האם אדלר חומסקי משתלט על בריקמן? מעביר את המשרד לבניין אלקטרה - וצפוי למזג את פעילותו
(עדכון אחרון: 11/02/16, שעה 17:00) משרד הפרסום אדלר חומסקי צפוי להטמיע לתוכו את פעילות משרד הפרסום בריקמן - כך טוענים גורמים בשיחות עם אייס. בימים אלו מקצה אדלר חומסקי מספר חדרים עבור עובדי בריקמן במשרדו בבניין אלקטרה, כהכנה למיזוג עתידי של פעילות בריקמן באדלר חומסקי.
בשנת 2011 נוצר המגע הראשון בין קבוצת אדלר חומסקי לבריקמן כשזו רכשה את האופציה לרכישת 25% ממניות המשרד, עם אופציה להגדלת ההחזקה ל-49%. במסגרת מהלך הרכישה, ככל הנראה בסופו של דבר על 10%, החל בריקמן לרכוש מדיה דרך מדיה-קום, חברת המדיה של אדלר חומסקי. במרוצת השנים קיבל בריקמן אשראי לרכש מדיה מאדלר חומסקי עבור לקוחותיו ועניין זה הוא מה שמוביל את הצדדים למהלך ההטמעה הנוכחי.
על פי גורמים בכירים בשוק הפרסום, עסקאות רכש המדיה הובילו את בריקמן לחוב של כ-5 מיליון שקלים - שיכוסה באמצעות הטמעה הדרגתית של פעילות המשרד לתוך אדלר, ללא העברת תשלום מצד אדלר לבריקמן. מנגד, במשרד הפרסום בריקמן מכחישים את האמור וטוענים כי "המידע אינו נכון והחוב הקיים הוא אך ורק על פעילות שוטפת ורחוק מ-5 מיליון שקלים".
המסלול שנרקם בין הצדדים אמור לנקות מהדרך מוקשים עתידיים ל-2 המשרדים, כל אחד לגופו. 'בריקמן' שאמנם לא מצוי בסכנה קיומית כלשהי, הוא לא משרד שנהנה משולי רווח גבוהים, כמו רבים בעשיריה השלישית של הענף. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף הפעילות של המשרד ב-2015 עמד על כ-130 מיליון שקל במחירי מחירון המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. אדלר חומסקי מצידו, מעוניין לראות את החוב משולם ולשם כך הוא צריך את בריקמן חי ובועט, כאשר במקביל זה יאפשר לו להגדיל במקביל את פורטפוליו הלקוחות שלו.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש לזכור כי רק לאחרונה הגיע אדלר חומסקי לפשרה משפטית מול משרד הפרסום פוגל אוגילבי, שרכש דרכו מדיה באמצעות מדיה קום ונקלע לחובות ענק ללא אפשרות פיננסית לכסות אותם. פעילותו של פוגל, שהיה חייב לאדלר חומסקי כ-10 מיליון שקלים (ולשמעוני פינקלשטיין עוד כ-5 מיליון שקלים), הוטמעה לתוך אדלר חומסקי וכמעט כל עובדי המשרד נאלצו לסיים את דרכם, כולל המנכ"ל ניר פרח.
המקרה של בריקמן דומה ושונה, שכן מצד אחד גם כאן מדובר בחוב מדיה שמכוסה באמצעות השתלטות על הפעילות, אך במקרה של בריקמן מדובר במשרד שאיתנותו הפיננסית אינה מוטלת בספק ובנוסף אדלר חומסקי משמש בו בימים אלו כשותף בהיקף של 25%, בשונה מפוגל אוגילבי בו לא היתה לו מעורבות כלשהי. עם זאת, הצפי הוא שחלק מעובדי בריקמן ייאלצו לסיים את דרכם לאור המהלך שיוביל לקיצוץ בתפקידים כפולים - רובם בגזרה האדמיניסטרטיבית.
החדרים הפנויים אליהם צפוים להיכנס עובדי בריקמן, הם פועל יוצא של הקיצוץ בכח האדם של אדלר חומסקי בשנה החולפת. המשרד קיצץ למעלה מ-60 משרות בהתאם לירידה בפעילותו ולמען ייעול הפעילות.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
משרד הפרסום בריקמן שהוקם לפני יותר מ-25 שנים, הוא אחד הוותיקים בענף. הוא הוקם על ידי גדעון בריקמן שאליו הצטרף בהמשך בנו טל בריקמן, שכיום משמש כרוח החיה בעסק. המשרד פועל שנים רבות כשהוא משמר אופי שמרני וסולידי. על לקוחותיו נמנים מספר לקוחות נאמנים שרצים איתו שנים ארוכות, כגון צומת ספרים, שופרסל, יעקבי, סימנס, קונסטרוקטה, רשת מלונות רימונים ועוד.
תגובות
טל בריקמן, מבעלי משרד הפרסום בריקמן, אמר לאייס: "המידע לא נכון. הדבר היחיד שנכון הוא שנשב צמוד לאדלר חומסקי כי הם שותפים שלנו ועל כך אנחנו מדברים. אין לנו חוב של 5 מיליון שקלים למדיה-קום, אלא רק על הפעילות השוטפת, וזה רחוק מ-5 מיליון שקלים". לדבריו, "יתכן שבעתיד, הכניסה לבניין אלקטרה תוביל להעמקת שיתוף הפעולה".
אורי עיני, מנכ"ל ושותף באדלר חומסקי, אמר: "אין תגובה".
- 6.זו תהיה בניה מחדש שתתאים למציאות המשתנה. (ל"ת)התחלה חדשה 11/12/2016 11:01הגב לתגובה זו
- 5.כשיש נשמות טובות מי צריך אשראי.... (ל"ת)אלי 15/02/2016 16:16הגב לתגובה זו
- 4.האיש עם היונים 12/02/2016 06:58הגב לתגובה זואוי גדעון' נעם די קליינע פעקלע און גיי אהיים. פארמאכט דה מכולת, דו ביסט א קליגער מענטש! (אודר דיינער זין - נישט אי אי אייי).
- 3.אלעד 11/02/2016 22:34הגב לתגובה זוכבר שנתיים שבריקמן מסתבך והולך והפך למשרד בהפסד. עצוב שעוד משרד ותיק כבר לא מוצא את דרכו והולך ודועך לקראת סגירה.
- 2.נעמי 11/02/2016 21:28הגב לתגובה זווואלה כיף באדלר
- 1.דוביד'ל 11/02/2016 15:48הגב לתגובה זואני ממש לא מצליח להבין איך הוא שרד כל השנים. צימוקי תקציבים, צומת ספרים, שבמילא עובד על ריטיינר לא גבוה. עם שופרסל, הוא אפילו לא גלגל חמישי: יש להם את גיתם ואת אדלרחומסקי. כל פעם שהם רצו להסתלק מ"מנחם בגין 7" היה אדון בריקמן נוסע להתחנן על פירורים מהעוגה. הגיע זמן פנסיה, גדעון. וטל, שיודע היטב להתבטל- יהיה עכשיו זמן בשפע.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
