המקרה של בריקמן דומה ושונה, שכן מצד אחד גם כאן מדובר בחוב מדיה שמכוסה באמצעות השתלטות על הפעילות, אך במקרה של בריקמן מדובר במשרד שאיתנותו הפיננסית אינה מוטלת בספק ובנוסף אדלר חומסקי משמש בו בימים אלו כשותף בהיקף של 25%, בשונה מפוגל אוגילבי בו לא היתה לו מעורבות כלשהי. עם זאת, הצפי הוא שחלק מעובדי בריקמן ייאלצו לסיים את דרכם לאור המהלך שיוביל לקיצוץ בתפקידים כפולים - רובם בגזרה האדמיניסטרטיבית.

החדרים הפנויים אליהם צפוים להיכנס עובדי בריקמן, הם פועל יוצא של הקיצוץ בכח האדם של אדלר חומסקי בשנה החולפת. המשרד קיצץ למעלה מ-60 משרות בהתאם לירידה בפעילותו ולמען ייעול הפעילות. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

משרד הפרסום בריקמן שהוקם לפני יותר מ-25 שנים, הוא אחד הוותיקים בענף. הוא הוקם על ידי גדעון בריקמן שאליו הצטרף בהמשך בנו טל בריקמן, שכיום משמש כרוח החיה בעסק. המשרד פועל שנים רבות כשהוא משמר אופי שמרני וסולידי. על לקוחותיו נמנים מספר לקוחות נאמנים שרצים איתו שנים ארוכות, כגון צומת ספרים, שופרסל, יעקבי, סימנס, קונסטרוקטה, רשת מלונות רימונים ועוד. 

 

תגובות

טל בריקמן, מבעלי משרד הפרסום בריקמן, אמר לאייס: "המידע לא נכון. הדבר היחיד שנכון הוא שנשב צמוד לאדלר חומסקי כי הם שותפים שלנו ועל כך אנחנו מדברים. אין לנו חוב של 5 מיליון שקלים למדיה-קום, אלא רק על הפעילות השוטפת, וזה רחוק מ-5 מיליון שקלים". לדבריו, "יתכן שבעתיד, הכניסה לבניין אלקטרה תוביל להעמקת שיתוף הפעולה". 

אורי עיני, מנכ"ל ושותף באדלר חומסקי, אמר: "אין תגובה". 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    זו תהיה בניה מחדש שתתאים למציאות המשתנה. (ל"ת)
    התחלה חדשה 11/12/2016 11:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כשיש נשמות טובות מי צריך אשראי.... (ל"ת)
    אלי 15/02/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    האיש עם היונים 12/02/2016 06:58
    הגב לתגובה זו
    אוי גדעון' נעם די קליינע פעקלע און גיי אהיים. פארמאכט דה מכולת, דו ביסט א קליגער מענטש! (אודר דיינער זין - נישט אי אי אייי).
  • 3.
    אלעד 11/02/2016 22:34
    הגב לתגובה זו
    כבר שנתיים שבריקמן מסתבך והולך והפך למשרד בהפסד. עצוב שעוד משרד ותיק כבר לא מוצא את דרכו והולך ודועך לקראת סגירה.
  • 2.
    נעמי 11/02/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    וואלה כיף באדלר
  • 1.
    דוביד'ל 11/02/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    אני ממש לא מצליח להבין איך הוא שרד כל השנים. צימוקי תקציבים, צומת ספרים, שבמילא עובד על ריטיינר לא גבוה. עם שופרסל, הוא אפילו לא גלגל חמישי: יש להם את גיתם ואת אדלרחומסקי. כל פעם שהם רצו להסתלק מ"מנחם בגין 7" היה אדון בריקמן נוסע להתחנן על פירורים מהעוגה. הגיע זמן פנסיה, גדעון. וטל, שיודע היטב להתבטל- יהיה עכשיו זמן בשפע.
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.